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市場調査レポート
商品コード
1687217
自動車フロントエンドモジュール:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)Automotive Front End Module - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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自動車フロントエンドモジュール:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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自動車フロントエンドモジュール市場は、予測期間中に5%を超えるCAGRで推移すると予測されます。
COVID-19パンデミックは、2020年の製造施設の閉鎖や操業停止によって世界的に自動車の生産と販売が減少したため、フロントエンドモジュール市場のような自動車産業と関連部品産業の成長を阻害しました。しかし、2021年前半までに主要市場が開放され、主要企業がさまざまな国で事業を復活させる短期戦略をとったことで、市場は勢いを取り戻しました。
中期的には、自動車産業の拡大と、世界の主要地域における自動車の安全性に対する意識の高まりが、市場の需要を牽引すると予想されます。さらに、車両の軽量化ニーズの高まりと、技術的に先進的軽量フロントエンドモジュールへの需要の高まりは、市場の参入企業に有利な機会を提供すると考えられます。しかし、自動車フロントエンドモジュール市場では、自動車フロントエンドモジュールに対する消費者の関心の高まりを受けて、メーカーが商品の小型化を選択しているため、多額の支出が行われており、予測期間中の市場成長が制限される可能性が高いです。
さらに、主要な自動車メーカーは、今後数年間の市場成長を支える競合を得るために、最新のフロントエンドモジュールを積極的に自動車に採用しようとしています。また、ADAS技術や自律走行車の台頭は、従来の自動車よりも多くのセンサを搭載するため、市場全体の成長を促進します。
アジア太平洋、欧州に次いで北米地域は、予測期間中、市場開拓において主要な役割を果たすと予想されます。加えて、最新のフロントモジュールのイノベーションと地域の主要メーカーによる主要な自動車OEMの発売によって、市場の成長に拍車がかかると考えられます。
自動車の軽量化需要の高まりも、自動車用フロントエンドモジュール(FEM)市場の原動力となっています。軽量自動車部品は自動車全体の重量を減らすため、CO2排出量とコストを削減することができます。そのため、世界中のいくつかの政府が、企業平均燃費(CAFE)やBS-VI基準などの厳しい排出ガス・燃費規制を導入しており、こうした規制は、軽量金属、複合材料、プラスチックなどの軽量材料の使用を増やすよう自動車OEMを後押ししています。自動車部品におけるフロントエンドモジュール材料の実験は、車両の重量を20%~30%削減することに大きく貢献しています。
現在では、重い鋼鉄や鉄のキャリアの代わりに、燃費効率と車両性能の向上に貢献する軽量部品が使用されています。軽量熱可塑性プラスチックによく使われる材料は、ポリプロピレンとナイロンです。例えば
複合材と金属のハイブリッド設計は、重量級車両に好ましく使用されます。グリーンイニシアチブのための環境規制や消費者のデジタルライフスタイルも、軽量車両の需要増加、ひいては複合材料/ハイブリッドフロントエンド・モジュール(FEM)の需要増加に重要な役割を果たしています。例えば
現在、複合材料製のフロントエンドモジュールを搭載した車両が数台市場に投入されています。最近発売されたHyundaiとMercedesの小型セグメント車2車種は、軽量フロントエンド構造を採用しており、コンポーネントに追加機能を組み込むことができるため、組み立て時間の短縮、コストの削減、質量の低減を実現しています。この3車種のキャリアには、射出成形されたペレット状のLFT-PPが使用されています。
このような市場開拓の動向と技術を考慮すると、自動車部品の軽量化の傾向は、メーカーが顧客に革新的なソリューションを提供することを後押しすると予想されます。このような動向から、予測期間中、同市場はまずまずの成長率を示すと予想されます。
アジア太平洋は、日本、韓国、中国、インドの主要フロントエンドモジュールメーカーのプレゼンスが高いことから、自動車用フロントエンドモジュール市場を独占すると予想されます。同地域の主要国で自動車生産台数が増加していることに加え、さまざまな自動車OEMメーカーが軽量車の生産に力を入れていることも、同市場の需要を後押ししています。
中国とインド以外に、韓国と日本も、Nissanのような自動車産業の大手企業の存在によって重要性を増しています。この地域は、自動車用フロントエンドモジュール(FEM)市場において2桁のCAGRを示すと予想されます。さらに、市場の需要は、主要企業の拡大戦略、生産設備の拡大などによって支えられると予想されます。例えば
予測期間中の市場展望は明るいと予想されます。
自動車フロントエンドモジュール市場は適度に統合されており、Denso Corporation、Faurecia SA, Group、Magna International、Plastic Omnium Groupなどの大手企業が市場の大半を占めています。世界中のさまざまな参入企業が、競争に打ち勝つために新たな研究開発プロジェクトに投資し、合弁事業やパートナーシップを結んでいます。
The Automotive Front End Module Market is expected to register a CAGR of greater than 5% during the forecast period.
The COVID-19 pandemic hindered the growth of the automotive industry and associated component industry like the front-end module market as lockdowns and shutdown of manufacturing facilities in 2020 resulted in the decline of vehicle production and sales worldwide. However, key markets opening up by the first half of 2021 and key players' short-term strategies to revive their business operations across various countries have helped the market to regain its momentum.
Over the medium term, expanding the automotive industry and growing awareness about safety in vehicles across all major regions in the world are expected to drive demand in the market. In addition, the rising need for vehicle weight reduction and increasing demand for technically advanced lightweight front-end modules are likely to offer lucrative opportunities for players in the market. However, heavy expenditures are being made in the automotive front-end module market as manufacturers choose to miniaturize their goods in response to rising consumer interest in vehicle front-end modules likely to restrict market growth during the forecast period.
Further, as key automotive players are actively looking to adopt the latest front-end modules in their vehicles to gain competitive edge to support market growth in coming years. Besides, these rise in ADAS technology and autonomous cars to enhance overall market growth as they accomodate more sensors than conventional vehicles and hence more opportunity for conducting extensive research activities in this regard.
Asia-Pacific, Europe followed by North America region expected to play key role in the development of the market during the forecast period as growth across these regions is supported by notable vehicle production both passenger cars and commercial vehicles. In addition, the growth of market is likely to be spurred by key automotive OEM launches with latest front module innovations and key manufacturers in the region.
The growing demand for lightweight vehicles is also the driving force for the automotive front-end module (FEM) market. As lightweight auto parts reduce the overall weight of the vehicles, they can, in turn, reduce CO2 emissions and cost. So, as several governments across the globe have introduced stringent emission and fuel economy regulations such as corporate average fuel economy (CAFE), BS-VI norms, etc. such regulations are likely to encourage automotive OEMs to increase the usage of lightweight materials such as lightweight metals, composites, and plastics. Experimenting with front-end module materials in auto parts has predominately contributed to achieving 20%-30% of vehicle weight reduction.
Nowadays instead of heavy steel and iron carriers, lightweight components are used which are responsible for fuel efficiency and vehicle performance enhancement. Commonly used materials for lightweight thermoplastics are polypropylene and nylon. For instance,
Hybrid composite/metal designs are preferably used for heavy-end vehicles. Environmental regulations for green initiatives and the digital lifestyle of consumers is also playing a vital part in increasing demand for lightweight vehicles and in turn the demand for composite/ hybrid front-end module (FEM). For example,
Currently, several vehicles are launched in the market with front-end modules made of composite materials. The recently launched Hyundai and two small segment cars from Mercedes use a lightweight front-end construction that allows for the integration of additional functionality in components, which in turn saves assembly time, reduces costs, and lowers mass. Carriers for all three vehicles make use of injection-molded pelletized LFT-PP. For instance,
Considering such developments and technologies in the market, the trend of light weight components in vehicles anticipated to push manufacturers to offer innovative solutions for their customers. Owing to such trends , the market expected to grow at decent rate during the forecast period.
The Asia-Pacific region is expected to dominate the automotive front-end module market -owing to the strong presence of key front-end module manufacturers in Japan, South Korea, China, and India. The demand in the market is further supported by growing vehicle production across key countries in the region coupled with the growing focus of various automotive OEMs to produce lightweight vehicles. For instance,
Apart from China and India South Korea, Japan are also gaining the importance owing to the presence of big players of automobile industry like Nissan. This region is expected to show strong double digit CAGR for the automotive front end module (FEM) market. Further, demand in the market expected to be supported by key players expansion strategy, production facilities expansion, etc. For instance,
Such developments, anticipated to create positive outlook for the market during the forecast period.
The Automotive front-end module market is moderately consolidated and the majority share of the market is dominated by major players, such as Denso Corporation, Faurecia SA, Group, Magna International, and Plastic Omnium Group, among others. Various players around the world are investing in new R&D projects, making joint ventures, and partnerships for being ahead of the competition. For instance,