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市場調査レポート
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1685865

コンテンツデリバリネットワーク(CDN):市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Content Delivery Network (CDN) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 134 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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コンテンツデリバリネットワーク(CDN):市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 134 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

コンテンツデリバリネットワーク(CDN)の市場規模は2025年に264億7,000万米ドルと推計され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは11.26%で、2030年には451億3,000万米ドルに達すると予測されます。

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インターネット利用者の増加や、多くのデバイスでストレージの問題を抱えるモバイルデバイスでゲームをプレイするユーザーの傾向は、調査対象となった市場の主要促進要因の1つです。クラウドベースのゲームの大きな利点は、スマートフォンやタブレットなど、ほとんどすべてのデバイスからいつでもゲームを利用できることです。さらに、コンテンツデリバリネットワーク(CDN)は、ユーザーがOSやデバイスを問わずゲームをプレイできるため、ゲーム配信のパラダイムとして有望です。

主なハイライト

  • オンラインゲームの人気は、4KやUltra HDといった新技術の導入とともに高まっています。こうした新技術はゲームをより楽しくする一方で、ダウンロードが完了するまで何時間も待たせるなど、ゲーム前の体験に悪影響を与える可能性があります。オープンなプラットフォームでは、ゲーマーがこれに否定的な反応を示す可能性があり、プロバイダーが損失を被る可能性があります。
  • さらに、ゲームのダウンロードに長い待ち時間がかかることで、ゲーマーが落胆し、ゲーム会社がより多くのユーザーにリーチできなくなる可能性もあります。そのため、パフォーマンスの遅れを回避するため、企業はCDNソリューションに投資し、高品質のコンテンツを世界に配信しています。低コストのデータ通信サービスの出現に支えられたインターネットの高速化は、クラウドゲームプラットフォームの採用に拍車をかけており、これが動画ストリーミングベースのクラウドゲームのサブスクリプションを促進しています。
  • スマートフォンの普及に伴い、オリジナルで高品質なコンテンツへの需要とコンテンツ消費の継続的な増加により、コンテンツデリバリとネットワークパフォーマンスを高める効果的なCDNソリューションが必要となっています。OTT(オーバー・ザ・トップ)サービスやVOD(ビデオ・オン・デマンド)サービスに対する需要の高まりにより、高速データネットワーク上での継続的なコンテンツデリバリが保証されるため、予測期間を通じて市場は急速に発展すると予想されます。
  • 最も影響力のある組織の中には、サードパーティのCDNサービスから脱却し、自社のニーズに合わせたコンテンツ・デリバリー・ネットワークの導入を目指すところも出てきています。映画や広告を見るために動画ストリーミング・サービスを利用する人が増えるにつれ、ウイルスやサイバー攻撃が増加しています。動画コンテンツを発見し規制するための適切な基準や手順がないことが、市場拡大の妨げになる可能性があります。

コンテンツデリバリネットワーク(CDN)市場動向

メディア・エンターテインメント(M&E)分野が大きな成長を遂げる

  • メディア・エンターテインメント分野は、メディアプレイヤーの間で高品質なオンラインコンテンツ放送に対する需要が高まっていることや、世界的にOTTプラットフォームが開拓され、CDNソリューションに対する需要が高まっていることから、予測期間中に市場の成長に大きく貢献すると予想されます。ネットフリックスによると、2023年第4四半期の時点で、ネットフリックスの有料加入者数は全世界で約2億6,000万人となっています。
  • メディア・エンターテインメント分野のコンテンツデリバリネットワーク需要の特徴は、ストリーミングやリッチメディアサービスの需要拡大、オンラインゲームの普及、動画ストリーミングやコンテンツデリバリの効率性・信頼性・品質に対する要求の高まりにあります。さらに、進化を続けるオンラインゲーム業界では、ユーザー体験の向上、シームレスなゲームパフォーマンス、待ち時間の短縮が必要とされており、CDN市場に有利な成長機会をもたらしています。
  • メディア・エンターテインメント(M&E)企業は、視聴者を惹きつけ、維持する高品質なコンテンツと体験を継続的に提供しなければならないという大きなプレッシャーに直面しています。このため、ライブイベントやストリーミングチャンネルを拡張し、コンテンツ、ウェブサイト、アプリケーションを攻撃から保護するために、メディア・エンターテインメント分野におけるCDNソリューションとサービスの需要がさらに高まっています。
  • めまぐるしく変化するデジタル環境の中で、コンテンツデリバリネットワークの効率性とスピードは、ビデオコンテンツを世界に配信する上で極めて重要です。市場のベンダーはその必要性を認識し、先進的なビデオストリーミングサービスを提供するストリーミング企業とパートナーシップを結んでいます。
  • オンライン・コンテンツを求めるユーザーの増加に伴い、メディアおよびエンターテインメント企業では、トップクラスのコンテンツを安定的かつ確実に多くの視聴者に配信するためのコンテンツデリバリネットワーク・ソリューションおよびサービスに対する需要が高まると予想されます。さらに、今後数年間で、ビデオストリーミングとリアルタイムのボイスオーバーインターネットプロトコル(VoIP)は、ゲームにおいてますます人気が高まると予想されます。CDNは、低遅延で高品質なストリーミング体験を提供することで、こうした動向を促進するのに適した立場にあります。

著しい成長を遂げるアジア太平洋地域

  • 中国では、デジタル経済の成長、オンライン人口の拡大、さまざまな業界におけるデジタルコンテンツ消費の増加を反映して、CDNに対する需要が高まっています。
  • さらに、中国は世界で最も急成長しているeコマース市場のひとつです。何百万人ものオンライン買い物客がおり、デジタル経済が成長しているため、企業は商品画像、動画、ウェブページなどのデジタルコンテンツを迅速かつ確実に全国のユーザーに配信するため、CDNに依存しています。CDNは、eコマース・プラットフォームがウェブサイトのパフォーマンスを最適化し、遅延を減らし、全体的なユーザー体験を向上させ、顧客満足度を高め、コンバージョン率を向上させるのに役立ちます。そのため、ほとんどのeコマース企業がコンテンツ・デリバリー・ネットワークを採用しており、中国におけるCDNの需要が高まっています。
  • さらに、Netflix、Amazon Prime Video、HuluのようなOTTプラットフォームが日本で急速に普及しています。これらのプラットフォームは、映画、テレビ番組、オリジナルシリーズなどの幅広いビデオコンテンツを提供しており、信頼性と拡張性の高いコンテンツデリバリインフラが必要とされています。CDNを利用することで、OTTプロバイダーは、トラフィックのピーク時でも、最小限の遅延とバッファリングで、日本中の視聴者にストリーミング・ビデオ・コンテンツを配信することができます。
  • さらに、メディアおよびエンターテインメント企業は、移り変わるデジタルへの期待に応え、競争力を維持するため、日本のエンドユーザーに加え、コンテンツデリバリネットワーク用に設計されたソリューションを最優先しています。さらに、日本の技術インフラを強化するため、日本政府はメディア・エンターテインメント分野のデジタル革命を積極的に支援しています。

コンテンツデリバリネットワーク(CDN)市場概要

コンテンツデリバリネットワーク(CDN)市場は細分化されており、Amazon Web Services Inc.(Amazon.com Inc.)、Akamai Technologies Inc.、Google LLC(Alphabet Inc.)、Cloudflare Inc.、Edgio Inc.などの主要企業が存在します。市場のプレーヤーは、製品ラインナップを強化し、持続可能な競争優位性を獲得するために、提携、合併、投資、買収などの戦略を採用しています。

  • 2024年2月株式非公開のクラウド・コンピューティング・プラットフォームであるVultr社は、最新のオファリングであるVultr CDNを発表しました。このコンテンツデリバリサービスは、堅牢なセキュリティ対策を維持しながら、ユーザーへの近さを優先しています。この発表により、Vultrはそのリーチを拡大し、世界なコンテンツとメディアのキャッシング機能を提供します。これにより、225,000人以上の開発者からなるVultrの広範なコミュニティに合理化されたサービスが提供され、ウェブサイトやアプリケーションの拡張が容易になります。従来のネットワークとは異なり、Vultr CDNはそのシンプルさで際立っており、比類のない価格対性能比を提供し、業界で最も競争力のある帯域幅コストを誇っています。
  • 2024年4月:モバイル、ビデオ、AI技術調査を専門とするInterDigital Inc.が、コンコルディア大学のIN2GMラボと提携。複数年にわたるこの提携は、5Gネットワーク上でAI主導の没入型メディア配信を促進するツールを掘り下げることを目的としています。このパートナーシップは、メディア配信パラダイムの開拓、プロトタイプツールの開発、成果の分析に重点を置いています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • ミクロ経済要因が産業に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • オンラインユーザーの増加、一人当たりのオンライン消費、高画質ビデオコンテンツ需要
    • オンラインゲーム産業からの需要拡大
  • 市場抑制要因
    • 大企業が自社でCDNSを構築する傾向
    • 特に新興経済諸国および未開発経済諸国における帯域幅の問題

第6章 市場セグメンテーション

  • サービス別
    • ソリューション
      • メディアデリバリ
      • クラウドセキュリティ
      • ウェブパフォーマンス
    • サービス
  • エンドユーザー別
    • メディア・エンターテイメント
    • 広告
    • eコマース
    • ヘルスケア
    • ビジネス・金融サービス
    • 研究と教育
    • その他のエンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amazon Web Services Inc.(Amazon.com Inc.)
    • Akamai Technologies Inc.
    • Google LLC(Alphabet Inc.)
    • Cloudflare Inc.
    • Edgio Inc.
    • CDNetworks Inc.
    • Fastly Inc.
    • Microsoft Corporation
    • AT&T Inc.
    • Tata Communications Limited

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 48725

The Content Delivery Network Market size is estimated at USD 26.47 billion in 2025, and is expected to reach USD 45.13 billion by 2030, at a CAGR of 11.26% during the forecast period (2025-2030).

Content Delivery Network (CDN) - Market - IMG1

The growing number of internet users and the tendency of users to play games on mobile devices, with storage issues in many devices, is one of the major drivers for the market studied. A significant advantage of cloud-based gaming is that games are available anytime from almost any device, such as smartphones and tablets. Moreover, a content delivery network (CDN) is a promising paradigm for gaming delivery, as users can play games on any OS or device.

Key Highlights

  • The popularity of online gaming is increasing along with the introduction of new technology, such as 4K and Ultra HD. While these new technologies make gaming more enjoyable, they can negatively impact the pre-gaming experience by making players wait hours for the download to finish. Gamers may respond negatively to this on open platforms, which could cost the providers money.
  • Moreover, gamers may be discouraged, and gaming companies may be unable to reach a wider audience due to long wait times for downloads of games. Therefore, to avoid any lag in performance, companies are investing in CDNs to deliver high-quality content globally for CDN solutions. The increasing internet speed supported by the emergence of low-cost data-based telecom services is fueling the adoption of cloud gaming platforms, which is driving the subscription of video streaming-based cloud gaming.
  • With the growing smartphone adoption, the demand for original, high-quality content and the ongoing growth of content consumption has made effective CDN solutions necessary to boost content delivery and network performance. The market is anticipated to develop faster throughout the forecast period due to the increased demand for over-the-top (OTT) and video-on-demand (VOD) services, guaranteeing continuous content delivery over a high-speed data network.
  • Some of the most influential organizations are moving away from third-party CDN services and toward deploying a content delivery network tailored to their needs. As more people use video streaming services to watch movies and advertise, viruses and cyber-attacks are rising. The lack of appropriate standards and procedures for discovering and regulating video content could hinder the market's expansion.

Content Delivery Network (CDN) Market Trends

Media and Entertainment (M&E) Segment to Witness Major Growth

  • The media and entertainment segment is expected to contribute significantly to the market's growth during the forecast period, supported by the demand for high-quality online content broadcasting among the media players and the development of OTT platforms worldwide, increasing the demand for CDN solutions. According to Netflix, Netflix had around 260 million paid subscribers worldwide as of the fourth quarter of 2023.
  • The content delivery network demand in the media and entertainment sector is characterized by the growing demand for streaming and rich media services, the proliferation of online gaming, and the ever-increasing demand for efficiency, reliability, and quality in video streaming and content delivery. Furthermore, the ever-evolving online gaming industry necessitates enhanced user experience, seamless game performance, and reduced latency, thus further offering lucrative growth opportunities for the CDN market.
  • Media and entertainment (M&E) companies face significant pressure to continuously deliver high-quality content and experiences that attract and retain viewers. This further drives the demand for CDN solutions and services in the media and entertainment sector to scale live events and streaming channels and secure content, websites, and applications from attacks.
  • In the fast-paced digital landscape, the efficiency and speed of content delivery networks are crucial for distributing video content globally. Market vendors are recognizing the need and entering into partnerships with streaming companies for advanced video streaming services.
  • As increasing numbers of users demand online content, the demand for content delivery network solutions and services in the media and entertainment companies is expected to grow to deliver top-tier content consistently and reliably to large audiences. Moreover, in the coming years, video streaming and real-time voice-over-internet protocol (VoIP) are anticipated to become increasingly popular in gaming. CDNs are well-positioned to facilitate these trends by delivering low-latency, high-quality streaming experiences.

Asia-Pacific to Register Significant Growth

  • There has been a mounting demand for CDNs in China, reflecting the country's growing digital economy, expanding online population, and increasing digital content consumption across various industries.
  • Moreover, China is among the fastest-growing e-commerce markets globally. With millions of online shoppers and a growing digital economy, businesses rely on CDNs to ensure fast and reliable delivery of digital content to users across the country, including product images, videos, and web pages. CDNs help e-commerce platforms optimize website performance, reduce latency, and enhance the overall user experience, increasing customer satisfaction and higher conversion rates. Hence, most e-commerce companies are adopting content delivery networks, which has led to a growing demand for CDNs in China.
  • Furthermore, OTT platforms like Netflix, Amazon Prime Video, and Hulu are witnessing rapid adoption in Japan. These platforms offer a wide range of video content, including movies, TV shows, and original series, which require reliable and scalable content delivery infrastructure. CDNs enable OTT providers to deliver streaming video content to viewers across Japan with minimal latency and buffering, even during peak traffic.
  • In addition, the media and entertainment companies give the solutions designed for the content delivery network the highest precedence, in addition to end users in Japan, to meet shifting digital expectations and continue to be competitive. Moreover, to reinforce the country's technology infrastructure, the Government of Japan is aggressively supporting the digital revolution in the media and entertainment segment.

Content Delivery Network (CDN) Market Overview

The content delivery network (CDN) market is fragmented, with the presence of major players like Amazon Web Services Inc. (Amazon.com Inc.), Akamai Technologies Inc., Google LLC (Alphabet Inc.), Cloudflare Inc., and Edgio Inc. Players in the market are adopting strategies such as partnerships, mergers, investments, and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.

  • February 2024: Vultr, a privately-held cloud computing platform, unveiled its latest offering, Vultr CDN. The content delivery service prioritizes proximity to users while maintaining robust security measures. With this launch, Vultr extends its reach, providing global content and media caching capabilities. This move equips Vultr's extensive community of over 225,000 developers with streamlined services, facilitating the scaling of their websites and applications. Unlike traditional networks, Vultr CDN stands out for its simplicity, offering unmatched price-to-performance ratios and boasting the industry's most competitive bandwidth costs.
  • April 2024: InterDigital Inc., a company specializing in mobile, video, and AI technology research, partnered with Concordia University's IN2GM Lab. The collaboration, spanning multiple years, aims to delve into tools that facilitate AI-driven delivery of immersive media over 5G networks. This partnership focuses on pioneering media delivery paradigms, developing prototype tools, and analyzing their outcomes.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Impact of Microeconomic Factors on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Online Users, Per Capita Online Consumption, and Demand for High -quality Video Content
    • 5.1.2 Growing Demand from Online Gaming Industries
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Larger Organizations Tending to Build their Own CDNS
    • 5.2.2 Bandwidth Concerns, Particularly in Developing and Undeveloped Economies

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Offering
    • 6.1.1 Solutions
      • 6.1.1.1 Media Delivery
      • 6.1.1.2 Cloud Security
      • 6.1.1.3 Web Performance
    • 6.1.2 Services
  • 6.2 By End User
    • 6.2.1 Media and Entertainment
    • 6.2.2 Advertising
    • 6.2.3 E-commerce
    • 6.2.4 Healthcare
    • 6.2.5 Business and Financial Services
    • 6.2.6 Research and Education
    • 6.2.7 Other End Users
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 Germany
      • 6.3.2.2 United Kingdom
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 Japan
      • 6.3.3.3 India
      • 6.3.3.4 South Korea
      • 6.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
      • 6.3.4.1 Brazil
      • 6.3.4.2 Mexico
      • 6.3.4.3 Rest of Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa
      • 6.3.5.1 United Arab Emirates
      • 6.3.5.2 South Africa
      • 6.3.5.3 Saudi Arabia
      • 6.3.5.4 Rest of Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amazon Web Services Inc. (Amazon.com Inc.)
    • 7.1.2 Akamai Technologies Inc.
    • 7.1.3 Google LLC (Alphabet Inc.)
    • 7.1.4 Cloudflare Inc.
    • 7.1.5 Edgio Inc.
    • 7.1.6 CDNetworks Inc.
    • 7.1.7 Fastly Inc.
    • 7.1.8 Microsoft Corporation
    • 7.1.9 AT&T Inc.
    • 7.1.10 Tata Communications Limited

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET