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市場調査レポート
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1683784

ドイツの電動自転車:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2029年)

Germany E-bike - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2029)


出版日
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英文 192 Pages
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2~3営業日
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ドイツの電動自転車:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2029年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 192 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ドイツの電動自転車の市場規模は2025年に91億3,000万米ドルと推定され、2029年には124億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025-2029年)のCAGRは8.06%で成長すると予測されます。

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推進セグメント市場概要

  • ドイツは欧州の電動自転車産業の主要地域のひとつです。電動自転車市場の売上を牽引する主な要因としては、製品の革新的な機能、バッテリーと駆動装置の完全統合、魅力的なデザイン、高品質素材の使用などが挙げられます。
  • VWやGazelleといったプレーヤーは、ドイツのハノーバーで開催された2018年IAA(Internationale Automobil-Ausstellung)商用車展示会で、物流業界の需要に対応する新しいe-カーゴバイクを発表しました。ポンバイクグループの1社であるGazelleは、AlucaおよびDOCKR(MaaS(mobility as a services)スタートアップ)と協力して、Gazell D10 cargo 電動自転車モデルを製造しました。この新しい貨物用電動自転車は、軽電動貨物輸送車(LEFT)として知られ、100kgの容量を持ち、ユーロパレット寸法(1,200*800*1,100 mm)の従来のキャリッジボックスを2つまで運ぶことができます。250Wのボッシュ・パフォーマンスCXモーターと1000Whのバッテリーが搭載されています。
  • ガソリン価格が上昇し、人々の環境意識が高まるにつれて、ドイツの政府と市民は電気自動車に乗り換えると予想されています。スピードペデレックは、たとえ短距離の移動に最適であったとしても、最も実用的な移動手段としてペダルアシスト自転車を追い越すことが予想されます。スピード・ペダルは、パワーとスピードが向上すればするほど、人気が高まると思われます。

ドイツの電動自転車市場動向

ドイツでは、電動自転車の普及率が一貫して大幅に上昇しており、市場への浸透と消費者の受け入れが進んでいることがうかがえます。

  • ドイツではここ数年、自転車は日常的な通勤手段として徐々に普及してきました。さらに、電動自転車の発売により、近年自転車の需要が増加しています。継続的な公害と交通事情の増加、燃料価格の高騰により、国全体で電動自転車の採用が増加しています。ドイツでは、さまざまな年齢層で電動自転車の販売が伸びており、45歳以上の人々が電動自転車に高い関心を示しています。その結果、電動自転車の普及率は2017年よりも2018年の方が23.40%まで上昇しています。
  • 2020年のパンデミックの波は、ドイツ全土の電動自転車市場に好影響をもたらしました。社会的距離の取り方や公共交通機関を利用することへの不安といった要因が消費者の通勤方法を変え、それがさらに2020年に2019年比で約7%の成長によってe-bicycleの導入に大きなブームをもたらしました。
  • e-bicycle各社は、先進技術や長いバッテリー走行距離などのハイテク機能を備えた新モデルを発売しており、これが顧客を引き付けているため、ドイツの人々のe-bicycleへの関心は著しく高まっています。さらに、燃料の節約に加え、カーボンフリーで健康的な乗り物を好む消費者の嗜好が、e-bicycleの普及率を高めています。このような要因により、同国では2021年の電動自転車普及率が2020年比で42.60%に増加しており、ドイツでは予測期間中に成長すると予測されています。

ドイツでは、毎日5~15kmの距離を移動する通勤者の割合が安定しており、一貫した通勤パターンを示しています。

  • 各都市の人々は徐々に自転車文化を取り入れ始めており、ドイツでは自転車需要が大幅に増加しています。約23%の人が、通勤、通学、大学への通学に自転車を利用しています。自転車インフラや公共交通網への投資が、他の乗り物よりも自転車を選ぶよう促しています。2020年には、5~15kmの距離を移動する通勤者の増加も、ドイツの自転車需要を増加させました。
  • 2020年にドイツでCOVID-19が大流行したことで、スポーツジムや公共交通機関が閉鎖され、ドイツの人々は自転車を安全で社会から隔離された交通手段として再発見しました。それとは別に、パンデミックの間、人々は自転車を通じて運動することを選んだり、週末のレクリエーションとして近隣の場所まで走りに行ったりしたため、全国で5~15kmの範囲内の通勤者の数が増加しました。最大40~45kmの航続距離を実現する先進的なバッテリーパックを搭載した電動自転車の導入は、特に毎日5~15kmの距離を移動する消費者の自転車需要を押し上げています。
  • パンデミック後、個人は自転車に乗る習慣がついた。COVID-19の規制が撤廃された後、多くの人が毎日、5~15km圏内のオフィス、会社、隣接する市場間を自転車で通勤するようになりました。2021年には、利用者の約10%が毎日職場に自転車で通っていました。代替日には、約17%の人がオフィスへの移動に自転車を選びました。自転車通勤者は増加傾向にあり、その一因は、健康上のメリット、二酸化炭素を排出しない移動、交通渋滞を避けることによる時間の節約にあります。このような要因により、5~15km圏内の通勤者数は増加し、2029年にはドイツ全土で67.2%に達すると予想されます。

ドイツの電動自転車産業概要

ドイツの電動自転車市場は細分化されており、上位5社で19.82%を占めています。この市場の主要企業は以下の通り。 Accell Group, CUBE Bikes, Merida Industry, Pon Holding B.V. and Riese & Muller GmbH(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 自転車販売台数
  • 一人当たりGDP
  • インフレ率
  • 電子自転車の普及率
  • 1日の移動距離が5~15キロの人口/通勤者の割合
  • レンタサイクル
  • 電動自転車バッテリー価格
  • バッテリー化学の価格表
  • 超ローカル配送
  • 自転車専用レーン
  • トレッカー数
  • バッテリー充電能力
  • 交通渋滞指数
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 推進タイプ
    • ペダルアシスト
    • スピードペデレック
    • スロットルアシスト
  • 用途タイプ
    • 貨物/ユーティリティ
    • シティ/アーバン
    • トレッキング
  • バッテリータイプ
    • 鉛バッテリー
    • リチウムイオンバッテリー
    • その他

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Accell Group
    • Canyon Bicycle
    • Cartrend GmbH(Fischer)
    • CUBE Bikes
    • Giant Manufacturing Co. Ltd.
    • KTM Bike Industries
    • Maxon Motor GmbH
    • Merida Industry Co. Ltd.
    • Pon Holding B.V.
    • Prophete GmbH & Co. KG
    • Riese & Muller GmbH
    • Specialized Bicycle Components
    • Winora Staiger GmbH

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 93665

The Germany E-bike Market size is estimated at 9.13 billion USD in 2025, and is expected to reach 12.46 billion USD by 2029, growing at a CAGR of 8.06% during the forecast period (2025-2029).

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PROPULSION SEGMENT MARKET OVERVIEW

  • Germany is one of the leading regions of the European e-bike industry. Some of the major factors driving sales in the e-bike market are the innovative features of the products, fully integrated batteries and drives, appealing designs, and the use of high-quality materials.
  • Players like VW and Gazelle unveiled new e-cargo bikes at the 2018 IAA (Internationale Automobil-Ausstellung) Commercial Vehicles exhibition in Hannover, Germany, to address the demands of the logistics industry. One of the Pon Bike Group's companies, Gazelle, collaborated with Aluca and DOCKR (mobility as a services (MaaS) start-up) to produce the Gazell D10 cargo e-bike model. The new cargo e-bike, known as the light electrical freight transporter (LEFT), has a capacity of 100 kg and can carry up to two conventional carriage boxes with Euro Pallet dimensions (1,200*800*1,100 mm). A 250 W Bosch Performance CX motor and a 1000 Wh battery are included with the LEFT.
  • Germany's government and citizens are expected to switch to electric vehicles as gasoline prices increase and people grow more environmentally conscious. Speed pedelecs are expected to overtake the pedal-assisted bicycles as the most practical mode of transportation, even if they are best for shorter trips. Speed pedelecs will likely become more popular as power and speed capabilities advance.

Germany E-bike Market Trends

Germany exhibits a significant and consistent increase in E-Bike adoption rates, highlighting a strong market penetration and consumer acceptance.

  • The bicycle has gradually become one of the popular modes of daily commuting over the past few years in Germany. Moreover, the launch of e-bikes has increased the demand for bicycles in recent years. continuous growth in pollution and traffic conditions along with a hike in fuel prices have increased adoption of the e-bikes across the country. Germany is witnessing a sales growth of e-bikes under a variety of age groups and people between the age of 45 and above are highly showing interest in the bikes. As a result, the adoption rate for e-bikes has increased to 23.40% in 2018 over 2017.
  • The pandemic wave in 2020 has created a positive impact on the e-bike market across Germany. Factors such as taking measures of social distancing and anxiety about using public transportation have changed the commuting methods of the consumer which further has brought a big boom in the adoption of e-bicycles by growth of around 7% in 2020 over the year 2019.
  • The e-bicycle companies are launching new models with advanced technologies and high-tech features such as long battery ranges, which are attracting customers due to which the interest in e-bikes among the people of Germany is growing significantly. Moreover, the preference of consumers for a carbon-free and healthier ride along with fuel saving is contributing to the higher adoption rate of e-bicycles. Owing to such factors the country has witnessed an e-bike adoption rate increased to 42.60% in 2021 over 2020, which is projected to grow during the forecast period in Germany.

Germany shows a stable percentage of commuters traveling 5-15 km daily, indicating consistent commuting patterns.

  • People in different cities have started to gradually adopt the bicycle culture, and Germany has seen a huge increase in the demand for bicycles. Approximately 23% of people opt for bicycles to get to work, schools, or universities. The investments in cycling infrastructure and public transportation networks are encouraging people to choose a bicycle over other vehicles. An increase in the number of commuters with 5-15 km travel in 2020 also increased the demand for bicycles in Germany.
  • The COVID-19 pandemic in Germany in 2020 led to the shutdown of gyms and public transit, and people in Germany rediscovered bicycles as a safe, socially isolating mode of transportation. Aside from this, during the pandemic, people chose to exercise through bicycling or going for weekend recreational runs to nearby locations, increasing the number of commuters within the range of 5-15 km across the country. The introduction of e-bikes with advanced battery packs for providing an enhanced range of up to 40-45 km is boosting the demand for bicycles, especially by consumers traveling a distance of 5-15 km daily.
  • Individuals became habitual to riding bicycles after the pandemic. After the removal of the COVID-19 restrictions, many people started commuting by bicycle daily between offices, businesses, and adjacent markets within a range of 5-15 km. In 2021, about 10% of users traveled by bicycle daily to their workplaces. On alternative days, around 17% of people opted for bicycles to travel to offices. Bicycle commuters are on the rise, partly due to the health benefits, carbon-free journeys, and time savings from avoiding traffic jams. Such factors are expected to increase the number of commuters within the 5-15 km travel range, reaching 67.2% in 2029 across Germany.

Germany E-bike Industry Overview

The Germany E-bike Market is fragmented, with the top five companies occupying 19.82%. The major players in this market are Accell Group, CUBE Bikes, Merida Industry Co. Ltd., Pon Holding B.V. and Riese & Muller GmbH (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Bicycle Sales
  • 4.2 GDP Per Capita
  • 4.3 Inflation Rate
  • 4.4 Adoption Rate Of E-bikes
  • 4.5 Percent Population/commuters With 5-15 Km Daily Travel Distance
  • 4.6 Bicycle Rental
  • 4.7 E-bike Battery Price
  • 4.8 Price Chart Of Different Battery Chemistry
  • 4.9 Hyper-local Delivery
  • 4.10 Dedicated Bicycle Lanes
  • 4.11 Number Of Trekkers
  • 4.12 Battery Charging Capacity
  • 4.13 Traffic Congestion Index
  • 4.14 Regulatory Framework
  • 4.15 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Propulsion Type
    • 5.1.1 Pedal Assisted
    • 5.1.2 Speed Pedelec
    • 5.1.3 Throttle Assisted
  • 5.2 Application Type
    • 5.2.1 Cargo/Utility
    • 5.2.2 City/Urban
    • 5.2.3 Trekking
  • 5.3 Battery Type
    • 5.3.1 Lead Acid Battery
    • 5.3.2 Lithium-ion Battery
    • 5.3.3 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Accell Group
    • 6.4.2 Canyon Bicycle
    • 6.4.3 Cartrend GmbH (Fischer)
    • 6.4.4 CUBE Bikes
    • 6.4.5 Giant Manufacturing Co. Ltd.
    • 6.4.6 KTM Bike Industries
    • 6.4.7 Maxon Motor GmbH
    • 6.4.8 Merida Industry Co. Ltd.
    • 6.4.9 Pon Holding B.V.
    • 6.4.10 Prophete GmbH & Co. KG
    • 6.4.11 Riese & Muller GmbH
    • 6.4.12 Specialized Bicycle Components
    • 6.4.13 Winora Staiger GmbH

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR E BIKES CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms