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市場調査レポート
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1685862

リテールにおけるビッグデータ分析:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Big Data Analytics in Retail - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 139 Pages
納期
2~3営業日
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リテールにおけるビッグデータ分析:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 139 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

リテールにおけるビッグデータ分析の市場規模は、2025年に105億4,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは16.24%で、2030年には223億7,000万米ドルに達すると予測されます。

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市場の成長を促進する主な要因は、進化する技術、資産、エンジニアリング指向のバリューチェーン、インダストリー4.0に牽引される急速な産業自動化などです。市場規模・推計は、半導体、航空宇宙、自動車などさまざまなエンドユーザーに製造ソリューションのビッグデータ分析を提供することで市場ベンダーが生み出す収益を反映しています。

主なハイライト

  • 複雑な生産プロセス、サプライチェーンにおける企業間の関係、エラー回避への絶え間ないプレッシャーは、工業メーカーが対処しなければならないものです。そのため、製造業者はデータソースを拡大し、コストの削減、製品の品質向上、効率化を図る必要があります。ビッグデータ分析を利用する企業は、主要なプロセスを改善し、ボトルネックを解消し、需要を予測し、潜在的な故障や遅延を予測します。
  • コネクテッドデバイスやセンサーの普及、M2M通信の実現により、製造業で生成されるデータは大幅に増加しています。これらのデータ・ポイントは、材料が1つのプロセス・サイクルを通過するのにかかる時間を詳細に示す指標から、自動車産業における材料応力能力の計算のような、より複雑なものまで、さまざまな種類があります。
  • 世界中の製造業者が、石油・ガス、自動車、飲食品、製油所、プラスチック、化学などの業界全体で、製造業におけるビッグデータ分析の統合のメリットを実感しているため、製造業におけるビッグデータは増加しています。製造業各社は、高精度で正確な製品やデバイスを製造するため、ビッグデータ分析ソリューションの採用を増やしています。例えば、ジェットエンジン、機関車、タービン、医療用画像診断機器のメーカーとして知られるGEは、機器が生成する膨大なデータから、スマートなコネクテッド・バージョンの開発も行っています。
  • 市場の成長を妨げる要因のひとつは、非構造化データを効果的に処理して分析するためのデジタル・スキルや意識の欠如です。ビッグデータのセキュリティに関する懸念も、産業メーカーの市場導入を抑制する大きな要因です。
  • COVID-19の大流行はいくつかのビジネスを混乱させたが、いくつかの分野ではデジタル化へのシフトを加速させました。デジタル技術の導入が遅れていたいくつかの地域では、さまざまな分野における製造業者の行動が恒久的に変化した可能性があります。

リテールにおけるビッグデータ分析市場動向

エンドユーザーとして急成長する自動車産業

  • 世界の自動車業界は、増え続ける車種や燃料の種類、中古車価値の変動、OEMが将来の価値を予測し総所有コストを把握する上で障害となるサプライチェーンの課題など、変革期を迎えています。ビッグデータ、アナリティクス、インサイトを活用することで、業界のベンダーは、OEMが変化する業界の需要に適応するためのソリューションを構築することができます。
  • ビッグデータ分析により、自動車業界はERPシステムからデータを収集し、ビジネスの複数の機能部門やサプライチェーン・メンバーからの情報を組み合わせることができます。M2M/IoT接続は、異なるデバイスがデータを共有し、人間の介在なしに自動タスクを実行することを可能にするネットワーク通信です。
  • RFID、センサー、バーコードリーダー、ロボットは今や業界の製造現場で標準となっています。これらのデバイスによって、データ生成ポイントは飛躍的に増加しました。
  • 自動車業界は今、不良組み立てや過剰在庫に関連するコストを削減するため、よりデータ主導型の業界へと進化しています。組立ラインのメンテナンス計画をより正確に立てることができるようになりました。このようなことが可能になったのは、すべてこの業界に予測分析が導入されたからです。

北米が最も高い成長を遂げる

  • インダストリー4.0に後押しされ、米国はビッグデータ分析業界において革新を続け、世界市場での地位を固めています。同市場におけるスマートテクノロジーの採用は、国民経済にも直接影響を与えています。
  • ビッグデータ分析のソリューションを提供するベンダーにとって、米国は重要な市場です。ファクトリーオートメーションの早期導入により、予測期間中に大きな成長が見込まれています。さらに、市場で調査された主要ベンダーはすべて米国に拠点を置いています。米国は第4次産業革命を目前に控えており、サプライチェーン全体のさまざまな製造システムとデータを統合しながら、大規模生産でデータを活用しています。このことが、同国における先進システムの導入に拍車をかけています。
  • さらに、同国の自動車セクターにおけるビッグデータ成長の主な原動力は、テクノロジー・プロバイダーの存在感が大きいことです。これらのプレーヤーは、パートナーシップの締結、合併買収、革新的なソリューションの提供に注力し、地域および世界の競合情勢に食い込んでいます。
  • 自動車産業は、産業用オートメーション・システムの最大消費者のひとつです。カナダには、トヨタ、シボレー、ホンダ、フォードが運営する8つの大規模製造工場があります。さらに、カナダには自動車産業の要件を満たす部品を製造するメーカーが700社あります。自動車産業は、製造業に最も貢献しているため、この地域で最も重要であり、調査された市場にプラスの影響を与えると予想されます。

リテールにおけるビッグデータ分析市場概要

製造業市場におけるビッグデータ分析は半固定的です。オープンソースのツールが利用できるようになり、ビッグデータ分析技術の機能が大幅に拡大したことで、企業は他のプレイヤーと競争し、コストをエスカレートさせ、業界の収益性を侵食する環境の中で、向上した製品性能を過度に手放すことを誘惑する可能性があります。主なプレーヤーには、Alteryx Inc.、IBM Corporation、Knime AG、Microsoft Corporation、Qliktech International ABなどがあります。

  • 2023年12月、Knime AGはKNIME Analytics Platform 5.2を発表しました。新バージョンは、ユーザーインターフェースの改善、よりスマートで透明性の高い人工知能アシスタント、AIによるスクリプティングエクスペリエンスの近代化を特徴としています。
  • 2023年6月、ムーディーズ・コーポレーションとマイクロソフトは、金融サービス向けの次世代データ、分析、調査、コラボレーション、リスクソリューションを提供するためのパートナーシップを発表しました。このパートナーシップは、マイクロソフトのAIとムーディーズ独自のデータ、分析、調査の助けを借りて、企業のインテリジェンスとリスク評価に関する洞察を強化する革新的な製品を創出するものです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 進化する技術、資産、エンジニアリング志向のバリューチェーン
    • インダストリー4.0による急速な産業自動化
  • 市場抑制要因
    • 認識不足とセキュリティへの懸念
  • 市場機会
    • 予測分析ツールの使用の増加
    • IIoTの採用増加

第6章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー産業別
    • 半導体
    • 航空宇宙
    • 自動車
    • その他のエンドユーザー産業
  • 用途別
    • 状態監視
    • 品質管理
    • 在庫管理
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Alteryx Inc.
    • IBM Corporation
    • Knime AG
    • Microsoft Corporation
    • Qliktech International AB
    • Oracle Corporation
    • Altair Engineering Inc.(RapidMiner Inc.)
    • SAP SE
    • SAS Institute Inc.
    • Tibco Software Inc.(Cloud Software Group)
    • NEC Corporation
    • Fujitsu Ltd
    • Toshiba Digital Solutions Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 48662

The Big Data Analytics in Retail Market size is estimated at USD 10.54 billion in 2025, and is expected to reach USD 22.37 billion by 2030, at a CAGR of 16.24% during the forecast period (2025-2030).

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The primary factors driving the market's growth include evolving technology, assets, engineering-oriented value chains, and rapid industrial automation led by Industry 4.0. The market sizing estimates reflect the revenue generated by the market vendors by offering big data analytics in manufacturing solutions to various end-users, such as semiconductors, aerospace, and automotive.

Key Highlights

  • Complex production processes, cross-company relationships in the supply chain, and constant pressure to avoid errors must be addressed by industrial manufacturers. Therefore, manufacturers need to expand their data sources so that costs can be reduced, the quality of products can be improved, and efficiency is increased. Companies using big data analytics improve key processes, eliminate bottlenecks, predict demand, and anticipate potential failures and delays.
  • With the widespread use of connected devices and sensors, along with the enabling of M2M communication, there has been a significant increase in the data generated in the manufacturing industry. These data points can be of different types, from a metric detailing the time a material takes to pass through one process cycle to a more complex one, such as calculating the material stress capability in the automotive industry.
  • Big data in manufacturing is increasing as manufacturers across the globe are seeing the benefits of integrating big data analytics in manufacturing across industries like oil and gas, automotive, food and beverages, refineries, plastics, and chemicals. Manufacturing companies are increasingly adopting big data analytics solutions to manufacture products and devices with high precision and accuracy. For instance, GE, known as the manufacturer of jet engines, locomotives, turbines, and medical imaging equipment, also develops smart, connected versions of the equipment in the massive data they generate.
  • One of the factors hindering the growth of the market studied is the lack of digital skills and awareness to handle the unstructured data effectively for analysis. Big data security concerns are another major factor restraining the market adoption of industrial manufacturers.
  • The COVID-19 pandemic disrupted several businesses but accelerated the shift to digitization in several sectors. In several regions that have been lagging in adopting digital technologies, manufacturers' behavior in various sectors may have been permanently changed.

Big Data Analytics in Retail Market Trends

Automotive Industry to be the Fastest Growing End User

  • The global automobile industry is undergoing a transformation that includes an ever-increasing array of models and fuel types, fluctuations in used car values, and supply chain challenges that hinder OEMs in projecting future value and understanding the total cost of ownership. By leveraging big data, analytics, and insights, industry vendors can create a solution that helps OEMs adapt to the changing industry demands.
  • Big data analytics allows the automobile industry to collect data from ERP systems and combine information from multiple functional units of the business and the supply chain members. With the emergence of industry IoT, a networked system, and M2M communication, the automotive industry is positioning itself towards Industry 4.0, Where M2M/IoT connections are networked communications that allow different devices to share data and carry out automatic tasks without the need for human interaction.
  • RFIDs, sensors, barcode readers, and robots are now standard in the industry's manufacturing floor. These devices have increased the data generation points exponentially.
  • The automotive industry is now evolving into a more data-driven industry to reduce the costs associated with faulty assembly and over-inventory stockings. It can now plan the maintenance of the assembly lines more accurately. It has all been possible due to the adoption of predictive analytics in the industry.

North America to Witness Highest Growth

  • Fueled by Industry 4.0, the United States continues to innovate and consolidate its position in the global market in the big data analytics industry. The embracing of smart technologies in the market has also directly impacted the national economy.
  • The United States is a substantial market for vendors offering solutions for big data analytics. It is expected to grow significantly over the forecast period, owing to the early adoption of factory automation. Moreover, all the major vendors studied in the market are US-based. The United States is on the verge of the fourth industrial revolution, where data is used in large-scale production while integrating data with various manufacturing systems throughout the supply chain. This is fueling the country's adoption of the advanced system.
  • Moreover, the major driver for the growth of big data in the country's automotive sector is the significant presence of technology providers. These players focus on entering into partnerships, merger acquisitions, and innovative solutions offerings to stay in the regional and globally competitive landscape.
  • The automotive industry is one of the largest consumers of industrial automation systems. Canada has eight large manufacturing plants operated by Toyota, Chevrolet, Honda, and Ford. Moreover, the country has 700 manufacturers that create parts that meet the automotive industry's requirements. The automotive industry is the most significant in this region as it contributes the most to the manufacturing sector, and it is expected to impact the market studied positively.

Big Data Analytics in Retail Market Overview

Big data analytics in the manufacturing market is semi-consolidated. The huge expansion of capabilities in big data analytics technology, with the availability of open-source tools, may tempt companies to compete with other players and give away too much of their improved product performance in an environment that escalates costs and erodes industry profitability. Some of the major players include Alteryx Inc., IBM Corporation, Knime AG, Microsoft Corporation, and Qliktech International AB.

  • In December 2023, Knime AG announced that KNIME Analytics Platform 5.2. is now available. The new version features user interface improvements, a smarter and more transparent Artificial Intelligence assistant, and a modernized scripting experience with AI.
  • In June 2023, Moody's Corporation and Microsoft announced a partnership to deliver next-generation data, analytics, research, collaboration, and risk solutions for financial services. The partnership would create innovative products to enhance insights into corporate intelligence and risk assessment with the help of Microsoft's AI and Moody's proprietary data, analytics, and research.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Competitive Rivalry within the Industry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Evolving Technology, Asset, and Engineering-oriented Value Chain
    • 5.1.2 Rapid Industrial Automation led by Industry 4.0
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Lack of Awareness and Security Concerns
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 Increasing Use of Predictive Analytics Tools
    • 5.3.2 Increasing Adoption of IIoT

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By End-user Industry
    • 6.1.1 Semiconductor
    • 6.1.2 Aerospace
    • 6.1.3 Automotive
    • 6.1.4 Other End-user Industries
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Condition Monitoring
    • 6.2.2 Quality Management
    • 6.2.3 Inventory Management
    • 6.2.4 Other Applications
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 Germany
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Rest of the Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 Japan
      • 6.3.3.3 India
      • 6.3.3.4 Rest of the Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Alteryx Inc.
    • 7.1.2 IBM Corporation
    • 7.1.3 Knime AG
    • 7.1.4 Microsoft Corporation
    • 7.1.5 Qliktech International AB
    • 7.1.6 Oracle Corporation
    • 7.1.7 Altair Engineering Inc. (RapidMiner Inc.)
    • 7.1.8 SAP SE
    • 7.1.9 SAS Institute Inc.
    • 7.1.10 Tibco Software Inc.(Cloud Software Group)
    • 7.1.11 NEC Corporation
    • 7.1.12 Fujitsu Ltd
    • 7.1.13 Toshiba Digital Solutions Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET