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市場調査レポート
商品コード
1687421

糖尿病用フットウェア:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Diabetic Footwear - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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糖尿病用フットウェア:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

糖尿病用フットウェアの市場規模は2025年に86億5,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは6.28%で、2030年には117億3,000万米ドルに達すると予測されます。

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世界的に、糖尿病用フットウェア市場は、糖尿病患者の間で糖尿病用フットウェアの健康上の利点に関する意識が高まっているため、著しい成長率を示しています。糖尿病患者は一般的に、足の潰瘍、感染症、切断など様々な深刻な問題に悩まされています。糖尿病用フットウェアは、こうした足の問題を回避するために広く使用されています。糖尿病用シューズの優れたデザインは、足への圧迫を最小限に抑えながらサポートと保護を提供し、切断のリスクを低減します。また、足の血液循環不全など、さまざまな糖尿病症状を癒し、足の痛みや潰瘍への対処にも役立ちます。企業はまた、3Dスキャンやモデリングなどの先進技術を活用して、快適性と安全性を高めたカスタマイズ製品を提供しています。例えば、エトレックスは2023年11月、パーソナライズされた新しいフットウェア推奨プラットフォーム「FitStarter」を発表しました。FitStarterは、靴のフィッティング検査会社であるHeeluxe社と共同で開発されたもので、小売店が買い物客に靴のフィッティングサービスを向上させ、返品を減らし、顧客満足度を高めることを目的としています。

糖尿病用フットウェアの市場動向

糖尿病用シューズは最も人気のあるシューズタイプ

糖尿病用シューズは、血液循環と神経の感覚を高め、痛みを感じやすい足の部分の圧力を軽減します。その結果、スリッパやサンダルよりも患者に広く好まれています。糖尿病用シューズは、メッシュ素材やマイクロファイバーの竹繊維など、通気性と吸湿性に優れた素材で作られており、快適な履き心地を提供するとともに、湿気の蓄積や細菌の繁殖を防ぐ。また、これらの素材は真菌感染のリスクを減らし、足の衛生を促進します。カスタマイズ可能な糖尿病用シューズを提供するメーカーもあり、消費者は自分だけのニーズに合わせて適切なサイズ、幅、特定の機能を選ぶことができます。彼らはまた、糖尿病患者の全体的な幸福と機動性に貢献する、より良い足の健康を確保するための技術革新に焦点を当てています。例えば、2022年9月、Sensoria HealthとDefenderは、Sensoriaスマートブーツを搭載した初のスマート糖尿病シューズ「Foot Defender」を発売しました。フットディフェンダーはセンソリアコアマイクロエレクトロニクスと組み合わされています。また、患者の糖尿病性足潰瘍の治癒とリハビリのコンプライアンスをモニターするSensoria患者用モバイルアプリと臨床医用ダッシュボードを備えています。

北米が市場を独占

米国では、主に糖尿病の蔓延により、糖尿病用フットウェアの需要が着実に増加しています。糖尿病患者の何人かは、神経損傷や血液循環不全のために足に問題が生じ、これが足潰瘍の原因となり、切断に至ることもあります。その結果、かなりの数の消費者が、足潰瘍や手足の切断、その他の糖尿病関連合併症の予防策として、糖尿病用フットウェアを積極的に探しています。さらに、カナダにおける糖尿病用シューズ市場は、絶え間ない技術革新に加え、糖尿病発症リスクの高い高齢者の増加により、最近の動向を背景に成長を続けています。2022年、カナダ統計局は、同国の50歳以上の高齢者人口の約27.7%が糖尿病に罹患していると報告しました。さらに、この地域の市場は、政府の様々な支援キャンペーン、イニシアチブ、ヘルスケアプログラムによって支えられています。例えば、CARMENイニシアチブ、Be He@lthy Be Mobileイニシアチブ、Cuban Plan for Diabetes Education(キューバ糖尿病教育計画)は、糖尿病の結果や合併症について積極的に推進し、個人を教育しています。このような意識の高まりは、糖尿病用シューズの需要増加につながります。

糖尿病用フットウェア産業の概要

糖尿病用フットウェア市場は、多数の地域的・国際的プレーヤーが存在するため競争が激しいです。主要企業は、市場で一目置かれる地位を確立するために、製品の発売、M&A、提携、事業拡大に余念がないです。また、重要な市場シェアを獲得するための主要戦略として、消費者にカスタマイズされたソリューションを提供することに注力しています。市場の主要企業は、Aetrex Worldwide, Inc.、Hanger Inc.、Drew Shoes、Healer Health LLC、Pilgrim Shoesです。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 世界の糖尿病人口の増加
    • 革新的でファッショナブルなフットウェア
  • 市場抑制要因
    • 偽造品や粗悪品の増加
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • シューズ
    • サンダル
    • スリッパ
  • エンドユーザー別
    • 男性
    • 女性
  • 流通チャネル別
    • オフライン小売店
    • オンライン小売店
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場ポジショニング分析
  • 企業プロファイル
    • Aetrex Worldwide Inc.
    • Orthofeet Inc.
    • DJO Global Inc.
    • Dr. Zen Products Inc.
    • Drew Shoe Corporation
    • Podartis srl Unipersonale
    • Propet USA Inc.
    • Hanger Inc.
    • Healer Health LLC
    • Pilgrim Shoes

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 62648

The Diabetic Footwear Market size is estimated at USD 8.65 billion in 2025, and is expected to reach USD 11.73 billion by 2030, at a CAGR of 6.28% during the forecast period (2025-2030).

Diabetic Footwear - Market - IMG1

Globally, the diabetic footwear market is witnessing a significant growth rate owing to rising awareness among diabetic patients regarding the health benefits of diabetic footwear. Diabetic patients commonly suffer from various serious problems, such as foot ulcers, infections, and amputation. Diabetic footwear is widely used to avoid such foot problems. The exceptional design of diabetic footwear provides support and protection while minimizing pressure points on the feet, decreasing the risk of amputations. It can also help heal a variety of diabetic conditions, such as inadequate blood circulation in the legs, which helps in addressing foot pain and ulcers. Companies are also leveraging advanced technologies, such as 3D scanning and modeling, to provide customized products with enhanced comfort and safety. For instance, in November 2023, Aetrex launched a new personalized footwear recommendation platform - FitStarter. It was developed with shoe fit testing company Heeluxe to help retailers improve their shoe fitting service for shoppers, reduce returns, and increase customer satisfaction.

Diabetic Footwear Market Trends

Diabetic Shoes Are the Most Popular Footwear Type

Diabetic shoes help increase blood circulation and nerve sensation and reduce pressure in the areas of the foot most susceptible to pain. As a result, they are widely preferred by patients over slippers and sandals. Diabetic shoes are made with breathable and moisture-wicking materials, such as mesh fabric and microfiber bamboo fiber, providing comfort and preventing moisture buildup and bacterial growth. These materials also reduce the risk of fungal infections and promote foot hygiene. Some manufacturers are offering customizable diabetic footwear options, allowing consumers to choose the appropriate size, width, and specific features to suit their unique needs. They also focus on innovations to ensure better foot health that contribute to the overall well-being and mobility of diabetic individuals. For instance, in September 2022, Sensoria Health and Defender launched its first smart diabetic footwear, ' Foot Defender' powered by Sensoria smart boot. The Foot Defender smart boot is combined with Sensoria Core microelectronics. It also features the Sensoria patient mobile app and clinician dashboard to monitor a patient's diabetic foot ulcer healing and rehabilitation compliance.

North America Dominates the Market

The demand for diabetic footwear has been steadily increasing in the United States, primarily due to the prevalence of diabetes in the country. Several individuals with diabetes encounter issues with their feet due to nerve damage and inadequate blood circulation, which can cause foot ulcers and may lead to amputation. As a result, a considerable number of consumers are actively searching for diabetic footwear as a preventive measure against foot ulcers, limb amputation, and other diabetes-related complications. Moreover, the diabetic footwear market in Canada has been growing recently due to constant innovations, along with a growing number of elderly citizens who are at a higher risk of developing diabetes. In 2022, Statistics Canada reported that diabetes affected approximately 27.7% of the geriatric population in the country, aged 50 years and above. Furthermore, the market in the region is supported by various government aid campaigns, initiatives, and healthcare programs. For instance, the CARMEN Initiative, the Be He@lthy Be Mobile initiative, and the Cuban Plan for Diabetes Education actively promote and educate individuals about the consequences and complications of diabetes. This increased awareness leads to a rise in the demand for diabetic footwear.

Diabetic Footwear Industry Overview

The diabetic footwear market is highly competitive due to the presence of numerous regional and international players. The key players indulge in product launches, mergers and acquisitions, partnerships, and expansions to establish an esteemed position in the market. They also focus on providing customized solutions to consumers as their key strategy to gain a significant market share. The key players in the market are Aetrex Worldwide, Inc., Hanger Inc., Drew Shoes, Healer Health LLC, and Pilgrim Shoes.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Rising Diabetic Population Across the Globe
    • 4.1.2 Innovative and Fashionable Footwear
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Enhanced Presence of Counterfeit and Poor-Quality Products
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Shoes
    • 5.1.2 Sandals
    • 5.1.3 Slippers
  • 5.2 By End-User
    • 5.2.1 Men
    • 5.2.2 Women
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Offline Retail Stores
    • 5.3.2 Online Retail Stores
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 South America
      • 5.4.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Positioning Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Aetrex Worldwide Inc.
    • 6.3.2 Orthofeet Inc.
    • 6.3.3 DJO Global Inc.
    • 6.3.4 Dr. Zen Products Inc.
    • 6.3.5 Drew Shoe Corporation
    • 6.3.6 Podartis srl Unipersonale
    • 6.3.7 Propet USA Inc.
    • 6.3.8 Hanger Inc.
    • 6.3.9 Healer Health LLC
    • 6.3.10 Pilgrim Shoes

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS