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市場調査レポート
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自動車用タイヤ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Automotive Tires - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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自動車用タイヤ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

自動車用タイヤ市場は予測期間中に3%を超えるCAGRで推移する見込みです。

Automotive Tires-Market-IMG1

COVID-19パンデミックは、2020年に新車の生産と販売が減少したため、短期的には自動車用タイヤ市場に直接大きな影響を与えました。さらに、規制のために自動車所有者は走行量を減らし、その結果、メンテナンスやタイヤ交換のための訪問が遅れました。しかし、予測期間中に自動車販売台数の急激な増加が予測されることから、市場は経済的に復活すると予想されます。

燃費重視の高まり、利便性への要求の高まり、従来型タイヤのメンテナンスや交換コストの高さが、自動車用タイヤ市場の成長を後押ししています。また、OEMが最先端の製造技術を採用し、持続可能性、耐久性、手頃な価格によって製品の差別化を図っていることも、業界の成長をもたらしています。

リトレッドタイヤの需要はかなりの割合で増加しています。タイヤのリトレッドは、タイヤの完全な交換を防止するため、アフターマーケットにおける運用コストを大幅に削減するのに役立ち、その結果、費用対効果の高い選択肢となります。ケーシングは複数のライフサイクルを提供するのに役立ち、特に商用フリート・オペレーターにとっては大幅なコスト削減につながります。

タイヤメーカーは、2050年までにカーボンニュートラルを達成するために、ゼロカーボン技術、エネルギー効率、グリーンエネルギーへの投資を行っています。例えば、2021年2月、ミシュラン・グループは、2050年までにタイヤを100%持続可能なものにすることを目指していると発表しました。このために、ミシュランはAxens、IFP Energies Nouvelles、Pyrowave、Carbios、Enviro、BlackCycleといった様々な組織と提携しました。

自動車用タイヤ市場の動向

高性能タイヤへの需要増加

自動車用高性能タイヤ市場は、予測期間中に高い成長が見込まれます。成長の原動力となっているのは、カーレースやバイクレース、エクストリームテレインラリーといったスポーツへの人々の傾倒の高まりなど、数多くの要因です。OEMは、自社製品を販売し、ブランドの認知度を高めるためのプラットフォームとして、こうしたイベントを利用しています。新興経済圏に住む顧客の可処分所得の増加は、SUVやクロスオーバー車のような大容量の車に対する需要の伸びにつながっています。新興経済諸国、特にインドと中国における急速なインフラ開発により、商用車や建設車両の販売が伸びています。交換・アフターマーケットタイヤ市場は、自動車メーカーにとって収益を生み出す大きな機会となっています。ゴムタイヤは摩耗しやすいため、顧客は従来のゴムタイヤよりも高性能タイヤを選んでいます。

欧州では、BMW、フォルクスワーゲン、フェラーリ、ダイムラー、ルノーなど多数のOEMが存在するため、高性能タイヤに対する強い需要が見られます。これらのOEMは、同大陸で開催されるモータースポーツ・イベントに定期的に参加し、安全で、クリーンで、費用対効果の高い自動車やコンポーネントを求める顧客のニーズに応える革新的な新製品を披露しています。

市場のさまざまな大手企業が、高性能タイヤの新製品に投資しています。例えば、2021年3月、Eniの化学会社であるVersalisとブリヂストンEMIAは、高性能タイヤ生産用の合成ゴムとスチレンブタジエンゴム(SBR)を含む新しいエラストマーグレードの研究、生産、供給に関する共同開発契約を締結しました。

アジア太平洋地域の市場成長率が最も高い見込み

2020年の中国の自動車販売台数は6%以上減少し、世界最大の自動車市場は3年連続で縮小しました。中国の自動車メーカーは2020年に1,929万台の乗用車を販売しました。一方、2021年4月、中国汽車工業協会(CAAM)は、主要企業の販売台数の集計データによると、1月から3月までの累計販売台数は634万4,000台に達したと発表しました。

インドも同地域の主要市場であり、乗用車販売台数は第3四半期以降改善し、2020年10月には31万294台に達し、前年同月の27万1,737台に比べて14.19%の伸びとなりました。自動車販売協会連合会(FADA)によると、2020年11月の乗用車販売台数は29万1,001台で、2019年11月の27万9,365台と比べ、4.17%の伸びとなりました。

日本自動車タイヤ協会(JATMA)が発表した「2020年自動車用タイヤ国内需要」によると、2020年の自動車用新品タイヤ販売本数は3,643万9,000本減で、前年比17%減となりました。2020年前半はCOVID-19の影響もあったが、後半は新車生産が好調に推移し、新車用タイヤ需要は回復に転じた。

この地域の主要企業は、競合他社に対する優位性を得るために新型タイヤを投入しています。2021年3月、Apollo TiresはインドでコンパクトSUVセグメント向けのApterra Crossタイヤを発表しました。Apterra Crossタイヤは、CSUVの正確な使用パターンを理解するための同社の調査の成果です。新シリーズのタイヤはインドで発売され、その後ASEANとSAARC市場にも導入される予定です。

自動車用タイヤ産業の概要

世界のタイヤ市場は、ミシュラン、ブリヂストン、ピレリなどの主要メーカーが乗用車と商用車の両方のタイヤ・ニーズに対応しており、中位レベルの集中度を示しています。しかし、中国、インド、インドネシアのような地域的で集中度の高いアジアの自動車市場の場合、市場は地元のタイヤメーカーが支配しています。

高品質で安全なタイヤへの需要が、自動車メーカーやエンドユーザーにとって、地域の中小メーカーよりも脱退したメーカーの製品を好む主な理由でした。さらに、これらの大手メーカーは、技術革新と卓越した性能を統合するために、研究開発費を飛躍的に増大させました。その結果、オフロード用およびオンロード用のプレミアム品質のタイヤが生産されるようになりました。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイヤタイプ別
    • 冬用タイヤ
    • 夏用タイヤ
    • その他のタイヤタイプ
  • 用途別
    • オンザロード
    • オフザロード
  • 車両タイプ別
    • 乗用車
    • 商用車
  • エンドユーザー別
    • OEM
    • アフターマーケット
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダー市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Bridgestone Corp.
    • Continental Automotive AG
    • Cooper Tire & Rubber Company
    • Goodyear Tire & Rubber Company
    • Hankook Tires Group
    • Michelin Tires
    • MRF(Madras Rubber Factory Limited)
    • Pirelli & C SpA
    • Apollo Tires
    • Yokohama Rubber Co. Ltd
    • JK Tyre & Industries

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 53710

The Automotive Tires Market is expected to register a CAGR of greater than 3% during the forecast period.

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The COVID-19 pandemic had a significant effect on the automotive tires market directly in the short term as the production and sales of new vehicles witnessed a decline in 2020. Moreover, owing to restrictions, vehicle owners reduced the amount of driving resulting in delayed visits for maintenance or tire replacement. However, with the projected exponential increase in vehicle sales over the forecast period, the market is expected to be revived economically.

The growing focus on fuel economy, rising demand for convenience, and high maintenance or replacement costs of conventional tires are driving the growth of the automotive tires market. Another factor that is responsible for the growth of the industry is the adoption of cutting-edge manufacturing technology by OEMs to offer product differentiation through sustainability, durability, and affordability.

The demand for retreaded tires is increasing at a significant rate. The retreading of tires helps reduce the operating cost significantly in the aftermarket as it prevents the complete replacement of tires and is, thereby, a cost-effective option. The casings can help provide multiple life cycles, resulting in significant cost savings, especially for commercial fleet operators.

Tire makers are turning to green energy in their production as companies are working to achieve carbon neutrality by 2050, with investments in the direction of zero-carbon technology, energy efficiency, and green energy. For instance, in February 2021, Michelin Group announced that it is working toward making its tires 100% sustainable by 2050. For this, Michelin partnered with various organizations like Axens, IFP Energies Nouvelles, Pyrowave, Carbios, Enviro, and BlackCycle.

Automotive Tire Market Trends

Increased Demand for High-performance Tires

The automotive high-performance tires market is expected to witness high growth during the forecast period. The growth is driven by numerous factors, such as the increasing inclination of people toward sports like car and bike racing and extreme terrain rallies. OEMs use these events as a platform to market their products and increase brand visibility. Increasing disposable income of customers living in emerging economies is leading to a growth in demand for higher-capacity vehicles such as SUVs and crossover vehicles. Rapid infrastructure development in developing economies, especially India and China, has caused a growth in sales of commercial vehicles and construction vehicles. The replacement and aftermarket tire market presents a huge opportunity for vehicle manufacturers to generate revenue. Customers are choosing high-performance tires over traditional rubber tires because rubber tires are subjected to wear and tear easily.

Europe has shown a strong demand for high-performance tires due to the presence of a large number of OEMs such as BMW, Volkswagen, Ferrari, Daimler, and Renault. These OEMs regularly participate in motorsports events held in the continent and showcase their new line of innovative products that cater to customers' need for safe, cleaner, and cost-effective vehicles and components.

Various major players in the market are investing in new products for high-performance tires. For instance, in March 2021, Versalis, Eni's chemical company, and Bridgestone EMIA signed a joint development agreement for the research, production, and supply of synthetic rubber and new elastomer grades, including styrene-butadiene rubber (SBR), for the production of high-performance tires.

Asia-Pacific is Expected to Grow at the Fastest Rate in the Market

The world's largest automotive market shrank for a third straight year as Chinese car sales declined by more than 6% in 2020. Automakers in China sold 19.29 million passenger vehicles in 2020. Whereas in April 2021, the China Association of Automobile Manufacturers (CAAM) announced that according to aggregated data of sales figures for major companies, cumulative sales from January to March reached 6.344 million units.

India is another major market in the region, with its passenger vehicle sales improving after the third quarter of the year, reaching 3,10,294 units in October 2020 compared to 2,71,737 units in the same month last year, a 14.19% growth. As per the Federation of Automobile Dealers Associations (FADA), passenger vehicle sales in November 2020 were 2,91,001 units compared to 2,79,365 units in November 2019, with a 4.17% growth.

According to the "2020 Domestic Demand for Automobile Tires" released by the Japan Automobile Tyre Manufacturers Association (JATMA), the sales of new automobile tires for vehicles in 2020 were 36,439,000 down, a 17% decrease year-to-year. The first half of 2020 was affected due to the influence of COVID-19; however, demand for new vehicle tires began to recover in the second half of the year due to strong new vehicle productions.

Major players in the region are introducing new tires to gain an advantage over their competitors. March 2021, Apollo Tires introduced Apterra Cross tires for the compact SUV segment in India. The Apterra Cross tires are an outcome of the company's research to understand the exact usage patterns of CSUV. The new range of tires is being launched in India, with plans to introduce it in the ASEAN and SAARC markets later.

Automotive Tire Industry Overview

The global tires market is mid-level concentrated with major manufacturers like Michelin, Bridgestone, Pirelli, and others catering to the tire needs of both passenger cars and commercial vehicles. However, in the case of regional and highly concentrated Asian automotive markets like China, India, and Indonesia, the market is dominated by local tire manufacturers.

The demand for high-quality and safe tires was the main reason for the automakers and end-users to prefer products from renounced manufacturers over smaller regional players. Furthermore, these big players have increased their R&D spending exponentially to integrate innovation with performance excellence. This, in turn, has resulted in the production of premium quality tires for off-road and on-road applications.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Tire Type
    • 5.1.1 Winter Tires
    • 5.1.2 Summer Tires
    • 5.1.3 Other Tire Types
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 On-the-Road
    • 5.2.2 Off-the-Road
  • 5.3 By Vehicle Type
    • 5.3.1 Passenger Cars
    • 5.3.2 Commercial Vehicles
  • 5.4 By End User
    • 5.4.1 OEM
    • 5.4.2 Aftermarket
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
      • 5.5.1.3 Rest of North America
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 Germany
      • 5.5.2.2 United Kingdom
      • 5.5.2.3 France
      • 5.5.2.4 Italy
      • 5.5.2.5 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
      • 5.5.3.1 China
      • 5.5.3.2 Japan
      • 5.5.3.3 India
      • 5.5.3.4 South Korea
      • 5.5.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.4 Rest of the World
      • 5.5.4.1 South America
      • 5.5.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Bridgestone Corp.
    • 6.2.2 Continental Automotive AG
    • 6.2.3 Cooper Tire & Rubber Company
    • 6.2.4 Goodyear Tire & Rubber Company
    • 6.2.5 Hankook Tires Group
    • 6.2.6 Michelin Tires
    • 6.2.7 MRF (Madras Rubber Factory Limited)
    • 6.2.8 Pirelli & C SpA
    • 6.2.9 Apollo Tires
    • 6.2.10 Yokohama Rubber Co. Ltd
    • 6.2.11 JK Tyre & Industries

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS