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市場調査レポート
商品コード
1687218
北米の美容・パーソナルケア製品:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)North America Beauty And Personal Care Products - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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北米の美容・パーソナルケア製品:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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北米の美容・パーソナルケア製品市場規模は2025年に1,294億5,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは3.95%で、2030年には1,571億2,000万米ドルに達すると予測されます。
可処分所得の高さと身だしなみへの関心の高まりが、北米における美容・パーソナルケア製品の需要を牽引する主要因です。さらに、肌トラブルの増加や消費者の多忙なライフスタイルが、しわやにきびなどの症状を軽減する多機能製品の需要を押し上げています。このほか、ブランドはアンバサダーマーケティングに注力し、エクイティを構築するためにマクロインフルエンサーやマイクロインフルエンサーとの関係を改善しています。
さらに、芸能界の有名人や影響力のあるタレントは、彼らの多くのファンベースやソーシャルメディアのフォロワーを頼りに、製品ラインを発売しています。例えば、2022年7月、セレーナ・ゴメスのビューティライン、レア・ビューティは、2つの新しいリップ製品、カインド・ワーズ・マット・リップスティックとライナーを発表しました。さらに、オンラインプラットフォームで入手可能な幅広い品揃えと、時間の節約を重視する消費者の姿勢が、オンライン小売チャネルを通じた美容・個人向け商品の需要を後押ししています。オンライン決済のセキュリティ機能の向上、顧客フレンドリーなサービス、ユーザーフレンドリーなショッピングサイト、わかりやすい配送により、美容・パーソナルケア製品のオンラインショッピングポータルの利用は、予測期間中に同地域で大幅に増加すると予想されます。
最近の消費者は、自分の肌タイプや好みに基づいて、十分な情報を得た上で製品を選択することを好みます。都市部における汚染レベルの上昇、気候の急激な変化、ストレスの多いライフスタイル、不健康な食事パターンなどは、皮膚過敏症やアレルギーのリスクを高める可能性があります。そのため、身だしなみへの関心が高まり、多機能の利点を備えた美容・パーソナルケア製品への需要が高まっています。そのため、機能性スキンケアに対する消費者の関心の高まりに乗じて、メーカーは幅広いスキンケア製品を投入しています。例えば、2022年9月には、臨床的に証明され、皮膚科医が推奨するクリーンなスキンケアブランド「DERMA E」がWalmartで発売され、10種類の製品が揃りました。このブランドには、臨床的に検証されたビタミンC、保湿、抗シワ配合が含まれていました。同ブランドの製品は100%ヴィーガンで無農薬です。スマートスキンケアに関する顧客の意識の高まりに支えられ、肌の悩みを改善すると謳ったこうした製品の発売は、予測期間中に市場の大きな注目を集めると予想されます。
身だしなみを整える習慣への注目の高まり、1人当たりの所得水準の高さ、スマートで効果的なスキンケアの人気などが、米国の美容・パーソナルケア製品の需要を高める主要因となっています。さらに、主要企業はブランドの存在感と知名度を高めるため、積極的なマーケティング戦略を採用しています。また、より広範な消費者層にリーチするため、有名人やソーシャルメディアのインフルエンサーと協力してデジタル広告への支出を拡大しています。例えば、2022年、L'Orealは全世界で120億ユーロの広告・販促費を投じ、2021年の105億9,000万ユーロから増加しました。
同時に、L'Orealは米国で30億4,000万米ドルを広告に投資しました。さらに、ブランドは市場での地位を維持するために、天然成分やサステイナブル包装を活用することで、持続可能性にシフトしています。例えば、2023年5月、Head & Shouldersは、米国でBARE H& S初の9つの成分を配合したフケ防止シャンプーを発売し、製品ポートフォリオを拡大しました。同社の主張によると、この新しいフケ防止配合は硫酸塩、シリコン、染料を使用しておらず、プラスチック含有量を45%削減したリサイクル可能なボトルを採用しています。
北米の美容・パーソナルケア市場は、複数の地域的・世界的企業が存在するため、非常にセグメント化されています。主要参入企業は消費者のニーズを満たすため、製品開発と技術革新に注力しています。また、より広範な消費者基盤を確立し、競合を維持するために、M&A、地理的拡大、パートナーシップに依存しています。さらに、各社はブランドのオンラインプレゼンスを拡大するため、デジタル広告やソーシャルメディア広告に投資しています。北米の美容・パーソナルケア製品市場の主要参入企業には、L'Oreal SA、Unilever PLC、Procter & Gamble Company、Coty Inc.、Estee Lauder Companies Inc.などがあります。
The North America Beauty And Personal Care Products Market size is estimated at USD 129.45 billion in 2025, and is expected to reach USD 157.12 billion by 2030, at a CAGR of 3.95% during the forecast period (2025-2030).
High disposable income and increasing focus on personal grooming are the major factors driving the demand for beauty and personal care products in North America. Moreover, the growing prevalence of skin issues and the busy lifestyles of consumers are boosting the demand for multi-functional products that help reduce symptoms such as wrinkles and acne. Besides this, brands focus on ambassador marketing and improving relations with macro- and micro-influencers to build equity.
In addition, celebrities and influential personalities in the entertainment industry are launching their product lines, relying on their large fan bases and social media followers. For instance, in July 2022, Selena Gomez's beauty line, Rare Beauty, introduced two new lip products: the Kind Words Matte Lipsticks and Liners. Furthermore, the wide assortment of products available on online platforms and consumers' emphasis on saving time are impelling the demand for beauty and personal products through online retail channels. Due to improved security features for online payments, customer-friendly services, user-friendly shopping websites, and straightforward delivery, online beauty and personal care shopping portal usage is anticipated to increase significantly in the region during the forecast period.
Consumers nowadays prefer to make informed product choices based on their skin type and preferences. Rising pollution levels in urban cities, rapid climatic changes, stressful lifestyles, and unhealthy eating patterns can elevate the risk of skin sensitivity and allergies. Thus, due to the increased focus on personal grooming, there is a rise in the demand for beauty and personal care products with multi-functional advantages. Therefore, manufacturers are introducing a wide range of skincare products to capitalize on growing consumer interest in functional skincare. For instance, in September 2022, the clinically-proven, dermatologist-recommended clean skincare brand DERMA E was launched at Walmart, stocking ten products. The range included clinically validated Vitamin C, Hydrating, and Anti-wrinkle formulations. The products offered by the brand were 100% vegan and cruelty-free. Such product launches with claims to improve skin concerns supported and promoted by rising customer awareness regarding smart skincare are anticipated to capture significant market attention during the forecast period.
Increased focus on personal grooming habits, high per capita income levels, and the popularity of smart and effective skincare are some major factors contributing to the demand for beauty and personal care products in the United States. Moreover, key players are adopting aggressive marketing strategies to improve their brand presence and visibility. They are also expanding their expenditure on digital advertising by collaborating with celebrities and social media influencers to reach a broader consumer base. For instance, in 2022, L'Oreal spent EUR 12 billion on advertising and promotions worldwide, an increase from EUR 10.59 billion in 2021.
At the same time, L'Oreal invested USD 3.04 billion in advertising in the United States. In addition, brands are shifting to sustainability by utilizing natural ingredients and sustainable packaging to retain their position in the market. For instance, in May 2023, Head & Shoulders expanded its product portfolio by launching BARE H&S's first-ever nine-ingredient anti-dandruff shampoo in the United States. According to the company claim, this new anti-dandruff formula is free from sulfates, silicones, and dyes, with a recyclable bottle that contains 45% less plastic.
The North American beauty and personal care market is highly fragmented due to the presence of several regional and global players. Key players focus on product development and innovation to meet consumers' needs. They also rely on mergers and acquisitions, geographical expansions, and partnerships to establish a broader consumer base and remain competitive. Further, companies are investing in digital and social media advertisements to expand the online presence of their brands. Some major players in the North American beauty and personal care products market are L'Oreal SA, Unilever PLC, Procter & Gamble Company, Coty Inc., and Estee Lauder Companies Inc.