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市場調査レポート
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1686254

自動車用HVAC:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Automotive HVAC - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 90 Pages
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2~3営業日
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自動車用HVAC:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

自動車用HVACの市場規模は2025年に691億5,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは6.46%で、2030年には945億6,000万米ドルに達すると予測されます。

Automotive HVAC-Market-IMG1

自動車用品とサプライチェーン市場はCOVID-19によって大きな影響を受けました。自動車用HVACシステム市場は、パンデミックの発生により影響を受けました。2020年の乗用車・商用車販売台数の減少、車両・部品生産施設の一時的な操業停止は、主に地域政府が実施した厳格な封鎖措置に起因します。

地域市場は、同時期にクローズアップされたサプライチェーンと原材料供給源の面でいくつかの課題にさらされました。2021年は、自動車部門が生産部門を刷新する転換の年として注目されたが、事例の減少に伴い、生産施設は操業を再開し、自動車販売は主要地域全体で増加し、HVAC部品の製造と販売に明るい見通しをもたらしています。

長期的には、HVACシステムの採用による熱的快適性に対する需要の増加と安全性の向上が、自動車用HVAC市場の成長を押し上げると予想されます。システムの小型化と軽量化が、今後数年間の市場の成長を支える可能性があります。エレクトロニクス、センサー、自動気候制御機能をより低コストで統合することで、乗用車へのHVACユニットの採用が拡大しています。自動車の電動化が進むことで、先進的な快適性と安全性の統合が進むとみられます。

技術革新と研究開発イニシアティブへの多額の投資は、プレーヤーの製品と技術力を強化する態勢を整えています。さらに、環境に優しい冷媒の採用と安価なHVACシステムの生産は、自動車用HVAC市場で事業を展開するプレーヤーに有利な成長機会を提供します。主要企業は、車室内の微粒子対策に役立つ先進的なHVACシステムを自動車に導入しています。

アジア太平洋地域は、中国、インド、日本などの国々における自動車生産台数の多さから、自動車用HVAC市場において最大のセグメントになると予想されます。北米は今後数年間、メーカーにとって新たな成長の展望を生み出すと予測されています。欧州市場は緩やかではあるが着実な成長を示しており、今後5年間でメルトダウン前の水準に達すると予想されます。

自動車用HVAC市場の動向

乗用車が長期的な原動力に

乗用車の販売は、すべての車種においてHVAC市場を深く牽引してきました。2021年の世界自動車販売台数は約6,670万台、2020年は約6,380万台でした。世界のパンデミックは、世界中の自動車販売を含む世界中の経済活動に影響を与え、ウイルスの蔓延を抑えるためにいくつかの国で厳格な封鎖が実施されました。このため、2020年の自動車販売台数は2019年と比較して14.8%減少しました。しかし、生活が正常に戻ったことで、自動車販売台数は世界的に増加し、予測期間における自動車用ステアリングセンサー市場の成長を後押しすることになります。このような自動車販売のため、OEMが現在提供しているものは、先進的なHVACおよび気候制御システムを提供モデルに組み込んでいます。例えば:

  • 2022年10月、Polestarは3つの電動SUVモデルを世界市場に投入しました。このSUVには、長時間の移動でも乗客に快適さを提供する先進的な空調制御システムが搭載されています。

世界中の自動車セクターにおける研究開発の活発化は、市場プレイヤーの技術力を高めることになります。これらの市場プレーヤーは、市場における競争力を付与する新製品を開発するために、自動車用HVACに先進技術を導入しています。市場の競合他社は、排ガスに関する政府の厳しい規制に対応するため、環境に優しい製品を開発しています。エネルギー効率は、HVACシステムの成長を促進するもう一つのパラメータです。開発メーカーは、環境にやさしくエネルギー効率の高い自動車用HVACシステムを開発するために、グリーン技術をますます利用するようになっています。例えば

  • 2021年11月、マレリ・コーポレーションは、自動車や室内環境の細菌やウイルスを死滅させる室内空気品質(IAQ)浄化システムを開発しました。このシステムは、UV-AおよびUV-C光と二酸化チタン(TiO2)フィルターを組み合わせて利用し、15分以内に99%以上の効果で、COVID-19を含む空気中の細菌やウイルスを破壊します。

市場プレーヤーは、市場でのプレゼンスを拡大するためにM&Aを行っています。例えば、デンソーはトヨタと共同で、自動車の安全性、燃費効率、グリーンテクノロジーを促進するハイブリッド技術、プリウスを開発しました。さらに、地球温暖化に対する懸念の高まりは、自動車用HVAC市場に若干の影響を与えています。その結果、世界の多くの国々が二酸化炭素排出量を削減するための対策を講じ始めており、このセグメントのHVAC需要が減少する可能性があります。

アジア太平洋地域で高成長が見込まれる

アジア太平洋市場は、主要な自動車メーカーが近くにあり、大規模な自動車が生産され、インド、韓国、中国のような生産国における自動車需要が急増しているため、おそらく大きな発展を遂げると思われます。自動車事業を回復させるための政府の活動が、来年度の市場を牽引することが予想されます。例えば、インド政府は、新たなイノベーションを市場に投入するため、自動車分野のプログラム・コースを通じて外国投資を奨励しています。

2022年4月、中国の乗用車生産台数は99万6,000台に達し、販売台数は96万5,000台を記録しました。これは前年比で生産が41.9%、販売が43.4%減少したことを意味します。2022年1~4月の乗用車生産台数も前年同期比2.6%減の64億9,400万台となりました。

中国は最大市場の1つであり、これらの自動車用HVACシステムの需要に大きく貢献しています。インド、中国、その他アジア太平洋地域における乗用車需要の増加は、快適性と安全性に対する人々の嗜好の高まりの結果です。これらの要因は、同地域の市場成長に寄与すると予想されます。消費者はパーコンフォート機能を提供するハイスペックな自動車を志向しています。さらに、タイやマレーシアを含む国々では、外資系企業による自動車生産が急増しています。

中国自動車ディーラー協会(CADA)によると、2021年8月の中国国内の高級車ディーラーの販売台数は27万8,000台で、前年同月比9.4%減少しました。また、リオン台。2021年、BMWは81万5,691台を登録し、中国のプレミアム・セグメント自動車販売をバックアップしました。これにより、BMWは中国で最も販売台数の多い高級車メーカーとなりました。メルセデス・ベンツとアウディは、プレミアム・セグメント車の販売台数が減少しました。

これらの要因と継続的な需要を考慮すると、市場は予測期間中に高い成長率で成長すると予想されています。

自動車用HVAC産業の概要

自動車用HVAC市場は統合されており、世界の主要企業が市場シェアの大半を占めています。空調市場の主要企業には、マーレGmbH、株式会社デンソー、三菱重工業株式会社、ハノンシステムズなどがあります。M&A、地域の空調機器メーカーとの提携、自動車メーカーとの提携の確立と確保は、市場の競合情勢を形成する力学の一部です。例えば

  • 2021年11月、ハノンシステムはハンガリーで2つの新施設(ペーチの新工場とレツァグの拡張ビル)を落成させました。この施設には22,464平方メートルの製造スペースがあり、自動車用エアコン(A/C)ラインの成形、ろう付け、溶接、曲げ、組立ライン、テストなどの設備が設置されています。
  • ヴァレオは2021年8月、エネルギー需要の3分の2を外気から調達することで、車載バッテリーからエネルギーを取り出す必要性を抑え、自然冷媒を使用する新型ヴァレオヒートポンプを発表しました。このヒートポンプを搭載したEVは、従来の暖房システムを搭載したEVに比べ、-15℃の環境下でも最大30%の走行が可能。
  • 2021年2月、Highly International(Hong Kong)LimitedとMarelli Corporation K.K.の合弁会社であるHighly Marelli Holdingsが設立されました。Highly Marelliは、コンプレッサーの電動化、ヒートポンプシステム、暖房・換気・空調(「HVAC」)、電動コンプレッサー(「EDC」)システムの分野で、顧客とサプライヤーに世界クラスのソリューションを提供することに集中します。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 技術タイプ別
    • 手動/半自動HVAC
    • 自動HVAC
  • 車両タイプ別
    • 乗用車
    • 商用車
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダー市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Valeo Group
    • Denso Corporation
    • Mahle GmbH
    • Marelli Corporation
    • Sanden Corporation
    • Keihin Corporation
    • Japan Climate Systems Corporation
    • Mitsubishi Heavy Industries Ltd
    • Hanon Systems Corp.
    • Samvardhana Motherson Group
    • Hella GmbH & KGaA

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 51224

The Automotive HVAC Market size is estimated at USD 69.15 billion in 2025, and is expected to reach USD 94.56 billion by 2030, at a CAGR of 6.46% during the forecast period (2025-2030).

Automotive HVAC - Market - IMG1

The automotive goods and supply chain market were drastically impacted by COVID-19. The automotive HVAC system market was affected due to the outbreak of the pandemic. The decline in passenger car and commercial vehicle sales in 2020 and the temporary shutdown of vehicle and component production facilities were primarily attributed to the stringent lockdown measures prevailed by regional governments.

The regional markets were exposed to several challenges in terms of supply chain and raw material sources which got highlighted during the same period. Although 2021 has marked itself as the year of transition where the auto sector revamped its production units, and with the decline in the cases, production facilities are back in operation, and vehicle sales have increased across major geographies creating a positive outlook for the HVAC component manufacturing and sales.

Over the long term, a rise in demand for thermal comfort and an increase in safety due to the adoption of HVAC systems are expected to boost the growth of the automotive HVAC market. A reduction in system size and weight of the system may support the growth of the market over the coming years. The integration of electronics, sensors, and automated climate control features at a lesser cost is translating into greater adoption of HVAC units in passenger vehicles. Rising vehicle electrification is likely to increase the integration of advanced comfort and safety features in vehicles.

Technological innovations and substantial investments in R&D initiatives are poised to enhance players' offerings and technological capabilities. Furthermore, the adoption of eco-friendly refrigerants and the production of cheaper HVAC systems provide lucrative growth opportunities for the players operating in the automotive HVAC market. Major players are introducing advanced HVAC system in vehicle which help to fight against fine particulates in vehicle cabin.

The Asia-Pacific region is expected to be the largest segment in the automotive HVAC market owing to the large vehicle production levels in countries such as China, India, and Japan. North America is forecasted to create new growth prospects for the manufacturers in the coming years. The European market is showing slow but steady growth and is expected to reach pre-meltdown levels over the period of the next five years.

Automotive HVAC Market Trends

Passenger Car to Provide Longer Term Momentum

Passenger car sales have deeply driven the market of HVAC across all car models. In 2021, global car sales were around 66.7 Million, which in 2020 were 63.8 Million. The global pandemic impacted economic activities all around the world including car sales across the globe, and strict lockdowns were enforced in several countries to contain the spread of the virus. Owing to this the number of cars sold in 2020 was 14.8% lower when compared to 2019. But with life returning to normalcy, the number of cars sold globally has increased which will aid the automotive steering sensor market growth in the forecast period. Owing to these vehicle sales, the present offering by OEM carries advanced HVAC and climate control systems integrated into their offered models. For instance:

  • In October 2022, Polestar introduced its 3 electric SUV models in the global market. The SUV is equipped with an advanced climate control system to provide passenger comfort during long-duration journeys.

The augmenting research and developments in the automotive sector across the world are set to enhance the technological capabilities of the market players. These market players are introducing advanced technologies in automotive HVAC to develop new products that impart a competitive edge in the market. The competitors in the market are developing eco-friendly products to fall in line with the stringent government regulations regarding emissions. Energy efficacy is the other parameter driving growth in HVAC systems. Manufacturers are increasingly using green technologies to develop eco-friendly and energy-efficient automotive HVAC systems. For Instance,

  • In November 2021, Marelli Corporation has developed an Indoor Air Quality (IAQ) Purification System, which kills bacteria and viruses in vehicles and indoor environments. The system utilizes UV-A and UV-C light combined with a titanium dioxide (TiO2) filter to destroy airborne bacteria and viruses, including COVID-19, with greater than 99% effectiveness within 15 minutes.

Market players are involved in mergers and acquisitions to expand their market presence. For instance, Denso collaborated with Toyota to develop Prius, a hybrid technology promoting safety, fuel efficiency, and green technology in vehicles. Furthermore, growing concerns about global warming have slightly impacted the automotive HVAC market. Consequently, many nations worldwide have started taking measures to reduce their carbon footprints which might reduce the HVAC deman in the segment.

High Growth Anticipated in the Asia-Pacific Region

The Asia-Pacific market is probably going to observe huge development attributable to the nearness of key automotive makers, vast scale generation of vehicles, and spiraling vehicle requests in the manufacturing countries, like India, South Korea, and China. Government activities to restore the automotive business are required to drive the market during the forthcoming year. For example, the Government of India is encouraging foreign investments through programmed courses in the automotive area to bring new innovations to market.

In April 2022, Chinese passenger car production reached 996,000 units with sales registering 965,000 units. This accounts the downfall of 41.9% and 43.4% respectively in production and sales compared to previous year. In 2022, January to April, passenger car production also decreased with 2.6% year-on-year registering 6,494 million units.

China is one of the largest markets and contributes significantly to the demand for these automotive HVAC systems. The increasing demand for passenger vehicles from India, China, and their other counterparts in the Asia-Pacific region is a result of the growing preferences of people for comfort and safety. These factors are expected to contribute to the market growth in the region. Consumers are aligning toward high-specification vehicles that offer par comfort features. In addition, there is an upsurge in vehicle production by foreign companies in countries, including Thailand and Malaysia.

According to the China Automobile Dealers Association (CADA), the luxury car dealers in the country sold 278,000 vehicles in August 2021, an 9.4% decrease year-on-year. In addition, llion units. In 2021, BMW backed up China's premium segment car sales registering 815, 691 units. This made BMW to become China's top selling luxury car maker. On similar lines Mercedes Benz and Audi witnessed decline in their premium car sales.

Considering these factors and ongoing demand, market is anticpated to witness high growth rate during the forecast period.

Automotive HVAC Industry Overview

The automotive HVAC market is consolidated, with the top global players accounting for most of the market share. The major companies in the air-conditioning market include MAHLE GmbH, DENSO Corporation, Mitsubishi Heavy Industries Ltd, and Hanon Systems. Mergers and acquisitions, partnerships with regional HVAC equipment manufacturers, and establishing and ensuring tie-ups with car manufacturers are some of the dynamics shaping the market's competitive landscape. For instance:

  • In November 2021, Hanon System inaugurated its two new establishments in Hungary - a new greenfield production facility in Pecs and a building expansion in Retsag. The facility provides 22,464 square meters of manufacturing space and accommodates equipment including forming, brazing, welding and bending, assembly lines and testing for automotive air conditioning (A/C) lines.
  • In August 2021, Valeo announced New Valeo heat pump that procures two-thirds of its energy demand from the ambient air, thereby limiting the need to draw energy from the onboard batteries, and uses a natural refrigerant. EVs equipped with the device can travel up to 30% further at -15°C than those fitted with more conventional heating systems.
  • In February 2021, Highly Marelli Holdings Co., Ltd., a previously announced joint venture between Highly International (Hong Kong) Limited and Marelli Corporation K.K., has been formed. Highly Marelli will concentrate on providing world-class solutions for clients and suppliers in the areas of compressor electrification, heat pump systems, heating, ventilation, and air conditioning ("HVAC") and electric driven compressor ("EDC") systems.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value USD Billion)

  • 5.1 By Technology Type
    • 5.1.1 Manual/Semi-automatic HVAC
    • 5.1.2 Automatic HVAC
  • 5.2 By Vehicle Type
    • 5.2.1 Passenger Cars
    • 5.2.2 Commercial Vehicles
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 India
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Saudi Arabia
      • 5.3.5.4 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Valeo Group
    • 6.2.2 Denso Corporation
    • 6.2.3 Mahle GmbH
    • 6.2.4 Marelli Corporation
    • 6.2.5 Sanden Corporation
    • 6.2.6 Keihin Corporation
    • 6.2.7 Japan Climate Systems Corporation
    • 6.2.8 Mitsubishi Heavy Industries Ltd
    • 6.2.9 Hanon Systems Corp.
    • 6.2.10 Samvardhana Motherson Group
    • 6.2.11 Hella GmbH & KGaA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS