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市場調査レポート
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1683783

フランスの電動自転車:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2029年)

France E-bike - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2029)


出版日
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英文 187 Pages
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2~3営業日
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フランスの電動自転車:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2029年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 187 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

フランスの電動自転車の市場規模は、2025年に23億米ドルと推定され、2029年には31億4,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025-2029年)のCAGRは8.16%で成長すると予測されます。

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推進セグメントの市場概要

  • フランスの現在の道路システムは、日々の自動車交通量の増加に対応するには不十分であることが判明しています。WHOは、毎年135万人が交通事故で命を落としていると推定しています。電動自転車の利用は、道路上のスペースを取らず、交通渋滞の原因も少ないため、道路を走る自動車の数を減少させる。その結果、フランスでは電動自転車に乗ることを選ぶ人が増え、国内での需要が高まる可能性があります。
  • COVID-19の大流行は、電動自転車の需要を大幅に増加させました。電動自転車は、素早く、簡単に乗れて、手頃な価格で、安全であるため、好ましい交通手段として浮上しました。パンデミックの間、公共交通機関に対する人々の不安が高まり、社会的距離を置く措置がとられたことも、フランスにおけるEバイクの需要を押し上げました。しかし、2020年第1四半期には企業が閉鎖され、必要なサービスのみ通勤が許可されるようになり、政府の制限や封鎖もあって、同国では電動自転車の売れ行きが鈍化しました。規制が緩和され、予防接種キャンペーンが広く行われるようになると、世の中は平静を取り戻し、その結果、通勤客は通常の移動パターンに戻ることになりました。
  • 今後数年間、同市場は大きな成長を遂げることが予想されます。電動自転車市場の拡大を加速させる要因としては、政府による融資、公害や交通渋滞に対する厳しい規制などが挙げられます。手ごろな価格で信頼性が高く、従来の乗り物に代わる環境に優しい乗り物として電動自転車への関心が高まっていることが、国内だけでなく世界的にも電動自転車市場の成長を後押ししています。

フランスの電動自転車市場動向

フランスの電動自転車普及率は堅調な伸びを示しており、市場の拡大と人気の高まりを反映しています。

  • フランスの自転車販売はここ数年で大きく伸びています。健康志向の消費者の増加、ピーク時の道路の交通渋滞の多さ、電動自転車の普及と環境保護を目的とした政府の取り組み強化などが、同国における電動自転車の普及を後押ししています。これらの自転車の燃料費削減とエコフレンドリーさも、2019年の普及率を2018年比で2.60%加速させました。
  • 国内でのCOVID-19の流行は、電動自転車の販売にプラスの影響を与えました。人々は毎日の通勤に自家用車を使用することを好み、パンデミック中にウイルスに感染することを恐れて公共交通機関を避けたため、フランスでは電動自転車の販売がさらに加速しました。その結果、同国における電動自転車の普及率は2020年に2019年比で19.60%増加しました。
  • また、感染者数の減少によるCOVID-19規制の緩和も企業やオフィスの再開につながり、これも2022年第1四半期の同国の電動自転車市場の成長に寄与しました。各社はハイテク機能、長いバッテリー航続距離、高い制限速度、急速充電機能を備えた電動自転車を発売しており、消費者の同市場への関心を促しています。予測期間中、同国では電動自転車の導入が80%増加すると予想されます。

フランスでは、毎日5~15kmの距離を移動する通勤者の割合が着実に増加しており、通勤習慣が進化していることを示しています。

  • 同国では近年、自転車需要が大幅に増加しており、通勤手段としての自転車への関心が消費者の間で高まっています。電動自転車の需要は高まっているもの、オフィスやマーケットプレースへの1日の通勤距離が5~15kmというのは、他の交通手段と比べるとまだ少ないです。ほとんどの人は、毎日の通勤に自家用車を好んでいます。2020年には、フランス全土で毎日の通勤に自転車を選ぶ労働者はわずか3%にすぎないです。
  • 2020年、フランスではCOVID-19の大流行により、オフィスや事業所とともに公共交通機関やスポーツジムが閉鎖されました。そのため、人々は閉鎖期間中も毎日自転車を利用する習慣を身につけ、それは2021年も続いた。人々はオフィスや会社、近隣の場所への通勤にe-bicycleを選ぶようになり、2021年には5~15kmの範囲での通勤者数が2020年より0.3%増加しました。最大40~45kmの航続距離を実現する最新のバッテリーパックを搭載した電動自転車が入手可能になったことも、毎日5~15kmの範囲で通勤する消費者の需要を高めています。
  • 2022年には、多くの利用者が職場まで毎日自転車で通勤するようになります。電動自転車による移動を選ぶ人が増えているが、その主な理由は、その健康上の利点、排気ガスが出ないこと、時間の節約にあります。自転車インフラの開発も、同国における電動自転車の需要を後押ししています。2021年9月、フランスのエリザベス・ボルヌ首相は、自転車インフラの整備と80万人の小学生を対象としたサイクリング教室の開催に2億5,000万ユーロを拠出しました。このような要因により、予測期間中、毎日5~15kmの距離を移動する消費者の間で電動自転車の利用が向上すると予想されます。

フランスの電動自転車産業の概観

フランスの電動自転車市場は細分化されており、上位5社で28.06%を占めています。この市場の主要企業は以下の通り。 CYCLES LAPIERRE(Lapierre), DECATHLON, Giant Manufacturing, Manufacture Francaise du Cycle(MFC)and Maxon Motor AG(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 自転車販売台数
  • 一人当たりGDP
  • インフレ率
  • 電子自転車の普及率
  • 1日の移動距離が5~15キロの人口/通勤者の割合
  • レンタサイクル
  • 電動自転車バッテリー価格
  • バッテリー化学の価格表
  • 超ローカル配送
  • 自転車専用レーン
  • トレッカー数
  • バッテリー充電能力
  • 交通渋滞指数
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 推進タイプ
    • ペダルアシスト
    • スピードペデレック
    • スロットルアシスト
  • 用途タイプ
    • 貨物/ユーティリティ
    • シティ/アーバン
    • トレッキング
  • バッテリータイプ
    • 鉛バッテリー
    • リチウムイオンバッテリー
    • その他

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • CYCLE ME(Moustache Bikes)
    • CYCLES LAPIERRE(Lapierre)
    • Cycles Peugeot
    • Cycling Sports Group, Inc.
    • DECATHLON
    • DOUZE Factory SAS
    • FRONTISPORT(Gitane)
    • Giant Manufacturing Co. Ltd.
    • KTM Bike Industries
    • Manufacture Francaise du Cycle(MFC)
    • Maxon Motor AG
    • Trek Bicycle Corporation

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 93664

The France E-bike Market size is estimated at 2.3 billion USD in 2025, and is expected to reach 3.14 billion USD by 2029, growing at a CAGR of 8.16% during the forecast period (2025-2029).

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Propulsion Segment Market Overview

  • France's current road system is proving insufficient to handle the daily increase in car traffic. The WHO estimates that 1.35 million individuals lose their lives in traffic accidents every year. E-bike use will decrease the number of automobiles on the road as they take up less space on the road and cause fewer traffic jams. As a result, more people in France are choosing to ride e-bikes, which may increase their demand in the country.
  • The COVID-19 pandemic significantly increased the demand for electric bikes. E-bikes emerged as the preferred mode of transportation as they are quick, simple to ride, affordable, and safe. During the pandemic, people's growing anxiety regarding public transportation and social distancing measures also boosted the demand for e-bikes in France. However, with businesses shutting down and only necessary services being permitted to commute during the first quarter of 2020, along with the government's limitations and lockdowns, the sales of e-bikes slowed down in the country. After the relaxation of restrictions and with wide vaccination campaigns, the world regained normalcy, which, in turn, contributed to commuters' going back to their regular travel patterns.
  • In the coming years the market is expected to witness significant growth. Factors that may speed up the expansion of the e-bike market include government financing and strict restrictions on pollution and traffic congestion. The increased public interest in e-bikes as an affordable, dependable, and eco-friendly alternative to traditional vehicles is driving the growth of the electric bicycle market in the country and globally.

France E-bike Market Trends

France's E-Bike adoption rates indicate a robust growth, reflecting an expanding market and increasing popularity.

  • Bicycle sales in France have grown significantly over the past few years. The increasing number of health-conscious consumers, high traffic congestion on the roads during peak hours, and increasing government practices to promote e-bicycles and protect the environment are improving the adoption of e-bicycles in the country. Reduced fuel costs and eco-friendliness of these bikes also accelerated their adoption rate by 2.60% in 2019 over 2018.
  • The COVID-19 pandemic in the country positively impacted e-bike sales. People preferred using their personal vehicles for daily commutes and avoided public transportation due to the fear of contracting the virus during the pandemic, which further accelerated the sales of e-bikes in France. As a result, the adoption of e-bikes in the country grew by 19.60% in 2020 over 2019.
  • The relaxation of COVID-19 restrictions due to a drop in the number of cases also led to the resumption of businesses and offices, which also contributed to the growth of the e-bike market in the country in Q1 2022. Companies are launching e-bikes with high-tech features, long battery ranges, higher speed limits, and fast charging features, thus encouraging consumer interest in the market. During the forecast period, the country is expected to see a growth of 80% in the adoption of e-bikes.

France demonstrates a steady increase in the percentage of commuters traveling 5-15 km daily, indicating evolving commuting habits.

  • The country has witnessed a significant increase in bicycle demand in recent years, with rising interest in bicycles as a mode of commute among consumers. Though the demand for e-bikes is rising, the daily commute to offices and marketplaces within the range of 5-15 km is still low compared to other modes of transportation. Most people prefer personal automobiles for daily commutes. In 2020, only 3% of the workers across France opted for bicycles for daily commutes.
  • In 2020, the COVID-19 pandemic in France led to the closure of public transportation and gyms, along with offices and business operations. Therefore, people developed the habit of daily cycling during lockdowns, which continued in 2021. People are choosing to use e-bicycles to commute to their offices, businesses, and nearby locations, which raised the number of commuters in the range of 5-15 km by 0.3% in 2021 over 2020. The availability of e-bikes with modern battery packs that offer a greater range of up to 40-45 km is also increasing the demand from consumers who commute within the range of 5-15 km every day.
  • In 2022, many users commuted daily by bicycle to their workplaces. A growing number of people are choosing to travel by e-bikes, mainly due to their health benefits, no emissions, and time savings. The developments in the bicycle infrastructure are also boosting the demand for e-bikes in the country. In September 2021, French Prime Minister Elisabeth Borne granted EUR 250 million to improve bike infrastructure and provide cycling classes for 800,000 schoolchildren. Such factors are anticipated to improve the use of e-bikes among consumers who travel a distance of 5-15 km daily during the forecast period.

France E-bike Industry Overview

The France E-bike Market is fragmented, with the top five companies occupying 28.06%. The major players in this market are CYCLES LAPIERRE (Lapierre), DECATHLON, Giant Manufacturing Co. Ltd., Manufacture Francaise du Cycle (MFC) and Maxon Motor AG (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Bicycle Sales
  • 4.2 GDP Per Capita
  • 4.3 Inflation Rate
  • 4.4 Adoption Rate Of E-bikes
  • 4.5 Percent Population/commuters With 5-15 Km Daily Travel Distance
  • 4.6 Bicycle Rental
  • 4.7 E-bike Battery Price
  • 4.8 Price Chart Of Different Battery Chemistry
  • 4.9 Hyper-local Delivery
  • 4.10 Dedicated Bicycle Lanes
  • 4.11 Number Of Trekkers
  • 4.12 Battery Charging Capacity
  • 4.13 Traffic Congestion Index
  • 4.14 Regulatory Framework
  • 4.15 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Propulsion Type
    • 5.1.1 Pedal Assisted
    • 5.1.2 Speed Pedelec
    • 5.1.3 Throttle Assisted
  • 5.2 Application Type
    • 5.2.1 Cargo/Utility
    • 5.2.2 City/Urban
    • 5.2.3 Trekking
  • 5.3 Battery Type
    • 5.3.1 Lead Acid Battery
    • 5.3.2 Lithium-ion Battery
    • 5.3.3 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 CYCLE ME (Moustache Bikes)
    • 6.4.2 CYCLES LAPIERRE (Lapierre)
    • 6.4.3 Cycles Peugeot
    • 6.4.4 Cycling Sports Group, Inc.
    • 6.4.5 DECATHLON
    • 6.4.6 DOUZE Factory SAS
    • 6.4.7 FRONTISPORT (Gitane)
    • 6.4.8 Giant Manufacturing Co. Ltd.
    • 6.4.9 KTM Bike Industries
    • 6.4.10 Manufacture Francaise du Cycle (MFC)
    • 6.4.11 Maxon Motor AG
    • 6.4.12 Trek Bicycle Corporation

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR E BIKES CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms