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市場調査レポート
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1686625

アジア太平洋の電池:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

Asia-Pacific Battery - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 110 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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アジア太平洋の電池:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋の電池市場は予測期間中に16.5%以上のCAGRで推移する見込みです。

Asia-Pacific Battery-Market-IMG1

市場は2020年にCOVID-19の悪影響を受けました。現在、市場は流行前のレベルに達しています。

主なハイライト

  • 中期的には、リチウムイオン電池価格の下落、電気自動車の急速な普及、再生可能エネルギー分野の成長、家電製品の販売増加などの要因が市場を牽引すると予想されます。
  • 一方、原材料の需給ミスマッチが今後数年間の市場成長を抑制する可能性が高いです。
  • とはいえ、この地域で生産される新車の需要が増加していることから、車載用電池部門は電池市場で最も急成長する部門になると予想されます。このセグメントは、今後数年間、リチウムイオン電池の主要なエンドユーザーになると予想されます。再生可能エネルギーを各国の送電網に統合する計画は、今後リチウムイオン電池メーカーやサプライヤーにとって大きなビジネスチャンスになると予想されます。
  • インドは、製造部門を奨励する政府の政策レベルの支援に基づき、アジア太平洋の電池市場で大きな成長を遂げる可能性が高いです。

アジア太平洋の電池市場動向

自動車用電池分野が大きな成長を遂げる

  • 自動車部門は今後、リチウムイオン電池の主要なエンドユーザー分野のひとつになると予想されます。電気自動車の普及は、リチウムイオン電池産業の成長に大きな弾みをつけると思われます。
  • ハイブリッド電気自動車(HEV)、プラグインハイブリッド電気自動車、電気自動車(EV)など、ハイブリッド化と電動化の度合いが高まっているさまざまなタイプの自動車が現在世界中で販売されています。
  • 先進経済諸国でも新興経済諸国でも、電気自動車の普及は急速に進んでいます。中国は世界のEV販売台数でリードしており、インドのような新興経済諸国は公共交通インフラをEV用に変えつつあります。
  • 現在の市場シナリオでは、政策支援が電気自動車の採用を促進する上で重要な役割を果たしています。政策支援は、消費者に魅力的な自動車を提供し、投資家のリスクを軽減し、メーカーに電気自動車の大規模開発を促すことで、市場開拓を可能にします。
  • バッテリー価格の下落と技術の向上は、価格競争力のある電気自動車を市場にもたらし、バッテリー技術に対する需要を生み出すと予想されます。
  • 電気自動車用バッテリーの世界生産はアジア太平洋に集中しており、中国、日本、韓国の企業がこの分野を独占し、その覇権を守るために欧州に工場を建設しています。2021年現在、中国は電気自動車の最大市場であり、約330万台を販売しています。同国はまた、大気汚染レベルの削減に取り組んでおり、これが自動車用バッテリー分野をさらに押し上げると予想されます。
  • インド政府は電気自動車を促進するためにいくつかのイニシアチブをとっています。2019年4月には、「(ハイブリッド&)電気自動車の迅速な導入と製造(FAME)インド」スキームのフェーズIIが3年間実施されました。このスキームの主な目的は、電気自動車の購入にインセンティブを与え、電気自動車に必要な充電インフラを整備することで、電気自動車とハイブリッド車の迅速な普及を促進し、自動車用バッテリー部門を後押しすることです。
  • FAMEインド・スキーム(2019年4月開始)は2022年までに終了する予定でした。しかし、管轄当局の承認を得て、2021年6月、連邦政府はFAMEインド・フェーズIIスキームを2年間、すなわち2024年3月まで延長することを決定しました。2021年第1四半期、連邦政府は幅広い普及を後押しするため、電動二輪車と電動三輪車に対する奨励金を増額しました。一部の業界専門家によると、政府は過去2年間EVの販売が低迷していたため、FAMEスキームに充当された資金を活用したかったようです。
  • このため、自動車用バッテリー部門は、電気自動車の普及に伴って大きな成長を遂げる可能性が高いです。

著しい成長を遂げるインド

  • アジア太平洋には、豊富な天然資源と人的資源を持つ複数の経済成長国があります。インドは、製造部門を奨励する政府からの政策レベルの支援に基づき、今後数年間で、電池企業にとって主要な投資ホットスポットになると予想されます。
  • インド市場を牽引しているのは、人口の増加、都市化、電子機器の低価格化、新しいスマートテクノロジーの導入、安価で利用可能なインターネットです。また、旧型スマートフォンから新型スマートフォンへの買い替えも市場成長の原動力になると予想されます。
  • 通信サービスの普及が進むことは、インドの通信市場成長の機会となります。そのため、加入者の増加に伴い、同国における通信塔の需要が増加し、バックアップ用に必要なバッテリーの需要がさらに高まることが予想されます。
  • インドは世界のCO2排出量のトップ5に入る国です。大気汚染の問題を軽減するため、政府はEVの普及に有利な政策を率先して実施しています。
  • 政府は、EV充電ステーションの設置を計画している事業者は、同省の許認可を必要としない可能性があることを明らかにしました。インド政府はまた、2030年以降に販売される新車を完全な電気自動車にするという野心的な目標を設定しました。このような取り組みにより、同国でのバッテリー需要が高まることが期待されます。
  • インドでは、1日8時間以上の停電に直面する場所にある通信塔が50%を超えています。通信事業者は99.5%の稼働率を維持しなければ罰則を受ける。その結果、タワーはディーゼル発電機に大きく依存しています。電気通信業界は、温室効果ガスの排出を削減するため、バッテリー蓄電システムとともに再生可能エネルギー、特に太陽光発電に移行しています。
  • このため、インド通信省は2020年2月、通信サービス・プロバイダーに対し、再生可能エネルギー・ソリューションとエネルギー効率の高い技術を使用するよう指示を出し、インドのバッテリー市場を後押ししています。
  • したがって、このような要因により、インドは予測期間中にアジア太平洋の電池市場で大きな成長を示すことが期待されています。

アジア太平洋の電池産業の概要

アジア太平洋の電池市場はもっとまとまりがあってもよいです。主な企業には(順不同)Contemporary Amperex Technology Co.Limited、BYD、Duracell Inc.、GS Yuasa Corporation、パナソニック株式会社が挙げられます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査範囲
  • 市場の定義
  • 調査の前提

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 調査手法

第4章 市場概要

  • イントロダクション
  • 2027年までの市場規模および需要予測
  • 電池/原材料価格の動向と予測:主要技術タイプ別、2027年まで
  • 2020年までの主要電池技術別・主要国別輸出入分析
  • 最近の動向と開発
  • 政府の規制と政策
  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
  • サプライチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • 一次電池
    • 二次電池
  • 技術
    • 鉛蓄電池
    • リチウムイオン電池
    • その他の技術
  • 用途
    • 自動車用電池(HEV、PHEV、EV)
    • 産業用バッテリー(原動機、据置型(テレコム、UPS、エネルギー貯蔵システム(ESS)))
    • ポータブル・バッテリー(コンシューマー・エレクトロニクス)
    • その他の用途
  • 地域
    • インド
    • 中国
    • 日本
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • BYD Co. Ltd
    • Contemporary Amperex Technology Co. Limited
    • Duracell Inc.
    • EnerSys
    • GS Yuasa Corporation
    • Clarios International Inc.
    • LG Chem Ltd
    • Panasonic Corporation
    • Saft Groupe SA
    • Samsung SDI Co. Ltd
    • Tesla Inc.
    • TianJin Lishen Battery Joint-Stock Co. Ltd

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 53366

The Asia-Pacific Battery Market is expected to register a CAGR of greater than 16.5% during the forecast period.

Asia-Pacific Battery - Market - IMG1

The market was negatively impacted by COVID-19 in 2020. Presently the market has now reached pre-pandemic levels.

Key Highlights

  • Over the medium term, factors including lithium-ion battery prices decline, rapid adoption of electric vehicles, growing renewable sector, and increased sale of consumer electronics are expected to drive the market.
  • On the other hand, the demand-supply mismatch of raw materials is likely to restrain the market's growth in the coming years.
  • Nevertheless, The automotive batteries segment is expected to be the fastest-growing segment in the battery market due to the increasing demand for new vehicles produced in the region. The segment is expected to be the leading end-user for lithium-ion batteries in the coming years. Plans to integrate renewable energy with the national grids in respective countries are expected to create a significant opportunity for lithium-ion battery manufacturers and suppliers in the future.
  • India is likely to experience significant growth in the Asia-Pacific battery market based on policy-level support from the government encouraging the manufacturing sector.

Asia Pacific Battery Market Trends

Automotive Battery Segment to Witness Significant Growth

  • The automotive sector is anticipated to be one of the major end-user segments for lithium-ion batteries in the future. The penetration of electric vehicles will likely provide a massive impetus for the lithium-ion battery industry's growth.
  • Different vehicle types are now available globally, featuring increasing degrees of hybridization and electrification, such as Hybrid Electric Vehicles (HEVs), plug-in hybrid electric vehicles, and Electric Vehicles (EVs).
  • In developed and developing economies, the adoption of electric vehicles is increasing at a high rate. China is leading in global EV sales, and other developing economies like India are transforming their public transportation infrastructure for EVs.
  • In the current market scenario, policy support plays a crucial role in driving the adoption of electric vehicles. Policy support enables market growth by making vehicles appealing to consumers, reducing risks for investors, and encouraging manufacturers to develop electric vehicles on a large scale.
  • Falling battery prices and improving technology are expected to bring price-competitive electric vehicles to the market, creating demand for battery technologies.
  • The global production of batteries for electric vehicles is concentrated in Asia-Pacific, with Chinese, Japanese, and South Korean companies dominating the sector and building factories in Europe to conserve their supremacy. As of 2021, China was the largest market for electric vehicles, as the country accounted for approximately 3300000 vehicles sold. The country is also making efforts to reduce air pollution levels, which is further expected to push the automotive battery segment.
  • The Indian government has taken several initiatives to promote electric vehicles. In April 2019, Phase II of the Faster Adoption and Manufacturing of (Hybrid &) Electric Vehicles (FAME) India scheme was implemented for three years. The scheme's main objective is to promote faster adoption of electric and hybrid vehicles by providing an incentive for the purchase of electric vehicles and creating necessary charging infrastructure for electric vehicles, thereby boosting the automotive battery segment.
  • The FAME India Scheme (which started in April 2019) was supposed to end by 2022. However, with the approval of competent authorities, the union government, in June 2021, decided that the FAME India Phase II Scheme will be extended for two years, i.e., up to March 2024. In Q1 of 2021, the union government increased incentives on electric two- and three-wheelers to help boost broad-based adoption. According to some industry experts, the government wanted to utilize the funds earmarked for the FAME scheme, with the sale of EVs remaining muted for the past two years.
  • Thus, the automotive battery sector will likely witness significant growth with the increasing adoption of electric vehicles.

India to Witness Significant Growth

  • Asia-Pacific has multiple growing economies with substantial natural and human resources. India is expected to become a major investment hotspot for battery companies in the coming years, based on the policy-level support from the governments encouraging the manufacturing sector.
  • The Indian market is driven by increasing population, urbanization, declining cost of electronic items, the introduction of new smart technologies, and availability of the internet at a cheaper cost. Replacement of older smartphones with newer ones is also expected to drive the market's growth.
  • The increasing penetration of telecommunication services provides an opportunity for the growth of the telecommunication market in India. Therefore, with the increase in subscribers, the requirement for telecommunication towers in the country is expected to increase, further fostering the demand for batteries required for backup purposes.
  • India is among the top five emitters of CO2 in the world. To mitigate the problem of air pollution, the government has taken the initiative to implement policies favorable to increase the EV fleet count on the road.
  • The government has clarified that entities planning to set up EV charging stations may not require licensing from the ministry. The Indian government also set an ambitious target of new vehicles sold after 2030 to be fully electric. Such initiatives are expected to drive the demand for batteries in the country.
  • India has more than 50% of telecom towers located in sites that face outages for 8 hours a day or more. The telecom industry players must maintain an uptime of 99.5% or face penalties. As a result, the towers are heavily dependent on diesel generators. The telecom industry is moving toward renewable sources, particularly solar, in tandem with battery energy storage systems to reduce greenhouse emissions.
  • To this effect, in February 2020, the Indian Department of Telecommunications issued directions to the telecom service providers to use renewable energy solutions and energy-efficient technologies, thereby boosting the Indian battery market.
  • Hence, due to such factors, India is expected to witness significant growth in the Asia-Pacific battery market during the forecast period.

Asia Pacific Battery Industry Overview

The Asia-Pacific Battery Market could be more cohesive. Some major players include (not in particular order) Contemporary Amperex Technology Co. Limited, BYD Co. Ltd, Duracell Inc., GS Yuasa Corporation, and Panasonic Corporation.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Scope of the Study
  • 1.2 Market Definition
  • 1.3 Study Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY

4 MARKET OVERVIEW

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Market Size and Demand Forecast in USD billion, till 2027
  • 4.3 Battery/Raw Material Price Trends and Forecast, by Major Technology Type, till 2027
  • 4.4 Import and Export Analysis, by Major Battery Technology and Major Country, in USD million, till 2020
  • 4.5 Recent Trends and Developments
  • 4.6 Government Policies and Regulations
  • 4.7 Market Dynamics
    • 4.7.1 Drivers
    • 4.7.2 Restraints
  • 4.8 Supply Chain Analysis
  • 4.9 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.9.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.9.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.9.3 Threat of New Entrants
    • 4.9.4 Threat of Substitutes Products and Services
    • 4.9.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Primary Battery
    • 5.1.2 Secondary Battery
  • 5.2 Technology
    • 5.2.1 Lead-acid Battery
    • 5.2.2 Lithium-ion Battery
    • 5.2.3 Other Technologies
  • 5.3 Application
    • 5.3.1 Automotive Batteries (HEV, PHEV, and EV)
    • 5.3.2 Industrial Batteries (Motive, Stationary (Telecom, UPS, and Energy Storage Systems (ESS))
    • 5.3.3 Portable Batteries (Consumer Electronics)
    • 5.3.4 Other Applications
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 India
    • 5.4.2 China
    • 5.4.3 Japan
    • 5.4.4 South Korea
    • 5.4.5 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 BYD Co. Ltd
    • 6.3.2 Contemporary Amperex Technology Co. Limited
    • 6.3.3 Duracell Inc.
    • 6.3.4 EnerSys
    • 6.3.5 GS Yuasa Corporation
    • 6.3.6 Clarios International Inc.
    • 6.3.7 LG Chem Ltd
    • 6.3.8 Panasonic Corporation
    • 6.3.9 Saft Groupe SA
    • 6.3.10 Samsung SDI Co. Ltd
    • 6.3.11 Tesla Inc.
    • 6.3.12 TianJin Lishen Battery Joint-Stock Co. Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS