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市場調査レポート
商品コード
1685885
自動車用エアバッグインフレータ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Automotive Airbag Inflator - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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自動車用エアバッグインフレータ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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自動車用エアバッグインフレータ市場は予測期間中にCAGR 3.76%を記録すると予測されます。
パンデミックCOVID-19が発生した際、世界の主要経済圏のいくつかが封鎖を余儀なくされ、経済活動が停止したため、サプライチェーンに混乱が生じ、市場は大きな打撃を受けました。すべての製造工場とOEM工場は、社会的距離を置く規範を守り、ウイルスの拡散を制限するために生産を停止しました。乗用車の需要もこの期間に激減しました。しかし、経済が徐々に開放されるにつれて需要は回復し、中国やインドのような市場では、消費者の嗜好が公共交通機関から自家用車へと変化したため、乗用車の莫大な需要が見られました。この動向は予測期間中も続くと予想されます。
長期的には、自動車の安全性に関する規制要件の増加と顧客の安全に対する意識の高まりが、世界的に自動車用エアバッグ・インフレータ市場を牽引しています。
さらに、サイドインパクトエアバッグとカーテンエアバッグの普及率の上昇、自動車生産台数の増加、1台当たりのバッグ導入数の増加が、自動車用エアバッグインフレータ市場の成長を促進する主な要因となっています。
しかし、アジア太平洋地域は、自動車産業において高いCAGRで推移すると予想されるインドや中国などの国々によって、予測期間の終わりまでに市場をリードすると予想されています。
火工式インフレータでは、固体推進剤(典型的には、酸化剤と混合された化学物質であるアジ化ナトリウム)が制御された速度で燃焼し、ガス(主に窒素ガス)を生成します。これにより、エアバッグは20分の1秒以下で膨張します。衝突の瞬間、火工式インフレータエアバッグの展開速度はハイブリッドインフレータエアバッグのそれよりも速いです。そのため、パイロテクニックインフレータは、運転席エアバッグ、助手席エアバッグ、サイドエアバッグなどの車両前面エアバッグに主に採用されています。
世界中の政府が前面エアバッグを義務化しているため、パイロテクニックエアバッグは予測期間中に高い需要が見込まれます。
パイロテクニックインフレータには、ハイブリッドインフレータに比べて小型・軽量という利点があり、これがOEMのエアバッグへの採用を引き付けています。
タカタは現在、史上最大の自動車リコールの責任を負っています。タカタはすでに、「エアバッグが爆発し、運転手と助手席乗員の顔や体に破片が飛び散る可能性がある」として、12の自動車ブランドで4,000万台をリコールしています。主な原因のひとつは、インフレータに使用されているパイロテクニックの設計に欠陥があることが検出されました。2018年4月、タカタは米国市場第5位のエアバッグサプライヤーであるキー・セーフティ・システムズ(KSS)に買収され、ジョイソン・セーフティ・システムズに社名変更しました。
さらに、パイロテクニックインフレータの廃棄は、アジ化ナトリウムの存在により有毒であることが判明しています。そのため、エアバッグメーカーは有毒な推進剤に代わる他の代替品を提供しようとしてきました。例えば、Hella社はアジ化物を含まない他の燃料を推進剤とするエアバッグを設計してきました。これらの燃料は窒素ガスだけでなく、CO2(~20%)や水蒸気(~25%)も放出します。
予測期間中、パイロテクニックセグメントは引き続き成長すると予想され、技術の進歩により最も高い成長率を示すと予想されます。
アジア太平洋地域における乗用車と商用車の先進安全性の成長は、安全性と快適性を求める消費者の嗜好の高まり、中級車へのサイドエアバッグとカーテンエアバッグの普及、プレミアムカーと高級車への需要の高まりが主な要因です。さらに、乗客の安全に対する政府の取り組みやシステム・部品コストの低下が、推定・予測期間を通じてエアバッグ用インフレータの需要を促進しています。
中国は世界最大の自動車市場の1つであり、2020年には2,017万台以上の乗用車が国内で販売され、2019年と比較して年間販売台数の5.89%の減少を記録しました。パンデミックにもかかわらず、中国は依然として世界最大の自動車販売国のひとつです。
インドは新興経済国であり、乗用車への高度な安全機能と運転支援機能の実装が徐々に行われています。インドは、多くの新製品の発売とともに、電気自動車、自律走行車、人工知能指向の自動車産業へと徐々に足を踏み入れているため、エアバッグ用インフレータ市場にとって潜在的な可能性と機会があります。例えば
安全な自動車への需要が高まる中、アジア太平洋地域の予測期間におけるエアバッグ用インフレータ市場の成長が期待されます。
自動車用エアバッグ・インフレータ市場はかなり統合されており、大手企業が世界市場の65%以上を占めています。
同市場の有力企業には、Autoliv Inc.、Joyson Safety Systems、ZF Friedrichshafen AG、豊田合成、芦森工業などがあります。
The Automotive Airbag Inflator Market is expected to register a CAGR of 3.76% during the forecast period.
During the outbreak of pandemic COVID-19, the market was hit adversely because of the disruptions caused in the supply chain as several major economies of the world were forced into lockdown and economic activities were halted during this period. All the manufacturing units and OEM plants stopped their production to adhere the social distancing norms and restrict the spread of virus. The demand for passenger vehicles also fell drastically during this period. Yet with the gradual opening up of economies the demand returned to the market and markets like China and India witnessed huge demand for passenger cars as the consumer preference changed from public transport to personal vehicles. The trend is expected to continue during the forecast period.
Over the long term, Increasing regulatory requirements regarding vehicle safety and rising awareness about customer safety, globally, are driving the automotive airbag inflator market.
Furthermore, the increase in the penetration of side-impact and curtain airbags, and vehicle production, the introduction of more bags per car, are the major factors that drive the growth of the automotive airbag inflator market.
However, Asia-Pacific is expected to lead the market by the end of forecast period, because of countries, like India and China are anticipated to record high CAGR in the automotive industry
In a pyrotechnic inflator, solid propellant (typically a chemical material - sodium azide mixed with oxidizers) burns at a controlled rate to produce gas (majorly nitrogen gas). This, in turn, inflates the airbag in less than one-twentieth (1/20) of a second. At the moment of a crash, the deployment of a pyrotechnic inflator airbag is faster, as compared to that of a hybrid inflator airbag. Thus, pyrotechnic inflators have been majorly deployed in the vehicle's frontal airbags, such as driver airbags, passenger airbags, and side airbags.
With governments around the world making frontal airbags compulsory, Pyrotechnic airbags are expected to see high demand during the forecasted period.
Pyrotechnic inflators have an added advantage of small size and low weight compared to that of hybrid inflators which is attracting OEMs to use them for airbags.
Takata is now responsible for the largest auto recall in history. Takata has already recalled 40 million vehicles across 12 vehicle brands for "Airbags that could explode and potentially send shrapnel into the face and body of both the driver and front seat passenger". One of the major reason was detected to be a flaw in pyrotechnics design which is used in the inflator. In April 2018, Takata was acquired by the fifth largest airbag supplier in the United States market, Key Safety Systems (KSS), and renamed as Joyson Safety Systems.
Additionally, the disposal of pyrotechnic inflators have turned out to be toxic due to the presence of sodium azide. Thus, airbag manufacturers have been trying to provide other alternatives to replace the toxic propellant. For instance, Hella has been designing airbags with other azide-free fuels as propellants. They do not just release nitrogen gas, but also CO2 (~20%) and water vapor (~25%).
During the forecast period, the pyrotechnic segment is anticipated to continue to grow, and with technological advancements it is expected to see highest growth rate.
The growth of advanced safety in passenger cars and commercial vehicles in the Asia-Pacific region is mainly attributed to increasing consumers' preferences for safety and comfort features, increasing penetration of Side and Curtain airbags in mid-level cars, and growing demand for premium and luxury cars. Furthermore, government initiative toward passenger safety and decreasing system and component costs is estimated to fuel the demand for airbag inflators over the forecast period.
China is one of the largest automotive markets across the world, and more than 20.17 million passenger cars were sold in the country in 2020 and recorded a 5.89% of the yearly decline in sales compared to 2019. Despite the pandemic, China is still one of the largest sellers of automobiles globally.
India is an emerging economy where the implementation of advanced safety and driver assistance features in passenger cars is taking place gradually. India has a potential and opportunity for airbag inflator market as India is stepping gradually into the electric, autonomous and artificial intelligence oriented automotive industry along with many new product launches. For instance,
With increasing demand for safe cars, the market for airbag inflators over the forecast period in Asia-Pacific is expected to grow.
The automotive airbag inflator market is fairly consolidated, with the major companies capturing more than 65% of the global market studied.
Some of the prominent players in the market, includes Autoliv Inc., Joyson Safety Systems, ZF Friedrichshafen AG, Toyoda Gosei Co., Ltd., and Ashimori Industry;Co., Ltd.