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市場調査レポート
商品コード
1687284

サワーミルクドリンク:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Sour Milk Drinks - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 284 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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サワーミルクドリンク:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 284 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

サワーミルクドリンク市場規模は2025年に90億3,000万米ドルと推定され、2030年には116億2,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは5.19%で成長する見込みです。

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小売チャネルの強力な浸透と相まって、製品の幅広い入手可能性が市場を牽引しています。

  • 主にハイパーマーケットとスーパーマーケットが、オフ・トレード・チャネルの高い市場シェアを牽引しています。スーパーマーケットとハイパーマーケットは、2022年にサワーミルクドリンクの販売量の36.95%を占めました。欧州は最大のサワーミルク消費地域であり、2022年にスーパーマーケットとハイパーマーケットで世界的に販売されたサワーミルクの48.79%を占めています。
  • これらの店舗は広範なネットワークで運営されているため、さまざまな場所の消費者に容易にアクセスできます。その結果、主要ブランドは地域市場全体でサワーミルクドリンクを発売するためにスーパーマーケットやハイパーマーケットを好んで利用しています。2022年9月、Graham's The Family Dairyはアルディの店舗を通じて、Goodness of Kefirと名付けた新しいサワーミルクドリンクを欧州市場で発売しました。サワーミルクドリンクを提供しているスーパーマーケットチェーンには、Safeway、Sobeys、Metro、Loblaw Companiesなどがあります。
  • 現代の消費者は多忙なライフスタイルのために食料品のオンライン購入を好むため、オンライン・チャネルが最も急成長する流通チャネルになると予測されています。北米では、サワーミルクドリンクのオンライン販売が他の地域よりも多いです。カナダ人の約22%が2021年に食料品のオンライン購入を定期的に計画しています。カナダの主な乳製品専門オンラインショップには、DairyCentral、Monforte Dairy、Bddybasket、Dairylandなどがあります。世界全体では、サワーミルクドリンクのオンライン販売は予測期間中にCAGR 7.46%を記録すると予測されます。

欧州、中東の需要が世界市場を独占しています。

  • サワーミルクドリンクの世界消費量は2017年から2022年にかけて14.15%成長しました。サワーミルクドリンクは古くからある食品で、さまざまな国で何千年もの間、毎日の食事の一部となってきました。欧州と中東は世界最大のサワーミルクドリンク消費国で、2022年の市場数量シェアはそれぞれ32.52%と41.79%を記録しました。
  • サウジアラビアとアラブ首長国連邦は同地域の主要市場であり、2022年には同地域全体のサワーミルクドリンク販売量の65.25%を占めています。市場成長を促進する主な要因としては、生乳の生産量の多さ、高品質の乳製品に対する消費者の嗜好の高まり、乳製品の製造と取引を促進する適切な業界規制などが挙げられます。
  • サウジアラビア政府は、食品加工への自動ルートによる100%FDI(外国直接投資)を許可しています。酪農産業は、サウジアラビアの食品産業におけるFDIの約30%を占める大規模なFDIを記録しています。サウジアラビアは最大の酸乳飲料消費国のひとつであり、ラバンは同国の伝統料理の重要な構成要素です。
  • 欧州では、ヨーグルトの売上高は予測期間中にCAGR 4.50%を記録し、2029年には401億314万米ドルに達すると予測されています。酸味のある乳飲料は、この地域全体で主に消費されているカテゴリーであり、ドイツ、英国、フランスなどの主要国ではフルーツフレーバーが最も人気があります。2022年には、英国の消費者の32%が、革新的なサワーミルクドリンクのためにより高い金額を支払うことを望んでいた。
  • アフリカはヨーグルト市場の急成長が見込まれ、予測期間中のCAGRは金額ベースで7.64%と予想されます。市場成長の背景には、サワーミルクドリンクの栄養プロファイルに対する消費者の意識の高まりがあります。

世界のサワーミルクドリンク市場動向

サワーミルクドリンクの消費拡大は、主にビタミンが豊富で、腸の健康を促進し、消化器系の問題を緩和するなど、関連する健康上の利点が原動力となっています。

  • ケフィア、ラバン、バターミルクはサワーミルクドリンクと考えられています。これらの飲料に関連する健康上の利点が、世界中でサワーミルクドリンクの消費拡大を促進しています。例えば、これらの飲料には葉酸、リボフラビン、ビタミンB12などの水溶性ビタミンが豊富に含まれています。腸の健康を促進する善玉菌も含まれています。また、これらの飲料を摂取することで、下痢や便秘などの消化器系疾患のリスクも軽減されます。世界レベルでのサワーミルクドリンクの一人当たり消費量は、2023年から2024年にかけて1.35%の成長が見込まれます。
  • ケフィアは様々な薬効を持つため、その健康効果に関する認識が高まっていることから、北米や欧州地域で人気が高まっています。プレバイオティクスと腸の健康に対する関心の高まりが、ケフィア市場の成長をさらに後押ししています。
  • 中東諸国では主にラバンが消費されており、アラブの食生活には欠かせないものです。ケフィアは主にレバノンや一部のアラブ諸国で生産されています。ラバンの消費拡大に伴い、各社は風味、成分、健康上の利点の主張、包装形態とサイズの点で差別化を図っています。バターミルクはインドやアラブ首長国連邦、サウジアラビアなどの中東諸国で消費量が多いです。また、インド人を中心とする外国人人口の増加により、アメリカや欧州諸国でも人気が高まっています。2017年の346,000人に比べ、2021年には約370,000人のインド人が英国に居住しています。

サワーミルクドリンク産業の概要

サワーミルクドリンク市場は細分化されており、上位5社で11.04%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。Almarai Company, Dairy Farmers of America Inc., Gujarat Co-operative Milk Marketing Federation Ltd, Lifeway Foods Inc. and Nestle SA(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 一人当たりの消費量
  • 原材料/商品生産量
    • 牛乳
  • 規制の枠組み
    • ロシア
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • 米国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 流通チャネル
    • オフトレード
      • コンビニエンスストア
      • オンライン小売
      • 専門小売店
      • スーパーマーケットとハイパーマーケット
      • その他(倉庫クラブ、ガソリンスタンドなど)
    • オントレード
  • 地域
    • アフリカ
      • 流通チャネル別
      • エジプト
      • 南アフリカ
      • その他のアフリカ地域
    • アジア太平洋
      • 流通チャネル別
      • オーストラリア
      • インド
      • インドネシア
      • パキスタン
      • 韓国
    • 欧州
      • 流通チャネル別
      • ベルギー
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • オランダ
      • ロシア
      • スペイン
      • トルコ
      • 英国
      • その他欧州
    • 中東
      • 流通チャネル別
      • バーレーン
      • イラン
      • クウェート
      • オマーン
      • カタール
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東
    • 北米
      • 流通チャネル別
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
    • 南米
      • 流通チャネル別
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル.
    • Almarai Company
    • Dairy Farmers of America Inc.
    • Green Valley Farms Market and Creamery
    • Gujarat Co-operative Milk Marketing Federation Ltd
    • Hiland Dairy Foods Company LLC
    • Lifeway Foods Inc.
    • Nestle SA
    • Producers Dairy Foods Inc.(Umpqua Dairy)

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 60131

The Sour Milk Drinks Market size is estimated at 9.03 billion USD in 2025, and is expected to reach 11.62 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 5.19% during the forecast period (2025-2030).

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Wide availablity of products coupled with strong penetration of retail channels drives the market.

  • Hypermarkets and supermarkets primarily drive the high market share of off-trade channels. Supermarkets and hypermarkets covered 36.95% of volume sales of sour milk drinks in 2022. Europe is the largest sour milk-consuming region, and it covered 48.79% of the sour milk sold globally in supermarkets and hypermarkets in 2022.
  • These stores operate widespread networks allowing easy access to consumers in different locations. As a result, key brands prefer supermarkets/hypermarkets to launch sour milk drinks across regional markets. In September 2022, Graham's The Family Dairy launched a new sour milk drink named Goodness of Kefir in the European market through Aldi stores. Supermarket chains offering sour milk drinks include Safeway, Sobeys, Metro, and Loblaw Companies.
  • The online channel is projected to be the fastest-growing distribution channel as modern consumers prefer online grocery purchases due to their busy lifestyles. North America represents more online sales of sour milk drinks than other regions. Around 22% of Canadians regularly planned to buy groceries online in 2021. In Canada, key online stores specializing in dairy products include DairyCentral, Monforte Dairy, Bddybasket, and Dairyland. Globally, online sales of sour milk drinks are estimated to record a CAGR of 7.46% during the forecast period.

The demand from Europe followed by Middle East is dominating the global market

  • Global consumption of sour milk drinks grew by 14.15% from 2017 to 2022. Sour milk drink is an ancient food that has been part of the daily diet for thousands of years across different countries. Europe and the Middle East are the largest sour milk drink consumers, globally, and they registered a market volume share of 32.52% and 41.79%, respectively, in 2022.
  • Saudi Arabia and the United Arab Emirates are the region's major markets, and they collectively accounted for a 65.25% share of the overall sour milk drink volume sales across the region in 2022. The key factors driving the market growth include the high production of raw milk, rising consumer preference for quality dairy products, and adequate industry regulation to facilitate the manufacturing and trading of dairy products.
  • The Government of Saudi Arabia has permitted 100% FDI (foreign direct investment) through an automatic route for food processing. The dairy industry records a substantial FDI constituting about 30% of FDIs in Saudi's food industry. Saudi Arabia is one of the largest sour milk drink-consuming countries, as laban is the key component of traditional cuisine in the country.
  • In Europe, yogurt sales are estimated to record a CAGR of 4.50% during the forecast period, reaching USD 40,103.14 million by 2029. Sour milk drink is a largely consumed category across the region, with fruit flavors being the most popular in key countries such as Germany, the United Kingdom, and France. In 2022, 32% of UK consumers were willing to pay more for innovative sour milk drinks.
  • Africa is expected to be the fastest-growing yogurt market, with an anticipated CAGR of 7.64%, by value, during the forecast period. The market growth can be attributed to the rising consumer awareness about the nutritional profile of sour milk drinks.

Global Sour Milk Drinks Market Trends

The growing consumption of sour milk drinks is primarily driven by the associated health benefits, including their richness in vitamins, promotion of gut health, and alleviation of digestive issues.

  • Kefir, laban, and buttermilk are considered sour milk drinks. Health benefits associated with these drinks promote the growing consumption of sour milk drinks worldwide. For example, these drinks are rich in water-soluble vitamins such as folate, riboflavin, and vitamin B12. They have good bacteria, which promote gut health. Consumption of these drinks also reduces the risk of diarrhea, constipation, and other digestive issues. The per capita consumption of sour milk drinks at the global level is expected to grow by 1.35% from 2023 to 2024.
  • Kefir is more popular in the North American and European regions due to the increasing awareness regarding its health benefits as it carries various medicinal properties. The growing interest in prebiotics and gut health is further fueling the growth of the kefir market.
  • Middle Eastern countries mainly consume laban, which is an essential part of the Arab diet. It is majorly produced in Lebanon and some Arab countries. With the growing consumption of laban, companies are differentiating their offerings in terms of flavor, ingredient, health benefit claims, and packaging format and size. Buttermilk is highly consumed in India and Middle Eastern countries like the United Arab Emirates and Saudi Arabia. It is also gaining popularity in American and European countries due to the growing ex-pat population, especially Indians. Approximately 370,000 Indian nationals were residing in the United Kingdom in 2021, compared to 346,000 in 2017.

Sour Milk Drinks Industry Overview

The Sour Milk Drinks Market is fragmented, with the top five companies occupying 11.04%. The major players in this market are Almarai Company, Dairy Farmers of America Inc., Gujarat Co-operative Milk Marketing Federation Ltd, Lifeway Foods Inc. and Nestle SA (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Per Capita Consumption
  • 4.2 Raw Material/commodity Production
    • 4.2.1 Milk
  • 4.3 Regulatory Framework
    • 4.3.1 Russia
    • 4.3.2 Saudi Arabia
    • 4.3.3 South Africa
    • 4.3.4 United States
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Distribution Channel
    • 5.1.1 Off-Trade
      • 5.1.1.1 Convenience Stores
      • 5.1.1.2 Online Retail
      • 5.1.1.3 Specialist Retailers
      • 5.1.1.4 Supermarkets and Hypermarkets
      • 5.1.1.5 Others (Warehouse clubs, gas stations, etc.)
    • 5.1.2 On-Trade
  • 5.2 Region
    • 5.2.1 Africa
      • 5.2.1.1 By Distribution Channel
      • 5.2.1.2 Egypt
      • 5.2.1.3 South Africa
      • 5.2.1.4 Rest of Africa
    • 5.2.2 Asia-Pacific
      • 5.2.2.1 By Distribution Channel
      • 5.2.2.2 Australia
      • 5.2.2.3 India
      • 5.2.2.4 Indonesia
      • 5.2.2.5 Pakistan
      • 5.2.2.6 South Korea
    • 5.2.3 Europe
      • 5.2.3.1 By Distribution Channel
      • 5.2.3.2 Belgium
      • 5.2.3.3 France
      • 5.2.3.4 Germany
      • 5.2.3.5 Italy
      • 5.2.3.6 Netherlands
      • 5.2.3.7 Russia
      • 5.2.3.8 Spain
      • 5.2.3.9 Turkey
      • 5.2.3.10 United Kingdom
      • 5.2.3.11 Rest of Europe
    • 5.2.4 Middle East
      • 5.2.4.1 By Distribution Channel
      • 5.2.4.2 Bahrain
      • 5.2.4.3 Iran
      • 5.2.4.4 Kuwait
      • 5.2.4.5 Oman
      • 5.2.4.6 Qatar
      • 5.2.4.7 Saudi Arabia
      • 5.2.4.8 United Arab Emirates
      • 5.2.4.9 Rest of Middle East
    • 5.2.5 North America
      • 5.2.5.1 By Distribution Channel
      • 5.2.5.2 Canada
      • 5.2.5.3 Mexico
      • 5.2.5.4 United States
    • 5.2.6 South America
      • 5.2.6.1 By Distribution Channel
      • 5.2.6.2 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Almarai Company
    • 6.4.2 Dairy Farmers of America Inc.
    • 6.4.3 Green Valley Farms Market and Creamery
    • 6.4.4 Gujarat Co-operative Milk Marketing Federation Ltd
    • 6.4.5 Hiland Dairy Foods Company LLC
    • 6.4.6 Lifeway Foods Inc.
    • 6.4.7 Nestle SA
    • 6.4.8 Producers Dairy Foods Inc. (Umpqua Dairy)

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR DAIRY AND DAIRY ALTERNATIVE CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms