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市場調査レポート
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1683964

南米のLED照明:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

South America LED Lighting - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 258 Pages
納期
2~3営業日
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南米のLED照明:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 258 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

南米のLED照明市場規模は、2025年に19億1,000万米ドルと推定され、2030年には25億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは5.58%で成長します。

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可処分所得の増加、政府投資、商業施設建設の増加が地域LED照明市場の成長を促進

  • 数量ベースでも金額ベースでも、2023年には商業セグメントが最大シェアを占め、住宅、産業・倉庫、農業用照明がこれに続くと予測されています。南米の屋内商業用市場は今後数年で成長する見込みです。2020年、COVID-19の大流行は商業建築業界に大きな影響を及ぼし、オフィスや商業スペースは閉鎖を余儀なくされ、その後改修や新しい現実への適応が必要となりました。パンデミックによって大きな打撃を受けた市場セグメントは、オフィスや商業施設の建設であり、そうしたスペースに対する需要は減少しました。しかし、経済の回復に伴い、南米市場ではさらなる開発が進んでいます。ブラジルの月収は、2016年12月の4,272.3米ドルから2017年12月には4,779.7米ドルに増加しました。ブラジルとアルゼンチンでは、可処分所得が増加しており、その結果、個人の購買力が高まり、小売商品により多くのお金を使うことができるようになっています。
  • さらに、メキシコは2017年にプエブラの学校インフラの改善に1億米ドル以上を投資しました。同国における建設活動の活発化により、LED照明の使用が増加しています。この成長は最終的に建物数の増加とLED照明器具の使用の増加につながります。
  • さらにチリ政府は、2023年に総額46億米ドルに相当する14件のコンセッション契約の一般入札を開始するという目標を掲げていました。このプロジェクトには、3億9,800万米ドルの空港ライトレールと、国際空港とサンティアゴを結ぶ12kmのライトレールの建設が含まれます。この取り組みは、サンティアゴの地下地下鉄システムと空港をつなぐものです。このような商業分野の開発により、この地域ではLED照明の利用拡大が求められています。

南米のLED照明市場動向

自動車生産がLED照明市場を押し上げる

  • 2021年時点で6億5,600万人を擁するラテンアメリカは、世界人口の約8.37%を占めています。2022年のラテンアメリカの人口は2021年に比べてほぼ0.9%増加しました。2019年と比較すると、ラテンアメリカとカリブ海諸国の合計特殊出生率は2020年も大きな変化はなく、女性1人当たりの子ども数は約1.99人にとどまりました。人口の増加に伴い、より良い雇用と教育の可能性を求めて多くの人々が大都市圏に移住しています。都市人口の増加に伴い、ラテンアメリカの都市では住宅需要が高まっています。ラテンアメリカの一部の政府は、特に住宅に関して、貧困層を支援する都市インフラ整備に取り組んでいます。住宅需要の増加は、南米におけるLED需要を増加させると思われます。
  • 南米では2022年に合計963万台の自動車が生産され、2023年には983万台まで増加すると予測されています。ラテンアメリカではEVの台数が増加しています。例えば、電気自動車の販売台数の増加は、ラテンアメリカのプレミアムカー購入者が牽引しています。同地域では、2021年に約2万5,000台のEVが販売され、これは2020年の2倍以上です。地域差はあるが、2021年のEV販売台数はメキシコからチリまでの全自動車販売台数の0.7%でした。最も販売台数が多く(1万3,000台)、割合が最も高い(販売された自動車全体の2.7%がプラグ付き)国はコスタリカです。その結果、自動車業界ではLED照明の需要が増加すると予測されています。

同地域の人口増加と低価格住宅計画がLED照明市場の成長を牽引

  • 南米では、ブラジル、コロンビア、アルゼンチンが収益と人口の面で主要な国です。この地域では、ブラジルが2億1,250万人で大きなシェアを占め、次いでコロンビアが2020年に5,080万人となります。人口の85.5%は都市部に住んでいます。この地域の人口は0.8%の変化率で増加しています。このため、人口の増加によりLEDの普及が進み、照明に対するニーズが高まると予想されます。
  • ブラジルでは、可処分所得が増加しており、その結果、個人の消費力が高まり、新しい居住空間により多くの資金を投入できるようになっています。ブラジルの月収は、2016年12月の4,272.3米ドルから2017年12月には4,779.7米ドルに増加しました。アルゼンチンでは、月収は2021年12月の3,539.2米ドルから2022年12月には4,354.6米ドルに増加しました。
  • ブラジルの手頃な価格の住宅プログラムが復活しつつあります。ブラジル大統領は、2023年2月に低所得者向けの全国的な連邦住宅プログラムを再開する計画を発表しました。大統領は当初、2009年に"Minha Casa, Minha Vida"(マイホーム、マイライフ)と名付けられたこのプログラムを創設しました。住宅販売は増加し、建設工事も活発化しています。2022年第1~3四半期のサンパウロ全体の住宅販売戸数は前年同期比7.9%増の50,728戸、発売戸数は4.3%増の51,715戸でした。上記の例は、上記のように政府による住宅プログラムの提供、住宅の販売、住宅の新築が増加しているため、今後数年間で住宅所有率が上昇することを示唆しています。このような事例により、同地域のLED照明需要が急増すると予想されます。

南米のLED照明産業概要

南米のLED照明市場は細分化されており、上位5社で27.57%を占めています。同市場の主要企業は以下の通り。 Cree LED(SMART Global Holdings, Inc.), EGLO Leuchten GmbH, LEDVANCE GmbH(MLS), OSRAM GmbH. and Signify(Philips).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 自動車生産台数
  • 人口
  • 一人当たり所得
  • 自動車ローン金利
  • 充電ステーション数
  • 自動車保有台数
  • LED総輸入量
  • 照明消費電力
  • #世帯数
  • 道路網
  • LED普及率
  • #スタジアム数
  • 園芸面積
  • 規制の枠組み
    • 屋内照明
      • アルゼンチン
      • ブラジル
    • 屋外照明
      • アルゼンチン
      • ブラジル
    • 自動車用照明
      • アルゼンチン
      • ブラジル
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 屋内照明
    • 農業用照明
    • 商業照明
      • オフィス
      • 小売
      • その他
    • 産業・倉庫
    • 住宅照明
  • 屋外照明
    • 公共施設
    • 道路
    • その他
  • 自動車用ユーティリティ照明
    • デイタイム・ランニング・ライト(DRL)
    • 方向指示器
    • ヘッドライト
    • リバースライト
    • ストップライト
    • テールライト
    • その他
  • 自動車用照明
    • 2輪車
    • 商用車
    • 乗用車

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル(世界レベルの概要、市場レベルの概要、主要な事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向分析を含む)
    • Cree LED(SMART Global Holdings, Inc.)
    • EGLO Leuchten GmbH
    • HELLA GmbH & Co. KGaA
    • KOITO MANUFACTURING CO., LTD.
    • LEDVANCE GmbH(MLS Co Ltd)
    • OPPLE Lighting Co., Ltd
    • OSRAM GmbH.
    • Signify(Philips)
    • Stanley Electric Co., Ltd.
    • Valeo

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界の概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界・バリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50001662

The South America LED Lighting Market size is estimated at 1.91 billion USD in 2025, and is expected to reach 2.51 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 5.58% during the forecast period (2025-2030).

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Increasing disposable incomes, government investments, and rising commercial constructions to drive the growth of the regional LED lighting market

  • In terms of volume and value, the commercial segment was expected to hold the largest share in 2023, followed by residential, industrial and warehouse, and agricultural lighting. The South American indoor commercial market is expected to grow over the coming years. In 2020, the COVID-19 pandemic had a major impact on the commercial construction industry as offices and commercial spaces had to be closed and later needed to be refurbished or adapted to the new reality. The market segment that was hit badly by the pandemic was office and commercial construction, as demand for such spaces declined. However, further developments are occurring in the South American market as the economy regains strength. Monthly income in Brazil increased to USD 4,779.7 in December 2017, up from USD 4,272.3 in December 2016. In Brazil and Argentina, disposable income is increasing, which, in turn, increases the purchasing power of individuals, enabling them to spend more money on retail goods.
  • Additionally, Mexico invested more than USD 100 million in improving school infrastructure in Puebla in 2017. Increased construction activity in the country has increased the use of LED lighting. The growth will ultimately lead to an increase in the number of buildings and an increase in the use of LED lighting fixtures.
  • In addition, the Chilean government had set a goal of opening public tenders for 14 concession contracts worth a total of USD 4.6 billion in 2023. The project includes a USD 398 million airport light rail and the construction of a 12 km light rail linking the international airport with Santiago. The effort will connect Santiago's underground metro system to the airport. These developments in the commercial sector are demanding greater use of LED lighting in the region.

South America LED Lighting Market Trends

Automobile production to boost the LED lighting market

  • With 656 million people as of 2021, Latin America made up around 8.37% of the world's population. The population of Latin America increased by almost 0.9% in 2022 compared to 2021. Compared to 2019, the total fertility rate in Latin America and the Caribbean did not significantly change in 2020 and stayed at about 1.99 children per woman. Many people are relocating to metropolitan regions as the population grows in search of better employment and educational possibilities. The demand for residential properties in Latin American cities is rising as a result of the growing urban population. Some Latin American governments have taken action to support pro-poor urban infrastructure, particularly with respect to housing. The increase in the demand for residential properties will increase the demand for LED in South America.
  • In South America, a total of 9.63 million cars were produced in 2022, and that number is projected to rise to 9.83 million in 2023. The number of EVs is rising in Latin America. For instance, a rise in the sales of electric vehicles is being driven by premium car purchasers in Latin America. In the region, about 25,000 EVs were sold in 2021, more than twice as many as were sold in 2020. With regional differences, EV sales in 2021 were 0.7% of all auto sales from Mexico to Chile. The country with the biggest sales (13,000 units) and the highest percentage (2.7% of all sold automobiles had a plug) was Costa Rica. As a result, it is predicted that the demand for LED lighting is expected to increase in the automotive industry.

Increasing population and affordable housing plans in the region to drive the growth of the LED lighting market

  • In South America, Brazil, Colombia, and Argentina are the main countries in terms of revenue and population. In this region, Brazil occupied a major share of the population, which accounted for 212.5 million, followed by Colombia with 50.8 million in 2020. 85.5 % of the population lives in urban areas. The population in this region is growing at a rate of 0.8% change. Thus, the increase in population is expected to create more LED penetration and increase the need for illumination in the country.
  • In Brazil, disposable income is growing, which results in the rising spending power of individuals and affording more money on new residential spaces. Brazil's monthly earnings increased up to USD 4,779.7 in December 2017 from USD 4,272.3 in December 2016. In Argentina, monthly earnings increased to USD 4,354.6 in December 2022 from USD 3,539.2 in December 2021.
  • Brazil's affordable housing program is making a return. Brazil's president announced plans to restart the nationwide federal housing program for low-income individuals in February 2023. President initially created the program, named "Minha Casa, Minha Vida," which translates to "My Home, My Life," in 2009. Sales of homes are increasing, and construction work is picking up. The overall number of residential sales in Sao Paulo increased by 7.9% year-over-year to 50,728 units in the first three quarters of 2022, and the number of launches increased by 4.3% to 51,715 units. The above instance suggests that the rate of house ownership will increase in the coming years because, as stated above, the government offering housing programs, sales of homes, and new constructions of homes are increasing. Such instances are expected to surge the demand for LED lighting in the region.

South America LED Lighting Industry Overview

The South America LED Lighting Market is fragmented, with the top five companies occupying 27.57%. The major players in this market are Cree LED (SMART Global Holdings, Inc.), EGLO Leuchten GmbH, LEDVANCE GmbH (MLS Co Ltd), OSRAM GmbH. and Signify (Philips) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Automotive Production
  • 4.2 Population
  • 4.3 Per Capita Income
  • 4.4 Interest Rate For Auto Loans
  • 4.5 Number Of Charging Stations
  • 4.6 Number Of Automobile On-road
  • 4.7 Total Import Of Leds
  • 4.8 Lighting Electricity Consumption
  • 4.9 # Of Households
  • 4.10 Road Networks
  • 4.11 Led Penetration
  • 4.12 # Of Stadiums
  • 4.13 Horticulture Area
  • 4.14 Regulatory Framework
    • 4.14.1 Indoor Lighting
      • 4.14.1.1 Argentina
      • 4.14.1.2 Brazil
    • 4.14.2 Outdoor Lighting
      • 4.14.2.1 Argentina
      • 4.14.2.2 Brazil
    • 4.14.3 Automotive Lighting
      • 4.14.3.1 Argentina
      • 4.14.3.2 Brazil
  • 4.15 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Indoor Lighting
    • 5.1.1 Agricultural Lighting
    • 5.1.2 Commercial
      • 5.1.2.1 Office
      • 5.1.2.2 Retail
      • 5.1.2.3 Others
    • 5.1.3 Industrial and Warehouse
    • 5.1.4 Residential
  • 5.2 Outdoor Lighting
    • 5.2.1 Public Places
    • 5.2.2 Streets and Roadways
    • 5.2.3 Others
  • 5.3 Automotive Utility Lighting
    • 5.3.1 Daytime Running Lights (DRL)
    • 5.3.2 Directional Signal Lights
    • 5.3.3 Headlights
    • 5.3.4 Reverse Light
    • 5.3.5 Stop Light
    • 5.3.6 Tail Light
    • 5.3.7 Others
  • 5.4 Automotive Vehicle Lighting
    • 5.4.1 2 Wheelers
    • 5.4.2 Commercial Vehicles
    • 5.4.3 Passenger Cars

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and analysis of Recent Developments)
    • 6.4.1 Cree LED (SMART Global Holdings, Inc.)
    • 6.4.2 EGLO Leuchten GmbH
    • 6.4.3 HELLA GmbH & Co. KGaA
    • 6.4.4 KOITO MANUFACTURING CO., LTD.
    • 6.4.5 LEDVANCE GmbH (MLS Co Ltd)
    • 6.4.6 OPPLE Lighting Co., Ltd
    • 6.4.7 OSRAM GmbH.
    • 6.4.8 Signify (Philips)
    • 6.4.9 Stanley Electric Co., Ltd.
    • 6.4.10 Valeo

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR LED CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms