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市場調査レポート
商品コード
1685738

養豚用飼料:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Swine Feed - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 125 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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養豚用飼料:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 125 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

養豚用飼料の市場規模は2025年に1,130億2,000万米ドルと推計され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは4.5%で、2030年には1,408億4,000万米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • 世界中で、豚の畜産は、特に新興国市場の人々の進化する食生活のニーズを満たすために拡大しています。例えば、米国農務省のデータによると、世界の豚肉生産量は2022年の1億1,462万トンから2023年には1億1,630万トンに増加しています。動物性タンパク質に対する需要の急増と畜産業の工業化に加え、豚用飼料市場は動物福祉と持続可能性の重視の高まりによっても後押しされています。消費者が食物の原産地と品質をますます優先するようになるにつれて、人道的で持続可能な条件の下で飼育された動物から供給された製品に対する需要が顕著に増加しています。このシフトは、動物福祉を向上させるだけでなく、環境への影響も緩和する革新的な飼養方法と技術の採用に拍車をかけています。
  • 世界市場、特にアジア太平洋地域の畜産セクターは産業化が進んでおり、インドや中国のような国々では多くの農家が小規模で零細なままです。多くの生きた豚を飼養するアジア太平洋地域は、世界有数の飼料消費地域であり、次いで欧州が続きます。この地域の畜産規模が拡大していることが、中国、インド、ロシア、スペインなどの主要経済圏における飼料生産能力の増加に寄与しています。
  • 米国、ブラジル、中国、日本には主要かつ多数の市場プレーヤーが存在し、世界市場には多数の中小プレーヤーが存在するため、競合環境が形成されました。拡大活動や新製品の発売は、世界の養豚用飼料市場で市場シェアを獲得するために、養豚用飼料業界の世界企業が採用した主要な戦略として機能しました。例えば、2021年にデ・ホイス社は、オランダに本社を置く養豚部門に特化した飼料製造会社コペンス・ディアボエディング社を買収しました。この買収により、同社は生産能力を40万頭増加させ、地域的プレゼンスを強化しました。

養豚用飼料市場の動向

穀物は原料タイプ別で重要なセグメント

食肉や高価値の動物性タンパク質に対する需要の高まりに対応するため、畜産業界への圧力が高まっています。人口増加、発展途上国の所得増加、都市化により、世界の畜産生産は急増しています。タンパク質が豊富な食生活の重要性に対する国民の意識が高まるにつれ、動物性タンパク質源の消費量の増加が、穀物のような高品質の飼料の使用を通じて市場の成長を促進すると予想されます。例えば、FAOSTATによると、豚肉生産量は2021年に1億2,100万トンで、2023年には1億2,260万トン増加します。

穀類は、豚用飼料として世界中で最も一般的かつ広く使用されている原料です。穀類は一次エネルギー源であり、飼料製造に幅広く使用されています。トウモロコシ、大麦、ソルガムは、豚用飼料の製造に使用される最も一般的な穀物原料です。小麦と小麦グルテンは、最も効率的で費用対効果の高い飼料結合成分です。小麦のもちもちした性質は、優れたペレット化助剤となり、ペレットの耐久性を高めることが多い(特に飼料において)。製品別やディスティラーズ・グレインは、ペレットを適切に結合させるのに必要な炭水化物をあまり含んでいないです。そのため、産業界ではあまり使用されていないです。豚の飼料には結合剤がいくつか使用されているため、飼料業界では結合剤に対する需要が高まり、市場の成長を牽引しています。

アジア太平洋地域が市場を独占する

アジアは豚肉の消費と生産の主要市場であり、世界の生産量の約半分を占めています。アジア太平洋地域は、豚肉の消費量が莫大であるため、豚用飼料製品の最大市場です。東南アジアは世界最大の豚肉生産・輸出国で、次いで欧州、北米となっています。豚肉は古代からこの地域で消費されており、脂肪分と味の良さから最も好まれる肉です。豚肉生産の主要市場は中国であり、ベトナム、タイ、韓国、日本、フィリピンがこれに続きます。日本、韓国、台湾は豚肉消費の飽和市場であり、ベトナムとフィリピンは新興市場です。

配合飼料消費量では中国がトップの座を占めています。豚肉消費の増加、中間所得層の所得増加、都市化などの要因が、同国における豚肉消費の増加をもたらしています。例えばOECDによると、中国の豚肉消費量は5,554万6,400トンで、2023年には5,629万トン増加します。その結果、食肉需要の増加と畜産用原材料コストの上昇が養豚用飼料の需要を押し上げています。

オーストラリアでは、豚肉をより軽くてヘルシーな肉として宣伝するマーケティング・キャンペーンが消費増に拍車をかけています。この急増は、同国における豚肉生産の急速な工業化に拍車をかけ、多くの大規模経営が自動化を導入しています。養豚場は、専門化されたハイテク複合工場へと進化しました。その結果、この変革がオーストラリアの養豚用飼料市場を強化しました。2021年のオーストラリア統計局のデータでは、豚の分布は本土全体でかなり均一であることが明らかになりました。特に、クイーンズランド州は国内最大の豚群を誇り、60万7000頭を超え、オーストラリア全体の27%近くを占めています。

養豚用飼料産業のセグメンテーション

世界の養豚用飼料市場は、Cargill Inc.、Nutreco NV、Land O'Lakes Inc.、Charoen Pokphand Foods PCL、ADMなどの大手企業で固められています。これらの大手企業は、市場シェアを拡大するために、M&A、事業拡大、提携などの戦略を採用しています。主要企業は、国内外市場での事業拡大のため、飼料工場や小規模製造施設の買収に注力しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 高付加価値動物性タンパク質に対する需要の増加
    • 畜産業の工業化
    • 豚肉の品質と安全性に関する意識の高まり
  • 市場抑制要因
    • 他産業との原料競合
    • 課題となっている規制条件
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 原料
    • 穀類
    • 穀類副産物
    • 油糧種子
    • 油脂
    • 糖蜜
    • サプリメント
    • その他の成分
  • サプリメント
    • 抗生物質
    • ビタミン
    • 酸化防止剤
    • アミノ酸
    • 酵素
    • 酸味料
    • その他のサプリメント
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • ロシア
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • アフリカ
      • 南アフリカ
      • その他のアフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダー市場シェア
  • 合併と買収
  • 企業プロファイル
    • Charoen Pokphand Foods
    • Cargill Inc.
    • Land O'Lakes Inc.
    • Alltech Inc.
    • Archer Daniels Midland Company
    • KENT Nutrition Group
    • Forfarmers BV
    • DLG Group
    • Nutreco NV
    • J.D. Heiskell & Co.
    • De Heus BV

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 46782

The Swine Feed Market size is estimated at USD 113.02 billion in 2025, and is expected to reach USD 140.84 billion by 2030, at a CAGR of 4.5% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • Across the globe, swine livestock production is expanding to meet the evolving dietary needs of populations, especially in developing markets. For instance, as per USDA data, globally swine meat production rose from 114.62 million metric tons in 2022 to 116.3 million metric tons in 2023. Beyond the surging demand for animal protein and the industrialization of livestock production, the swine feed market is also being propelled by a heightened emphasis on animal welfare and sustainability. As consumers increasingly prioritize the origin and quality of their food, there's a notable uptick in demand for products sourced from animals raised under humane and sustainable conditions. This shift is catalyzing the adoption of innovative feeding practices and technologies that not only enhance animal welfare but also mitigate environmental impacts.
  • The livestock sector in the global market, especially in Asia-Pacific, is increasingly becoming industrial, with many farmers remaining small and marginal in countries like India and China. With many live swine animals, Asia-Pacific is the leading feed-consuming region in the world, followed by Europe, and thus, they have a direct impact on the swine feed market. The increasing scale of livestock production in the regions has contributed to the increase in feed production capacities in the region's major economies, such as China, India, Russia, and Spain.
  • The presence of major and numerous market players in the United States, Brazil, China, and Japan and a large number of small and medium players in the global market led to a competitive environment. The expansion activities and new product launches served as the major strategies adopted by the global companies in the swine feed industry, to capture the market share in the global swine feed market. For instance, in 2021, De Heus acquired a feed manufacturing company Coppens Diervoeding, a Netherland-based company specializing in the pig farming sector. This acquisition helped the company to increase its production capacity by 400k and strengthen its regional presence.

Swine Feed Market Trends

Cereals are the Significant Segment by Ingredients Type

There has been increasing pressure on the livestock industry to meet the rising demand for meat and high-value animal protein. Population growth, rising incomes in developing nations, and urbanization have led to a surge in global livestock production. With greater awareness among the population regarding the importance of protein-rich diets, an increase in the consumption of animal protein sources is anticipated to fuel the growth of the market through the usage of high-quality feed like cereals, as pork is one of the most popular and widely consumed meats worldwide, majorly in Europe and Southeast Asia. For instance, according to FAOSTAT, swine meat production was 121.0 million metric tons in 2021, which increased by 122.6 million metric tons in 2023.

Cereals are the most common and widely used ingredient in swine feed worldwide. Cereals are a primary energy source, and they are used extensively in feed manufacturing. Corn, barley, and sorghum are the most common types of cereal ingredients used in the manufacturing of swine feed. Wheat and wheat gluten are the most efficient and cost-effective feed-binding ingredients. The glutinous nature of wheat makes it an excellent pelleting aid, and it often enhances pellet durability (particularly in rations), with little need for other natural binders. Byproducts and distillers' grains are low in carbohydrates, which are required to bind pellets properly. Thus, they are less frequently used in industry. The several uses of binders in swine feed increase the demand for the same in the feed industry, thereby driving the market's growth.

Asia-Pacific Region Dominates the Market

Asia is the leading pork consumption and production market, accounting for about half of the world's production. The Asia-Pacific region is the largest market for swine feed products due to the huge pork meat consumption. Southeast Asia is the world's largest producer and exporter of pork, followed by Europe and North America. Pork meat has been consumed in the region since ancient times and is the most preferred meat due to its fat content and taste. China is the primary market for pork production, followed by Vietnam, Thailand, South Korea, Japan, and the Philippines. Japan, South Korea, and Taiwan are the saturated markets for pork consumption, while Vietnam and the Philippines are emerging markets.

China holds the topmost position in terms of compound feed consumption. Factors, such as the increasing consumption of pork, rising income among the middle-class population, and urbanization, are leading to increased consumption of pork in the country. For instance, according to the OECD, China's consumption of swine meat was 55,546.4 thousand metric tons which increased by 56,290.0 thousand metric tons in 2023. Consequently, the increased demand for meat and rising costs of raw materials for animal consumption are driving the demand for swine feed.

In Australia, marketing campaigns promoting pork as a lighter and healthier meat have spurred a rise in consumption. This surge has catalyzed the swift industrialization of pork production in the country, with many large-scale operations embracing automation. Piggeries have evolved into specialized, high-tech factory farm complexes. Consequently, this transformation has bolstered the swine feed market in Australia. Data from the Australian Bureau of Statistics in 2021 revealed a fairly uniform distribution of pigs across the mainland. Notably, Queensland boasts the nation's largest pig herd, exceeding 607,000 head, accounting for nearly 27% of Australia's total.

Swine Feed Industry Segmentation

The global swine feed market is consolidated with major players like Cargill Inc., Nutreco NV, Land O' Lakes Inc., Charoen Pokphand Foods PCL, and ADM. These major companies are adopting strategies, such as mergers and acquisitions, expansion, and partnerships, to increase their market shares. The leading companies are focused on acquiring feed mills and small manufacturing facilities for the expansion of their businesses in domestic and international markets.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Increasing Demand for High-Value Animal Protein
    • 4.1.2 Industrialization Of Livestock Production
    • 4.1.3 Increased Awareness Regarding the Quality and Safety of Pork
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Competition For Raw Material with Other Industries
    • 4.2.2 Challenging Regulatory Conditions
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of Substitute Products
    • 4.3.4 Threat of New Entrants
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Ingredients
    • 5.1.1 Cereals
    • 5.1.2 Cereals by products
    • 5.1.3 Oilseed Meal
    • 5.1.4 Oils
    • 5.1.5 Molasses
    • 5.1.6 Supplements
    • 5.1.7 Other Ingredients
  • 5.2 Supplements
    • 5.2.1 Antibiotics
    • 5.2.2 Vitamins
    • 5.2.3 Antioxidants
    • 5.2.4 Amino Acids
    • 5.2.5 Enzymes
    • 5.2.6 Acidifiers
    • 5.2.7 Other Supplements
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Germany
      • 5.3.2.5 Russia
      • 5.3.2.6 Italy
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 India
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Rest of Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Mergers & Acquisitions
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Charoen Pokphand Foods
    • 6.3.2 Cargill Inc.
    • 6.3.3 Land O' Lakes Inc.
    • 6.3.4 Alltech Inc.
    • 6.3.5 Archer Daniels Midland Company
    • 6.3.6 KENT Nutrition Group
    • 6.3.7 Forfarmers BV
    • 6.3.8 DLG Group
    • 6.3.9 Nutreco NV
    • 6.3.10 J.D. Heiskell & Co.
    • 6.3.11 De Heus BV

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS