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市場調査レポート
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1687217

自動車フロントエンドモジュール:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Automotive Front End Module - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 100 Pages
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2~3営業日
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自動車フロントエンドモジュール:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

自動車フロントエンドモジュール市場は、予測期間中に5%を超えるCAGRで推移すると予測されます。

Automotive Front End Module-Market-IMG1

COVID-19パンデミックは、2020年の製造施設の閉鎖や操業停止によって世界的に自動車の生産と販売が減少したため、フロントエンドモジュール市場のような自動車産業と関連部品産業の成長を阻害しました。しかし、2021年前半までに主要市場が開放され、主要企業がさまざまな国で事業を復活させる短期戦略をとったことで、市場は勢いを取り戻しました。

中期的には、自動車産業の拡大と、世界の主要地域における自動車の安全性に対する意識の高まりが、市場の需要を牽引すると予想されます。さらに、車両の軽量化ニーズの高まりと、技術的に先進的軽量フロントエンドモジュールへの需要の高まりは、市場の参入企業に有利な機会を提供すると考えられます。しかし、自動車フロントエンドモジュール市場では、自動車フロントエンドモジュールに対する消費者の関心の高まりを受けて、メーカーが商品の小型化を選択しているため、多額の支出が行われており、予測期間中の市場成長が制限される可能性が高いです。

さらに、主要な自動車メーカーは、今後数年間の市場成長を支える競合を得るために、最新のフロントエンドモジュールを積極的に自動車に採用しようとしています。また、ADAS技術や自律走行車の台頭は、従来の自動車よりも多くのセンサを搭載するため、市場全体の成長を促進します。

アジア太平洋、欧州に次いで北米地域は、予測期間中、市場開拓において主要な役割を果たすと予想されます。加えて、最新のフロントモジュールのイノベーションと地域の主要メーカーによる主要な自動車OEMの発売によって、市場の成長に拍車がかかると考えられます。

自動車フロントエンドモジュール市場動向

自動車フロントエンドモジュールの軽量化需要の増加

自動車の軽量化需要の高まりも、自動車用フロントエンドモジュール(FEM)市場の原動力となっています。軽量自動車部品は自動車全体の重量を減らすため、CO2排出量とコストを削減することができます。そのため、世界中のいくつかの政府が、企業平均燃費(CAFE)やBS-VI基準などの厳しい排出ガス・燃費規制を導入しており、こうした規制は、軽量金属、複合材料、プラスチックなどの軽量材料の使用を増やすよう自動車OEMを後押ししています。自動車部品におけるフロントエンドモジュール材料の実験は、車両の重量を20%~30%削減することに大きく貢献しています。

現在では、重い鋼鉄や鉄のキャリアの代わりに、燃費効率と車両性能の向上に貢献する軽量部品が使用されています。軽量熱可塑性プラスチックによく使われる材料は、ポリプロピレンとナイロンです。例えば

  • 2020年7月、ペンシルベニア州ピッツバーグのランクセスの易流動性ガラス繊維強化ナイロン6であるデュレタンBKV30H2.0EFとスチールパネルで、FordSUV「クーガ」用の「ハイブリッド」プラスチック-金属複合技術で製造された高集積ボルスターが製造されます。ボルスターと完全に組み立てられたフロントエンドモジュールは、自動車産業の世界システムサプライヤーであるドイツのモンタプラスト社が開発し、生産しています。

複合材と金属のハイブリッド設計は、重量級車両に好ましく使用されます。グリーンイニシアチブのための環境規制や消費者のデジタルライフスタイルも、軽量車両の需要増加、ひいては複合材料/ハイブリッドフロントエンド・モジュール(FEM)の需要増加に重要な役割を果たしています。例えば

  • 2021年4月、Webastoは上海モーターショーで、未来のモビリティのビジョンとしてコンセプトカーを発表しました。このコンセプトカーは、自律走行、電動化、快適性のための数々の技術的ソリューションを結集したもので、作動するライダーと作動するカメラを備えたルーフセンサモジュール、開閉可能な大型パノラマルーフ、スマートな軽量フロントエンドモジュール、バッテリーと充電ソリューション、統合された熱管理システムなどが含まれています。

現在、複合材料製のフロントエンドモジュールを搭載した車両が数台市場に投入されています。最近発売されたHyundaiとMercedesの小型セグメント車2車種は、軽量フロントエンド構造を採用しており、コンポーネントに追加機能を組み込むことができるため、組み立て時間の短縮、コストの削減、質量の低減を実現しています。この3車種のキャリアには、射出成形されたペレット状のLFT-PPが使用されています。

  • 1.5リッターターボチャージドガソリンエンジンを搭載し、エンジンのフロントエンドアクセサリードライブ(FEAD)に内蔵された48ボルトのベルトスタータージェネレーター(BSG)、48ボルト-12 DC/DCコンバータ、48ボルトのリチウムイオンバッテリーモジュールとバッテリーマネージメントシステム(BMS)、リキュペレーションブレーキシステムとハイブリッドモジュール制御システムによって補完されます。

このような市場開拓の動向と技術を考慮すると、自動車部品の軽量化の傾向は、メーカーが顧客に革新的なソリューションを提供することを後押しすると予想されます。このような動向から、予測期間中、同市場はまずまずの成長率を示すと予想されます。

アジア太平洋が大幅な成長を遂げる見込み

アジア太平洋は、日本、韓国、中国、インドの主要フロントエンドモジュールメーカーのプレゼンスが高いことから、自動車用フロントエンドモジュール市場を独占すると予想されます。同地域の主要国で自動車生産台数が増加していることに加え、さまざまな自動車OEMメーカーが軽量車の生産に力を入れていることも、同市場の需要を後押ししています。

  • 中国汽車工業協会(CAAM)によると、2022年7月の自動車産業のPMIは52.0%を上回り、製造業全体のPMIよりも良好でした。7月の自動車全体の生産台数は245万5,000台、販売台数は242万台で、それぞれ前年同月比31.5%増、29.7%増となりました。乗用車生産は221万台で同42.6%増、販売は217万4,000台で同40.0%増でした。1~7月の乗用車生産台数は1,264万5,000台、前年同期比10.9%増、販売台数は1,252万9,000台、同8.3%増でした。
  • SIAMによると、インドの乗用車総販売台数は271万1,457台から306万9,499台に増加し、同期間のバンの販売台数は11万3,265台(2020年4月~2021年3月は10万8,841台)と、市場のポジティブな動向を示しています。

中国とインド以外に、韓国と日本も、Nissanのような自動車産業の大手企業の存在によって重要性を増しています。この地域は、自動車用フロントエンドモジュール(FEM)市場において2桁のCAGRを示すと予想されます。さらに、市場の需要は、主要企業の拡大戦略、生産設備の拡大などによって支えられると予想されます。例えば

  • 2022年3月、ケダ州クリムにあるSime Darbyの組立工場で、Porsche・カイエンのマレーシア初のCKDユニットが生産ラインからロールオフしました。ベースとなるカイエンは現在、CKD形式で現地生産されている唯一のモデルです。現地で調達される6つの主要モジュールには、センターコンソールとコックピット(クラリオン)、フロントとリアアクスル(ZF)、フロントエンドモジュールアッセンブリーが含まれます。

予測期間中の市場展望は明るいと予想されます。

自動車フロントエンドモジュール産業概要

自動車フロントエンドモジュール市場は適度に統合されており、Denso Corporation、Faurecia SA, Group、Magna International、Plastic Omnium Groupなどの大手企業が市場の大半を占めています。世界中のさまざまな参入企業が、競争に打ち勝つために新たな研究開発プロジェクトに投資し、合弁事業やパートナーシップを結んでいます。

  • 2021年5月、Mother son Groupは、子会社のSamvardhana Motherson Reflectecを通じて、トルコのPlast Met Groupの株式の過半数を取得します。
  • 2020年10月、Plastic Omniumは、100%電気自動車向けの多数の新しいプログラムが始動すると発表しました。Plastic Omniumは、Teslaモデル3とモデルYにフロントバンパーとリアバンパー、フロントエンドモジュールを装備しています。これらのモデルは中国と北米で製造されています。また、VW ID.3とID.4用のフロントエンドモジュール、センターコンソール、フロントとリアバンパーも提供しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 車種別
    • 乗用車
    • 小型商用車
    • 大型商用車
  • 原料タイプ別
    • 金属
    • 複合材
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他の北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • その他
      • 南米
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダー市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Denso Corporation
    • Hirschvogel Automotive Group
    • HYUNDAI MOBIS CO. LTD
    • Magna International Inc.
    • Hanon Systems
    • Compagnie Plastic Omnium SA
    • SL Corporation
    • Valeo SA
    • Marelli Corporation
    • MAHLE GmbH
    • Calsonic Kansei Corporation

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 56676

The Automotive Front End Module Market is expected to register a CAGR of greater than 5% during the forecast period.

Automotive Front End Module - Market - IMG1

The COVID-19 pandemic hindered the growth of the automotive industry and associated component industry like the front-end module market as lockdowns and shutdown of manufacturing facilities in 2020 resulted in the decline of vehicle production and sales worldwide. However, key markets opening up by the first half of 2021 and key players' short-term strategies to revive their business operations across various countries have helped the market to regain its momentum.

Over the medium term, expanding the automotive industry and growing awareness about safety in vehicles across all major regions in the world are expected to drive demand in the market. In addition, the rising need for vehicle weight reduction and increasing demand for technically advanced lightweight front-end modules are likely to offer lucrative opportunities for players in the market. However, heavy expenditures are being made in the automotive front-end module market as manufacturers choose to miniaturize their goods in response to rising consumer interest in vehicle front-end modules likely to restrict market growth during the forecast period.

Further, as key automotive players are actively looking to adopt the latest front-end modules in their vehicles to gain competitive edge to support market growth in coming years. Besides, these rise in ADAS technology and autonomous cars to enhance overall market growth as they accomodate more sensors than conventional vehicles and hence more opportunity for conducting extensive research activities in this regard.

Asia-Pacific, Europe followed by North America region expected to play key role in the development of the market during the forecast period as growth across these regions is supported by notable vehicle production both passenger cars and commercial vehicles. In addition, the growth of market is likely to be spurred by key automotive OEM launches with latest front module innovations and key manufacturers in the region.

Automotive Front End Module Market Trends

Increasing Demand for Lightweight Automotive Front-End Modules

The growing demand for lightweight vehicles is also the driving force for the automotive front-end module (FEM) market. As lightweight auto parts reduce the overall weight of the vehicles, they can, in turn, reduce CO2 emissions and cost. So, as several governments across the globe have introduced stringent emission and fuel economy regulations such as corporate average fuel economy (CAFE), BS-VI norms, etc. such regulations are likely to encourage automotive OEMs to increase the usage of lightweight materials such as lightweight metals, composites, and plastics. Experimenting with front-end module materials in auto parts has predominately contributed to achieving 20%-30% of vehicle weight reduction.

Nowadays instead of heavy steel and iron carriers, lightweight components are used which are responsible for fuel efficiency and vehicle performance enhancement. Commonly used materials for lightweight thermoplastics are polypropylene and nylon. For instance,

  • In July 2020, a highly integrated bolster produced with a 'hybrid' plastic-metal composite technology for the Ford Kuga SUV, is produced with steel panels and Durethan BKV30H2.0EF, an easy-flowing, fiberglass-reinforced nylon 6 from Lanxess, Pittsburgh, Penn. The bolster and the fully assembled front-end module were developed and are produced by Germany's Montaplast GmbH, a global system supplier of the automotive industry.

Hybrid composite/metal designs are preferably used for heavy-end vehicles. Environmental regulations for green initiatives and the digital lifestyle of consumers is also playing a vital part in increasing demand for lightweight vehicles and in turn the demand for composite/ hybrid front-end module (FEM). For example,

  • In April 2021, Webasto announced that, at Auto Shanghai, it is presenting a concept vehicle as a vision of the mobility of the future. The concept car brings together numerous technical solutions for autonomous driving, electrification and comfort: roof sensor module with a working lidar and working camera, a large openable panorama roof, a smart lightweight front-end module, a battery and charging solution, and an integrated thermal management system.

Currently, several vehicles are launched in the market with front-end modules made of composite materials. The recently launched Hyundai and two small segment cars from Mercedes use a lightweight front-end construction that allows for the integration of additional functionality in components, which in turn saves assembly time, reduces costs, and lowers mass. Carriers for all three vehicles make use of injection-molded pelletized LFT-PP. For instance,

  • In February 2020, Geely Philippines introduced its very own gasoline-electric hybrid technology into its upcoming compact SUV, which will pair with a 1.5-liter turbo-charged gasoline engine, complemented by a 48-volt belt-starter generator (BSG) integrated in the Front-End Accessory Drive (FEAD) of the engine, a 48-volt to 12 DC/DC converter, a 48-volt lithium-ion battery module and battery management system (BMS), along with a recuperation braking system and a hybrid module control system.

Considering such developments and technologies in the market, the trend of light weight components in vehicles anticipated to push manufacturers to offer innovative solutions for their customers. Owing to such trends , the market expected to grow at decent rate during the forecast period.

Asia-Pacific Region Expected to Witness Significant Growth in the Market

The Asia-Pacific region is expected to dominate the automotive front-end module market -owing to the strong presence of key front-end module manufacturers in Japan, South Korea, China, and India. The demand in the market is further supported by growing vehicle production across key countries in the region coupled with the growing focus of various automotive OEMs to produce lightweight vehicles. For instance,

  • According to CAAM, the China Association of Automobile Manufacturers (CAAM) stated that in July 2022, the PMI of the automobile industry was higher than 52.0%, which was better than that of the overall manufacturing industry. Overall vehicle production and sales in July totaled 2.455 million units and 2.42 million units, representing a 31.5% and 29.7% y/y increase, respectively. Passenger vehicle production reached 2.21 million units, up 42.6% y/y, while sales were 2.174 million units, up 40.0% y/y. Passenger vehicle production for the January to July period totaled 12.645 million units, up 10.9% y/y, while sales were 12.529 million units, up 8.3% y/y.
  • According to SIAM, total Passenger Vehicle Sales in India increased from 2,711,457 to 3,069,499 units and during the same period 113,265 units of Vans were sold compared to 108,841 units in April 2020 to March 2021 indicating positive trends in the market.

Apart from China and India South Korea, Japan are also gaining the importance owing to the presence of big players of automobile industry like Nissan. This region is expected to show strong double digit CAGR for the automotive front end module (FEM) market. Further, demand in the market expected to be supported by key players expansion strategy, production facilities expansion, etc. For instance,

  • In March 2022, the first ever Malaysia-assembled CKD unit of Porsche Cayenne has rolled off the production line at Sime Darby's assembly plant in Kulim, Kedah, the first assembly facility for Porsche outside of Europe. The base Cayenne is currently the only model being produced locally in CKD form. Six key modules sourced locally include center console and cockpit (Clarion), front and rear axles (ZF), and the front-end module assembly.

Such developments, anticipated to create positive outlook for the market during the forecast period.

Automotive Front End Module Industry Overview

The Automotive front-end module market is moderately consolidated and the majority share of the market is dominated by major players, such as Denso Corporation, Faurecia SA, Group, Magna International, and Plastic Omnium Group, among others. Various players around the world are investing in new R&D projects, making joint ventures, and partnerships for being ahead of the competition. For instance,

  • In May 2021, Mother son Group completes the acquisition of a majority stake in Turkey's Plast Met Group through its subsidiary Samvardhana Motherson Reflectec With the successful closure of this acquisition, Motherson Group now has access to the significant Turkish automotive market.
  • In October 2020, Plastic Omnium announced that numerous new programs for 100% electric vehicles are coming on stream. Plastic Omnium equips the Tesla Model 3 and Model Y with front and rear bumpers and front-end modules. These models are manufactured in China and North America. It also provides front-end module, centre console, front and rear bumpers for VW ID.3 and ID.4.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value - USD billion)

  • 5.1 By Vehicle Type
    • 5.1.1 Passenger Cars
    • 5.1.2 Light Commercial Vehicle
    • 5.1.3 Heavy Commercial Vehicle
  • 5.2 By Raw Material Type
    • 5.2.1 Metal
    • 5.2.2 Composite
    • 5.2.3 Others
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 India
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 South America
      • 5.3.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Denso Corporation
    • 6.2.2 Hirschvogel Automotive Group
    • 6.2.3 HYUNDAI MOBIS CO. LTD
    • 6.2.4 Magna International Inc.
    • 6.2.5 Hanon Systems
    • 6.2.6 Compagnie Plastic Omnium SA
    • 6.2.7 SL Corporation
    • 6.2.8 Valeo SA
    • 6.2.9 Marelli Corporation
    • 6.2.10 MAHLE GmbH
    • 6.2.11 Calsonic Kansei Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS