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市場調査レポート
商品コード
1687236

米国のペットフード:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

United States Pet Food - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 322 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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米国のペットフード:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 322 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

米国のペットフード市場規模は2025年に821億3,000万米ドルと推定され、2030年には1,235億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは8.50%で成長する見込みです。

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犬の人口が多く、幅広いペットフードの選択肢があるため、犬が市場を独占

  • 2022年の米国のペットフード市場では、犬が48.9%の市場シェアを占め、主要企業でした。この犬の優位性は、2022年にペット総人口の約38.7%を占めた同国の人口の多さに起因しています。ペットの人間化が進むにつれ、ペットの飼い主はグレインフリーやヴィーガンのドッグフードを含むプレミアムペット製品をますます好むようになっています。この動向は、予測期間中にCAGR 10.8%でドッグフード市場を押し上げると予想され、国内で最も急成長しているセグメントとなっています。
  • 猫は米国のペットフード市場で第2位の市場シェアを占め、2022年の市場金額の約29.0%を占めました。しかし、市場規模が犬より比較的小さい猫の主要因は、その人口の少なさです。米国における猫のペット人口は、同年の犬よりも42.9%少ないです。さらに、キャットフードの消費量はドッグフードよりも大幅に少ないです。
  • 鳥類、魚類、げっ歯類を含むその他のペット動物は、米国におけるペット人口全体の約34.3%を占めるが、2022年の市場総額の22.1%を占めるにすぎないです。これは、これらのペットが一般的に小型であるため、比較的少量の餌しか必要としないことに起因しています。
  • パンデミックの間にペットの飼育数が増加し、犬や猫の平均寿命が約8~10年であることから、ペットフード市場への影響は長期にわたると予想されます。ペット飼育の増加傾向や、オーガニックペットフードやスナックなどのプレミアム製品に対する需要の増加は、予測期間中にペットフード市場を拡大させると予測されます。

米国のペットフード市場動向

ミレニアル世代の間でコンパニオンペットとして猫を求める人が増えていることが、同国における猫の飼育数の増加につながっています。

  • 米国の猫人口は増加しています。コンパニオンペットとしての需要が高く、他のペットに比べてペットフードへの支出が少ないことから、同国では猫のペット化が進んでいます。同国では、ペットのヒューマニゼーションが進み、また、猫は犬よりも居住面積を必要としないため、ペットとしての猫のシェアは2017~2022年の間に10.8%増加しました。例えば米国では、2020年には26%の世帯が猫をペットとして飼っていたが、2022年には53.5%に増加しました。
  • 米国では、在宅勤務の文化があるため、ペットとして猫を飼う割合が高く、同伴者の需要が高まり、ミレニアル世代がペットを飼うようになりました。例えば、2022年には米国ではミレニアル世代がペットを飼う人の33%を占め、2020年には猫人口の40%が動物保護施設から飼われるようになりました。2020年には、米国の高所得に伴い、ペット保護者の43%がペットショップから猫を購入しています。したがって、2020~2022年にかけて、同国のペットとしての猫は4.5%増加しました。
  • 猫を家族の一員として扱う猫の親は、2017~2018年にかけて猫の飼い主の76%を占めました。これは、ペットの親が栄養価の高い専門的なペットフードをペットに与えたいと考えているため、ペットフードを含むペット用品の成長に役立つと予想されます。また、人々は愛する人に猫を贈与しており、2021年には米国における猫の所有者の3%を占めます。
  • 猫の養子縁組や購入の増加、ペットの人間化の進展といった要因が、ペット人口の増加を後押しすると予想されます。ペット人口の増加は、同国のペットフード市場の成長を促進すると予想されます。

eコマースプラットフォームとプレミアムペットフード製品の容易な入手がペット支出増につながる

  • 米国のペット支出は、ここ数年着実に増加しています。全体のペット支出は2021年の1,236億米ドルから2022年には1,368億米ドルに増加し、これは10.7%に相当します。このようなペット支出の増加は、ペットの親の数の増加、様々な種類のペットフードの入手可能性、同国におけるペットフードのプレミアム化の進展によるものです。例えば、米国でペットを飼う世帯数は2020年の8,490万世帯から2022年には8,690万世帯に増加しました。
  • ペットフードとスナックはペット支出全体の42.4%を占め、2022年には約581億米ドルとなりました。ペットの人間化とペットフードやスナックの利点の認知により、2023年には627億米ドルに達すると予想されます。犬は猫よりも多くの食物を消費するため、犬の食物支出シェアが高くなっています。ペットの飼い主は、ペットの世話を確実にするために、高級ペットフードやグルーミングやデイケアなどのサービスを求める。2022年には、ペットの飼い主の40%以上がプレミアムペットフードを購入し、グルーミングや散歩などのサービスに114億米ドルが費やされました。
  • ペットの親はオンライン小売店、スーパーマーケット、ペットショップを通じてペットフードを購入します。eコマースプラットフォームで購入できるペットフードの数が膨大になったことと、パンデミックにより、専門店やオンライン小売店経由の売上が増加しました。国内におけるオンラインチャネル経由のペットフード販売シェアは、2019年の20.4%から2022年には21.5%に拡大しました。
  • 高品質フードの利点に対する意識の高まりとペットフード製品のプレミアム化は、同国におけるペット支出を引き続き促進すると予想されます。

米国のペットフード産業概要

米国のペットフード市場は適度に統合されており、上位5社で44.04%を占めています。この市場の主要企業は、 Colgate-Palmolive Company(Hill's Pet Nutrition Inc.)、General Mills Inc.、Mars Incorporated、Nestle(Purina)、The J. M. Smucker Companyです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • ペット人口
    • その他
  • ペット支出
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • ペットフード製品
    • フード
      • サブプロダクト別
      • ドライペットフード
      • サブ製品別ドライペットフード
      • キブル
      • その他のドライフード
      • ウェットペットフード
    • ペット用栄養補助食品サプリメント
      • サブプロダクト別
      • ミルクバイオアクティブ
      • オメガ3脂肪酸
      • プロバイオティクス
      • タンパク質とペプチド
      • ビタミンとミネラル
      • その他の栄養補助食品
    • ペット用スナック
      • サブプロダクト別
      • カリカリスナック
      • デンタルトリーツ
      • フリーズドライ&ジャーキートリーツ
      • ソフト&モチートリーツ
      • その他のスナック
    • ペット用動物飼料
      • サブプロダクト別
      • 糖尿病
      • 消化器過敏症用
      • 経口ケア
      • 腎臓
      • 尿路疾患
      • その他の動物用飼料
  • ペット
    • その他
  • 流通チャネル
    • コンビニエンスストア
    • オンラインチャネル
    • 専門店
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • その他のチャネル

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • ADM
    • Clearlake Capital Group, L.P.(Wellness Pet Company Inc.)
    • Colgate-Palmolive Company(Hill's Pet Nutrition Inc.)
    • General Mills Inc.
    • Mars Incorporated
    • Nestle(Purina)
    • PLB International
    • Schell & Kampeter Inc.(Diamond Pet Foods)
    • The J. M. Smucker Company
    • Virbac

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 56946

The United States Pet Food Market size is estimated at 82.13 billion USD in 2025, and is expected to reach 123.5 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 8.50% during the forecast period (2025-2030).

United States Pet Food - Market - IMG1

Dogs dominated the market owing to their high population and the availability of a wide range of pet food options

  • In 2022, dogs were the major players in the United States pet food market, holding a market share of 48.9%. This dominance of the dogs can be attributed to their large population in the country, which accounted for around 38.7% of the total pet population in 2022. As pet humanization continues to increase, pet owners increasingly favor premium pet products, including grain-free and vegan dog food. This trend is expected to boost the dog food market at a CAGR of 10.8% during the forecast period, making it the fastest-growing segment in the country.
  • Cats held the second-largest market share in the US pet food market, accounting for about 29.0% of the market value in 2022. However, the major factor for cats with a comparatively lower market size than dogs is their lower population. The pet cat population in the United States is 42.9% less than that of dogs in the same year. Additionally, the consumption of cat food is significantly lower than that of dog food.
  • Although other pet animals, including birds, fish, and rodents, make up around 34.3% of the overall pet population in the United States, they only accounted for 22.1% of the total market value in 2022. This can be attributed to the fact that these pets are typically small in size and, therefore, require relatively small amounts of food.
  • With the rise in pet ownership during the pandemic, and the average lifespan of dogs and cats is around 8 to 10 years, the impact on the pet food market is expected to be long-lasting. The upward trend in pet ownership and the increasing demand for premium products such as organic pet foods and treats are projected to increase the pet food market during the forecast period.

United States Pet Food Market Trends

The increase in the number of people seeking cats as companion pets among millennials is leading to the growth of cat adoption in the country

  • The cat population in the United States is increasing. Cats as pets are being adopted in the country due to the high demand for companionship and less expenditure on pet food than other pets. In the country, the share of cats as pets increased by 10.8% between 2017 and 2022 due to a rise in pet humanization and because cats require less area to live than dogs. For instance, in the United States, 26% of households owned a cat as a pet in 2020, which increased to 53.5% in 2022.
  • The United States witnessed higher adoption of cats as pets during the pandemic because of the work-from-home culture, leading to a demand for companionship and a higher number of millennials becoming pet owners. For instance, in 2022, millennials comprised 33% of pet parents in the United States, and in 2020, 40% of the cat population was adopted from animal shelters. In 2020, 43% of pet parents purchased cats from pet stores in line with high incomes in the United States. Therefore, cats as pets in the country increased by 4.5% between 2020 and 2022.
  • Cat parents treating their cats as a part of their family accounted for 76% of cat owners between 2017 and 2018. This is expected to help in the growth of pet products, including pet food, as pet parents want to provide their pets with nutritious, specialized pet food. People also gifted cats to their loved ones, accounting for 3% of cat owners in the United States in 2021.
  • Factors such as an increase in the adoption and purchase of cats and an increase in pet humanization are expected to boost the growth of the pet population. The increase in pet population is expected to drive the growth of the pet food market in the country.

Easy availability of e-commerce platforms and premium pet food products leading to an increase in pet expenditure

  • Pet expenditure in the United States has been on a steady increase over the years. The overall pet expenditure increased from USD 123.6 billion in 2021 to USD 136.8 billion in 2022, representing a 10.7%. This rise in pet expenditure was due to the growth in the number of pet parents, the availability of different types of pet food, and growing pet food premiumization in the country. For instance, the number of households owning a pet in the United States increased from 84.9 million in 2020 to 86.9 million in 2022.
  • Pet food and snacks accounted for 42.4% of the total pet expenditure, valued at about USD 58.1 billion in 2022. They are anticipated to reach USD 62.7 billion by 2023, driven by pet humanization and recognition of the benefits of pet food and treats. Dogs consume more food than cats, resulting in a higher food expenditure share for dogs. Pet owners seek premium pet food and services like grooming and daycare to ensure good care for their pets. In 2022, over 40% of pet owners purchased premium pet food, and USD 11.4 billion was spent on services such as pet grooming and walking.
  • Pet parents purchase pet food through online retailers, supermarkets, and pet stores. Sales through specialty stores and online retailers increased due to the vast number of pet food products available on e-commerce platforms and the pandemic. The share of pet food sales through online channels in the country grew from 20.4% in 2019 to 21.5% in 2022.
  • Growing awareness of the benefits of quality food and the premiumization of pet food products are anticipated to continue driving pet expenditure in the country.

United States Pet Food Industry Overview

The United States Pet Food Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 44.04%. The major players in this market are Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.), General Mills Inc., Mars Incorporated, Nestle (Purina) and The J. M. Smucker Company (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Pet Population
    • 4.1.1 Cats
    • 4.1.2 Dogs
    • 4.1.3 Other Pets
  • 4.2 Pet Expenditure
  • 4.3 Regulatory Framework
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Pet Food Product
    • 5.1.1 Food
      • 5.1.1.1 By Sub Product
      • 5.1.1.1.1 Dry Pet Food
      • 5.1.1.1.1.1 By Sub Dry Pet Food
      • 5.1.1.1.1.1.1 Kibbles
      • 5.1.1.1.1.1.2 Other Dry Pet Food
      • 5.1.1.1.2 Wet Pet Food
    • 5.1.2 Pet Nutraceuticals/Supplements
      • 5.1.2.1 By Sub Product
      • 5.1.2.1.1 Milk Bioactives
      • 5.1.2.1.2 Omega-3 Fatty Acids
      • 5.1.2.1.3 Probiotics
      • 5.1.2.1.4 Proteins and Peptides
      • 5.1.2.1.5 Vitamins and Minerals
      • 5.1.2.1.6 Other Nutraceuticals
    • 5.1.3 Pet Treats
      • 5.1.3.1 By Sub Product
      • 5.1.3.1.1 Crunchy Treats
      • 5.1.3.1.2 Dental Treats
      • 5.1.3.1.3 Freeze-dried and Jerky Treats
      • 5.1.3.1.4 Soft & Chewy Treats
      • 5.1.3.1.5 Other Treats
    • 5.1.4 Pet Veterinary Diets
      • 5.1.4.1 By Sub Product
      • 5.1.4.1.1 Diabetes
      • 5.1.4.1.2 Digestive Sensitivity
      • 5.1.4.1.3 Oral Care Diets
      • 5.1.4.1.4 Renal
      • 5.1.4.1.5 Urinary tract disease
      • 5.1.4.1.6 Other Veterinary Diets
  • 5.2 Pets
    • 5.2.1 Cats
    • 5.2.2 Dogs
    • 5.2.3 Other Pets
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Convenience Stores
    • 5.3.2 Online Channel
    • 5.3.3 Specialty Stores
    • 5.3.4 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.5 Other Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 ADM
    • 6.4.2 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
    • 6.4.3 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
    • 6.4.4 General Mills Inc.
    • 6.4.5 Mars Incorporated
    • 6.4.6 Nestle (Purina)
    • 6.4.7 PLB International
    • 6.4.8 Schell & Kampeter Inc. (Diamond Pet Foods)
    • 6.4.9 The J. M. Smucker Company
    • 6.4.10 Virbac

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PET FOOD CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms