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市場調査レポート
商品コード
1687419

タバコ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Cigarette - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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タバコ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

タバコ市場は予測期間中にCAGR 6.6%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • 現在、大手メーカーは葉巻、フルーツフレーバーのタバコ、無煙タバコ、関連製品などのフレーバータバコ製品を販売することで利益を得ており、競合他社よりも優位に立っています。さらに、ライフスタイルの変化、包装サイズ、有機成分、バランスの取れたニコチン濃度など、継続的な製品革新が消費者に受け入れられ、喫煙がストレスや不安を軽減するという信念を獲得し、市場の世界的成長を後押ししています。
  • 疾病管理予防センター(CDC)が実施した調査では、マールボロ、ニューポート、キャメルといった企業が、特に若者の注目を集めることを目的にマーケティング・キャンペーンを企画し、マーケティング・キャンペーンに最も深く関与していることが判明しました。その結果、彼らは若者に最も好まれるブランドとみなされました。タバコはここ10年で人々の生活の重要な一部となり、日常的に消費されるようになりました。今後数年間は、この要因が市場全体のタバコ需要を牽引する上で重要な役割を果たすと思われます。
  • さらに、ソーシャル・メディアの登場と相まって、デジタル・メディアなどを通じて消費者の知識が深まり、製品やサービスに対する認識が高まるなど、いくつかの要因がオーガニック・シガレット製品の利点について消費者を啓蒙しており、これがオーガニック・シガレットやハーブ・シガレットの需要を牽引しています。さらに、これらの製品を提供する企業は、市場での地位を維持するために、研究開発、マーケティング、流通チャネル拡大への投資を増やしています。

タバコ市場の動向

フレーバータバコの需要増加

  • 女性喫煙者の増加、たばこメーカーの強力な流通網、そして個人の西洋文化ライフスタイルの採用によるフレーバーたばこの人気が高まっています。さらに、ほとんどのベンダーがコスト削減と利幅拡大のためにオンライン小売戦略を採用しており、予測期間中に市場に利益をもたらすと予想されます。
  • このように、eコマースの成長に伴い、多くの小売店が葉巻やメンソール風味、クローブ風味、ミント風味などのフレーバー付きタバコを導入して品揃えの幅を広げており、その結果、調達が比較的容易になっています。その結果、製品の普及が加速し、市場の健全な成長がもたらされます。
  • 女性や若い消費者を含む様々な喫煙者サブグループの嗜好に応えるため、たばこメーカーは、たばこユーザーのサブグループ向けに特定のデザイン特徴を持つ製品に焦点を当てることで、製品アピールを最適化してきました。滑らかさとキツさのバランス、ニコチン効果、口当たり、ドロー抵抗など、あらゆるバリエーションが用いられてきました。
  • さらに、若者の間でフレーバー付きタバコが急速に普及したのは、マーケティングによるものだけでなく、感覚に影響を与えるような製品デザインの変更が、より多くの子供たちを喫煙に引き付けたためでもあります。このことが、世界的にたばこ市場の成長を後押ししています。

中国が市場で大きなシェアを占める

  • 市場シェアでは、アジア太平洋地域が世界市場で最大のシェアを占めています。この地域は、中国、インド、バングラデシュ、フィリピンなどの主要市場で事業を展開する大手企業による大規模なブランド・マーケティング・キャンペーンだけでなく、オフライン・インフラの改善により、近い将来に急成長が見込まれています。さらに、企業は顧客のニーズに注目し、特に若い世代に人気のあるフレーバータバコを導入しています。
  • さらに、組織化された小売店の増加により、消費者がたばこ製品を容易に入手できるようになっています。これが、この地域全体のタバコ市場の成長を積極的に後押ししている主な要因の一つです。
  • アジアの新興諸国ではタバコ使用者が増加しています。世界保健機関(WHO)によると、中国は世界最大のタバコ生産国であり消費国でもあります。中国の喫煙者人口は3億人を超え、世界の喫煙者総数の3分の1近くを占める。成人男性では、半数以上が現在タバコ製品を吸っています。
  • 中国のタバコ市場は、国有企業(SOE)である中国煙草総公司(CNTC)が支配しており、中国国内のタバコのほとんどを販売しています。CNTCは、洪双渓、クラウド岩、中南海などの大手ブランドから、小規模な地域ブランドや派生ブランドまで、数多くのブランドを所有しています。

タバコ産業の概要

British American Tobacco PLC、ITC Limited、Philip Morris Products SA、Altria Group Inc.、Japan Tobacco International SAなどの企業が市場を独占しています。調査対象市場の大手企業は、世界中で圧倒的な存在感を示しています。これらの企業は、新興市場がもたらす機会を活用し、特に電子タバコをはじめとする様々な製品セグメントの需要に応えるため、製品ポートフォリオを拡大することに注力しています。このような要因から、主要企業は、統合を達成し、自社製品を最適化するための重要な戦略の一つとして、M&Aに着手しています。高度な流通網と製造の専門知識は、地域全体で製品の範囲を拡大するためにメーカーに優位性を与えます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • フレーバー
    • フレーバー
    • ノンフレーバー
  • フォーマット
    • スリム
    • スーパースリム
    • キングサイズ
    • レギュラー
  • 販売チャネル
    • オフライン小売店
    • オンラインストア
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • スウェーデン
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • British American Tobacco PLC
    • Imperial Brands PLC
    • ITC Limited
    • Altria Group Inc.
    • China National Tobacco Corporation
    • Japan Tobacco International SA
    • Philip Morris Products SA
    • 22nd Century Group
    • Korea Tobacco & Ginseng Cooperation
    • Eastern Company SAE

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 62642

The Cigarette Market is expected to register a CAGR of 6.6% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Nowadays, giant manufacturers find it profitable to market flavored tobacco products, such as cigars, fruit-flavored cigarettes, smokeless tobacco, and related products, which gives them an edge over their competitors. Moreover, changing lifestyles, continuous product innovation in terms of packaging size, organic ingredients, and balanced nicotine levels gain consumer acceptance and belief that smoking reduces stress and anxiety, propelling the market's growth globally.
  • In a study conducted by the Center for Disease Control and Prevention (CDC), companies such as Marlboro, Newport, and Camel, who designed marketing campaigns specifically aimed at attracting the attention of young people, were found to be the most heavily involved in marketing campaigns. As a result of this, they were regarded as the most preferred brand by youths. Tobacco has become a significant part of people's lives over the last decade and is consumed on a daily basis. During the next few years, this factor will likely play a significant role in driving the overall demand for cigarettes in the market.
  • Furthermore, several factors, such as consumer knowledge and an increase in awareness of products and services, through digital media and other sources, coupled with the advent of social media, are educating consumers about the benefits of organics cigarette products which, in turn, is driving the demand for organic and herbal cigarettes. Moreover, companies offerings these products are increasing their investments in R&D, and marketing and expanding their distribution channels, to maintain their position in the market.

Cigarette Market Trends

Rising demand of flavored cigarettes

  • The rising number of female smokers, the strong distribution network of cigarette manufacturers, and the popularity of flavored cigarettes are increasing due to the adoption of Western culture lifestyles among individuals. Moreover, most vendors are adopting online retail strategies to reduce costs and increase their margins, which is expected to benefit the market during the forecast period.
  • Thus, with the growth of e-commerce, many retail stores are broadening their offerings by introducing cigars and flavored cigarettes such as menthol-flavored, clove-favored, mint-flavored, etc., which, in turn, makes it relatively easy to procure. This drives faster product adoption, resulting in healthy market growth.
  • To cater to the preferences of various subgroups of smokers, including women and younger consumers, cigarette manufacturers have optimized product appeal by focusing on products with specific design features for subgroups of tobacco users. Variations in the smoothness/harshness balance, nicotine effect, mouth feel, and draw resistance have all been used.
  • Further, the rapid uptake of flavored cigarettes among youth was not only because of marketing but also because of modifications in product design that affect sensory perceptions, which attract more children toward smoking. This, in turn, is boosting the cigarette market growth globally.

China Holds a Significant Share In The Market

  • In terms of market share, Asia Pacific holds the largest share of the global market. This region is expected to grow faster in the near future due to the improvement of offline infrastructure, as well as extensive brand marketing campaigns by major companies operating in key markets such as China, India, Bangladesh, and the Philippines. Further, companies are paying more attention to the needs of their customers and are introducing flavored cigarettes, which are particularly popular among the younger generation.
  • Additionally, the increasing number of organized retail outlets makes tobacco products easily accessible and available to consumers. This is one of the primary factors actively driving the growth of the tobacco market across the region.
  • Asia's developing countries are experiencing an increase in tobacco users. According to the World Health Organisation, China is the world's largest producer and consumer of tobacco, taking the lead in both production and consumption. China has a population of more than 300 million smokers, making up nearly one-third of the total number of smokers worldwide. Among adult men, more than half are currently smoking tobacco products.
  • The Chinese tobacco market is dominated by the China National Tobacco Corporation (CNTC), a state-owned enterprise (SOE) responsible for selling most of the cigarettes in China. The CNTC owns numerous brands, from large ones such as Hong Shuangxi, Yun Yan, and Zhongnanhai, to smaller regional brands and derivatives.

Cigarette Industry Overview

Players like British American Tobacco PLC, ITC Limited, Philip Morris Products SA, Altria Group Inc., and Japan Tobacco International SA dominate the market. The leading players in the market studied enjoy a dominant presence worldwide. These players focus on leveraging opportunities posed by emerging markets to expand their product portfolio to cater to the requirements of various product segments, especially e-cigarettes. Owing to this factor, the key players are embarking on mergers and acquisitions as one of their key strategies to achieve consolidation and optimize their offerings. Advanced distribution networks and manufacturing expertise give an upper edge to the manufacturers to expand their range of products across the region.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Flavor
    • 5.1.1 Flavored
    • 5.1.2 Non-Flavored
  • 5.2 Format
    • 5.2.1 Slim
    • 5.2.2 Super Slim
    • 5.2.3 King Size
    • 5.2.4 Regular
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Offline Retail Stores
    • 5.3.2 Online Retail Stores
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 France
      • 5.4.2.3 Germany
      • 5.4.2.4 Sweden
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East and Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 British American Tobacco PLC
    • 6.3.2 Imperial Brands PLC
    • 6.3.3 ITC Limited
    • 6.3.4 Altria Group Inc.
    • 6.3.5 China National Tobacco Corporation
    • 6.3.6 Japan Tobacco International SA
    • 6.3.7 Philip Morris Products SA
    • 6.3.8 22nd Century Group
    • 6.3.9 Korea Tobacco & Ginseng Cooperation
    • 6.3.10 Eastern Company SAE

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS