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市場調査レポート
商品コード
1684029

英国のチョコレート:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

UK Chocolate - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 159 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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英国のチョコレート:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 159 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

英国のチョコレート市場規模は2025年に124億6,000万米ドルと推定・予測され、2030年には162億米ドルに達し、予測期間(2025-2030年)のCAGRは5.40%で成長すると予測されます。

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幅広いリーチと複数ブランドへの容易なアクセスが英国でのチョコレート販売を牽引し、スーパーマーケット/ハイパーマーケットとコンビニエンスストアが2023年の市場シェアのほぼ80%を占める。

  • スーパーマーケット/ハイパーマーケットは、この地域の菓子類販売において常に強力なリードを維持しています。チョコレートは主にスーパーマーケットやハイパーマーケットを通じて販売される菓子であり、2022年の市場数量シェアは50.89%です。菓子類の専用棚における戦略的な商品ポジショニングは、潜在的な消費者の衝動買い行動に影響を与えます。Casino Supermarkets、Aldi、Super U、Lidlは、この地域を代表する食品スーパーです。これらの事業者の全国的なネットワークにより、地元の菓子類ブランドや主流菓子類ブランドへのアクセスが容易になっています。2023年現在、リドルは英国で1500以上の店舗を運営しています。セインズベリーは全国で約2869のスーパーマーケットを運営しています。
  • コンビニエンスストアは、スーパーマーケット、ハイパーマーケットに次いで、チョコレートの購入に広く選ばれている流通チャネルです。コンビニエンスストアを通じたチョコレートの販売量は、2024年には38.96%の販売量シェアを記録すると推定されます。より広いリーチとプライベートブランドへの容易なアクセスが、消費者が他の小売チャネルよりも伝統的な食料品店を好む原動力となっています。コンビニエンスストアを通じたダークチョコレートの売上は最も高いCAGRで成長し、2030年には1億6,198万米ドルに達すると推定されます。
  • オンラインチャネルは、チョコレートの流通チャネルとして最も急成長すると予測され、予測期間中の予想CAGRは金額で6.13%です。インターネット・ユーザーの増加は、食料品購入におけるオンライン・チャネルの役割の進化に影響を与えています。2021年には、16~74歳の英国消費者の88%が個人的な用途でオンライン商品またはサービスを購入しています。

英国のチョコレート市場動向

様々な祝祭シーズン、特にクリスマスやイースターなどのイベント時の旺盛な需要と革新的なフレーバーの導入が市場成長を牽引

  • 英国はチョコレートとの親和性が高く、チョコレート消費の長い伝統があります。2022年には、世界全体で第7位、欧州では第4位のチョコレート消費国となりました。
  • チョコレート製品の革新的なフレーバーに関連するさまざまな風味プロファイルに対する消費者の嗜好は、同国の市場を牽引する主要因です。2022年現在、英国では6人に1人が毎日チョコレートを消費しており、チョコレートを食べない消費者はわずか5%です。
  • 価格設定は、英国における消費者のチョコレート購買行動に影響を与える重要な要因のひとつです。チョコレートは英国内で様々な価格で販売されています。2022年、平均的なチョコレートの小売価格は4米ドルで、高級チョコレートは74.9米ドル以上でした。
  • 同国の消費者は、ミルクチョコレートやダークチョコレートを含む様々な種類のチョコレートバーを好みます。2022年には、英国の消費者の67%がミルクチョコレートを選び、22%がダークチョコレートを消費し、ホワイトチョコレートを好む消費者はわずか11%でした。

英国のチョコレート産業概要

英国のチョコレート市場は適度に統合されており、上位5社で54.58%を占めています。この市場の主要企業は以下の通り。 Chocoladefabriken Lindt & Sprungli AG, Ferrero International SA, Mars Incorporated, Mondelez International Inc. and Nestle SA(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 規制の枠組み
  • 消費者の購買行動
  • 成分分析
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 菓子種類
    • ダークチョコレート
    • ミルクチョコレートとホワイトチョコレート
  • 流通チャネル
    • コンビニエンスストア
    • オンラインストア
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • その他

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Artisan du Chocolat Ltd
    • Barry Callebaut AG
    • Charbonnel et Walker
    • Chocoladefabriken Lindt & Sprungli AG
    • Ferrero International SA
    • Hotel Chocolat Group Plc
    • Land Chocolate Ltd
    • Mars Incorporated
    • Mondelez International Inc.
    • Montezuma's Chocolates Ltd
    • Moo Free Ltd
    • Nestle SA
    • Premier Chocolate Ltd
    • Whitakers Chocolates Ltd
    • YIldIz Holding AS

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50001803

The UK Chocolate Market size is estimated at 12.46 billion USD in 2025, and is expected to reach 16.2 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 5.40% during the forecast period (2025-2030).

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Broader reach and easy access to multiple brands drove chocolate sales in the United Kingdom, with Supermarket/hypermarkets and convenience stores making almost 80% of market share in 2023

  • Supermarkets/hypermarkets have always maintained a strong lead in confectionery sales in the region. Chocolate is a largely sold confection through supermarkets and hypermarkets, with a market volume share of 50.89% in 2022. Strategic product positioning on dedicated shelves for the confectionery category influences impulse purchase behavior among potential consumers. Casino Supermarkets, Aldi, Super U, and Lidl are some of the leading grocery store operators in the region. A nationwide network of these operators allows easy access to local and mainstream confectionery brands. As of 2023, Lidl operates more than 1500 stores in the United Kingdom. Sainsbury operates around 2,869 supermarkets across the country.
  • Convenience stores are the second most widely preferred distribution channel for chocolate purchases after supermarkets and hypermarkets. The volume of sales of chocolates through convenience stores is estimated to register 38.96% volume share in 2024. Broader reach and easy access to private-label brands drive consumer preference for traditional grocery stores over other retail channels. Dark chocolate sales are estimated to grow at the highest CAGR through convenience stores, reaching a sales value of USD 161.98 million in 2030.
  • The online channel is projected to be the fastest-growing distribution channel for chocolates, with an anticipated CAGR of 6.13% in value during the forecast period. The increasing number of internet users influences the evolving role of online channels in grocery purchases. In 2021, 88% of UK consumers aged 16 to 74 bought online goods or services for personal use.

UK Chocolate Market Trends

Strong demand during various festive seasons and especially occasions like Christmas, easter, and others, along with the introduction of innovative flavors, drive the market growth

  • The United Kingdom has a significant affinity for chocolate and has a long tradition of chocolate consumption. In 2022, globally, the country ranked 7th largest consumer of chocolate and 4th in Europe.
  • Consumer Preference for different flavor profiles associated with innovative flavors in chocolate products is a major factor driving the market in the country. As of 2022, one in six people in the United Kingdom consumed chocolate every day, while only 5% of consumers in the country do not eat chocolate.
  • Pricing is one of the crucial factors influencing the consumer's chocolate buying behavior in the United Kingdom. Chocolates are available at various prices in the Country. In 2022, the retail price of average chocolate stood at USD 4, and higher-end chocolate ranged at more than 74.9.
  • Consumers in the country prefer various types of chocolate bars, including milk chocolate and dark chocolate, due to the health benefits associated with it. In 2022, 67% of consumers in the United Kingdom opted for milk chocolate, 22% of consumers consumed dark chocolate, and just 11% preferred white chocolate.

UK Chocolate Industry Overview

The UK Chocolate Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 54.58%. The major players in this market are Chocoladefabriken Lindt & Sprungli AG, Ferrero International SA, Mars Incorporated, Mondelez International Inc. and Nestle SA (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Regulatory Framework
  • 4.2 Consumer Buying Behavior
  • 4.3 Ingredient Analysis
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Confectionery Variant
    • 5.1.1 Dark Chocolate
    • 5.1.2 Milk and White Chocolate
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Convenience Store
    • 5.2.2 Online Retail Store
    • 5.2.3 Supermarket/Hypermarket
    • 5.2.4 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Artisan du Chocolat Ltd
    • 6.4.2 Barry Callebaut AG
    • 6.4.3 Charbonnel et Walker
    • 6.4.4 Chocoladefabriken Lindt & Sprungli AG
    • 6.4.5 Ferrero International SA
    • 6.4.6 Hotel Chocolat Group Plc
    • 6.4.7 Land Chocolate Ltd
    • 6.4.8 Mars Incorporated
    • 6.4.9 Mondelez International Inc.
    • 6.4.10 Montezuma's Chocolates Ltd
    • 6.4.11 Moo Free Ltd
    • 6.4.12 Nestle SA
    • 6.4.13 Premier Chocolate Ltd
    • 6.4.14 Whitakers Chocolates Ltd
    • 6.4.15 YIldIz Holding AS

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR CONFECTIONERY CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms