デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1683484

南北アメリカのプラスチック袋およびサック:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Americas Plastic Bags and Sacks - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
南北アメリカのプラスチック袋およびサック:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

南北アメリカのプラスチック袋およびサック市場は予測期間中にCAGR 1.16%を記録する見込みです。

Americas Plastic Bags and Sacks-Market-IMG1

主なハイライト

  • Center for Biological Diversity(生物多様性センター)によると、アメリカ人は毎年約1,000億枚のレジ袋を使用しており、その製造には約1,200万バレルの石油が必要です。アメリカ人は毎年、1人当たり平均365枚のレジ袋を使用しています。
  • しかし、米国環境保護庁によれば、プラスチックは都市固形廃棄物(MSW)の中で急速に増加しています。プラスチックはすべての重要なMSWカテゴリーに見られるが、容器包装カテゴリーが最もプラスチックトン数が多いです。このカテゴリーには、プラスチック袋、袋、ラップなどの包装、ポリエチレンテレフタレート製のボトルや瓶、高密度ポリエチレン(HDPE)製の天然ボトルなどの容器が含まれます。
  • 州議会はまた、食料品店やその他の事業所でのプラスチック袋の普及を減らすために複数の措置を講じています。この袋の削減は、海、湖、川、森林、そしてそれらに生息する野生生物への有害な影響を緩和することができます。また、埋立地や廃棄物処理の負担を軽減することもできます。効果的なリサイクルプログラムの実施に力を注いでいる州がある一方で、レジ袋の使用禁止や使用料を課す州もあります。例えば、2021年5月、コロラド州下院はHB1162により、プラスチック製キャリーアウトバッグと発泡ポリスチレン製食品サービス容器を州全体で禁止することを決定しました。
  • さらに、ライフスタイルの変化とそれに伴う消費者の加工食品、包装食品、調理済み食品への依存も、プラスチック包装ソリューションへの需要を高めています。スーパーマーケット文化の出現もまた、買い物の風景を変え、特に小売業におけるプラスチック袋の必要性に影響を与えています。人々のライフスタイルの変化は、家庭料理から調理済み製品へのシフトをもたらしました。
  • 2020年7月、ウォルマート、ターゲット、CVSヘルスは、クローガー社、ウォルグリーンズ社と共同で、「小売袋を再発明するコンソーシアム」を設立したと発表しました。これらの小売業者は、クローズド・ループ・パートナーズの循環経済センターと提携し、「ビヨンド・ザ・バッグ」イニシアティブを立ち上げるために、合わせて1,500万米ドル以上を拠出しています。
  • さらに、地域全体の政府は、包装廃棄物、特に袋や袋を含むプラスチック包装廃棄物に関する国民の懸念に応えています。各国政府は、環境廃棄物を最小限に抑え、廃棄物管理プロセスを改善するための規制を実施しています。米国では、16の州が包装廃棄物に関する州法を制定しており、使い捨てプラスチックを対象とする傾向にあります。

南北アメリカのプラスチック袋・袋物市場の動向

消費者と小売が最大の市場シェアを占める

  • 一般的な傾向として、この地域では長年、高密度ポリエチレン(HDPE)製の薄手のプラスチック製食料品店用袋が最もよく使われてきました。しかし、海の動物や野生生物、そして人間を保護するために、食料品やその他の買い物で使用される使い捨て袋に対する規制が強まっています。カリフォルニア州、コネチカット州、デラウェア州、ハワイ州、メイン州、ニューヨーク州、オレゴン州、バーモント州を含む複数の州が、使い捨てレジ袋を禁止しています。
  • また、複数の小売チェーンがCOVID-19の大流行に対応した取り組みを行っています。例えば、ホールフーズはパンデミック期間中、個人用の再利用可能な袋の持ち込みを禁止しました。また、ナゲット・マーケットは、店舗内でのコロナウイルス拡散を緩和するため、最も積極的な方針の一つを実施しました。そのウェブサイト上で、再利用可能な袋に関して、新しい方針は、ゲストと従業員を保護するために、当分の間、スーパーマーケットでは、レジで食料品を袋詰めする際、使い捨ての袋(または取引中に購入した新しい再利用可能な袋)のみを使用すると述べています。
  • この地域では、市場は転換期を迎えています。この移行には、レジ袋に関する規制政策の大幅な変更と、消費者の嗜好の変化が含まれます。多くのオンライン小売業者が実店舗を拡大する中、レジ袋の需要は予測期間中に伸びると予想されます。また、この地域ではプラスチック廃棄物に対する意識が高まっているため、様々な企業がブランドイメージと売上を高めるために持続可能性のソリューションを採用しています。
  • さらに、拡張プロジェクトの増加やスーパーマーケットでの高い入場者数も、プラスチック袋の販売を増加させています。さらに、スーパーマーケット・チェーンが行ったいくつかの投資によって、小売市場の経済が活性化し、成長が拡大すると予想されます。スーパーマーケットは、この地域で最も来店者の多い店舗のひとつであり、最も収益性の高い店舗のひとつとなっています。
  • 多くの食品スーパーは、以前公約した環境目標を達成し、顧客の需要に応えるために行動を起こしています。小売業者やブランドは、持続可能性に関わる戦略を立てています。例えば、2021年1月、アルバートソンズ・コスは、ビヨンド・ザ・バッグ・イニシアチブを通じ、プラスチック廃棄物の削減を支援するパートナーとして、リテールバッグを再発明するコンソーシアムに参加しました。アルバートソンズは、34の州とコロンビア特別区で2,252の食品・薬品店を運営しています。

米国が最大の市場シェアを占める

  • 米国では、商業、工業、その他の部門に至るまで、様々なエンドユーザーにおける消費量が増加しているため、プラスチック袋や袋の使用量が突出しています。アースポリシー研究所(Earth Policy Institute)によると、毎年1,000億枚以上のレジ袋が米国の消費者の手に渡っており、ほぼ一人当たり毎日1枚ずつ使用されています。
  • さらに、全米をめまぐるしく移動するライフスタイルと、小売市場への浸透の拡大も、同国のレジ袋使用を後押ししています。MRIシモンズのデータによると、2020年には7,993万人の消費者が7日間で平均2枚の袋を使用し、2020年には9,288万人の消費者が7日間で平均2枚の袋を使用するといいます。
  • 同小売店の南カリフォルニアの店舗では、通常であれば海や水路に流れてしまう消費者使用後のプラスチックを最大90%使用したバッグを提供しています。また、レジレーンでは、ダブルバッグを減らし、各バッグに入れる商品の数を増やす努力をしています。
  • さらに、2020年12月、メイジャーはビヨンド・ザ・バッグ・イニシアティブに署名しました。また、2020年1月、Meijerは使い捨てプラスチック袋を使用しない初の小型店舗、Woodward Corner Marketをオープンしました。しかし、コロナウィルスの流行により、同社のShop &Scan技術とセルフレジを利用する顧客を除き、再利用可能な袋は制限されています。
  • さらに、米国における産業セクターの成長も工業用プラスチック袋の市場を牽引しています。主に、頑丈なプラスチック袋、FIBC袋、P.P.織物袋、バッフル袋などがあります。米国における輸出市場の成長は、主にFIBCプラスチック袋の成長を牽引しています。FIBCの性能基準は、T-4102-85に基づき、米国包装協会の化学包装委員会によって確立され、発行されました。これらの規格は、DOTが危険物に関する49 CFRのタイトルにフレキシブルコンテナを他のタイプのIBCと一緒に含めるまで、適用除外を得るために使用されました。

アメリカのプラスチック袋およびサック産業の概要

南北アメリカのプラスチック袋市場は、参入企業が少ないため競争が激しいです。その結果、市場は本質的に統合されているように見えます。また、同市場では多くの企業が製品革新、提携、合併、買収などの戦略を採用しています。

  • 2021年1月-ProAmpac LLCはOcean SprayのCraveology Tuscan Herbスナックミックスのリサイクル可能なパッケージを発表しました。このパッケージにはProActive Recyclable R-1000フィルムが使用されています。この製品は耐熱性があり、優れたシール品質を提供します。また、パッケージのデザインはマット仕上げとグロス仕上げの2種類から選べる。
  • 2020年9月-米国を拠点とするオムニチャネル最大手のスポーツ用品小売業者であるDICK'S Sporting Goodsは、使い捨てレジ袋をなくすための2つの重要な行動を発表しました。それは、2025年までに店舗からすべての使い捨てPOSレジ袋をなくすというコミットメントと、Closed Loop PartnersのCenter for the Circular Economyとのパートナーシップです。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • マーカーの牽引役
    • 主要エンドユーザー市場における販売枚数の伸び
    • 印刷業界の進歩により、企業はブランド宣伝にプラスチック袋を使用できるようになった
  • 市場の課題
    • プラスチック袋の使用に関する厳しい規制(特に使い捨てタイプはメーカーとエンドユーザーにとって大きな課題となっている)
  • 業界の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 業界バリューチェーン分析
  • 業界標準と規制
  • 各種ポリ袋の相対需要分析-Tシャツ、ゴミ、瓦礫、織物ベースなど

第5章 COVID-19がプラスチック袋およびサック市場に与える影響

第6章 アメリカのプラスチック袋およびサック市場のセグメンテーション

  • 材料タイプ別
    • 非生分解性
      • 高密度ポリエチレン(HDPE)
      • ポリスチレン(PS)
      • 低密度ポリエチレン(LDPE)
      • その他
    • 生物分解性(PLA、PHAなど)
  • 用途別
    • 消費財・小売(アパレル、消費財など)
    • 施設向け(ホスピタリティ、ヘルスケアなど)
    • 産業用(サックなど)
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • ラテンアメリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • ProAmpac LLC
    • The Buckeye Bag Company
    • Mondi PLC
    • Novolex Holdings
    • International Plastics Inc.
    • Gulf Coast Bag and Bagging Co. Inc.
    • Berry Global Inc.

第8章 市場展望

目次
Product Code: 72272

The Americas Plastic Bags and Sacks Market is expected to register a CAGR of 1.16% during the forecast period.

Americas Plastic Bags and Sacks - Market - IMG1

Key Highlights

  • According to the Center for Biological Diversity, Americans have been using around 100 billion plastic bags every year, which requires about 12 million barrels of oil to manufacture. The Americans make use of an average of 365 plastic bags per person every year.
  • However, according to the United States Environmental Protection Agency, plastics have been a rapidly growing segment of municipal solid waste (MSW). While plastic is found in all significant MSW categories, the containers and packaging category holds the most plastic tonnage. This category includes plastic bags, sacks, and wraps, among another packaging; polyethylene terephthalate bottles and jars; high-density polyethylene (HDPE) natural bottles; among different containers.
  • The state legislatures have also taken multiple measures to reduce the prevalence of plastic bags at grocery stores and other businesses. The reduction of this bag can mitigate harmful impacts to the oceans, lakes, rivers, forests, and the wildlife that inhabit them. It can also relieve pressure on the landfills and waste management. While some states have been focusing on implementing effective recycling programs, others have been imposing bans or fees to discourage plastic bags. For instance, in May 2021, the Colorado House decided to ban plastic carryout bags and expanded polystyrene foam food service containers statewide with HB1162.
  • Moreover, changing lifestyles and the consequent dependence of consumers on processed, packaged, and precooked food has also been increasing the demand for plastic packaging solutions. The advent of the supermarket culture has also altered the shopping landscape and has impacted the need for plastic bags, especially in the retail sector. The altering lifestyle of people has resulted in the shift from home-cooked to ready-to-eat products.
  • In July 2020, Walmart, Target, and CVS Health announced that they collaborated with the Kroger Co. and Walgreens in the 'Consortium to Re-invent the Retail Bag,' an organization founded to test single-use plastic shopping bags options, which mass retailers across the region now use. The retailers teamed up with The Center for the Circular Economy at Closed Loop Partners and have collectively pledged more than USD 15 million to launch the 'Beyond the Bag' Initiative.
  • Further, Governments across the region have responded to public concerns regarding packaging waste, especially plastic packaging waste that includes bags and sacks. They are implementing regulations to both minimize environmental waste and improve waste management processes. In the United States, 16 states have enacted statewide laws around packaging waste, which tend to target single-use plastics.

Americas Plastic Bags and Sacks Market Trends

Consumer and Retail Accounts for the Largest Market Share

  • As a general trend, for many years, thin, plastic grocery store bags have been most commonly used in the region that is made from high-density polyethylene (HDPE). However, restrictions are increasing on single-use bags for groceries and other purchases to protect sea animals, wildlife, and humans. Multiple states that include California, Connecticut, Delaware, Hawaii, Maine, New York, Oregon, and Vermont have previously banned single-use plastic bags.
  • Multiple retail chains have also taken initiatives in response to the COVID-19 pandemic. For instance, Whole Foods no longer allowed its customers to bring in personal, reusable bags during the pandemic. Also, Nugget Market implemented one of the most aggressive policies to mitigate coronavirus spread in its stores. On its website, regarding reusable bags, the new policy stated that to help protect the guests and associates, for the time being, the supermarket will only be using single-use bags (or new reusable bags purchased during the transaction) when bagging groceries at checkout.
  • The market has been in transition mode in the region. This transition includes the significant changes in regulatory policies for plastic bags and the changing consumer preferences. With many online retailers expanding their brick-and-mortar footprint, the demand for plastic bags is anticipated to grow over the forecast period. Also, the rising awareness of plastic waste in the region has led various companies to adopt sustainability solutions to boost their brand image and sales.
  • Further, the increase in expansion projects and high footfall in supermarkets have also increased the sale of plastic bags. The growth is additionally expected to increase by several investments made by supermarket chains, boosting the economy of the retail market. Supermarkets are one of the most visited stores in the region, making them one of the most profitable outlets.
  • Many grocery stores are taking action to meet the environmental targets they have previously pledged and to meet customer demand. Retailers and brands are setting strategies around sustainability. For example, in Jan 2021, Albertsons Cos joined the consortium to reinvent the retail bag as a supportive partner to help reduce plastic waste through the Beyond the Bag Initiative. Albertsons operates 2,252 food and drug stores in 34 states and the District of Columbia.

United States Accounts for the Largest Market Share

  • The United States is witnessing prominent usage of plastic bags and sacks due to rising consumption across various end-users ranging from commercial, industrial, and other sectors. According to the Earth Policy Institute, more than 100 billion plastic bags pass through the hands of U.S. consumers every year, almost one bag per person each day.
  • Moreover, the fast-moving lifestyle across the country and the growing retail market penetration are also driving the country's usage of plastic bags. According to MRI Simmons data, 79.93 million consumers used on an average two bags in 7 days in the year 2020, and 92.88 million consumers used on an average two bags in 7 days in the year 2020.
  • The retailer's Southern California stores offer bags made with up to 90% post-consumer plastics that would otherwise end up in oceans and waterways. And at the checkout lanes, Albertsons is working to reduce double-bagging and increase the number of items in each bag.
  • Moreover, in Dec 2020, Meijer signed onto Beyond the Bag Initiative. Also, in Jan 2020, Meijer opened its first small-format store, Woodward Corner Market, without single-use plastic bags. However, due to the coronavirus pandemic, reusable bags have been restricted with the exceptions of customers using the company's Shop & Scan technology and self-checkouts.
  • Further, the industry sector's growth in the United States is also driving the market for industrial plastic bags, mainly heavy-duty plastic sack bags, FIBC bags, P.P. woven sacks, Baffle bags, and others. The rising growth of the export market in the United States is majorly driving the growth of FIBC plastic bags in the country. Performance standards for FIBCs were established and issued by the Chemical Packaging Committee of the Packaging Institute, USA, under T-4102-85. These standards were used to obtain exemptions until DOT included flexible containers with the other types of IBCs in the Title 49 CFR for hazardous products.

Americas Plastic Bags and Sacks Industry Overview

The Americas Plastic Bags and Sacks Market is highly competitive, owing to few players in the market. As a result, the market appears to be consolidated in nature. In addition, many companies in the market are adopting strategies like product innovation, partnership, mergers, and acquisitions. Some of the key developments are:

  • January 2021 - ProAmpac LLC has announced the recyclable packaging for Ocean Spray's Craveology Tuscan Herb snack mix. The package uses ProActive Recyclable R-1000 film. The product is heat resistant and offers superior seal quality. In addition, the company offers two options for the design of the packaging, which are the matte finish or the gloss finish.
  • September 2020 - DICK'S Sporting Goods, which is one of the largest US-based, omnichannel sporting goods retailers, announced two significant actions to eliminate single-use plastic bags: a commitment to remove all single-use point-of-sale plastic bags from its stores by 2025 and a partnership with Closed Loop Partners' Center for the Circular Economy.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Marker Drivers
    • 4.2.1 Growing Unit Sales in Key End-user Markets
    • 4.2.2 Advancements in Printing Industry has Enabling Firms to Use Plastic Bags to Promote their Brands
  • 4.3 Market Challenges
    • 4.3.1 Stringent Regulations over the Use of Plastic Bags (particularly the single-use variety has posed a considerable challenge for manufacturers and end-users)
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Standards and Regulations
  • 4.7 Analysis of the Relative Demand for Various Types of Plastic Bags and Sacks - T-shirt, Trash, Rubble, Woven-based, etc.

5 IMPACT OF COVID-19 ON THE PLASTIC BAGS & SACKS MARKET

6 AMERICAS PLASTIC BAGS & SACKS MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material Type
    • 6.1.1 Non-Biodegradable
      • 6.1.1.1 High Density Polyethylene (HDPE)
      • 6.1.1.2 Polystyrene (PS)
      • 6.1.1.3 Low Density Polyethylene (LDPE)
      • 6.1.1.4 Others
    • 6.1.2 Bio-degradable (PLA, PHA, etc.)
  • 6.2 By Application Type
    • 6.2.1 Consumer and Retail (includes apparel, consumer goods, etc.)
    • 6.2.2 Institutional (includes hospitality and healthcare)
    • 6.2.3 Industrial (includes sacks, etc.)
    • 6.2.4 Other Applications
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Latin America

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 ProAmpac LLC
    • 7.1.2 The Buckeye Bag Company
    • 7.1.3 Mondi PLC
    • 7.1.4 Novolex Holdings
    • 7.1.5 International Plastics Inc.
    • 7.1.6 Gulf Coast Bag and Bagging Co. Inc.
    • 7.1.7 Berry Global Inc.

8 MARKET OUTLOOK