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市場調査レポート
商品コード
1687192

英国のペットフード:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

United Kingdom Pet Food - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 298 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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英国のペットフード:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 298 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

英国のペットフード市場規模は2025年に78億4,000万米ドルと推定・予測され、2030年には90億9,000万米ドルに達し、予測期間(2025~2030年)のCAGRは2.99%で成長すると予測されています。

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犬・猫が市場を独占、同国ではペットオーナーが家庭料理から市販のペットフードに移行し市場を牽引

  • 英国のペットフード産業は急速な成長を遂げています。同国におけるペットフードセグメントの金額は、2017~2021年にかけて23.5%成長しました。この成長の主要要因は、同国で相当数のペットオーナーが家庭料理から市販のペットフードに移行したことです。これは、ペットの飼い主の間で健康とウェルネスに対する意識が高まったことに起因しています。
  • 犬用と猫用が市場を独占しています。犬は猫に比べて多様な食事をする傾向があり、ドライフードとウェットフードを組み合わせて与えることが多いです。英国のドッグフード市場は着実な成長を遂げており、2017~2021年にかけて約13.5%成長しています。この市場の成長は主に、同国におけるペットの犬人口の増加によるもので、2022年には1,290万頭に達しました。
  • 2022年には、キャットフードは英国のペットフード市場の35.8%を占めています。鳥類、小型哺乳類、げっ歯類など、その他のペット動物には特有の栄養要求があり、専用のペットフード製品で満たす必要があります。2022年、その他の動物のペットフードの市場規模は18億米ドルに達しました。
  • ペットフードとスナックは動物に提供される主要食品タイプであり、2022年の市場シェアの86.3%を占めています。歴史的には、ペットフードは主に肉や穀物を使ったドライ製品やウェット製品で構成されていました。しかし、消費者の嗜好が進化し、ペットの健康が重視されるようになったことで、産業は特定の食事ニーズや嗜好に応える幅広い製品へと移行しています。
  • ペットフード市場の成長は、eコマースの台頭と、ペットの健康とウェルネスを重視する消費者の嗜好の進化が牽引しています。同市場は予測期間中にCAGR 2.8%で成長すると予測されています。

英国のペットフード市場動向

猫を飼うのに必要なスペースが少なく、手頃な価格で、メンテナンスの必要性が低いため、都市部で猫を飼うことを好む人が増加

  • 英国では過去5年間、ペットとしての猫の飼育が増加しており、同国におけるペットとしての猫の飼育数の増加は、COVID-19パンデミック時の交友関係の必要性の高まりと都市化の進展によるものと考えられます。また、室内で飼うことができるため、閉所恐怖症になることもないです。これらの利点により、猫の人口は2019~2022年の間に69.3%増加しました。
  • 英国では、ペットとして飼われている猫の数が犬よりも多い地域が1つだけあります。ロンドンでは、2022年に猫の飼育率が国内で最も高くなり、同市のペットペアレントの61%を占めました。ロンドンが猫を飼う割合が全国で最も高いのは、手頃な価格でメンテナンスの必要性が低いからです。ほとんどの人が狭いアパートや一軒家に住んでおり、犬よりも猫の方が適しています。国内で飼われている猫の大半は都市部に住んでいます。都市部で猫を飼うことが好まれるのは、犬よりも飼育スペースが少なくて済み、散歩の必要がないためです。猫は比較的おとなしい生き物で、アパート暮らしではそれが要求されるため、ペットを飼う人に好まれるのです。
  • 国内の都市部には25万匹もの野良猫がおり、今後数年で飼い猫が増える可能性は高いです。このため、予測期間中にペット人口が増加し、キャットフード製品の需要も増加します。
  • 都市化の進展による猫人口の増加、維持費の低下、将来的により多くの猫を飼う可能性は、同国のペットフード市場の成長に役立つと予想されます。

プレミアム化の進展と高品質な天然ペットフードへの需要が英国におけるペット支出を促進

  • 英国では、ペットオーナーの各種ペット用品への支出が一貫して増加傾向にあります。2019~2022年の間に、ペット支出は約13.3%の大幅な増加がありました。この成長は、2019年の2,150万人から2022年には3,840万人に増加した同国のペット人口の拡大に起因しています。ペットのヒューマニゼーションの動向の高まりにより、天然フードやグレインフリーペットフードなどのプレミアム製品に対する需要が高まっている
  • 2019~2022年にかけて、国内でのペット支出は増加しました。ペットフードに年間支出するペットオーナーは犬で約23.5%増加、猫で約23.2%増加、その他のペット動物は約9.3%増加しました。犬と猫への支出額の増加は、2022年時点で国内の犬の人口が1,290万人、猫の人口が1,270万人と同程度であることから、ほぼ同程度でした。しかし、ペットを飼っている人の犬に対する平均支出額は、同じ年の猫に対する平均支出額より約8.8%高かったです。これは主に、犬の方が猫よりも体が大きく、より多くの餌を必要とするためです。
  • ペットショップ、動物病院、スーパーマーケットといったオフラインの小売チャネルが、国内でペットフード製品を購入するのに好まれている流通チャネルです。しかし、特にパンデミックの影響で、eコマースが最近人気を集めています。ペッツ・アット・ホームは国内有数のペットフード小売業者で、452店舗以上を展開しています。高品質のペットフードの利点に対する意識の高まりと、ペットフードのプレミアム化の進行は、今後も同国のペット支出を促進すると予測されます。

英国のペットフード産業概要

英国のペットフード市場は細分化されており、上位5社で28.95%を占めています。この市場の主要企業は、 Colgate-Palmolive Company(Hill's Pet Nutrition Inc.)、Mars Incorporated、Nestle(Purina)、Schell & Kampeter Inc.(Diamond Pet Foods)、Virbacです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • ペット人口
    • その他
  • ペット支出
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • ペットフード製品
    • フード
      • サブプロダクト別
      • ドライペットフード
      • サブ製品別ドライペットフード
      • キブル
      • その他のドライフード
      • ウェットペットフード
    • ペット用栄養補助食品サプリメント
      • サブプロダクト別
      • ミルクバイオアクティブ
      • オメガ3脂肪酸
      • プロバイオティクス
      • タンパク質とペプチド
      • ビタミンとミネラル
      • その他の栄養補助食品
    • ペット用スナック
      • サブプロダクト別
      • カリカリスナック
      • デンタルトリーツ
      • フリーズドライ&ジャーキートリーツ
      • ソフト&モチートリーツ
      • その他のスナック
    • ペット用動物飼料
      • サブプロダクト別
      • 糖尿病
      • 消化器過敏症用
      • 経口ケア
      • 腎臓
      • 尿路疾患
      • その他の動物用飼料
  • ペット
    • その他
  • 流通チャネル
    • コンビニエンスストア
    • オンラインチャネル
    • 専門店
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • その他のチャネル

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Alltech
    • Clearlake Capital Group, L.P.(Wellness Pet Company Inc.)
    • Colgate-Palmolive Company(Hill's Pet Nutrition Inc.)
    • Dechra Pharmaceuticals PLC
    • FARMINA PET FOODS
    • General Mills Inc.
    • Mars Incorporated
    • Nestle(Purina)
    • Schell & Kampeter Inc.(Diamond Pet Foods)
    • Virbac

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 56256

The United Kingdom Pet Food Market size is estimated at 7.84 billion USD in 2025, and is expected to reach 9.09 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 2.99% during the forecast period (2025-2030).

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Dogs and cats dominated the market, with pet owners transitioning from home-cooked food to commercial pet food in the country and driving the market

  • The pet food industry in the United Kingdom is experiencing rapid growth. The pet food segment value in the country grew by 23.5% between 2017 and 2021. This growth was primarily driven by a significant number of pet owners transitioning from home-cooked food to commercial pet food in the country. This can be attributed to increased awareness of health and wellness among pet owners.
  • Dogs and cats dominated the market. Dogs tend to have a more diverse diet compared to cats, often receiving a combination of dry and wet food. The United Kingdom's dog food market has been experiencing steady growth, growing by about 13.5% between 2017 and 2021. This growth of the market is mainly due to the growing pet dog population in the country, which reached 12.9 million in 2022.
  • In 2022, cat food accounted for 35.8% of the pet food market in the United Kingdom. Other pet animals, such as birds, small mammals, and rodents, have unique nutritional requirements that need to be fulfilled through specialized pet food products. In 2022, the market value for other animal pet food reached USD 1.8 billion.
  • Pet food and treats are the primary types of food provided to animals, collectively accounting for 86.3% of the market share in 2022. Historically, pet food mainly consisted of dry and wet products with meat and grains. However, evolving consumer preferences and a focus on pet health drive the industry to a wider range of products catering to specific dietary needs and preferences.
  • The growth of the pet food market is driven by the rise of e-commerce and evolving consumer preferences that focus on pet health and wellness. The market is projected to grow and register a CAGR of 2.8% during the forecast period.

United Kingdom Pet Food Market Trends

Increased people's preference to adopt cats in urban areas as they require less space, affordability, and lower maintenance requirements

  • Cat adoption as pets has been increasing in the United Kingdom for the past five years, and the increase in the number of cats as pets in the country can be attributed to a rise in the need for companionship during the COVID-19 pandemic and increasing urbanization. They can also be kept indoors without feeling cooped up. These benefits helped the cat population increase by 69.3% between 2019 and 2022.
  • In the United Kingdom, only one region has more cats as pets than dogs. In London, cat ownership was the highest in the country in 2022, accounting for 61% of the pet parents in the city. London has the highest national share of cats adopted because of their affordability and lower maintenance requirements. Most people live in small apartments and houses, which are better suited for cats than dogs. The majority of the cats adopted in the country live in urban areas. People prefer to adopt cats in urban areas because they require less space than dogs and do not need to be taken on walks, which is difficult in busy cities such as London. Cats are relatively quiet creatures, which is required while living in flats, making them a preferred choice for pet parents.
  • There is a high potential for the growth of the cat population in the country, with 250,000 stray cats in the urban areas of the country that can be adopted in the coming years. This will help increase the pet population and the demand for cat food products during the forecast period.
  • The rising cat population due to increasing urbanization, lower maintenance, and the potential of adopting more cats in the future are anticipated to help in the growth of the pet food market in the country.

The growing premiumization and demand for high-quality natural pet foods are driving pet expenditure in the United Kingdom

  • In the United Kingdom, there has been a consistent upward trend in pet owners' spending on various pet products. Between 2019 and 2022, there was a substantial increase of about 13.3% in pet expenditure. This growth can be attributed to the expanding pet population in the country, which rose from 21.5 million in 2019 to 38.4 million in 2022. The growing trend of pet humanization has resulted in a higher demand for premium products, including natural and grain-free pet foods.
  • Between 2019 and 2022, there was an increase in pet expenditure in the country. The number of pet owners spending on pet food annually on dogs rose by about 23.5%, while spending on cats increased by about 23.2%, and other pet animals saw an increase of about 9.3%. The increase in expenditure on dogs and cats was nearly equal as the population of dogs and cats in the country was similar, with 12.9 million and 12.7 million, respectively, as of 2022. However, the average spending by pet owners on dogs was about 8.8% higher than the average spending on cats in the same year. This is mainly due to the larger size of dogs, which require more food than cats.
  • Offline retail channels such as pet shops, vet clinics, and supermarkets are the preferred distribution channels for purchasing pet food products in the country. However, e-commerce has gained popularity recently, particularly due to the pandemic. Pets at Home is one of the leading pet food retailers in the country and operates through more than 452 stores. Growing awareness of the benefits of high-quality pet food and the increasing premiumization of pet food are projected to continue driving pet expenditure in the country.

United Kingdom Pet Food Industry Overview

The United Kingdom Pet Food Market is fragmented, with the top five companies occupying 28.95%. The major players in this market are Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.), Mars Incorporated, Nestle (Purina), Schell & Kampeter Inc. (Diamond Pet Foods) and Virbac (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Pet Population
    • 4.1.1 Cats
    • 4.1.2 Dogs
    • 4.1.3 Other Pets
  • 4.2 Pet Expenditure
  • 4.3 Regulatory Framework
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Pet Food Product
    • 5.1.1 Food
      • 5.1.1.1 By Sub Product
      • 5.1.1.1.1 Dry Pet Food
      • 5.1.1.1.1.1 By Sub Dry Pet Food
      • 5.1.1.1.1.1.1 Kibbles
      • 5.1.1.1.1.1.2 Other Dry Pet Food
      • 5.1.1.1.2 Wet Pet Food
    • 5.1.2 Pet Nutraceuticals/Supplements
      • 5.1.2.1 By Sub Product
      • 5.1.2.1.1 Milk Bioactives
      • 5.1.2.1.2 Omega-3 Fatty Acids
      • 5.1.2.1.3 Probiotics
      • 5.1.2.1.4 Proteins and Peptides
      • 5.1.2.1.5 Vitamins and Minerals
      • 5.1.2.1.6 Other Nutraceuticals
    • 5.1.3 Pet Treats
      • 5.1.3.1 By Sub Product
      • 5.1.3.1.1 Crunchy Treats
      • 5.1.3.1.2 Dental Treats
      • 5.1.3.1.3 Freeze-dried and Jerky Treats
      • 5.1.3.1.4 Soft & Chewy Treats
      • 5.1.3.1.5 Other Treats
    • 5.1.4 Pet Veterinary Diets
      • 5.1.4.1 By Sub Product
      • 5.1.4.1.1 Diabetes
      • 5.1.4.1.2 Digestive Sensitivity
      • 5.1.4.1.3 Oral Care Diets
      • 5.1.4.1.4 Renal
      • 5.1.4.1.5 Urinary tract disease
      • 5.1.4.1.6 Other Veterinary Diets
  • 5.2 Pets
    • 5.2.1 Cats
    • 5.2.2 Dogs
    • 5.2.3 Other Pets
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Convenience Stores
    • 5.3.2 Online Channel
    • 5.3.3 Specialty Stores
    • 5.3.4 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.5 Other Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Alltech
    • 6.4.2 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
    • 6.4.3 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
    • 6.4.4 Dechra Pharmaceuticals PLC
    • 6.4.5 FARMINA PET FOODS
    • 6.4.6 General Mills Inc.
    • 6.4.7 Mars Incorporated
    • 6.4.8 Nestle (Purina)
    • 6.4.9 Schell & Kampeter Inc. (Diamond Pet Foods)
    • 6.4.10 Virbac

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PET FOOD CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms