デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1687266

アクティブジオフェンシング-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Active Geofencing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 140 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
アクティブジオフェンシング-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

アクティブジオフェンシング市場規模は、2025年に22億3,000万米ドルと推定・予測され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは23.23%で、2030年には63億4,000万米ドルに達すると予測されます。

Active Geofencing-Market-IMG1

アクティブジオフェンシングは、空間データのより効果的な利用、リアルタイム位置情報技術の向上、消費者による位置情報付きアプリケーションの世界の採用増加により成長しています。

主要ハイライト

  • ジオフェンシングは、GPS、PFID、WiFI、モバイルデータなどの技術を利用し、デバイスがジオフェンスとして知られる地理的ゾーンの仮想境界を離れると、事前にプログラムされたアクションをトリガーできるようにするアプリケーションやソフトウェアで、各エンドユーザーが利用するロケーションベースのサービスです。
  • 空間データとリアルタイムの位置情報技術の利用が増えたことで、人々や企業がどのように世界と関わり、莫大な節約をするかが変わってきました。電話、スマートビル、カーナビ、産業、自律走行車など、あらゆる種類の機器やシステムがインターネットに接続されています。システムの適切な機能を日常的に維持するためには、リアルタイムの位置情報を提供する技術が必要です。
  • 技術的な柔軟性と機能により、アクティブジオフェンシングの進歩は増加しています。市場の成長は、デジタルマーケティングやクラスタリング、自律走行車、Bring Your Own Deviceの採用増加などの動向によって牽引されます。したがって、調査された市場は堅調を維持し、市場の参入企業からの大きな成長貢献が期待されます。
  • 位置追跡に関する懸念や規制の増加は、アクティブジオフェンシング技術を脅かす可能性があります。さらに、アクティブジオフェンシングソリューションは、様々な地域でプライバシーとデータ収集を扱う規制機関の不足のために抑制されています。
  • COVID-19ウイルスは、医療、産業、他の多くのようないくつかのセグメントでアクティブジオフェンスの使用を増加させました。例えば、各企業が自社の敷地内にいるスタッフを特定し、直接かつ即座に連絡を取るためのアプリケーションを提出する必要がありました。アクティブジオフェンシングは、緊急時に安全でタイムリーな通信を容易にしました。

アクティブジオフェンシング市場動向

小売セグメントが大幅な成長を確認する

  • アクティブジオフェンシングにより、小売業者は販売拠点の定義された半径内にいる潜在顧客を特定し、パーソナライズされた通知や特定のオファーを送信することができます。また、デジタル化がすべての小売セクターに広がり続けているため、効果的なジオフェンシングの需要は小売セクターで急速に高まっています。
  • 小売企業は、自社のサービスや製品に参加する可能性が最も高い消費者を対象にできることから、ジオフェンシングデータを利用した広告キャンペーンは、投資収益率が高くなる傾向にあります。これは、小売企業にとってより高い利益につながります。
  • さらに将来的には、アクティブジオフェンシングは拡張現実(AR)、顧客、先進技術と組み合わされ、よりデジタルファーストでパーソナライズされたショッピング体験が期待されます。より多くのモバイルデバイスがウェアラブルになるにつれて、顧客はよりデジタルファーストでパーソナライズされたショッピング体験を経験することが期待されます。今後の予測期間では、小売業におけるアクティブジオフェンシングの普及が進むと考えられます。
  • ショッピングの未来を形作る動向に関する最近の調査では、2025年までに米国の消費者の約3分の1が、オンラインで商品を購入する際にAR技術を使用するようになると予測しています。AR技術は、オンラインショッピングの際にバーチャルな商品閲覧を可能にします。この調査によると、サウジアラビアやアラブ首長国連邦のような国々では、ARの使用が45%にも上ると予想されているが、欧州ではこのシェアはかなり低いです。

北米が市場の主要シェアを占める見込み

  • 北米では、医療、輸送、物流、金融サービス部門、セキュリティなど、さまざまなエンドポイントでアクティブジオフェンシングへの投資とイノベーションが行われています。この地域では、空間情報とリアルタイムの位置情報技術の統合が市場の後押しとなっています。
  • さらに、この地域は、アクティブジオフェンシングを使用することができるBFSIセクター、小売、輸送、物流部門の企業が支配的です。さらに、北米には米国とカナダという世界で最も新興経済諸国があります。この地域の強力な通信インターネットインフラの結果、この地域も市場をリードしています。
  • さらに、デジタル技術の幅広い展開と、あらゆる企業におけるビジネスインテリジェンスツールへの需要の高まりにより、さまざまなジオフェンスソリューションを取る自動化ツールの採用が増加しています。
  • しかし、多くの地域の小売業者は、顧客ロイヤルティを強化するために、デジタルオファーやプロモーションを通じてアクティブジオフェンシングを適用するようになってきています。小売業者はまた、顧客が特定の店舗を訪問する前後にどこから来ているかをよりよく理解することができます。

アクティブジオフェンシング産業概要

アクティブジオフェンシング市場は、Bluedot Innovation Pty Ltd、Infillion Inc.(GIMBLE)、IBM Corporation、Microsoft Corporation、Radar Labs Inc.などのような著名なベンダーのために半固体化されています。主要企業は、市場シェアを向上させ、調査された市場での収益性を高めるために、買収やパートナーシップなどの様々な戦略に関与しています。

  • 2023年7月、RadarはCordialとの提携を発表し、オンプレミスのアプリモード、店舗マップとロケーター、住所オートコンプリートなどのロケーションベースの体験を通じてエンゲージメントと収益を増加させています。JOANNなどのブランドは、Radarの位置情報インフラとCordialのマーケティングとデータプラットフォームの組み合わせにより、高度にパーソナライズされた、コンテキストに関連した体験をリアルタイムで顧客に記載しています。
  • 2023年6月、オートデスクは地理情報システム(GIS)ソフトウェアの世界の産業リーダーであるEsriとの戦略的提携を発表しました。ArcGIS GeoBIMを通じてAutodesk BIM Collaborate ProとEsriのArcGIS Onlineが統合され、設計モデルとロケーションインテリジェンスの全体的なビューが実現されることで、リスクの低減、プロジェクトコラボレーションの向上、利害関係者とのコミュニケーションの改善が可能になります。
  • M3は2022年9月、ジオフェンシングとビーコン技術からなる独自の労務管理ソフトウェア「M3 labor」の大幅な進化を発表しました。この新機能により、エムスリー労務サービスのユーザーは、スタッフが出勤・退勤できるエリアを半径内に設定することができます。これらの新機能は、ホテルスタッフが必要な時に必要な場所で出勤・退勤できるようにする一方、他の場所で出勤・退勤できないようにすることで、誤出勤や誤打刻の可能性を回避することを目的としています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 産業バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 空間データの利用増加とリアルタイム位置情報技術の向上
    • 位置情報アプリケーションの消費者への浸透
  • 市場抑制要因
    • 位置情報トラッキングに対する消費者の安全・安心意識の高まり

第6章 市場セグメンテーション

  • 組織規模別
    • 小規模・中堅企業
    • 大規模企業
  • エンドユーザー産業別
    • 銀行、金融サービス、保険
    • 小売
    • 防衛、政府、軍事
    • 医療
    • 製造業
    • 運輸・物流
    • その他
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Bluedot Innovation Pty Ltd
    • Infillion Inc.(GIMBLE)
    • IBM Corporation
    • Microsoft Corporation
    • Radar Labs Inc.
    • Google LLC
    • Samsung Electronics Co.
    • Verve Inc.
    • Apple Inc.
    • LocationSmart
    • SZ DJI Technology Co.
    • ESRI

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 58734

The Active Geofencing Market size is estimated at USD 2.23 billion in 2025, and is expected to reach USD 6.34 billion by 2030, at a CAGR of 23.23% during the forecast period (2025-2030).

Active Geofencing - Market - IMG1

Active geofencing is growing due to more effective use of Spatial Data, improving Real Time Location Technologies, and increased adoption worldwide for location-bassed applications by consumers.

Key Highlights

  • Geofencing is a location-based service used by each end user, for which an application or software uses technologies such as GPS, PFID, WiFI, and mobile data to enable them to trigger preprogrammed actions when the device leaves virtual boundaries of geographical zones known as geofences.
  • How people and businesses interact with the world and make huge savings has changed due to the increased use of spatial data and real-time location technologies. All kinds of devices and systems are connected to the Internet, such as phones, Smart buildings, car navigation systems, industries, or fleets of autonomous vehicles. Technology that provides real-time location data is required to maintain the system's proper functioning on a daily basis.
  • With technological flexibility and capabilities, advancement in Active Geofencing is increasing. The market's growth is driven by trends such as digital marketing and clustering, autonomous cars, increased adoption of Bring Your Own Device, etc. The market studied, therefore, is expected to remain robust and will have a significant growth contribution from players in the market.
  • Increasing concerns and regulations regarding location tracking can threaten active geofencing technologies. Moreover, active geofencing solutions are being held back due to the lack of regulatory bodies dealing with privacy and data collection in various regions.
  • The COVID-19 virus increased the use of Active Geofences in several sectors, such as healthcare, industry, and many others. For example, an application had to be submitted by individual companies to identify staff at their premises and communicate with them directly and immediately. Active geofencing has facilitated secure, timely communication during an emergency.

Active Geofencing Market Trends

Retail Segment to Witness Significant Growth

  • An active geofence enables retailers to determine potential customers within a defined radius of any point of sale, sending them personalised notifications and specific offers that they can use in order to make their purchases. In addition, as digitisation continues to spread across all retail sectors, demand for effective geofencing is growing rapidly in the retail sector.
  • In view of the fact that retailers can target consumers who are most likely to take part in their services or products, advertising campaigns using geofenced data tend to deliver higher return on investment. This leads to higher profits for retail organisations.
  • Moreover, In the future, active geofencing will be combined with augmented reality (AR), customers and advanced technologies andexpect a more digital-first, personalized shopping experience. As more mobile devices become wearables, customers are expected to experience a more digital first and personalised shopping experience. In the coming forecast period, this will lead to a higher uptake of active geofencing in retail.
  • Recent research on trends which are shaping the future of shopping, predicts that by 2025, about one third of consumers in the United States will be using AR technologies when purchasing products online. AR technologies enable virtual product viewing when shopping online. The study showed that while in countries like Saudi Arabia and United Arab Emirates, the expected use of AR was as high as 45 percent, in Europe, this share was much lower.

North America is Expected to Hold the Major Share of the Market

  • In North America, active geofencing investments and innovation have been made at various endpoints, such as healthcare, transport, logistics, financial services sector, security, and many others. Market forces push for integrating spatial information and real-time location technologies in this region.
  • Further, this region is dominated by companies in the BFSI sector, retail and transport, and logistics sectors capable of using active geofencing. In addition, North America has one of the most developed economies in the world in the form of the United States and Canada. As a result of the strong communication and Internet infrastructure in the region, it is also leading the market.
  • In addition, the adoption of automated tools that take different geofence solutions has increased due to the wide deployment of digital technologies and the growing demand for business intelligence tools in all kinds of enterprises.
  • However, many regional retailers are increasingly applying active geofencing through digital offers and promotions to strengthen customer loyalty. Retailers can also better understand where their customers are coming from before and after they visit one particular shop.

Active Geofencing Industry Overview

The active geofencing market is semi-consolidated due to prominent vendors like Bluedot Innovation Pty Ltd, Infillion Inc. (GIMBLE), IBM Corporation, Microsoft Corporation, Radar Labs Inc., etc. The key players are involved in various strategies, such as acquisitions and partnerships, to improve their market share and enhance their profitability in the market studied.

  • In July 2023, Radar announced our partnership with Cordial, Increasing engagement and revenue through location-based experiences like on-premise app modes, store maps and locators, and address autocomplete. In real time, brands such as JOANN deliver highly personalised, contextually relevant experiences to their customers through the combination of Radar's industry location infrastructure with Cordial's marketing and data platform.
  • In June 2023, Autodesk has announced the strategic partnership with Esri, one of the global industry leader in Geographic Information System (GIS) software, Where the Autodesk BIM Collaborate Pro and Esri's ArcGIS Online integrate through ArcGIS GeoBIM for a holistic view of design models and location intelligence to reduce risk, provide better project collaboration, and improve communication with stakeholders.
  • In September 2022, M3 announced significant advancements to its proprietary Labour Management software, M3 labor, consisting of geofencing and beacon technologies. With this new functionality, users of the M3 Labour service can create an area radius where staff can punch in and out at work. These new features are intended to ensure that hotel staff clock in and out when and where they should while preventing them from doing so elsewhere, thereby avoiding the possibility of false and erroneous punching.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat Of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increased Use of Spatial Data and Improved Real-time Location Technology
    • 5.1.2 Higher Adoption of Location-based Application among Consumers
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Rising Awareness Regarding Safety and Security among Consumers of Location Tracking

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Organization Size
    • 6.1.1 Small-Scale and Medium-Scale Businesses
    • 6.1.2 Large-Scale Businesses
  • 6.2 By End-user Industry
    • 6.2.1 Banking, Financial Services, and Insurance
    • 6.2.2 Retail
    • 6.2.3 Defense, Government, and Military
    • 6.2.4 Healthcare
    • 6.2.5 Industrial Manufacturing
    • 6.2.6 Transportation and Logistics
    • 6.2.7 Other End-user Industries
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Bluedot Innovation Pty Ltd
    • 7.1.2 Infillion Inc. (GIMBLE)
    • 7.1.3 IBM Corporation
    • 7.1.4 Microsoft Corporation
    • 7.1.5 Radar Labs Inc.
    • 7.1.6 Google LLC
    • 7.1.7 Samsung Electronics Co.
    • 7.1.8 Verve Inc.
    • 7.1.9 Apple Inc.
    • 7.1.10 LocationSmart
    • 7.1.11 SZ DJI Technology Co.
    • 7.1.12 ESRI

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET