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市場調査レポート
商品コード
1685808

フランスの美容およびパーソナルケア製品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

France Beauty and Personal Care Products - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 180 Pages
納期
2~3営業日
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価格
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フランスの美容およびパーソナルケア製品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

フランスの美容およびパーソナルケア製品の市場規模は2025年に116億1,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは1.39%で、2030年には124億4,000万米ドルに達すると予測されます。

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美容およびパーソナルケア製品市場は、オーガニック・ナチュラル製品への需要によりフランスで成長しています。消費者は、オーガニック製品や天然製品にはその利点があるため、より高い金額を支払うことを望んでいます。アンチエイジング製品に対する需要の高まりや、革新的で環境に優しいパッケージデザインも、同国の市場成長に寄与しています。オンライン小売チャネルも、同国の美容およびパーソナルケア製品の売上に影響を与えています。2022年のeコマース連盟と通信販売データによると、2021年にフランスで美容・衛生用品の43%がオンラインで購入されました。多機能製品への嗜好に支えられた男性用グルーミング製品の需要の大幅な増加も、同国の市場成長を後押ししています。

さらに、同地域では可処分所得の増加、製品の広告・宣伝により、高級美容製品の需要も増加しています。消費者は、たとえ高くても高品質の製品を好みます。これは、ブランドの信頼と肌の敏感さのためです。市場プレーヤーは、さまざまな国で製品ポートフォリオを拡大しています。例えば、2022年3月、持続可能な美容と福祉製品の国際的な大手小売・メーカーであるロクシタン・グループは、オーストラリアのコスメシューティカルでクリーンなスキンケアブランド、グロウン・アルケミスト(Grown Alchemist)を買収しました。

フランスの化粧品市場の動向

ナチュラル/オーガニックの美容およびパーソナルケア製品に対する需要の高まり

2021年の美容企業連盟(FEBEA)のデータによると、フランスではスキンケア製品が化粧品総売上の27%を占めています。スキンケア、ヘアケア、デオドラント剤に使用されるパラベンやアルミニウム化合物などの合成化学物質の悪影響に対する社会的関心の高まりが、ナチュラル・オーガニック製品に対する需要の増加につながりました。近年、フランスでは、清潔で誠実なオーガニックのデオドラント製品の市場が拡大しています。購入の決め手となるのは、長時間の保護と臨床的特性を提供する性能です。天然成分に対する市場の意欲は明らかです。そのため、複数の企業が、植物からヒントを得た成分や高級植物成分と多機能特性を組み合わせた成分など、自然からヒントを得た成分を配合した製品を発売しています。例えば、2022年10月、フランスのスキンケアブランド、タイポロジーは、ボディケアコレクションに2種類の天然デオドラントを発売しました。このデオドラントには、ベルガモット・グリーン・マンダリンとローズ・バニラの2種類の香りがあります。その他の特典として、フランスでは現代技術が革新的な解決策をもたらし、特にスキンケア分野では、多くの消費者が機能的な利点を持つ美容ケア製品を選ぶようになっています。

オーラルケアは著しい成長率で成長すると予測される

歯科衛生に対する意識の高まりにより、人々の口腔ケア習慣が改善され、市場の需要を後押ししています。さらに、入手が容易であること、虫歯や歯茎の弱さなどの罹患率が上昇していることが、製品に対する需要を増大させています。可処分所得の高さ、口腔合併症の増加、電動歯ブラシのような製品革新が消費者を魅了し、製品の売上を伸ばしています。これらの電動ブラシは、バッテリーの寿命が切れるとヘッドを交換/補充する必要があります。このような製品はフランスで人気を博しており、市場の需要を押し上げています。フランス人の間では、歯磨き粉に関連する利点とその日常的な使用が、同国の成熟した歯磨き粉市場をもたらしました。しかし、甘味料やその他の粘着性のある成分を含む嗜好品の頻繁な消費により、虫歯の発生率が増加し、そのため消費者は歯磨き粉やその他の口腔ケア製品を定期的に使用するようになりました。2021年のサンスター・世界・ヘルス・シンキング・レポートによると、フランスでは50%の人が1日2回歯を磨いています。新製品のイノベーションと天然オーラルケア製品に対する消費者の需要が市場を牽引しています。例えば、2022年6月、フランスの口腔衛生製品ブランドであるBioseptylは、固形歯磨き粉入りの歯磨きスティックを発売しました。この歯磨き粉は100%天然成分でできています。製品はナチュラルでエコデザイン、環境に優しく、旅行にも適しています。

フランスの化粧品産業概要

フランスの美容およびパーソナルケア製品市場は競争が激しく、世界企業も国内企業も、オーガニック成分、高度な処方、ヴィーガンレシピを用いた多様な製品ポートフォリオを提供しています。同市場の主要企業には、ロレアル・グループ、プロクター・アンド・ギャンブル・カンパニー、エスティローダー・カンパニーズ、ユニリーバPLC、資生堂が含まれます。各社は市場での競争優位性を獲得するため、製品の提供、品質、パッケージング、マーケティング活動など、さまざまな要因で競争しています。eコマース・チャネルの可能性は、ショッピングの利便性を提供し、地理的な境界を越えてより多くの消費者にリーチするために、市場プレーヤーによって探求され、利用されています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • パーソナルケア製品
    • ヘアケア製品
      • シャンプー
      • コンディショナー
      • ヘアオイル
      • その他ヘアケア製品
    • スキンケア製品
      • フェイシャルケア
      • ボディケア製品
      • リップケア製品
    • バス&シャワー
      • シャワージェル
      • ソープ
      • バスソルト
      • 入浴アクセサリー
      • その他バス&シャワー用品
    • オーラルケア製品
      • 歯ブラシ
      • 歯磨き粉
      • 洗口液・含嗽液
      • その他オーラルケア用品
      • 男性用グルーミング製品
      • デオドラント・制汗剤
  • 化粧品・メイクアップ製品
    • フェイシャル化粧品
    • 目元用化粧品
    • リップ・ネイル化粧品
    • ヘアスタイリング&カラーリング製品
  • カテゴリー
    • マス商品
    • プレミアム商品
  • 流通チャネル
    • 専門店
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 薬局・薬店
    • オンライン小売チャネル
    • その他の流通チャネル

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • L'Oreal Group
    • Procter & Gamble Company
    • Beiersdorf AG
    • Unilever PLC
    • The Estee Lauder Companies Inc.
    • Shiseido Co. Ltd.
    • Revlon Inc.
    • L'Occitane Groupe S.A.
    • LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton
    • Yves Rocher

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 47859

The France Beauty and Personal Care Products Market size is estimated at USD 11.61 billion in 2025, and is expected to reach USD 12.44 billion by 2030, at a CAGR of 1.39% during the forecast period (2025-2030).

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The beauty and personal care products market is growing in France owing to the demand for organic and natural products. Consumers are willing to pay more for organic and natural products because of their benefits. The growing demand for anti-ageing products and innovative and eco-friendly packaging designs contribute to the country's market growth. The online retail channels are also influencing sales of beauty and personal care products in the country. According to the E-Commerce Federation and Distance Selling Data from 2022, 43% of beauty and hygiene products were purchased online in France in 2021. A significant increase in the demand for men's grooming products, supported by the preference for multifunctional products, is also driving market growth in the country.

Furthermore, demand for luxury beauty products is also increasing in the region owing to an increase in disposable income, advertising, and promotions of the products. Consumers prefer high-quality products even if they have to pay more. This is because of brand trust and skin sensitivity. The market players are expanding their product portfolios in different countries. For instance, in March 2022, The L'Occitane Group, a leading international retailer and manufacturer of sustainable beauty and well-being products, formed an acquisition with the Australian cosmeceutical, clean skincare brand, Grown Alchemist.

France Cosmetics Market Trends

Rising Demand for Natural/Organic Beauty and Personal Care Products

According to the Federation of Beauty Companies (FEBEA) data from 2021, skincare product contributes to 27% of total cosmetics revenue in France. The increased public concern regarding the adverse effects of synthetic chemicals, such as paraben and aluminum compounds used in skincare, hair care, and deodorants, led to increased demand for natural and organic products. Due to its natural formulation, many French consumers choose one brand over another; In recent years, there has been a rise in the market for clean, honest, and organic deodorant products in France. Purchases made depend on performance, which provides long-lasting protection and clinical properties. The market's appetite for natural ingredients has been apparent. Thus, several businesses have launched products containing nature-inspired ingredients, such as plant-inspired and luxury botanical ingredients combined with multi-functional properties. For instance, in October 2022, a French skincare brand, Typology, launched two natural deodorants to its body care collection. The deodorants are available in two scents i.e., Bergamot Green Mandarin and Rose Vanilla. Additionally, modern-age technology, resulting in innovative solutions in France, especially in the skincare segment, encourages many consumers to opt for beauty care products with functional benefits.

Oral Care is Projected to Grow at the Significant Growth Rate

The growing awareness about dental hygiene resulted in improved oral care regimes among people, propelling the market demand. Moreover, the easy availability and rising incidence of tooth decay, weak gums, and other issues have augmented the demand for the products. With high disposable income, a rise in oral complications realization, and product innovations, like electric toothbrushes, enticed the consumers to increase the product's sales. These electric brushes need replacement/refill heads once the battery expires. Such products are gaining popularity in France, boosting market demand. The benefits associated with toothpaste and its daily application among the French population resulted in a mature toothpaste market in the country. However, frequent consumption of more indulgent food with sweeteners and other sticky ingredients resulted in increased incidences of tooth decay due to which consumers are using toothpaste and other oral care products regularly. According to Sunstar Global Health Thinking Report of 2021, 50% of people brush their teeth twice a day in France. New product innovations and consumer demand for natural oral care products are driving the market. For instance, in June 2022, Bioseptyl, a French brand of oral hygiene products launched a toothpaste stick with solid toothpaste. The toothpaste is made of 100% natural ingredients. The products are natural, eco-designed, eco-friendly, and travel-friendly.

France Cosmetics Industry Overview

The French beauty and personal care market is highly competitive, with both global and domestic players offering a diverse portfolio of products with organic ingredients, advanced formulations, and vegan recipes. The major players in the market include L'Oreal Group, Procter & Gamble Company, Estee Lauder Companies, Unilever PLC, and Shiseido Co. Ltd. The companies are competing on different factors, including product offerings, quality, packaging, and marketing activities, to gain a competitive advantage in the market. The potential of e-commerce channels for distribution is being explored and exploited by market players to provide the convenience of shopping and reach out to more consumers across geographical boundaries.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Personal Care Products
    • 5.1.1 Hair Care Products
      • 5.1.1.1 Shampoo
      • 5.1.1.2 Conditioners
      • 5.1.1.3 Hair Oil
      • 5.1.1.4 Other Hair Care Products
    • 5.1.2 Skincare Products
      • 5.1.2.1 Facial Care Products
      • 5.1.2.2 Body Care Products
      • 5.1.2.3 Lip Care Products
    • 5.1.3 Bath and Shower
      • 5.1.3.1 Shower Gels
      • 5.1.3.2 Soaps
      • 5.1.3.3 Bath Salts
      • 5.1.3.4 Bathing Accessories
      • 5.1.3.5 Other Bath and Shower Products
    • 5.1.4 Oral Care Products
      • 5.1.4.1 Toothbrushes and Replacements
      • 5.1.4.2 Toothpaste
      • 5.1.4.3 Mouthwashes and Rinses
      • 5.1.4.4 Other Oral Care Products
      • 5.1.4.5 Men's Grooming Products
      • 5.1.4.6 Deodorants and Antiperspirants
  • 5.2 Cosmetics /Makeup Products
    • 5.2.1 Facial Cosmetics
    • 5.2.2 Eye Cosmetic Products
    • 5.2.3 Lip and Nail Make-up Products
    • 5.2.4 Hair Styling and Coloring Products
  • 5.3 Category
    • 5.3.1 Mass Products
    • 5.3.2 Premium Products
  • 5.4 Distribution Channel
    • 5.4.1 Specialist Retail Stores
    • 5.4.2 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.4.3 Convenience Stores
    • 5.4.4 Pharmacies/Drug Stores
    • 5.4.5 Online Retail Channels
    • 5.4.6 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 L'Oreal Group
    • 6.3.2 Procter & Gamble Company
    • 6.3.3 Beiersdorf AG
    • 6.3.4 Unilever PLC
    • 6.3.5 The Estee Lauder Companies Inc.
    • 6.3.6 Shiseido Co. Ltd.
    • 6.3.7 Revlon Inc.
    • 6.3.8 L'Occitane Groupe S.A.
    • 6.3.9 LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton
    • 6.3.10 Yves Rocher

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS