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市場調査レポート
商品コード
1687274

プライバシーフィルター:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Privacy Filters - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
プライバシーフィルター:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

プライバシーフィルターの市場規模は、2025年に13億8,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは12.9%で、2030年には25億3,000万米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • ラップトップ、スマートフォン、デスクトップ、タブレットなどのスマートコネクテッドデバイスの企業や企業におけるサービスや用途の拡大に伴い、セキュリティ問題も増加しています。最も一般的で伝統的なハッキング手法の1つであるビジュアルハッキングは、そうした脅威の1つです。これにより、従業員はオフィスを離れるといつでも会社の機密情報を盗み見ることができます。
  • より多くの企業がデジタル・プロセスに移行するにつれ、データ・セキュリティはより重要になっています。企業やクライアントの機密データを扱ったり、アクセスしたりする業務担当者やIT専門家は、外出先や公共の場所でデータにアクセスする必要がある場合があり、機密データ流出のリスクが高まります。
  • ノートパソコン、モニター、タブレットに表示されたデータを、権限のない人が見る可能性もあります。ウイルス対策ソフトウェア、暗号化、認証は従来のデータセキュリティの主軸ですが、物理的な画面のプライバシーは、包括的なデータ保護プログラムにおいて重要な役割を果たす可能性があります。
  • 高度なオンライン決済プロセスでは、プライバシーフィルターも必要です。パスワードや暗証番号を表示する画面上の機密情報は、見物人に拾われ、後で悪意のある活動に利用される可能性があります。メッセージ、チャット、写真、連絡先などの個人データは、露出した環境で保護されなければならないため、プライバシーフィルターの需要が高まっています。
  • スクリーンフィルターの普及は、適用と削除が簡単であることです。クリップ式のものや、モニター用のマグネット式のものがあります。タブレット、ノートパソコン、スマートフォン向けには、一般的なスクリーンプロテクターと同様にスクリーンに貼り付ける着脱式の粘着式プライバシーフィルターが広く販売されているが、知識不足が市場全体の成長にとって大きな障壁となっています。
  • COVID-19以降、典型的な職場は進化しました。多くの従業員が職場以外の場所で仕事をすることを選択するため、コンピュータ・ディスプレイに表示される機密情報は、徘徊の目にさらされやすくなっています。プライバシーフィルターは、視覚ハッカーや覗き見から重要な画面情報を防ぐ、手頃で簡単な方法です。このことが、予測期間中のプライバシーフィルターの需要に貢献すると予想されます。

電子フィルター市場動向

金融機関が大きなシェアを占める見込み

  • 電子フィルタのニーズは、今後数年間で金融機関において大幅に増加します。顧客のセキュリティに対する感度の高まり、データ漏洩の増加、複雑化する法的・規制環境に伴い、消費者データは保存、転送、閲覧時に保護される必要があります。消費者データ保護と内部財務諸表は金融機関にとって不可欠なものとなりつつあり、電子フィルターの必要性を後押ししています。
  • 金融機関は、顧客と企業を救い、顧客により良いサービスを提供し、新たな収益源を見つけるために、データを使用し、データにアクセスする新しい方法を絶えず発見しています。この新しい時代において、銀行員はこれまで以上に顧客データにアクセスできるようになりました。
  • しかし、このデータレイクが広がるにつれ、重大なプライバシー問題が発生し、ビジュアル・プライバシーをコントロールすることがますます難しくなっています。電子フィルターはデータを保護する視覚的プライバシーを提供するため、金融機関で重要な用途を見出しています。クロールのデータによると、金融セクターでは2022年の19%に対し、2023年には27%のデータ漏洩が発生しています。このように、企業はデータの搾取を防ぐためにデータ保護に投資しています。
  • 銀行やその他の金融機関は、適切なセキュリティ対策が講じられているかどうか、特に過去数年間に発生した数々の有名なデータ漏えいを受けて、ますます監視の目を向けられています。プライバシーフィルターは、コンピューターディスプレイ上の個人情報や機密情報にセキュリティを加えるのに理想的です。
  • さらに、データ保護規制を遵守し、機密性の高い金融データを保護するために、銀行や金融機関はいくつかの重要な分野で視覚的プライバシーを確保しています。3Mのような様々なベンダーがこの機会を利用し、モニター、ノートパソコン、モバイル機器に視覚的プライバシーを提供するフィルターを提供し、機密性の高い顧客、顧客、金融機関のデータが視覚的ハッカーにさらされるのを防いでいます。

アジア太平洋地域が最速の成長を記録する見込み

  • グローバリゼーションの進展により、アジア太平洋全域で既存のデータプライバシー規則への注目が高まっています。過去1年間で、アジアの数カ国がデータプライバシー規制や枠組みを改正、発表、または見直しました。
  • サイバーハッキングに加え、ハッカーがカメラでデータを撮影するビジュアルハッキングも増加しています。ハッカーは、コンピューターやタブレットの画面の画像をキャプチャするだけで、すぐに機密情報を入手することができます。これは、特に中国、インド、スリランカ、韓国、その他の東南アジア諸国などの新興諸国において、重大な懸念となっています。ヘルスケアにおいて医師が収集するのは健康情報だけではないです。ヘルスケアの専門家は、社会保障番号のような個人情報や金融情報を扱う際には、良心的であるべきです。
  • さらに、中国、韓国、日本、台湾のような国々は、ノートパソコンやスマートフォンの重要なメーカーです。スマートフォンは、何百万人もの人々をつなぎ、大規模なソーシャルネットワークを立ち上げ、eコマースや大規模なデジタル取引に拍車をかけるなど、アジアのデジタル成長を支える主要な触媒です。
  • 東南アジア諸国におけるスマートフォン製造の販売台数はここ数年増加傾向にあり、特にタイとベトナムでは、継続的な経済成長がスマートフォン製造の販売台数の急速な発展に寄与しています。
  • 5G拡大への支援も増加しており、同地域の市場成長を最終的に押し上げると予想されます。韓国、日本、オーストラリア、中国、台湾の通信規制機関や政府当局は、国家5G戦略や行動計画を立ち上げ、5Gエコシステムを確立するためのビジョンやガイドラインを共有しています。
  • こうした規制がスマートフォンの成長を後押ししています。スマートフォンの増加に伴い、重要なデータや情報のほとんどがこれらのデバイスで利用できるようになったため、プライバシーフィルターの需要も増加しています。

電子フィルター産業の概要

プライバシーフィルター市場は、消費者向けプライバシーフィルターの需要が絶えず増加しているため、半固体化しており、生産量の増加につながっています。さらに、プレーヤーは製品革新と低価格でしのぎを削っています。市場の主要企業には、3M Company、Targus Inc.、Tech Armor、DMCなどが含まれます。

  • 2024年8月Rain TechnologyがLaptop Switchable Privacyを発売。Apple、Dell、HP、Huawei、Lenovoのような一流メーカーをターゲットにしたLaptop Switchable Privacyは、ユーザーがシェアモードとプライバシーモードを切り替えて、周囲からの画面の見え方をコントロールできるようにします。この製品は、ITポリシーを施行する企業や、公共の場で個人データを保護したい消費者に特に注目されると予想されます。
  • 2024年5月デルはCopilot+AI PCの包括的ポートフォリオを発表しました。これにより、コンシューマーとプロフェッショナルに新たな変革的AI体験をもたらし、生産性を向上させることが期待されます。新しいWindows Studioエフェクトは、照明の調整を支援し、通話コラボレーションを加速する新しいクリエイティブフィルターを提供します。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • 産業バリューチェーン分析

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 光学的快適性とデバイス保護
    • データプライバシーとセキュリティへの懸念の高まり
  • 市場抑制要因
    • プライバシーフィルターに関するユーザーの認識不足
  • COVID-19後遺症とその他のマクロ経済要因が市場に与える影響

第6章 市場セグメンテーション

  • 用途別
    • ノートパソコン
    • モニター
    • スマートフォン
    • タブレット
  • 機能別
    • 粘着式
    • マグネット式
    • その他の機能
  • エンドユーザー産業別
    • 金融機関
    • 教育機関
    • 法律事務所
    • 政府機関
    • ヘルスケア
    • その他エンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア
    • オーストラリア・ニュージーランド
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • 3M Company
    • Targus
    • Dell Inc.
    • Tech Armor
    • Fellowes Brands
    • Kensington Computer Products Group(ACCO Brands)
    • MoniFilm(Right Group Co. Ltd)
    • EPHY Privacy(Advance Services & Solutions Ltd)
    • Upscreen(Bedifol GmbH)
    • KAPSOLO Europe ApS
    • Fujitsu Limited

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 59024

The Privacy Filters Market size is estimated at USD 1.38 billion in 2025, and is expected to reach USD 2.53 billion by 2030, at a CAGR of 12.9% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • With the expanding service and application of smart connected devices, such as laptops, smartphones, desktops, and tablets, in companies and enterprises, security problems are also increasing. Visual hacking, one of the most common and traditional hacking techniques, is one such threat. It allows workers to spy on confidential company information anytime they leave the office.
  • Data security becomes more critical as more firms transition to digital processes. Business representatives or IT experts who work with or have access to susceptible data belonging to a company or client may occasionally be required to travel or access the data in public locations, expanding the risk of sensitive data exposure.
  • Unauthorized eyes may view the data displayed on a laptop, monitor, or tablet. While antivirus software, encryption, and authentication are the mainstays of traditional data security, physical screen privacy could play a noteworthy role in a comprehensive data protection program.
  • Advanced online payment processes also necessitate privacy filters. Sensitive information on the screen displaying passwords and PINs can be picked up by onlookers and used later for malicious activities. Personal data, like messages, chats, pictures, and contacts, must be protected in an exposed environment, driving the demand for privacy filters.
  • The prevalence of screen filters is simple to apply and remove. They are available as clip-ons or in magnetic form for monitors. Detachable adhesive privacy filters are widely available for tablets, laptops, and smartphones that adhere to the screen, similar to a typical screen protector; however, the lack of knowledge is a significant barrier to the market's overall growth.
  • The typical workplace has evolved post-COVID-19. Sensitive information shown on computer displays is more vulnerable to wandering eyes because many employees choose to work from areas outside of the workplace. Privacy filters are an affordable and straightforward way to prevent visual hackers and pry eyes from seeing critical screen information. This is expected to contribute to the demand for privacy filters during the forecast period.

Electronic Filters Market Trends

Financial Institutions Are Expected to Hold a Major Share

  • The need for electronic filters will grow significantly in financial institutions over the coming years. With rising customer security sensitivity, growing data breaches, and an increasingly complex legal and regulatory environment, consumer data needs to be protected while stored, transferred, and viewed. Consumer data protection and internal financial statements are becoming essential in financial institutions, driving the need for electronic filters.
  • Financial institutions are continuously discovering new ways to use and access data to rescue customers and the company, serve customers better, and find new revenue sources. In this new era, bankers have greater customer data access than ever.
  • However, as this data lake widens, critical privacy issues arise, and visual privacy becomes increasingly difficult to control. Electronic filters offer visual privacy to protect data, thus finding significant applications in financial institutions. According to Kroll's data, the finance sector recorded 27% of data breaches in 2023, compared to 19% in 2022. Thus, companies invest in data protection to prevent data exploitations.
  • Banks and other financial institutions worldwide are under increasing scrutiny to ensure they have the appropriate security measures in place, especially in the wake of the numerous high-profile data breaches that have occurred over the past few years. Privacy filters are ideal for adding security to personal and confidential information on a computer display.
  • Further, to remain compliant with data protection regulations and protect sensitive financial data, banks and financial institutions ensure visual privacy in several key areas. Various market vendors, such as 3M, are capitalizing on this opportunity and offering filters that provide visual privacy on monitors, laptops, and mobile devices, preventing sensitive client, customer, and financial organization data from being exposed to visual hackers.

Asia-Pacific is Expected to Register the Fastest Growth

  • The growth in globalization has increased the focus on existing data privacy rules across Asia-Pacific. Over the past year, several Asian nations amended, released, or reviewed their data privacy regulations and frameworks.
  • In addition to cyber hacking, visual hacking has increased, where hackers capture data using cameras. Hackers can quickly obtain sensitive information from a computer or tablet screen simply by capturing an image of the screen. It has become a significant concern, especially in developing countries like China, India, Sri Lanka, Korea, and other Southeast Asian nations. Physicians collect more than health information in healthcare. Healthcare professionals should be conscientious when dealing with personal and financial information, such as social security numbers.
  • Furthermore, countries like China, Korea, Japan, and Taiwan are critical laptop and smartphone manufacturers. Smartphones are a primary catalyst behind Asia's digital growth, connecting millions, launching social networks at scale, and spurring e-commerce and large-scale digital transactions.
  • The sales volume of smartphone manufacturing in Southeast Asian countries has been on an upward trend in recent years, especially in Thailand and Vietnam, where continued economic growth has contributed to the rapid development of smartphone manufacturing sales volume.
  • The support for 5G expansion is increasing, which is expected to eventually boost market growth in the region. Telecom regulatory bodies and government authorities in South Korea, Japan, Australia, China, and Taiwan have launched national 5G strategies or action plans, sharing the vision and guidelines to establish 5G ecosystems.
  • These regulations are boosting the growth of smartphones. With more smartphones, the demand for privacy filters is also increasing as most of the critical data and information are available nowadays on these devices.

Electronic Filters Industry Overview

The privacy filter market is semi-consolidated due to the constant increase in demand for consumer privacy filters, leading to higher production. Moreover, players are competing among themselves with product innovation and low prices. The key players in the market include 3M Company, Targus Inc., Tech Armor, and DMC Co. Ltd.

  • August 2024: Rain Technology launched its Laptop Switchable Privacy. Targeted at tier-one manufacturers like Apple, Dell, HP, Huawei, and Lenovo, Laptop Switchable Privacy allows users to switch between Share Mode and Privacy Mode and control the visibility of their screens to those around them. This product is expected to be of particular interest to enterprises that enforce IT policies and consumers who want to protect personal data in public spaces.
  • May 2024: Dell introduced a comprehensive portfolio of Copilot+ AI PCs. This is expected to bring new transformative AI experiences to consumers and professionals, enhancing productivity. The new Windows Studio effects help adjust lighting and offer new creative filters to accelerate call collaboration.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitute Products
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Optical Comfort and Device Protection
    • 5.1.2 Rising Data Privacy and Security Concerns
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Lack of Awareness about the Privacy Filters among the Users
  • 5.3 Impact of COVID-19 Aftereffects and Other Macroeconomic Factors on the Market

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Application
    • 6.1.1 Laptops
    • 6.1.2 Monitors
    • 6.1.3 Smartphones
    • 6.1.4 Tablets
  • 6.2 By Feature
    • 6.2.1 Adhesive
    • 6.2.2 Magnetic
    • 6.2.3 Other Features
  • 6.3 By End-user Industry
    • 6.3.1 Financial Institution
    • 6.3.2 Educational Institution
    • 6.3.3 Legal Firm
    • 6.3.4 Government
    • 6.3.5 Healthcare
    • 6.3.6 Other End User Industries
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia
    • 6.4.4 Australia and New Zealand
    • 6.4.5 Latin America
    • 6.4.6 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 3M Company
    • 7.1.2 Targus
    • 7.1.3 Dell Inc.
    • 7.1.4 Tech Armor
    • 7.1.5 Fellowes Brands
    • 7.1.6 Kensington Computer Products Group (ACCO Brands)
    • 7.1.7 MoniFilm (Right Group Co. Ltd)
    • 7.1.8 EPHY Privacy (Advance Services & Solutions Ltd)
    • 7.1.9 Upscreen (Bedifol GmbH)
    • 7.1.10 KAPSOLO Europe ApS
    • 7.1.11 Fujitsu Limited

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET