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市場調査レポート
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1687392

肝炎診断検査の世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Global Hepatitis Diagnostic Test - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 110 Pages
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2~3営業日
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肝炎診断検査の世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

肝炎診断検査の世界市場規模は2025年に47億3,000万米ドルと推定され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは5.67%で、2030年には62億4,000万米ドルに達すると予測されます。

Global Hepatitis Diagnostic Test-Market-IMG1

COVID-19の初期段階での影響は、世界の診断処置のキャンセルによって不利なものでした。例えば、2022年7月にJournal of Hepatologyに掲載された調査論文では、COVID-19の大流行がHBVとHCVのサービス全体に支障をきたしたと述べられています。この調査はB型肝炎とC型肝炎のサービスを扱う欧州32施設と欧州以外の12施設で行われました。慢性HBVの診察は30%減少、新規紹介は39%減少、HBsAg検査は35%減少、HBV DNA検査は29%減少しました。同時期のHCVでは、診察が41%、新規紹介が49%、HCV RNA検出が12%、新規HCV抗ウイルス治療が52%減少しました。しかし、パンデミックの後期に治療、診断、啓発キャンペーンが再開されるにつれ、市場は牽引力を増していきました。例えば、2021年には「Hepatitis Can'tWait(肝炎は待ったなし)」をテーマに世界肝炎デーが開催され、2030年までにウイルス性肝炎を撲滅するためにすべての国が協力する必要性が強調されました。WHOによるこの世界のイニシアチブは、肝炎診断検査を推進し、最終的に予測期間中の市場成長を後押しすると予測されています。

市場成長の重要な要因としては、肝炎負担の増大、肝炎診断のための分子診断法の導入、肝炎に関する意識の高まりなどが挙げられます。例えば、WHOの2022年6月の報告書によると、世界中で推定5,800万人がC型慢性肝炎ウイルス感染に苦しんでおり、毎年約150万人が新たに発症しています。C型慢性肝炎に感染している青年・小児は推定320万人。このような高負担が市場の成長を後押しすると予想されます。さらに、肝炎の治療と診断に関する啓蒙キャンペーンが世界中で行われています。例えば、世界保健機関(WHO)は毎年「世界肝炎デー」と名付けたキャンペーンを開催し、ウイルス性肝炎に対する認識と理解を高めています。WHOは2022年の「世界肝炎デー」に向けて、「肝炎ケアをもっと身近に」をテーマに掲げ、ウイルス性肝炎のサービス提供を簡素化し、地域により身近なケアを提供することを訴えています。早期診断が治療改善に役立つことから、こうした啓発活動が世界の肝炎診断薬需要を押し上げ、市場の成長を促進すると予測されます。

さらに、技術の進歩や製品認可の増加、主要企業による提携や買収も市場の成長を後押ししています。例えば、2021年10月、インドを拠点とする診断会社Transasia Bio-Medicals社は、インドでC型肝炎ウイルスの高感度ErbaLisa HCV Gen 4 Ag+Ab検査キットを発売しました。最新の方法に基づき開発されたこの検査キットは、インドで初めて独自に開発された第4世代ELISAキットの一つであり、国立生物学研究所(NIB)によって評価されています。このような技術の進歩は、肝炎診断検査の需要を押し上げ、市場の成長をさらに高めると予測されています。

従って、前述の要因から、調査対象市場は予測期間中に成長すると予想されます。しかし、肝炎検査のための施設やサービスが制限されており、信頼性が高く低コストのHBVおよびHCV診断薬へのアクセスが限られていることが、市場の成長を阻害する可能性が高いです。

肝炎診断検査市場の動向

イムノアッセイ(免疫測定法)分野が予測期間中に成長する見込み

免疫測定法は、抗原と抗体との反応によって分析対象物を定量する生物分析法です。従来の検査と比較して、イムノアッセイは顕微鏡的なサンプルでも高精度の結果が得られることが証明されています。その応用範囲の広さと診断の容易さから、イムノアッセイは近年かなり普及してきています。汎米保健機構は2022年7月28日に世界肝炎デーを開催しました。このイベントのキーメッセージは、2030年までに肝炎を撲滅することでした。このイベントでは、2025年までにB型肝炎とC型肝炎の新規感染を40%減少させる必要性が強調されました。2025年までに肝炎を撲滅し、WHOの新たな中間目標を達成するためには、B型およびC型肝炎患者の少なくとも60%が診断を受ける必要があります。このことは、さまざまなタイプの肝炎を診断するための免疫測定法の必要性が高まっていることを強調しており、最終的に予測期間中の同分野の成長を増大させると予測されています。

加えて、主要な市場参入企業による製品の上市、提携、買収の増加が、セグメントの成長拡大につながっています。例えば、アボット社は2022年5月、B型肝炎ウイルス(HBV)の同定を改善するHBsAg次定性ソリューションをインドで発売しました。この極めて高感度な化学発光微粒子イムノアッセイ(CMIA)は、ヒト血清、血漿サンプル、集団スクリーニングにおけるHBVの早期かつ高度な検出に役立ちます。このような発売は、このセグメントの成長を後押しすると予測されています。

このように、前述の要因は予測期間中の市場の成長を後押しすると予想されます。

予測期間中、北米が肝炎診断検査市場を独占する見込み

北米は、先進的な診断ツール、疾患と診断機器に関する高い認知度、同地域における業界企業の強い存在感、より良いヘルスケアインフラ、同地域で利用可能な技術に関するヘルスケア業界利害関係者の高い認知度により、市場を独占すると予想されます。例えば、2022年4月から9月にかけて、カナダ公衆衛生局は、カナダ国内の症例定義を満たした小児の重症急性肝炎の28症例を調査しました。このように、肝炎症例の増加は、その診断検査を増加させ、最終的にこの地域の市場成長を促進すると予想されます。

さらに、特に米国では、製品の発売、提携、買収、政府のイニシアチブが増加しており、市場の成長を後押ししています。例えば、2021年1月、Gilead Sciences, Inc.とVir Biotechnology, Inc.は、慢性B型肝炎ウイルス(HBV)の機能的治療法を開発するため、新規治療法の併用アプローチを試験する臨床提携を結びました。このような共同研究は、この地域における肝炎診断検査市場の成長を促進すると予測されます。

従って、上記の要因から、調査された市場の成長は北米地域で押し上げられると予想されます。

肝炎診断検査産業の概要

肝炎診断検査市場は、世界的および地域的に事業を展開する企業が少数存在するため、その性質上、若干断片化されています。競合情勢には、市場シェアを占め、よく知られている数社の国際企業および地元企業の分析が含まれます。主な市場企業は、Abbott Laboratories、Danaher Corporation、BioMerieux SA、Bio-Rad Laboratories Inc、Diasorin S.p.A、F. Hoffmann-La Roche AG、Hologic Inc、MedMira Inc、Qaigen Inc、Grifols SA、Sysmex Corporation、Siemens Healthineersなどです。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 肝炎の負担増
    • 肝炎診断のための分子診断薬の導入
    • 肝炎に対する意識の高まり
  • 市場抑制要因
    • 肝炎検査のための施設やサービスの制限
    • 信頼性が高く低コストのHBVおよびHCV診断薬へのアクセス制限
  • ポーターファイブフォース
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 検査タイプ別
    • 血液検査
      • 肝機能検査
      • 免疫測定法
      • 核酸検査
    • 画像検査
    • 肝生検
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • 中東・アフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他の中東・アフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Abbott Laboratories
    • Danaher Corporation(Beckman Coulter Inc)
    • BioMerieux SA
    • Bio-Rad Laboratories Inc
    • Diasorin S.p.A
    • F. Hoffmann-La Roche AG
    • Hologic Inc
    • VWR International, LLC
    • Qaigen Inc
    • Grifols SA
    • Sysmex Corporation
    • Siemens Healthineers

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 62299

The Global Hepatitis Diagnostic Test Market size is estimated at USD 4.73 billion in 2025, and is expected to reach USD 6.24 billion by 2030, at a CAGR of 5.67% during the forecast period (2025-2030).

Global Hepatitis Diagnostic Test - Market - IMG1

The impact of COVID-19 in its initial phase was adverse owing to cancellations of diagnostic procedures worldwide. For instance, a research article published in the Journal of Hepatology in July 2022 stated that the COVID-19 pandemic hampered HBV and HCV overall services. The survey was conducted across 32 European and 12 non-European centers dealing with hepatitis B and C services. Chronic HBV consultations decreased by 30%, new referrals by 39%, HBsAg testing was reduced by 35%, and HBV DNA testing was reduced by 29%. HCV during the same time, the overall reductions were 41% for consultations, 49% for new referrals, 12% for HCV RNA detection, and 52% for new HCV antiviral treatments. However, the market gained traction as treatment, diagnostic procedures, and awareness campaigns resumed in the latter phase of the pandemic. For instance, in 2021, World Hepatitis Day was celebrated with the theme "Hepatitis Can'tWait," wherein the event emphasized the need for all countries to work together to eliminate viral hepatitis by 2030. This worldwide initiative by the WHO is anticipated to propel the hepatitis diagnostic test, which is ultimately projected to boost market growth during the forecast period.

The significant factors for the growth of the market include the growing burden of hepatitis, the introduction of molecular diagnostics for the diagnosis of hepatitis, and increasing awareness regarding the disease. For instance, according to the WHO's June 2022 report, an estimated 58 million people suffer from chronic hepatitis C virus infection worldwide, with about 1.5 million new cases occurring annually. There are an estimated 3.2 million adolescents and children with chronic hepatitis C infection. Such a high burden of the disease is anticipated to boost the market's growth. Moreover, awareness campaigns are conducted worldwide to educate people about the treatment and diagnosis of hepatitis. For instance, every year, the World Health Organization organizes a campaign named "World Hepatitis Day" to raise awareness and understanding of viral hepatitis. The WHO is focusing on the theme "Bringing hepatitis care closer to you" for World Hepatitis Day 2022 and has appealed for simplified service delivery of viral hepatitis services to bring care closer to communities. As early diagnosis helps improve the treatment of the disease, these awareness initiatives are projected to boost the demand for hepatitis diagnostics worldwide and augment the market's growth.

Additionally, the advancements in technology and increasing product approvals, along with partnerships and acquisitions by key players, are aiding the market's growth. For instance, in October 2021, Transasia Bio-Medicals, a diagnostic company based in India, launched a high-sensitivity ErbaLisa HCV Gen 4 Ag+Ab testing kit for the hepatitis C virus in India. Based on the latest method, the testing kit is one of India's first indigenously developed 4th generation ELISA kits and has been evaluated by the National Institute of Biologicals (NIB). Such technological advancements are predicted to boost the hepatitis diagnostic test demand and enhance market growth further.

Therefore, owing to the aforementioned factors, the studied market is anticipated to witness growth over the forecast period. However, restricted facilities or services for hepatitis testing and limited access to reliable and low-cost HBV and HCV diagnostics are likely to impede the market's growth.

Hepatitis Diagnostic Test Market Trends

Immunoassay Segment is Expected to Witness Growth Over the Forecast Period.

Immunoassays are bioanalytical methods in which the quantitation of the analyte depends on the reaction of an antigen with an antibody. Compared to conventional tests, immunoassays have been proven to provide highly accurate results, even with microscopic samples. The versatile applications and ease of diagnosis have made immunoassays quite popular in recent years. The Pan American Health Organization organized World Hepatitis Day on July 28th, 2022. The key message of the event was to eradicate hepatitis by 2030. The event highlighted the need to reduce new infections of hepatitis B and C by 40% by 2025. To eliminate hepatitis and meet the WHO's new interim targets by 2025, at least 60% of people living with hepatitis B and C should be diagnosed. This emphasizes the increasing need for immunoassay to diagnose different types of hepatitis, which is ultimately projected to augment the segment's growth during the forecast period.

In addition, the growing product launches, partnerships, and acquisitions by the key market players are leading to increased segment growth. For instance, in May 2022, Abbott launched the HBsAg next qualitative solution in India to improve the identification of the Hepatitis B virus (HBV). This extremely sensitive chemiluminescent microparticle immunoassay (CMIA) helps in the early and enhanced detection of HBV in human serum, plasma samples, and population screening. Such launches are projected to boost the segment's growth.

Thus, the aforementioned factors are anticipated to boost the market's growth over the forecast period.

North America is Expected to Dominate The Hepatitis Diagnostic Test Market Over the Forecast Period

North America is expected to dominate the market owing to advanced diagnostic tools, high awareness regarding the disease and diagnostic devices, the strong presence of industry players in the region, better healthcare infrastructure, and higher awareness among healthcare industry stakeholders about available technologies in the region. For instance, between April and September 2022, the Public Health Agency of Canada investigated 28 cases of severe acute hepatitis in children in Canada that met the national case definition. Thus, an increase in hepatitis cases is expected to increase its diagnostic testing, eventually driving the market growth in the region.

Additionally, the increasing product launches, partnerships, acquisitions, and government initiatives, particularly in the United States, bolsters the market's growth. For instance, in January 2021, Gilead Sciences, Inc. and Vir Biotechnology, Inc. formed a clinical collaboration to test novel therapeutic combination approaches to develop a functional cure for chronic hepatitis B virus (HBV). Such collaborations are projected to expedite the growth of the hepatitis diagnostic test market in the region.

Therefore, owing to the factors mentioned above, the growth of the studied market is anticipated to boost in the North American region.

Hepatitis Diagnostic Test Industry Overview

The hepatitis diagnostic test market is slightly fragmented in nature due to the presence of a few companies operating globally as well as regionally. The competitive landscape includes an analysis of a few international as well as local companies that hold the market share and are well known. Key market players include Abbott Laboratories, Danaher Corporation, BioMerieux SA, Bio-Rad Laboratories Inc, Diasorin S.p.A, F. Hoffmann-La Roche AG, Hologic Inc, MedMira Inc, Qaigen Inc, Grifols SA, Sysmex Corporation, and Siemens Healthineers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing Burden of Hepatitis
    • 4.2.2 Introduction of Molecular Diagnostics for the Diagnosis of Hepatitis
    • 4.2.3 Increasing Awareness Regarding The Disease
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Limited Facilities or Services For Hepatitis Testing
    • 4.3.2 Limited Access to Reliable and Low-Cost HBV and HCV Diagnostics
  • 4.4 Porter Five Forces
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

  • 5.1 By Test Type
    • 5.1.1 Blood Tests
      • 5.1.1.1 Liver Function Tests
      • 5.1.1.2 Immunoassays
      • 5.1.1.3 Nucleic Acid Tests
    • 5.1.2 Imaging Test
    • 5.1.3 Liver Biopsy
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Mexico
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 Germany
      • 5.2.2.2 United Kingdom
      • 5.2.2.3 France
      • 5.2.2.4 Italy
      • 5.2.2.5 Spain
      • 5.2.2.6 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 Japan
      • 5.2.3.3 India
      • 5.2.3.4 Australia
      • 5.2.3.5 South Korea
      • 5.2.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 Middle East and Africa
      • 5.2.4.1 GCC
      • 5.2.4.2 South Africa
      • 5.2.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.2.5 South America
      • 5.2.5.1 Brazil
      • 5.2.5.2 Argentina
      • 5.2.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Abbott Laboratories
    • 6.1.2 Danaher Corporation (Beckman Coulter Inc)
    • 6.1.3 BioMerieux SA
    • 6.1.4 Bio-Rad Laboratories Inc
    • 6.1.5 Diasorin S.p.A
    • 6.1.6 F. Hoffmann-La Roche AG
    • 6.1.7 Hologic Inc
    • 6.1.8 VWR International, LLC
    • 6.1.9 Qaigen Inc
    • 6.1.10 Grifols SA
    • 6.1.11 Sysmex Corporation
    • 6.1.12 Siemens Healthineers

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS