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市場調査レポート
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1683791

アジア太平洋地域の電動自転車:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2029年)

Asia-Pacific E-bike - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2029)


出版日
ページ情報
英文 220 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
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アジア太平洋地域の電動自転車:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2029年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 220 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋地域の電動自転車市場規模は、2025年に124億8,000万米ドルと推定され、2029年には146億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025-2029年)のCAGRは4.12%で成長する見込みです。

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推進セグメント市場概要

  • 個人のフィットネス意識の向上、環境への関心の高まり、交通渋滞の増加、サイクリングを推進する政府の試みが、この業界の主な成長要因です。中国と日本は、電動自転車が人気を博している最も顕著な国の2つです。アジア太平洋地域で消費者が電動自転車を採用し、乗る主な理由は、健康上のメリット、交通渋滞の回避、環境上のメリット、スポーツ用品としての電動自転車需要の高まりなどです。
  • COVID-19の流行期間中、韓国では自転車の需要が増加しました。自転車は交通手段としてだけでなく、スポーツ、運動、トレッキングなどその他の活動にも利用されています。ペダルを漕ぐことの健康上の利点に対する一般市民の意識の高まりが需要を牽引しています。消費者はより安全で快適な、エコロジーに配慮した乗り物を求めており、関連企業は革新的なサイクル・ペダル・アイテムの開発に乗り出しています。共有モビリティ会社の台頭は、日常的な移動のためのこうした乗り物への需要を高めています。
  • 上り坂でのサイクリングのようなスポーツに対する若者の関心の高まりや、健康的で活動的なライフスタイルの利点に関する知識の増加は、今後数年間の市場需要を促進すると予測されます。ペダルアシスト自転車は短距離の移動に便利だが、パワーとスピードの性能が向上するにつれて、将来的にはスピードペデレックが最も便利な選択肢になると予想されます。

アジア太平洋地域国別市場概要

  • サイクリング・イベントの増加や、政府・雇用者の好意的な取り組みが、検討中の業界を牽引すると思われます。アジア太平洋地域には、インド自転車競技連盟や中国自転車競技協会など、ロードレース、ツーリング・レジャー・サイクリング、トラック・レース、オフロード・レース・イベント、マウンテン・サイクリング・イベントを推進する団体が数多くあります。
  • 自転車の販売は、COVID-19パンデミック規制によるオフライン小売店の全国的な営業停止により、まず落ち込みました。しかし、最近では、消費者がウイルス感染を恐れて公共交通機関を敬遠するようになり、自転車の需要が伸びています。消費者の健康志向が高まるにつれ、自転車はより信頼できる健康的な移動手段であるとの見方が強まり、販売を後押ししています。一方、電動自転車は、バッテリーの価格低下と顧客の嗜好の変化に伴い、シェアを徐々に拡大しています。また、販売拡大のスピードも速く、50社以上が多様なモデルを提供しています。こうした変数が市場成長に影響を与えると予想されます。
  • 中国と日本は、電動自転車が人気を博している最も顕著な国の2つです。アジア太平洋地域で電動自転車が採用され、運転されている主な理由としては、健康上のメリット、交通渋滞の回避、環境上のメリット、スポーツ用品としての電動自転車需要の高まりなどが挙げられます。近年では、健康や環境の質、スマート・シティのコンセプトが、自転車を普及させる原動力となっています。とはいえ、こうした要因による拡大は、多くの都市で自転車を利用しにくい環境やインフラによって妨げられています。

アジア太平洋地域電動自転車市場動向

中国の大規模な普及率は、電動自転車の膨大な市場ポテンシャルと文化的統合を示しています。

  • アジア太平洋地域は世界の電動自転車販売で圧倒的なシェアを占めているが、その主な理由は、同地域の二輪車文化、EVに対する税制優遇措置という形での政府支援の拡大、従来の燃料自動車に対する高額な税金、eコマースと食品宅配システムの拡大、急速な都市化です。また、電動自転車は運転免許、保険、検査、駐車許可証が不要など、その他の特典もあり、優れたユーザー体験を提供しています。
  • アジア太平洋地域では、中国、日本、インド、東南アジア諸国では、自転車通勤が長きにわたり主要な交通手段となっています。中国と日本では電動化が進み、同地域における電動自転車の総数は1億5,000万台に達し、近い将来さらに増加すると予想されています。多くの国が電動自転車のスピードとパワーを制限しているため、アジア太平洋地域ではペダルアシスト式電動自転車セグメントが優位を占めています。これらのほとんどは、モーター出力250W、時速25kmに制限されています。一部の国では政府がスロットルアシスト式電動バイクの出力制限に関する規制を設けているため、販売台数における市場シェアは低いです。
  • 電動自転車市場、特に中国と日本のペダルアシスト式電動自転車市場は、販売台数の伸びが停滞し、飽和点に達しつつあります。しかし、インドネシア、インド、シンガポール、韓国は、国内の二輪車メーカーや低速電気自動車メーカーによる多くの戦略的施策や、二輪車の急速な電動化を目指す政府の計画によって、近い将来大きな成長が見込まれます。インド、シンガポール、タイにおける電動自転車共有システムの成長は、この地域における電動自転車市場の成長をさらに後押ししています。

日本は安定した高水準、中国とインドは成長中と多様な動向は、多様な通勤パターンとインフラの進化を示しています。

  • アジア太平洋地域は、中国、インド、日本など、自転車人口がそこそこ多い国々で構成されています。この地域の国々の間では、最近自転車の需要が伸びています。アジア太平洋地域の人々は、短い通勤時間(15kmまで)や、会社や職場など近隣の場所への移動に自転車を利用しています。1日の移動距離が5~15kmの中国は、アジア太平洋地域で最も通勤者の割合が高いです。
  • アジア太平洋地域各国でスポーツジムや公共交通機関の閉鎖を余儀なくされたCOVID-19の流行後、多くの人々が自転車が安全で隔離された移動手段であることを知りました。また、パンデミックの間、人々は自転車で運動したり、週末に近くまで走りに行ったりすることにしました。また、5~15キロメートルの通勤をする消費者は、最大40~45キロメートルまで航続距離を伸ばせる最先端のバッテリーパックを搭載した電動自転車の導入に魅了されました。
  • アジア太平洋地域全域でCOVID規制が撤廃され、オフィスや事業所が開設されたことも、自転車利用者の増加に貢献しました。5~15km圏内の職場や企業まで定期的に自転車で通勤する人も多いです。中国や日本のような国々では、自転車通勤は健康的で、二酸化炭素を排出せず、燃料効率がよく、交通時間を節約できることが主な理由で、ますます一般的になりつつあります。予測期間中、これらの要因により、アジア太平洋地域全域で5~15kmの距離を移動するサイクリストが増加すると予想されます。

アジア太平洋地域の電動自転車産業概要

アジア太平洋地域の電動自転車市場は適度に統合されており、上位5社で44.33%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。Aima Technology Group, Jiangsu Xinri E-Vehicle, Shenzhen TAILG Technology Group, Yadea Group Holdings Ltd. and Yamaha Bicycles(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 自転車販売台数
  • 一人当たりGDP
  • インフレ率
  • 電子自転車の普及率
  • 1日の移動距離が5~15キロの人口/通勤者の割合
  • レンタサイクル
  • 電動自転車バッテリー価格
  • バッテリー化学の価格表
  • 超ローカル配送
  • 自転車専用レーン
  • トレッカー数
  • バッテリー充電能力
  • 交通渋滞指数
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 推進タイプ
    • ペダルアシスト
    • スピードペデレック
    • スロットルアシスト
  • 用途タイプ
    • 貨物/ユーティリティ
    • シティ/アーバン
    • トレッキング
  • バッテリータイプ
    • 鉛バッテリー
    • リチウムイオンバッテリー
    • その他
  • 生産国
    • オーストラリア
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • アジア太平洋地域のその他諸国

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Aima Technology Group Co. Ltd
    • Cycling Sports Group, Inc.
    • Giant Manufacturing Co.
    • Hero Cycles Limited
    • Jiangsu Xinri E-Vehicle Co. Ltd
    • Merida Industry Co Ltd
    • Riese & Muller
    • Shenzhen TAILG Technology Group Co., LTD.
    • Tianjin Fuji-Ta Bicycle Co. Ltd.
    • Trek Bicycle Corporation
    • Yadea Group Holdings Ltd.
    • Yamaha Bicycles

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 93672

The Asia-Pacific E-bike Market size is estimated at 12.48 billion USD in 2025, and is expected to reach 14.67 billion USD by 2029, growing at a CAGR of 4.12% during the forecast period (2025-2029).

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PROPULSION SEGMENT MARKET OVERVIEW

  • Individuals' improved fitness consciousness, greater environmental concern, increased traffic congestion, and government attempts to promote cycling are the key growth factors in this industry. China and Japan are two of the most prominent countries where e-bikes have gained popularity. Some key reasons for consumers adopting and riding e-bikes in Asia-Pacific are health benefits, traffic congestion avoidance, environmental benefits, and rising demand for e-bikes as sports equipment.
  • During the COVID-19 pandemic, bicycle demand increased in South Korea. Bicycles are used for transportation and other activities such as sports, exercise, and trekking. The increased public awareness of the health benefits of pedaling is driving demand. Consumers want safer, more comfortable, and ecologically responsible vehicles, which may inspire the associated businesses to develop a range of innovative cycle pedal items. The rise of shared mobility companies has increased the demand for such vehicles for daily travel.
  • Rising youth interest in sports like uphill cycling and increased knowledge of the benefits of a healthy and active lifestyle are projected to drive market demand over the coming years. A pedal-assisted bicycle is useful for short distances, but the speed pedelec is expected to be the most convenient option in the future as its power and speed capabilities improve.

ASIA-PACIFIC COUNTRY LEVEL MARKET OVERVIEW

  • A growing number of cycling events, as well as favorable government and employer initiatives, are likely to drive the industry under consideration. Numerous governing bodies in Asia-Pacific promote road racing, touring and leisure cycling, track racing, off-road racing events, and mountain cycling events, such as The Cycling Federation of India and The Chinese Cycling Association.
  • Bicycle sales first fell owing to the nationwide shutdown of offline retailers due to COVID-19 pandemic regulations. However, demand for bicycles has recently grown, with consumers preferring to shun public transit due to fear of getting the virus. As consumers become more health-conscious, bicycles are increasingly viewed as a more trustworthy and healthful method of transportation, which encourages sales. E-bikes, on the other hand, are progressively gaining market share as battery prices fall and client preferences shift. Sales are also expanding at a faster rate, with over 50 companies offering a diverse selection of models. Such variables are expected to have an impact on market growth.
  • China and Japan are two of the most prominent countries where e-bikes have gained popularity. Some of the key reasons for adopting and driving e-bikes in Asia-Pacific are health benefits, traffic congestion avoidance, environmental benefits, and rising demand for e-bikes as sports equipment. In recent years, health and environmental quality, as well as the concept of smart cities, have arisen as drivers of bicycles increased. Nonetheless, expansion driven by these factors has been hampered by the cycle-unfriendly environment and infrastructure in most cities.

Asia-Pacific E-bike Market Trends

China's massive adoption rate showcases the vast market potential and cultural integration of e-bikes.

  • The Asia-Pacific region is dominating the global e-bike sales, mainly due to the two-wheeler culture in the region, growing government support in the form of tax incentives for EVs, hefty taxes on conventional, fuel-based vehicles, expansion of the e-commerce and food delivery systems, and rapid urbanization. E-bikes also offer a good user experience with additional benefits, such as the non-requirement of driving licenses, insurance, inspections, and parking permits.
  • In Asia-Pacific, bike commuting has long been the primary transportation mode in China, Japan, India, and several Southeast Asian countries. The electrification in China and Japan led to the total number of e-bikes reaching 150 million in the region, which is expected to rise in the near future. The pedal-assisted e-bike segment is dominating in the Asia-Pacific region as many countries limit e-bikes in terms of speed and power. Most of these are limited to 250 W motor power and a speed of 25 kmph. The governments in some countries have set regulations for power limits in throttle-assisted electric bikes, resulting in them accounting for a low market share in unit sales.
  • The e-bike market, especially for pedal-assist e-bikes in China and Japan, is reaching a saturation point as unit sales growth becomes stagnant. However, Indonesia, India, Singapore, and South Korea are expected to witness significant growth in the near future, driven by many strategic measures taken by domestic two-wheeler and low-speed electric vehicle producers and the government's plans for rapid electrification of two-wheelers. The growth in shared e-bike systems in India, Singapore, and Thailand is further supporting the growth of the e-bike market in the region.

Varied trends with Japan stable and high, and China and India growing, indicating diverse commuting patterns and infrastructure evolution.

  • Asia-Pacific is made up of several countries with a decent bicycle population, including China, India, and Japan. The demand for bicycles has grown recently among the countries in the region. People in Asia-Pacific are using bicycles for short commutes (up to 15 km) or trips to neighboring locations like businesses and workplaces. With 5 to 15 kilometers of travel per day, China has the highest percentage of daily commuters in the Asia-Pacific region.
  • Numerous people discovered bicycles to be a secure, isolating means of transportation after the COVID-19 outbreak, which forced the closing of gyms and public transportation in various Asia-Pacific countries. People also decided to exercise during the pandemic by bicycling or going on weekend runs to nearby places, which increased the number of commuters with a daily travel distance of 5 to 15 kilometers in 2021 over 2020 across the region. Consumers who commuted 5 to 15 kilometers were also attracted to the introduction of e-bikes with cutting-edge battery packs that offered an increased range of up to 40 to 45 kilometers.
  • The removal of COVID restrictions and the opening of offices and businesses across Asia-Pacific contributed to the growth of bicycle users. Many people regularly commute by bicycle to their workplaces and enterprises within 5 to 15 kilometers. Bicycle commuting is becoming more and more common, largely because it is healthy, carbon-free, fuel-efficient, and saves traffic time in countries like China and Japan. During the forecast period, these factors are anticipated to promote cyclists journeying 5 to 15 km across Asia-Pacific.

Asia-Pacific E-bike Industry Overview

The Asia-Pacific E-bike Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 44.33%. The major players in this market are Aima Technology Group Co. Ltd, Jiangsu Xinri E-Vehicle Co. Ltd, Shenzhen TAILG Technology Group Co., LTD., Yadea Group Holdings Ltd. and Yamaha Bicycles (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Bicycle Sales
  • 4.2 GDP Per Capita
  • 4.3 Inflation Rate
  • 4.4 Adoption Rate Of E-bikes
  • 4.5 Percent Population/commuters With 5-15 Km Daily Travel Distance
  • 4.6 Bicycle Rental
  • 4.7 E-bike Battery Price
  • 4.8 Price Chart Of Different Battery Chemistry
  • 4.9 Hyper-local Delivery
  • 4.10 Dedicated Bicycle Lanes
  • 4.11 Number Of Trekkers
  • 4.12 Battery Charging Capacity
  • 4.13 Traffic Congestion Index
  • 4.14 Regulatory Framework
  • 4.15 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Propulsion Type
    • 5.1.1 Pedal Assisted
    • 5.1.2 Speed Pedelec
    • 5.1.3 Throttle Assisted
  • 5.2 Application Type
    • 5.2.1 Cargo/Utility
    • 5.2.2 City/Urban
    • 5.2.3 Trekking
  • 5.3 Battery Type
    • 5.3.1 Lead Acid Battery
    • 5.3.2 Lithium-ion Battery
    • 5.3.3 Others
  • 5.4 Country
    • 5.4.1 Australia
    • 5.4.2 China
    • 5.4.3 India
    • 5.4.4 Japan
    • 5.4.5 New Zealand
    • 5.4.6 South Korea
    • 5.4.7 Rest-of-APAC

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Aima Technology Group Co. Ltd
    • 6.4.2 Cycling Sports Group, Inc.
    • 6.4.3 Giant Manufacturing Co.
    • 6.4.4 Hero Cycles Limited
    • 6.4.5 Jiangsu Xinri E-Vehicle Co. Ltd
    • 6.4.6 Merida Industry Co Ltd
    • 6.4.7 Riese & Muller
    • 6.4.8 Shenzhen TAILG Technology Group Co., LTD.
    • 6.4.9 Tianjin Fuji-Ta Bicycle Co. Ltd.
    • 6.4.10 Trek Bicycle Corporation
    • 6.4.11 Yadea Group Holdings Ltd.
    • 6.4.12 Yamaha Bicycles

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR E BIKES CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms