![]() |
市場調査レポート
商品コード
1686637
中東・アフリカのマンモグラフィー:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)Middle East & Africa Mammography - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
||||||
カスタマイズ可能
適宜更新あり
|
中東・アフリカのマンモグラフィー:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~3営業日
|
中東・アフリカのマンモグラフィー市場規模は、2025年に9,432万米ドルと推定・予測され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは7.74%で、2030年には1億3,692万米ドルに達すると予測されます。
COVID-19の大流行により、中東やアフリカ諸国ではパンデミック初期に乳がん治療のために病院や診断センターを訪れる回数が減少し、マンモグラフィー検査の需要減少につながりました。例えば、2022年4月にInternational Surgery Journalが発表した論文によると、サウジアラビアで行われた調査では、COVID-19の大流行によって医師のストレスが高まり、乳がん患者の管理に影響が出たといいます。このように、COVID-19の大流行により、マンモグラフィー市場は初期の流行期に大きな影響を受けました。しかし、現在ではパンデミックは沈静化し、中東・アフリカ諸国の乳がん医療は正常に戻っているため、調査対象市場は調査予測期間中安定した成長が見込まれています。
マンモグラフィー市場成長の主な要因としては、乳がん有病率の増加、乳房画像診断分野の技術進歩、乳がん検診キャンペーンへの各種団体からの投資などが挙げられます。
乳がんの有病率の上昇が、この地域におけるマンモグラフィーの採用を促進している主な理由です。例えば、南アフリカ政府が2022年10月に発表したデータによると、南アフリカ女性の乳がん罹患率は増加していると言われており、南アフリカ女性の間で最も一般的ながんの1つです。南アフリカでは白人やアジア系女性の間で最も多いがんの一つであり、黒人や有色人種の女性では2番目に多いがんです。記事はまた、早期発見が効果的な治療と良好な予後につながる可能性があり、乳がんが早期発見された場合、約90%の患者が診断後何年も生存すると推定されると述べています。定期的な自己乳房検診と定期的なマンモグラフィー検査は、早期発見の重要な要素です。このように、乳がんの有病率の上昇と乳がん治療におけるマンモグラフィーの重要性は、市場の成長を押し上げると予想されます。
さらに、BMC Cancerが2022年2月に発表した論文によると、ほとんどの先進国では早期発見とより効果的な治療により乳がんの生存率が上昇していることが確認されているが、サハラ以南のアフリカ(SSA)諸国ではシナリオが全く逆です。これは主に乳がんの病期が進行しているためであり、約80%の患者が診断時に局所進行および転移を呈しています。また、これらの国々では、乳がんの早期発見率を高めることによって生存率を向上させることに重点を置き、疾病負担を軽減するための努力が様々な機関によってなされてきたと述べられています。このように、これらの国々では乳がんの負担が大きく、マンモグラフィー検査の必要性が高いことから、市場の成長が期待されています。
さらに、乳がん啓発キャンペーンへの各種団体による投資の増加も市場成長を押し上げると予想されます。例えば、2022年10月、保健予防省(MoHAP)は、乳がんの早期発見と予防法の重要性を強調するため、UAEで全国乳がん啓発キャンペーンを開始しました。
このように、乳がんの有病率の上昇や乳がん検診への取り組みの活発化など、上記のような要因が市場の成長を後押しすると予想されます。しかし、放射線被ばくによる副作用のリスクと診療報酬の引き下げが相まって、市場成長の妨げになると予想されます。
デジタルマンモグラフィーは、X線フィルムの代わりにデジタルレセプターとコンピュータを使用して乳房組織に腫瘍があるかどうかを検査する、マンモグラフィーの専門的かつ高度な形態です。これまでのところ、ほとんどの国の検診プログラムでは、高い空間分解能を持つ従来のスクリーンフィルムマンモグラフィー(SFM)が選択されてきました。デジタル・マンモグラフィー・システムは、低コントラストの被写体の描写に優れ、ダイナミックな変化の幅が広く、特に密度の高い乳房を検査する場合の画像の診断品質が向上しています。また、ソフトコピー画像表示とソフトコピー読影という利点もあり、簡単に転送することができます。このように、デジタルマンモグラフィーの利点の増加、乳がん有病率の上昇、高齢者人口の増加が、このセグメントの成長を促進すると予想されます。
乳がん有病率の上昇と老年人口の増加が、この地域におけるデジタルマンモグラフィーシステムの採用を促進する主な要因です。例えば、PubMed Centralが2022年3月に発表した論文によると、乳がんは中東の女性の間で最も罹患率の高いがんであり、カタールでは乳がんは女性の間で最も多く診断されるがんの1つです。同論文はまた、乳がんの早期発見は、同疾患の年齢調整死亡率の低下と関連していると述べています。このように、乳がんの有病率の上昇と早期発見の重要性は、デジタル・マンモグラフィー・システムの採用を後押しすると予想されます。さらに、高齢は乳がんと関連することが多いため、高齢者人口の増加がセグメント成長の重要な要因となっています。
さらに、同地域の主要市場企業や組織による開発も市場成長を後押しすると期待されています。例えば、2021年6月、Kheiron Medical Technologies社は、Atlas Medical社との新たな提携により、GCC地域で同社のMia、すなわち「マンモグラフィー・インテリジェント・アセスメント」を配布しました。これは乳がん検診のための人工知能ソリューションです。さらに2021年1月には、アラブ首長国連邦(UAE)の企業であるプログニカ・ラボが、同国のマンモグラフィー検診で腫瘤の検出に人工知能を使用しました。したがって、このような開発は、この地域でのデジタルマンモグラフィーの採用を増加させると思われます。
このように、デジタルマンモグラフィーの利点の増加、乳がん有病率の上昇、高齢者人口の増加といった上述の要因は、セグメントの成長を後押しすると予想されます。
GCC地域は、バーレーン、クウェート、オマーン、カタール、サウジアラビア、アラブ首長国連邦で構成されています。GCCの市場成長を促進する主な要因は、乳がんの有病率の増加、技術的に先進的な製品の発売の増加、老人人口の増加、同国における放射線治療の増加です。
例えば、MDPIが2022年11月に発表した記事によると、サウジアラビアでは今後も乳がん罹患率の増加が予想され、この病気の負担を軽減するためには長期的な予防対策とマンモグラフィーのようなより効果的な検診戦略が必要です。したがって、同国における乳がん罹患率の高さは、本調査の予測期間中、マンモグラフィー検査の利用を促進すると予想されます。
さらに、JCO Global Oncologyが2023年1月に発表した記事によると、乳がんはアラブ首長国連邦(UAE)で最も一般的ながんの1つであると言われており、UAEでは女性が一般的に乳がん検診に対して肯定的な態度を示しているが、通年で乳がん啓発キャンペーンをもっと行い、検診へのアクセスを改善することを望んでいます。
さらに、さまざまな組織による同地域での開発の高まりも、GCCにおける市場成長を後押しすると予想されます。例えば、2021年10月、Abu Dhabi Health Services Company(SEHA)は、EINヘルスケアおよびSiemens Healthineersとの外来ヘルスケアサービス(AHS)提携の一環として、UAEで新しいモバイルマンモグラフィークリニックを正式に開始しました。
このように、乳がんの有病率の増加、技術的に先進的な製品の発売の増加、高齢者人口の増加、国内での放射線処置の増加などの上記の要因は、市場の成長を後押しすると予想されます。
中東・アフリカのマンモグラフィー市場は、少数の大手企業が存在するため、統合されています。主要な市場企業は、技術的な進歩と手技による副作用の軽減に注力しています。同市場の主要企業には、キヤノンメディカルシステムズ株式会社、富士フイルム株式会社、Hologic Inc.、Koninklijke Philips NV、Siemens Healthineersなどがあります。
The Middle East & Africa Mammography Market size is estimated at USD 94.32 million in 2025, and is expected to reach USD 136.92 million by 2030, at a CAGR of 7.74% during the forecast period (2025-2030).
Due to the COVID-19 pandemic, the number of visits to hospitals and diagnostic centers for breast cancer care decreased during the early pandemic in the Middle East and African countries, leading to a reduction in the demand for mammography procedures. For instance, according to an article published by the International Surgery Journal in April 2022, a study was conducted in Saudi Arabia which showed that the COVID-19 pandemic led to a more stressful situation among physicians, which has affected the management of breast cancer patients. Thus, owing to the COVID-19 pandemic, the mammography market was significantly impacted during the initial pandemic phase. However, as the pandemic has currently subsided, breast cancer care in the Middle East and African countries has gone back to normal, so the studied market is expected to have stable growth during the forecast period of the study.
The major factors responsible for the growth of the mammography market include the growing prevalence of breast cancer, technological advancements in the field of breast imaging, and investment from various organizations in breast cancer screening campaigns.
The rising prevalence of breast cancer is the major reason that is driving the adoption of mammography procedures in the region. For instance, according to the data published by the South African Government in October 2022, the incidence of breast cancer among South African women is said to be increasing, and it is one of the most common cancers among women in South Africa. It is one of the most prevalent cancers amongst white and Asian women in South Africa and the second most common cancer among black and colored women. The article also stated that the early detection of the condition could lead to effective treatment and a positive prognosis, and it is estimated that about 90% of patients survive many years after diagnosis when breast cancer is detected at the early stages. Regular self-breast examinations and regular mammography tests are key factors in early detection. Thus, the rising prevalence of breast cancer and the importance of mammography for the treatment of breast cancer is expected to boost the market growth.
Furthermore, according to an article published by BMC Cancer in February 2022, it has been observed that breast cancer survival rates are increasing in most developed countries due to early detection and more effective treatment, but the scenario is completely opposite in Sub-Saharan Africa (SSA) countries. It is mainly due to the advanced stage presentation of breast cancer, with approximately 80% of patients presenting with locally advanced and metastatic disease at diagnosis. It was also stated efforts had been made by various organizations to reduce the burden of disease in these countries, which is focused on improving survival by increasing the rates of early detection of breast cancer. Thus, the high burden of breast cancer in these countries and the need for mammography procedures are expected to boost the market growth.
Moreover, the increasing investments by various organizations in breast cancer awareness campaigns are also expected to boost market growth. For instance, in October 2022, the Ministry of Health and Prevention (MoHAP) launched a national breast cancer awareness campaign in UAE to highlight the importance of early detection of breast cancer and prevention methods.
Thus, the above-mentioned factors, such as the rising prevalence of breast cancer and the increasing efforts for breast cancer screening, are expected to boost market growth. However, the risk of adverse effects from radiation exposure coupled with the reduction in reimbursement is expected to impede the market growth.
Digital mammography is a specialized and advanced form of mammography that uses digital receptors and computers instead of X-ray films to examine breast tissue for tumor presence. So far, conventional screen-film mammography (SFM) with high spatial resolution has been the preferred choice for screening programs in most countries. Digital mammography systems have a superior depiction of low-contrast objects, wider dynamic change, and improved diagnostic quality of images, especially when examining denser breasts. They also come with the added advantage of soft-copy image displays and soft-copy reading, which can be easily transferred. Thus, the rising advantages of digital mammography and the rising prevalence of breast cancer, coupled with the rising geriatric population, are expected to drive segment growth.
The rising prevalence of breast cancer, coupled with the rising geriatric population, is the major factor that is driving the adoption of digital mammography systems in the region. For instance, according to an article published by PubMed Central in March 2022, breast cancer is the most prevalent cancer among females in the Middle East, and in Qatar, breast cancer is one of the most diagnosed cancers among women. The article also stated that early detection of breast cancer is associated with decreased age-adjusted mortality rates of the disease. Thus, the rising prevalence of breast cancer and the importance of early detection of the disease are expected to boost the adoption of digital mammography systems. Moreover, as old age is often associated with breast cancer, the rising geriatric population is a key factor for segment growth.
Moreover, the rising developments by key market players and organizations in the region are also expected to boost market growth. For instance, in June 2021, Kheiron Medical Technologies distributed its Mia, or 'mammography intelligent assessment,' in the GCC region via a new partnership with Atlas Medical. It is an artificially intelligent solution for breast cancer screening. Furthermore, in January 2021, Prognica Labs, a UAE-based company, used artificial intelligence to detect masses in mammography screenings in the country. Hence, such developments will increase the adoption of digital mammography in the region.
Thus, the above-mentioned factors such as the increasing advantages of digital mammography and the rising prevalence of breast cancer, and the rising geriatric population are expected to boost the segment growth.
The GCC region comprises Bahrain, Kuwait, Oman, Qatar, Saudi Arabia, and the United Arab Emirates. The major factors driving the growth of the market in GCC are the increasing prevalence of breast cancer, the increasing launch of technologically advanced products, the rising geriatric population, and the growing radiological procedures in the country.
For instance, according to an article published by MDPI in November 2022, it is expected that Saudi Arabia will continue to show an increase in breast cancer incidence, and long-term preventive measures and more effective screening strategies such as mammography are required to alleviate the burden of the disease. Thus, the high incidence of breast cancer in the country is expected to boost the usage of mammography procedures during the forecast period of the study.
Moreover, according to an article published by JCO Global Oncology in January 2023, breast cancer is said to be one of the most common cancers in the United Arab Emirates (UAE), and women generally had positive attitudes toward breast cancer screening in UAE, but they wanted more breast cancer awareness campaigns year-round and better access to screening.
Furthermore, the rising developments in the region by various organizations are also expected to boost the market growth in GCC. For instance, in October 2021, Abu Dhabi Health Services Company (SEHA) officially launched a new mobile mammography clinic in UAE as part of its Ambulatory Healthcare Services (AHS) partnership with EIN Healthcare and Siemens Healthineers.
Thus, the above-mentioned factors, such as the increasing prevalence of breast cancer, the increasing launch of technologically advanced products, the rising geriatric population, and the growing radiological procedures in the country, are expected to boost market growth.
The Middle East & Africa mammography market is consolidated, owing to the presence of a few major players in the market. The major market players are focusing on technological advancements and reducing the side effects of the procedures. Some of the major players in the market are Canon Medical Systems Corporation, Fujifilm Corporation, Hologic Inc., Koninklijke Philips NV, and Siemens Healthineers, among others.