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市場調査レポート
商品コード
1687124

インドのペットフード市場:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

India Pet Food - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 294 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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インドのペットフード市場:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 294 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

インドのペットフード市場規模は2025年に10億1,000万米ドルと推定され、2030年には22億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは16.74%で成長する見込みです。

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人口が多く、幅広いペットフードの選択肢があるため、犬が市場を独占

  • アジア太平洋では、インドが新興ペットフード市場のひとつです。2022年には、この地域のペットフード市場の2.1%のシェアを占め、2017~2022年の間に113.0%増加しました。この成長は、ペット人口の大幅な増加、ペットの人間化傾向の高まり、家庭料理よりも市販のペットフード製品の利用率が高いことによる。
  • 犬は国内で最も人気のあるコンパニオンアニマルです。ドッグフード部門は、同国のペットフード市場で最大のシェアを占めています。2022年の市場規模は5億6,270万米ドルで、2029年には17億6,010万米ドルに達すると予測されています。同セグメントの大きなシェアと成長は、同国で家庭料理から市販のペットフードに移行する飼い主が多いことと、ペットの人口に占める犬の割合が大きいことに関連しています。2022年のペット人口に占める犬の割合は87.7%であったのに対し、猫の割合は9.0%でした。
  • 2022年のペットフード市場では、猫が7.0%と2番目に大きなシェアを占めており、予測期間中のCAGRは12.7%を記録すると予測されています。これは、2017~2022年の間に猫の人口が88.6%増加したこと、ペットオーナーの猫に対する考え方が変化していること、メンテナンスの必要性が低いことからペットとしての猫の人気が高まっていることによる。
  • その他のペットセグメントには、鳥類、観賞魚、小型哺乳類、げっ歯類が含まれます。これらの動物には特有の栄養要求があり、特殊なペットフード製品によって満たされています。2022年、このセグメントは710万米ドルと評価されました。
  • ペット人口の増加、市販フードの利用増加、ペットの人間化の高まりが、予測期間中にインドのペットフード市場をCAGR 17.3%で牽引すると予測される要因です。

インドのペットフード市場動向

幅広い種類の市販キャットフードが入手可能で、猫カフェが盛んなことから、同国では猫の飼育数が増加しています。

  • インドでは従来、猫のシェアは犬よりも低かりました。しかし、犬に比べてメンテナンスが簡単で、インドの大都市にある小さなアパートや住宅に適していると考えられているため、この傾向は変わると予想されます。この動向により、2017~2022年の間に猫の人口は88.2%増加しました。ここ数年、国内で最も人気のある猫種はペルシャ、シャム、メインクーンなどです。これらの猫種は、狭いアパートにも適応でき、性格も友好的で、人間との交友関係もあることから、人々はこれらの猫種を採用しました。
  • 2020年には、猫の飼育率はペットの飼育率の約0.5%で、パンデミックの間に3倍に増加しました。猫の平均寿命は20年以上であるため、この動向は長く続くと予想されます。国内ではペット用品の提供が急増しています。スタートアップ企業は、ペットの親たちにペット専用製品を使うことの利点を啓蒙しようと取り組んでいます。Head-up-For-Tailsは、ペットの里親探し、ペット選びの教育、グルーミングや獣医の診察などのペットサービスなどのサービスを提供しています。これらのサービスは、首都圏で働く社会人がペットの世話をする際に、キャットペアレンツのためになります。
  • 猫の親になる可能性のある人たちが、新しい猫や野良猫を迎えることができるよう、猫カフェが全国に設立されています。例えば、ムンバイのキャット・カフェ・スタジオは、保護猫を助け、餌を提供し、ペットの親を見つけ、2017年までに300匹の野良猫が人々に飼われました。
  • 交友関係の必要性の高まり、大都市ではスペースが少ないこと、ペットの幸福に応える新しい新興企業は、国内での猫の養子縁組の増加に役立つと予想されます。

流通チャネルの拡大と幅広いプレミアムペットフードがペットへの支出を促進

  • インドのペットフード産業は、ペットの支出増加とともに成長を遂げています。ペットの支出は、ペットに提供される様々な種類のペットフードとプレミアム化の高まりにより、2017~2022年の間に24.9%の成長を示しました。ペットの親は、ペットの健康を維持し、栄養失調を防ぐために、これらの製品にプレミアム価格を支払うことによって、天然成分や有機食品を含むペットフード製品を購入しています。
  • ペットの親は、グルーミング、散歩、デイケアといった他の出費に比べ、ペットフードやスナックに費やす割合が高いです。例えば、2022年にはインドにおけるペット支出の約75~80%がペットフードとスナックに費やされます。ペットの親はペットを家族の一員として扱い、ロイヤルカナンやペディグリーといった高品質のプレミアムブランドをペットの渇望ニーズや栄養要求のために提供しています。
  • オンラインチャネルを通じてペットフードを購入する需要が高いのは、オーガニックペットフード、ドライペットフード、ウェットペットフードなど、さまざまな種類のペットフードが、配達プロセスが簡単なウェブサイト上で入手できるからです。例えば、2021年には、ペットの親の約73%がオンライン小売業者を通じてペットフードを購入しています。同国の迅速なeコマースビジネスの進化も、予測期間中のオンラインペットフード販売を後押しする可能性があります。
  • プレミアムペットフードへの支出の増加、ペットの親が市販のペットフードをペットに与えていること、流通チャネルの拡大により、予測期間中、同国におけるペットフードの売上とペットの支出が増加すると予想されます。

インドのペットフード産業概要

インドのペットフード市場は適度に統合されており、上位5社で56.03%を占めています。同市場の主要企業は、Charoen Pokphand Group、Colgate-Palmolive Company(Hill's Pet Nutrition Inc.)、IB Group(Drools Pet Food Pvt. Ltd.)、Mars Incorporated、Nestle(Purina)などがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • ペット人口
    • その他
  • ペット支出
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • ペットフード製品
    • フード
      • サブプロダクト別
      • ドライペットフード
      • サブ製品別ドライペットフード
      • キブル
      • その他のドライフード
      • ウェットペットフード
    • ペット用栄養補助食品サプリメント
      • サブプロダクト別
      • ミルクバイオアクティブ
      • オメガ3脂肪酸
      • プロバイオティクス
      • タンパク質とペプチド
      • ビタミンとミネラル
      • その他の栄養補助食品
    • ペット用スナック
      • サブプロダクト別
      • カリカリスナック
      • デンタルトリーツ
      • フリーズドライ&ジャーキートリーツ
      • ソフト&モチートリーツ
      • その他のスナック
    • ペット用動物飼料
      • サブプロダクト別
      • 糖尿病
      • 消化器過敏症用
      • 経口ケア
      • 腎臓
      • 尿路疾患
      • その他の動物用飼料
  • ペット
    • その他
  • 流通チャネル
    • コンビニエンスストア
    • オンラインチャネル
    • 専門店
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • その他のチャネル

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • ADM
    • Charoen Pokphand Group
    • Colgate-Palmolive Company(Hill's Pet Nutrition Inc.)
    • FARMINA PET FOODS
    • General Mills Inc.
    • IB Group(Drools Pet Food Pvt. Ltd.)
    • Mars Incorporated
    • Nestle(Purina)
    • Schell & Kampeter Inc.(Diamond Pet Foods)
    • Virbac

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 55376

The India Pet Food Market size is estimated at 1.01 billion USD in 2025, and is expected to reach 2.2 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 16.74% during the forecast period (2025-2030).

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Dogs dominated the market owing to their high population and availability of a wide range of pet food options

  • In Asia-Pacific, India is one of the emerging pet food markets. In 2022, it accounted for a 2.1% share of the region's pet food market, an increase of 113.0% during 2017-2022. This growth was due to the significant increase in the pet population, the rise in the pet humanization trend, and the higher usage of commercial pet food products over home-cooked foods.
  • Dogs are the most popular companion animals adopted in the country. The dog food segment accounts for the largest share of the country's pet food market. It held a market value of USD 562.7 million in 2022, which is anticipated to reach USD 1,760.1 million in 2029. The segment's significant share and growth are associated with a significant number of pet owners shifting from home-cooked food to commercial pet food in the country and dogs holding a significant share of the pet population. Dogs accounted for 87.7% of the pet population in 2022, whereas cats accounted for a 9.0% share.
  • Cats held the second-largest share in the country's pet food market, amounting to 7.0% in 2022, anticipated to record a CAGR of 12.7% during the forecast period. This is due to the increase in the cat population by 88.6% during 2017-2022, changing attitudes toward cats among pet owners, and the rise in popularity of cats as pets due to their low maintenance requirements.
  • The other pets segment includes birds, ornamental fish, small mammals, and rodents. These animals have unique nutritional requirements that are fulfilled through specialized pet food products. In 2022, the segment was valued at USD 7.1 million.
  • The growth in pet population, increasing usage of commercial foods, and the rise in pet humanization are the factors anticipated to drive the Indian pet food market during the forecast period with a CAGR of 17.3%.

India Pet Food Market Trends

The availability of a wide range of commercial cat foods and flourishing cat cafes are leading to a rise in cat adoptions in the country

  • In India, traditionally, cats had a lower share than dogs. However, the trend is expected to change as they are considered low maintenance compared to dogs and are more suitable for smaller flats or houses in the metro cities of India. This trend has helped increase the cat population by 88.2% between 2017 and 2022. In the last few years, the most popular cat breeds adopted in the country included Persian, Siamese, and Maine Coon. People adopted these cat breeds as they can adjust to small apartments, are friendly in nature, and have human companionship.
  • In 2020, cat ownership was about 0.5% of pet ownership, which increased thrice during the pandemic. This trend is expected to have a long-lasting effect as the average life span of cats is more than 20 years. There is a rapid increase in pet product offerings in the country. Start-ups are working to educate pet parents about the benefits of using specialized pet products. Head-up-For-Tails has services such as adopting pets, educating pet parents in selecting the pet, and pet services such as pet grooming and vet visits. These services benefit cat parents in metro cities for working professionals to care for their pets.
  • Cat cafes are being established nationwide to help potential cat parents adopt new or stray cats. For instance, Cat Cafe Studio in Mumbai helps rescue cats, provides food, and finds pet parents and 300 stray cats were adopted by people until 2017.
  • The rising need for companionship, the lesser space in metro cities, and new start-ups catering to the well-being of pets are expected to help increase the adoption of cats in the country.

Growing distribution channels and a wide range of premium pet foods drive pet expenditure

  • India's pet food industry has been witnessing growth with the rise in pet expenditure. Pet expenditure witnessed a growth of 24.9% between 2017 and 2022 due to the different types of pet food provided to pets and the rising premiumization. Pet parents are purchasing pet food products that contain natural ingredients and organic food by paying a premium price for these products to keep their pets healthy and prevent malnutrition.
  • Pet parents are investing a higher share of expenditure on pet food and treats compared to other expenses such as pet grooming, pet walking, and pet daycare. For instance, about 75-80% of the pet expenditure in India accounted for pet food and treats in 2022. Pet parents treat their pets as family members and offer high-quality premium brands such as Royal Canin and Pedigree for their pets' craving needs and nutritional requirements.
  • The high demand for purchasing pet food through online channels can be attributed to the availability of different types of pet food, such as organic pet food, dry pet food, and wet pet food, on a website with an easy delivery process. For instance, in 2021, about 73% of pet parents purchased pet food through online retailers. The country's evolving quick e-commerce business landscape may also boost online pet food sales during the forecast period.
  • The growing expenditure on premium pet food, pet parents feeding pets with commercial pet food, and growing distribution channels are expected to increase the sales of pet food and pet expenditure in the country during the forecast period.

India Pet Food Industry Overview

The India Pet Food Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 56.03%. The major players in this market are Charoen Pokphand Group, Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.), IB Group (Drools Pet Food Pvt. Ltd.), Mars Incorporated and Nestle (Purina) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Pet Population
    • 4.1.1 Cats
    • 4.1.2 Dogs
    • 4.1.3 Other Pets
  • 4.2 Pet Expenditure
  • 4.3 Regulatory Framework
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Pet Food Product
    • 5.1.1 Food
      • 5.1.1.1 By Sub Product
      • 5.1.1.1.1 Dry Pet Food
      • 5.1.1.1.1.1 By Sub Dry Pet Food
      • 5.1.1.1.1.1.1 Kibbles
      • 5.1.1.1.1.1.2 Other Dry Pet Food
      • 5.1.1.1.2 Wet Pet Food
    • 5.1.2 Pet Nutraceuticals/Supplements
      • 5.1.2.1 By Sub Product
      • 5.1.2.1.1 Milk Bioactives
      • 5.1.2.1.2 Omega-3 Fatty Acids
      • 5.1.2.1.3 Probiotics
      • 5.1.2.1.4 Proteins and Peptides
      • 5.1.2.1.5 Vitamins and Minerals
      • 5.1.2.1.6 Other Nutraceuticals
    • 5.1.3 Pet Treats
      • 5.1.3.1 By Sub Product
      • 5.1.3.1.1 Crunchy Treats
      • 5.1.3.1.2 Dental Treats
      • 5.1.3.1.3 Freeze-dried and Jerky Treats
      • 5.1.3.1.4 Soft & Chewy Treats
      • 5.1.3.1.5 Other Treats
    • 5.1.4 Pet Veterinary Diets
      • 5.1.4.1 By Sub Product
      • 5.1.4.1.1 Diabetes
      • 5.1.4.1.2 Digestive Sensitivity
      • 5.1.4.1.3 Oral Care Diets
      • 5.1.4.1.4 Renal
      • 5.1.4.1.5 Urinary tract disease
      • 5.1.4.1.6 Other Veterinary Diets
  • 5.2 Pets
    • 5.2.1 Cats
    • 5.2.2 Dogs
    • 5.2.3 Other Pets
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Convenience Stores
    • 5.3.2 Online Channel
    • 5.3.3 Specialty Stores
    • 5.3.4 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.5 Other Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 ADM
    • 6.4.2 Charoen Pokphand Group
    • 6.4.3 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
    • 6.4.4 FARMINA PET FOODS
    • 6.4.5 General Mills Inc.
    • 6.4.6 IB Group (Drools Pet Food Pvt. Ltd.)
    • 6.4.7 Mars Incorporated
    • 6.4.8 Nestle (Purina)
    • 6.4.9 Schell & Kampeter Inc. (Diamond Pet Foods)
    • 6.4.10 Virbac

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PET FOOD CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms