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市場調査レポート
商品コード
1683463

中東・アフリカの動物由来肉および乳製品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Middle-East and Africa Animal-based Meat and Dairy Products - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 118 Pages
納期
2~3営業日
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中東・アフリカの動物由来肉および乳製品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 118 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

中東・アフリカの動物由来肉および乳製品市場は予測期間中にCAGR 3.48%を記録する見込みです。

Middle-East and Africa Animal-based Meat and Dairy Products-Market-IMG1

コンビニエンスストアがパンデミックに見舞われる中、加工肉の売上は、取り扱い、保存、調理の利便性から、この地域全体で冷凍食品が牽引すると予想されます。SADAFCOによると、2020年3月以降、新型コロナウイルスとそれに関連する規制はビジネスに様々な影響を及ぼしています。乳製品の需要は大幅に増加しているもの、アイスクリームは必須商品とはみなされていないです。サウジアラビアでは、オーストラリア・ビクトリア州の食肉工場で小規模なコロナウイルスのクラスターが出現したため、オーストラリアとの貿易が緊張しているが、結局はクルーズ船の感染が原因でした。

中期的には、タンパク質が豊富な食品を積極的に求める消費者の健康意識の高まりが市場を牽引すると予想されます。さらに、肥満やそれに関連する問題(糖尿病、高血圧、心臓病、高コレステロール)と闘うために企画された政府主導の健康増進キャンペーンが増加するなどの要因が、消費者に健康的な製品の購入を促し、乳製品市場を直接後押ししています。

食肉の需要は、長年にわたって輸入によって満たされ続けてきました。したがって、(品質基準を確保している)パートナー諸国からの定期的な輸入が、近い将来市場を牽引すると予想されます。サウジアラビアとアラブ首長国連邦は、全粉乳、バター、チーズの2大輸入国です。輸入を刺激するために政府が行っている主な取り組みには、関税の引き下げ、輸入補助金、(補助金付きの)国営取引・流通などがあります。

中東・アフリカの動物由来肉および乳製品市場の動向

加工肉製品に対する需要の急増

可処分所得の増加や働く女性の増加とともに、利便性が同地域におけるRTE食肉消費の成長を促す主な要因となっています。さらに、食品業界の技術革新により、コンビニエンス・フードの範囲はチルド、冷凍、保存可能で電子レンジで加熱可能な調理済みミックスへと拡大し、中東・アフリカの冷凍肉製品市場を促進しています。調理済み食肉は、購買力の増加、ライフスタイルの進歩、健康的な食事を奨励する消費者パターンの変化により、包装・加工食品市場で最も急成長しているセグメントの1つに徐々に浮上しました。さらに消費者は、調理時間が短く取り扱いが簡単なインスタント食品を好むようになりました。さらに、多忙で慌ただしいライフスタイルのため、消費者は手早く調理・提供でき、外出先でも食べられる料理を求めています。タンパク質が豊富な赤身肉を含む選択肢があることは、消費者の朝食ニーズを満たしています。さらに、冷凍技術の進歩、スーパーマーケットにおける革新的な冷蔵庫の陳列、より優れた迅速なサプライ・チェーン・ソリューションが、冷凍食肉の消費拡大と需要拡大の原因となっています。しかし、加工食肉の場合、輸送、取り扱い、加工のさまざまな段階で潜在的な汚染の脅威があるため、これらの製品は初期微生物負荷が高く、食品媒介性疾患のリスクが高いです。このような状況は、このセグメントの魅力が高まっていることを考慮すると、メーカーには消費者に一流の品質の製品を提供するため、より慎重かつ断固とした態度が求められるのは確かです。

地域における乳製品貿易の増加

中東・アフリカでは、サウジアラビア、アラブ首長国連邦、クウェートといった国々が乳製品に対する大きな需要があります。これらの国々は、その需要を満たすために他国からの輸入に依存しています。そのため、この地域は長年にわたって主要な乳製品生産国といくつかの貿易取引を行ってきました。この地域では、高品質の乳製品を求める消費者の需要に応えるため、新たな債券が設立されつつあります。国際貿易センター(ITC)によると、イラクはクウェートからの発酵乳製品の最大の輸入国であり、サウジアラビアとカタールがそれに続き、2018年にはクウェートの発酵乳製品の輸出シェアの99.7%にあたる1万8,043トンを占めました。アラブ・ブラジル商工会議所(ABCC)によると、中東は南米に次ぐブラジル乳製品の輸入国です。さらに、バターとチーズは中東とアフリカに輸入される他の主要な乳製品であり、サウジアラビアとエジプトが主要輸入国です。同地域における乳製品輸入の増加は、乳製品の消費拡大を意味し、調査対象市場の成長を後押ししています。

中東・アフリカの動物由来肉および乳製品産業の概要

中東・アフリカの動物由来肉および乳製品市場は競争が激しく、Sadafco、Ghadeer Dairy Co.、National Food Products Company LLC、BRF SAなどの大手企業が調査対象市場で大きなシェアを占めています。これらの企業は、新興市場がもたらす機会を活用して製品ポートフォリオを拡大し、さまざまな製品セグメント、特にスナッキング・カテゴリーの需要に対応できるようにすることに注力しています。さらに、これらの世界企業は、現地の畜肉・乳製品メーカーと合併し、これらの企業のブランド価値や流通・サプライチェーンを活用しています。これらの企業の主要乳製品には、Almarai Fresh Yogurt、Almarai Greek Yogurt、Almarai Fresh Date Milk and Creamなどがあります。さらに、この市場には、国内レベルで市場に対応している未組織の肉屋や精肉店が広く存在しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • 加工肉
      • ハンバーガーとグリル
      • ミートボール
      • ソーセージ
      • その他の加工肉
    • 乳飲料
      • フレーバー
      • 非フレーバー
    • アイスクリーム
    • チーズ
    • ヨーグルト
    • 食品スプレッド
  • 流通チャネル
    • ハイパーマーケット・スーパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンライン小売チャネル
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • 南アフリカ
    • エジプト
    • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 主要企業の戦略
  • 市場ポジショニング分析
  • 企業プロファイル
    • SADAFCO
    • Ghadeer Dairy Co.
    • Unikai Foods PJSC
    • Lactalis Group
    • National Food Products Company LLC
    • Arla Foods
    • Al Rawabi Dairy
    • BRF SA
    • Savola Group
    • Alsafi Danone

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19の業界への影響

目次
Product Code: 71921

The Middle-East and Africa Animal-based Meat and Dairy Products Market is expected to register a CAGR of 3.48% during the forecast period.

Middle-East and Africa Animal-based Meat and Dairy Products - Market - IMG1

Amid the COVID-19 pandemic, processed meat sales are expected to be driven by frozen variants across the region due to the associated convenience in handling, storing, and preparing. According to the SADAFCO, since March 2020, the novel Coronavirus and its associated restrictions have had a mixed effect on businesses. Though there is a significant rise in the demand for dairy products, ice cream is not considered an essential commodity. In Saudi Arabia, the trade with Australia has been strained after a small coronavirus cluster emerged at a meat factory in the Australian state of Victoria, which was eventually due to cruise ship infections.

Over the medium term, the market is expected to be driven by the rising health consciousness among the consumers who actively seek protein-rich food products. Moreover, factors, such as increasing government-run health and wellness campaigns designed to combat obesity and related problems (diabetes, high blood pressure, heart disease, and high cholesterol) encourage consumers to purchase healthier products, which is directly fueling the dairy market.

The demand for meat has been continuously fulfilled through imports over the years. Thus, the regular imports from partner countries (which have been ensuring the quality standards) are anticipated to drive the market in the near future. Saudi Arabia and the United Arab Emirates are the two largest importers of whole milk powder, butter, and cheese. The major initiatives taken by the government to stimulate imports include a reduction in tariffs, import subsidies, and (subsidized) state trading and distribution.

MEA Animal-based Meat & Dairy Products Market Trends

Surging Demand for Processed Meat Products

Convenience is the key factor driving the growth of RTE meat consumption in the region, along with the increasing disposable income and a rise in the number of working women. Furthermore, due to the technological innovations in the food industry, the range of convenience food has expanded to chilled, frozen, and shelf-stable, microwave-able, prepared mixes, thereby promoting the market for frozen and meat products in Middle East & Africa. Ready-to-eat meat gradually emerged as one of the fastest-growing segments in the packaged and produced food market due to increasing purchasing power, progressing lifestyle, and changing consumer patterns that encourage healthy eating. Furthermore, consumers have been inclined toward convenient food products, such as ready meals, owing to their instant nature, i.e., lesser preparation time and easy handling. Moreover, due to busy and hectic lifestyles, consumers are demanding dishes that can be prepared and served quickly and eaten on the go. The availability of options containing protein-rich red meat satisfy the breakfast needs of the consumers. Moreover, the advancements in freezing technologies, innovative refrigerator displays in supermarkets and better and faster supply chain solutions are responsible for the increasing consumption and the growing demand for frozen meat. However, in the case of processed meat, the potential threat of contamination at various stages of transportation, handling, and processing poses a greater risk of food-borne diseases, as these products contain a high initial microbial load. This situation certainly demands manufacturers to be more cautious and determined to provide top-notch quality products to consumers, considering the segment's growing appeal.

Rising Trade of Dairy Products in the Region

In the Middle East & Africa, countries like Saudi Arabia, the United Arab Emirates, and Kuwait have a magnanimous demand for dairy products. They are dependent on imports from other countries to satiate their demand. Thus, the region has been engaged in several trade deals with the major dairy product-producing countries over the years. The region is witnessing the establishment of new bonds to meet the consumer demands for high-quality dairy products. According to the International Trade Centre (ITC), Iraq is the largest importer of fermented dairy products from Kuwait, followed by Saudi Arabia and Qatar, accounting for 18,043 metric ton or 99.7% of Kuwait's export share of fermented dairy products in 2018. According to the Arab-Brazilian Chamber of Commerce (ABCC), the Middle East is the second-largest importer of Brazilian dairy products after South America. Furthermore, butter and cheese are the other major dairy products imported to Middle-East and Africa, with Saudi Arabia and Egypt being the major importers. The rising dairy imports in the region imply the growing consumption of dairy products, boosting the growth of the market studied.

MEA Animal-based Meat & Dairy Products Industry Overview

The Middle-East and Africa animal-based meat and dairy products market is competitive in nature, and the major players in the market, including Sadafco, Ghadeer Dairy Co., National Food Products Company LLC, and BRF SA, hold a significant share of the market studied. These players focus on leverage opportunities posed by emerging markets to expand their product portfolio so that they can cater to the requirements for various product segments, especially the snacking category. Moreover, these global companies are merging with the local animal-based meat and dairy market products companies to leverage these companies' brand value and distribution and supply chain. Some of the leading dairy products of these companies include Almarai Fresh Yogurt, Almarai Greek Yogurt, and Almarai Fresh Date Milk and Cream, among others. Moreover, the market depicts a wide presence of unorganized butchers and meat shops catering to the market on a domestic level.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Processed Meat
      • 5.1.1.1 Burgers and Grills
      • 5.1.1.2 Meat Balls
      • 5.1.1.3 Sausages
      • 5.1.1.4 Other Processed Meat
    • 5.1.2 Dairy Beverages
      • 5.1.2.1 Flavored
      • 5.1.2.2 Unflavored
    • 5.1.3 Ice Cream
    • 5.1.4 Cheese
    • 5.1.5 Yogurt
    • 5.1.6 Food Spreads
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Hypermarkets/Supermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Online Retail Channels
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Saudi Arabia
    • 5.3.2 United Arab Emirates
    • 5.3.3 South Africa
    • 5.3.4 Egypt
    • 5.3.5 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Key Players
  • 6.2 Market Positioning Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 SADAFCO
    • 6.3.2 Ghadeer Dairy Co.
    • 6.3.3 Unikai Foods PJSC
    • 6.3.4 Lactalis Group
    • 6.3.5 National Food Products Company LLC
    • 6.3.6 Arla Foods
    • 6.3.7 Al Rawabi Dairy
    • 6.3.8 BRF SA
    • 6.3.9 Savola Group
    • 6.3.10 Alsafi Danone

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE INDUSTRY