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市場調査レポート
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1685849

スマート包装:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Smart Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 144 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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スマート包装:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

スマート包装市場規模は、2025年に242億8,000万米ドルと推計され、予測期間中(2025年~2030年)のCAGRは7.12%で、2030年には342億5,000万米ドルに達すると予測されています。

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スマート包装とは、食品や医薬品を含む様々な品目に使用される、特定のタイプのセンサー付き包装システムを指します。スマート包装に使用される技術は、製品の品質、保存期間、鮮度モニタリング、顧客と製品の安全性を高めるのに役立ちます。インテリジェント技術を使用して製品が包装されると、これらのシステムは製品の品質と鮮度に関する詳細を提供します。

主なハイライト

  • スマート包装市場の成長は、急速な都市化や、先進的な統合技術革新による個別化された身の回り品の使用の増加によってもたらされる消費者のライフスタイルの変化が原動力となっています。同市場は、競合他社に大きなビジネスチャンスを提供する未開拓の地理的地域に依存しています。健康と衛生に対する関心の高まり、特にパンデミックの後、持続可能なパッケージの有機食品に対する需要が世界中で高まっています。
  • ドバイ商工会議所ユーロモニターによると、2020年から2025年にかけて、アラブ首長国連邦の包装主食の成長率は4%と最も高いです。インド、中国、タイ、インドネシアなどの新興諸国では、有機包装食品市場がここ数年プラス成長を記録しています。このため、これらの国々では今後スマート包装の需要が増加すると予想されます。
  • 2023年9月にYouGovが実施したインドにおける持続可能な食品に対する消費者の支出に関する調査によると、回答者の38%が、持続可能な包装が施された食品や飲料に対して、従来の包装が施された食品よりも10%多く支払う意向を示しています。一方、持続可能な包装の食品・飲料に100%以上支払ってもよいと答えた回答者は4%でした。
  • エコ・スマート包装の特徴は、箱の外側に印刷されたQRコードで、利用可能な全商品のクイック・スタート・ガイド(QSG)が掲載されたウェブページにつながります。顧客は、箱のQRコードをスマートフォンでスキャンし、関連ホームページでQSGを閲覧することで、新しいLMI製品に対応するPDF版を素早くダウンロードできます。
  • スマート包装はまた、デジタル化に基づく経済的可能性を提示し、インダストリー4.0に適合させる。シールドエアーは、デザインサービス、デジタル印刷、インテリジェント包装ソリューションのポートフォリオを持つデジタル包装ブランドを立ち上げました。さらに2023年10月には、デジタル・テクノロジー・スタジオのアペタイト・クリエイティブが、包装企業のテトラパックと共同で、欧州の果汁メーカーであるラウヒのために、インタラクティブで革新的な新しい包装を発表しました。
  • しかし、導入にかかる資本コストの高さ、セキュリティの問題、こうしたセンサーやインジケータを包装規格に適合させて製造するための新しい技術、消費者の意識などが、市場の成長にとって不可欠な抑制要因であり課題となっています。こうしたパッケージの機能性を実現するのに必要なインフラを持たないエンドユーザーにとって、それを支えるインフラの構築は追加的な出費となります。投資の効率と効果を最大化するため、既存の市場構造により、サプライチェーンの各リンクは同等の技術的熟練度を身につけています。

スマート包装市場の動向

アクティブ包装が大きな市場シェアを占める見込み

  • アクティブ包装技術は、包装された製品に機能性を付加し、その作用様式を製品の保護機能とニーズに適合させ、単なる封じ込め、保護、トランスミッションを超えて破壊的プロセスを制限することで、従来の包装の概念を構築するものです。アクティブ・包装は、サプライ・チェーンにおける需要増大時に食品廃棄物やロスを削減するための新たなアプローチを提供します。
  • 企業はスマートアクティブ包装を活用して市場で製品を差別化し、ユーザー・エクスペリエンスとブランド認知を高める革新的な機能を提供しています。例えば、2024年1月、NPPはアクティブ・包装社の買収を完了しました。オマーに本社を置くアクティブ・包装社は、アイルランド全土の食品、園芸、工業部門に様々な軟包装材を供給する21年の歴史を持つ企業です。この買収により、NPP社は両社の強みを生かし、より強化された多様な包装ソリューションを顧客に提供することを目指しました。
  • 2024年1月、軟包装と材料科学のプロアンパック社は、乾燥剤パックを不要にする特許出願中の画期的な吸湿技術、プロアクティブインテリジェンス・モイスチャープロテクト(MP-1000)の発売を発表しました。MP-1000プラットフォームはAptarのCSP Technologiesの3-Phase Activ-Polymerプラットフォーム技術を使用して包装ヘッドスペースの水分レベルを下げるため、ポイントオブケア診断キット、生菌培養プロバイオティクス、吸湿性のある粉末食品など、最適な水分コントロールが必要な用途に最適です。この提携は、CSPの実績あるアクティヴポリマー技術により、柔軟性があり、完全に統合された多層フィルムソリューションを提供することで、アクティブ包装の提供方法を変革し、満たされていないニーズを満たすことを目的としています。このような技術革新は、アクティブ・包装・セグメントの成長を促進します。
  • セキュリティーと追跡ソリューションへの需要の高まりが、このセグメントの成長を後押ししています。例えば、RFIDタグは食品サプライチェーンを識別、制御、管理する能力を提供します。これらは従来のバーコードタグよりも高度で信頼性が高く、食品のトレーサビリティに効率的です。製品の温度、相対湿度、圧力、pH、光照射を監視するためのRFIDタグが市場に出回っており、食品の品質と安全性の向上に役立っています。2023年10月、フレゼニウス・カビは米国で販売されているジプリバン(プロポフォール)注射用乳剤、USP、20ml当たり200mgの単回投与バイアル用の+RFIDスマートラベルの導入を発表しました。RFIDラベルは、米国のすべての主要なRFIDキットおよびトレイシステムと完全に互換性があります。
  • さらに、米国の製造会社であるゼブラ・テクノロジーズ・コーポレーションは、2024年までに、市場をリードする包装メーカーとエンドユーザーは、倉庫管理においてより包括的な技術統合を取り入れる方向に傾くだろうと報告しています。ゼブラテクノロジーズの「Warehousing Vision Study」レポートによると、RFID、センサー、拡張現実を含む倉庫管理における技術への投資は、前年のそれぞれ29%、29%、22%から、2024年には35%、35%、29%に増加する見込みで、スマート包装の成長機会が増大していることを示しています。
  • アクティブ包装は、製品の寿命を延ばし、品質基準を維持するため、産業分野でますます人気を集めています。食品業界では、生鮮品を保存し腐敗を防ぐためにアクティブ包装が広く利用されています。しかし、吸着剤などのアクティブ・包装・コンポーネントを食品に組み込むことに関連するコストの増大が、今後の市場成長の妨げになる可能性があります。例えば2023年6月には、FreshCaseアクティブ真空包装の利点を活用することでコスト効率が最適化されました。FreshCaseアクティブ包装はコストを削減し、収益性を効果的に高める。加工業者が直面する経費の高騰に対応するため、Amcor Limitedの革新的なソリューションは消費者へのアピールを強化し、単位当たりの利益率を最大化します。

北米は大幅な市場成長が見込まれる

  • この地域は大きな成長を記録すると予想されます。米国の消費者は、スマート包装が提供する鮮度インジケーター、インタラクティブな包装、製品認証など、ハイテクに精通した付加価値機能をますます求めるようになっています。
  • 食品の安全性は最優先事項であり、特に最近の食中毒の発生を考慮すると、サプライチェーン全体を通じてリアルタイムのモニタリングとトレーサビリティを提供するスマート包装・ソリューションに対する需要が高まっています。米国疾病予防管理センター(CDC)は、米国では毎年4,800万人(6人に1人)が食中毒にかかり、12万8,000人が食中毒で入院し、3,000人が食中毒で死亡していると推定しています。
  • 良好な規制条件、持続可能性への注目の高まり、様々なエンドユーザー業界(特に食品とヘルスケア)におけるアクティブでインテリジェントな包装に対する需要の高まりにより、米国のスマート包装市場は過去数年間で大幅な成長を遂げています。
  • 米国食糧農業機関によると、推定1,330億ポンド(1,610億米ドル相当)の食品が毎年廃棄されています。食品廃棄を減らす努力は多面的で、フードバンクへの食品転用の増加、教育と支援活動、食品ラベルの日付表示を標準化する努力などがあります。さらに、米国ではスマート包装を利用した食品廃棄物の削減が大きな支持を集めています。
  • さらに、食品業界におけるインテリジェント包装の成長は、政府の取り組みに大きく起因しています。スマート包装は、食品廃棄物の削減や食品の安全性の確保を支援する以上に、食品の場所や状態を追跡することができるからです。例えば、米国国防総省(DOD)や食品医薬品協会(FDA)は、サプライチェーン管理や革新的な包装を必要とする製品の追跡・追跡のためにRFID技術の使用を奨励しています。
  • センサー、RFIDタグ、NFC(近距離無線通信)などの技術の進歩により、革新的包装はより利用しやすく、費用対効果も高くなり、米国のさまざまな産業で採用が進んでいます。例えば、2023年2月、UPSは1億4,000万米ドルを投資し、米国に残る940の建物にこの技術を導入しました。この取り組みでは、荷物にRFIDタグを付け、従業員にウェアラブルデバイスを装備させる。この動きは、スキャンを自動化し、誤積み荷を最小限に抑え、配送会社の倉庫内での小包処理を迅速化することを目的としています。
  • 企業は競争市場において自社製品を差別化するため、消費者体験とブランド認知を高める革新的な機能を提供するスマート包装をますます利用するようになっています。例えば、2023年5月、持続可能な包装・ソリューションを専門とする著名な世界企業Amcor PLCは、ModaSystemsの買収を発表しました。先進の自動タンパク質包装機で知られるModaSystems社は、食肉、鶏肉、酪農セクター向けにカスタマイズ可能な重要な真空包装システムの開発とサービスに注力しています。

スマート包装市場の概要

スマート包装市場の競争企業間の敵対関係は中程度で、予測期間中も変わらないと予想されます。市場の主要企業には、Sealed Air Corporation、Amcor PLC、Ball Corporation、BASF SE、Huhtamaki OYJなどがいます。市場の企業は、製品提供を強化し、持続可能な競争上の優位性を獲得するために、パートナーシップ、イノベーション、買収などの戦略を採用しています。

  • 2024年1月NPP社は、アイルランド全土の食品、園芸、工業分野に軟包装材を供給するActive Packaging Limited社を買収しました。この戦略的提携は、両社の長所を融合させ、より広範な包装ソリューションを顧客に提供することを目的としています。品質、持続可能性、顧客中心主義という共通の価値観を堅持することに重点を置いています。この買収を通じて、NPP社は包装分野の先頭に立ち、顧客の変化する需要に適応することへの献身を強調しました。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 業界バリューチェーン分析
  • 主要マクロ経済動向の市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 品質検査のための食品包装技術の先進性
    • 食品の安全性に関する意識の高まり
    • スマート包装の様々な応用による印刷産業の開発
  • 市場抑制要因
    • 初期要件によるコスト高

第6章 市場セグメンテーション

  • 技術別
    • アクティブ包装
    • インテリジェント包装
  • 業界別
    • 食品
    • 飲料
    • ヘルスケア
    • パーソナルケア
    • その他業界別
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • その他のアジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Sealed Air Corporation
    • Amcor PLC
    • Ball corporation
    • BASF SE
    • Huhtamaki OYJ
    • Stora Enso
    • Avery Dennison Corporation
    • Zebra Technologies Corporation
    • 3M Company
    • International Paper Company

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 48513

The Smart Packaging Market size is estimated at USD 24.28 billion in 2025, and is expected to reach USD 34.25 billion by 2030, at a CAGR of 7.12% during the forecast period (2025-2030).

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Smart packaging refers to a specific type of sensor-equipped packaging system used for various items, including food and medication. The technology used in smart packaging helps increase product quality, shelf life, freshness monitoring, and customer and product safety. When products are packaged using intelligent technology, these systems provide details about the product's quality and freshness.

Key Highlights

  • The smart packaging market's growth is driven by consumer lifestyle changes brought on by rapid urbanization and increased use of individualized personal items with advanced integrated innovation. The market depends on untapped geographic areas that offer enormous opportunities for competitors. Owing to increasing concern about health and hygiene, especially after the pandemic, the demand for sustainably packaged organic food has increased worldwide.
  • According to the Dubai Chamber of Commerce and Industry Euromonitor, between 2020 and 2025, the growth rate of packaged staple food in the United Arab Emirates was the highest at 4%. In developing countries like India, China, Thailand, and Indonesia, the market for organic packaged food has recorded positive growth in the past few years. This is expected to lead to an increase in the demand for smart packaging in these countries in the future.
  • According to a survey by YouGov in September 2023 about consumer spending on sustainable food products in India, 38% of the respondents were willing to pay 10% more for sustainably packaged food and drinks than conventionally packaged food products. On the other hand, 4% of respondents were willing to pay more than 100% for sustainably packaged food and beverages.
  • Eco-smart packaging features a printed QR code on the outside of the box that connects to a webpage with all available product quick start guides (QSG). Customers can quickly download the PDF version corresponding to their new LMI product by scanning the QR code on the box with their smartphone and then perusing the QSGs on the associated homepage.
  • Smart packaging also presents economic potential based on digitization, making it compatible with Industry 4.0. Sealed Air launched its digital packaging brand with a portfolio of design services, digital printing, and intelligent packaging solutions. Additionally, in October 2023, the digital technology studio Appetite Creative, in collaboration with packaging company Tetra Pak, launched a new interactive, innovative packaging for European fruit juice producer Rauch.
  • However, the high cost of capital for installment, security issues, new techniques for fabricating such sensors and indicators compatible with packaging standards, and consumer awareness are vital restraints and challenges to the market's growth. Building a supporting infrastructure is an additional expense for end users who lack the infrastructure required to enable these package functionalities. To maximize the efficiency and efficacy of investments, every link in the supply chain has developed equivalent technological proficiency due to the existing market structure.

Smart Packaging Market Trends

Active Packaging is Expected to Hold a Significant Market Share

  • Active packaging technology builds on the traditional concept of packaging by adding functionality to the packaged product, adapting its mode of action to the protective function and needs of the product, and going beyond mere containment, protection, and transmission to limit destructive processes. Active packaging offers a new approach to reducing food waste and loss during increased demand in the supply chain.
  • Companies are leveraging smart active packaging to differentiate their products in the market, offering innovative features that enhance user experience and perception of their brand. For instance, in January 2024, NPP completed the acquisition of Active Packaging Limited. Active Packaging, based in Omagh, is a business with a 21-year history supplying various flexible packaging materials to the food, horticultural, and industrial sectors throughout Ireland. With this acquisition, NPP aimed to leverage the strengths of both entities to deliver enhanced and diversified packaging solutions to its customers.
  • In January 2024, ProAmpac, a player in flexible packaging and material science, announced the launch of ProActive Intelligence Moisture Protect (MP-1000), a patent-pending breakthrough moisture-adsorbing technology that eliminates the need for desiccant packets. MP-1000 platforms use Aptar's CSP Technologies' 3-Phase Activ-Polymer platform technology to lower the moisture level in the packaging headspace, making it ideal for applications that require optimal moisture control, such as point-of-care diagnostic kits, live culture probiotics, and hygroscopic powdery food products. This collaboration aims to transform how active packaging is delivered and fulfill unmet needs by providing a fully integrated, multi-layer film solution that is flexible and powered by CSP's proven Activ-Polymer technology. Such innovations drive the growth of the active packaging segment.
  • Increasing demand for security and tracking solutions drives the growth of the segment. For instance, RFID tags provide the ability to identify, control, and manage the food supply chain. These are more advanced, reliable, and efficient for food traceability than conventional barcode tags. RFID tags for monitoring the products' temperature, relative humidity, pressure, pH, and light exposure are available in the market, aiding in enhancing food quality and safety. In October 2023, Fresenius Kabi announced the introduction of +RFID smart labels for Diprivan (Propofol) Injectable Emulsion, USP, 200 mg per 20 ml in single-dose vials, sold in the United States. The +RFID labels are fully compatible with all significant US RFID kit and tray systems.
  • Additionally, Zebra Technologies Corporation, a US manufacturing company, reported that, by 2024, the market-leading packaging manufacturers and end users will likely gravitate toward incorporating more comprehensive technology integrations in warehousing management. According to the Warehousing Vision Study report by Zebra Technologies, the investment in technologies in warehousing, including RFID, sensors, and augmented reality, is expected to increase from 29%, 29%, and 22%, respectively, in previous years to 35%, 35%, and 29% in 2024, showing the increasing growth opportunity of smart packaging.
  • Active packaging is increasingly gaining popularity in the industrial sector because it enhances product longevity and maintains quality standards. The food industry extensively utilizes active packaging to preserve perishable items and prevent spoilage. However, the growing costs associated with incorporating active packaging components, such as sorbents, into food products may hinder market growth in the future. For instance, in June 2023, cost efficiency was optimized by leveraging the benefits of FreshCase active vacuum packaging. FreshCase active packaging reduces costs and boosts profitability effectively. In response to the escalating expenses faced by processors, Amcor Limited's innovative solution enhances consumer appeal and maximizes profit margins per unit.

North America is Expected to Witness a Significant Market Growth

  • The region is expected to record significant growth. Consumers in the United States are increasingly demanding tech-savvy and value-added features such as freshness indicators, interactive packaging, and product authentication, which smart packaging provides.
  • With food safety being a top priority, especially in light of recent foodborne illness outbreaks, there is a growing demand for smart packaging solutions that offer real-time monitoring and traceability throughout the supply chain. The US Centers for Disease Control and Prevention (CDC) estimated that every year in the United States, 48 million (or 1 in 6) people get sick from a foodborne illness, 128 thousand are hospitalized because of a foodborne illness, and 3,000 people die from a foodborne illness.
  • Due to favorable regulatory conditions, a growing focus on sustainability, and the rising demand for active and intelligent packaging across various end-user industries, particularly food and healthcare, the smart packaging market in the United States has experienced substantial growth over the past few years.
  • According to the Food and Agriculture Organization of the United States, an estimated 133 billion pounds of food, worth USD 161 billion, is wasted yearly. Efforts to reduce food waste are multifaceted, including increased diversion of food to food banks, education and outreach, and efforts to standardize date markings on food labels. Further, reducing food waste using smart packaging is gaining significant traction in the United States.
  • Moreover, the growth of intelligent packaging in the food industry is significantly attributed to government efforts, as smart packaging can track the location and condition of food beyond reducing food waste or helping to ensure food safety. For instance, the US Department of Defense (DOD) and the Food and Drugs Association (FDA) have encouraged the use of RFID technology for supply chain management and the tracking and tracing of products requiring innovative packaging.
  • Technological advancements, such as sensors, RFID tags, and NFC (Near Field Communication), have made innovative packaging more accessible and cost-effective, driving its adoption across various industries in the United States. For instance, in February 2023, UPS invested USD 140 million in an initiative as it implemented the technology at its 940 remaining US buildings. The initiative entails affixing RFID tags to packages and equipping employees with wearable devices. This move aims to automate scans, minimize misloads, and expedite parcel processing within the delivery company's warehouses.
  • Companies are increasingly using smart packaging to differentiate their products in a competitive market, offering innovative features that enhance consumer experience and brand perception. For instance, in May 2023, Amcor PLC, a prominent global company specializing in sustainable packaging solutions, confirmed its acquisition of ModaSystems. ModaSystems, known for its advanced automated protein packaging machines, focuses on creating and servicing significant, customizable vacuum packaging systems tailored for the meat, poultry, and dairy sectors.

Smart Packaging Market Overview

The intensity of competitive rivalry in the smart packaging market is moderately high and is expected to remain the same during the forecast period. Some of the major players in the market are Sealed Air Corporation, Amcor PLC, Ball Corporation, BASF SE, and Huhtamaki OYJ. Players in the market are adopting strategies such as partnerships, innovations, and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.

  • January 2024: NPP acquired Active Packaging Limited, a supplier of flexible packaging materials to the food, horticultural, and industrial sectors throughout Ireland. This strategic move was designed to fuse the best of both companies, promising customers a broader spectrum of packaging solutions. The focus is on upholding shared values of quality, sustainability, and customer-centricity. Through this acquisition, NPP underscored its dedication to spearheading the packaging sector and adapting to its clientele's changing demands.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Impact of Key Macroeconomic Trends on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Advancement in Technology in Food Packaging for Quality Inspection
    • 5.1.2 Rising Awareness Regarding Food Safety
    • 5.1.3 Development in the Printing Industry Due to Various Applications of Smart Packaging
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 High Costs Due to Initial Requirement

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Technology
    • 6.1.1 Active Packaging
    • 6.1.2 Intelligent Packaging
  • 6.2 By End-user Vertical
    • 6.2.1 Food
    • 6.2.2 Beverage
    • 6.2.3 Healthcare
    • 6.2.4 Personal Care
    • 6.2.5 Other End-user Verticals
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 Germany
      • 6.3.2.2 United Kingdom
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 Japan
      • 6.3.3.3 India
      • 6.3.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Sealed Air Corporation
    • 7.1.2 Amcor PLC
    • 7.1.3 Ball corporation
    • 7.1.4 BASF SE
    • 7.1.5 Huhtamaki OYJ
    • 7.1.6 Stora Enso
    • 7.1.7 Avery Dennison Corporation
    • 7.1.8 Zebra Technologies Corporation
    • 7.1.9 3M Company
    • 7.1.10 International Paper Company

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET