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市場調査レポート
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軍用ジェット燃料市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Military Jet Fuel - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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軍用ジェット燃料市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

軍用ジェット燃料市場は予測期間中にCAGR 3.84%を記録する見込み

Military Jet Fuel-Market-IMG1

主要ハイライト

  • 中期的には、安全保障上の脅威が強まるにつれて国防セグメントへの支出が増大し、世界各国の政府が国防予算の継続的な増額を要求していることなどが、軍用ジェット燃料市場を牽引すると予想されます。
  • その一方で、ジェット燃料や再生可能燃料に関連する高コストが軍用ジェット燃料市場の成長を妨げると予想されます。
  • 軍事部門は航空機の環境性能を向上させ、環境排出物を削減しようとしています。バイオ燃料は、安全な燃料源を維持し、コストの変動を抑える方法と考えられており、市場調査のためのいくつかの機会を生み出しています。
  • アジア太平洋は、予測期間中、最大かつ最も急成長する地域となる見込みであり、これは、国防部門の予算が最も多く、中国とインドを中心に空軍機と海軍機が最も多く保有されていることに支えられています。

軍用ジェット燃料市場の動向

再生可能航空燃料が最も急成長する市場

  • 再生可能航空燃料(Renewable Aviation Fuel:RAF)は、サステイナブル航空燃料(Sustainable Aviation Fuel:SAF)とも呼ばれ、化石ジェット燃料のクリーンな代替燃料です。SAFは、生物由来の廃油、農業残渣、非化石CO2などのサステイナブル資源から生産されます。RAFはドロップイン燃料であり、化石ジェット燃料と混合することができ、混合燃料は特別なインフラや設備の変更を必要としないです。混合バイオ燃料を使用した最初のフライトは2008年に始まり、2016年以降、37万便以上がRAFを使用して空を飛んでいます。
  • 航空産業は世界最大の炭素排出国のひとつであり、高高度で排出されるこの炭素は海面での排出よりも有害な可能性があります。航空産業は常に排出量を削減しようとしており、先進バイオ燃料は「ドロップイン」ソリューション、つまり既存のインフラで使用できる実行可能な選択肢です。
  • 世界中の政府は、二酸化炭素排出量を削減するために航空規則や施策を実施しています。例えば、欧州連合(EU)に入国するフライトは、2012年以降、EU排出権取引制度(ETS)により、CO2排出量の決済が義務付けられています。サステイナブル航空燃料は、航空の温室効果ガス排出量を削減する重要な方法として現在議論されています。
  • 国防保護法2014の下、米国エネルギー省(DOE)は、JP-5(主に米国海軍で使用されるジェット燃料)、JP-8(主に米国空軍で使用されるジェット燃料)、またはF-76(ディーゼル)の軍事仕様に適合する炭化水素燃料を生産する能力を持つ3つの統合バイオ精製所の建設に共同出資しました。
  • 再生可能燃料の製造は、米国DOEや連邦航空局を含む多くの連邦政府機関から大規模な商業化に向けて支援を受けています。
  • さらに、Honeywellのような企業は、米国国防エネルギー支援センター(DESC)の代替燃料検査・認証のための共同プログラムの一環として、米国海軍と空軍のために再生可能ジェット燃料プロセス技術を採用しました。
  • 2021年12月、Aemetisは旧米国陸軍施設から125エーカーの土地を購入し、サステイナブル航空燃料、再生可能ディーゼル、その他の製品別を年間9,000万ガロン生産する契約を締結しました。この工場は、米国軍のトラックや空軍に超低炭素の再生可能燃料を供給し、従来の石油系燃料に伴う温室効果ガス(GHG)排出やその他の汚染物質を削減することが期待されています。従って、このような取り組みにより、予測期間中、軍事部門におけるサステイナブル航空燃料の需要が増加する可能性が高いです。
  • Global Firepowerによると、国による航空機保有数は、いくつかの国が大規模な航空機を保有しています。例えば、米国は約1万3,300機を保有し、ロシアは4,182機、中国は3,166機、インドは2,210機を保有しています。
  • 広範な戦闘機フリートでは、数多くの旧世代の航空機が運用期限を迎え、これらの老朽化した航空機のアップグレードと近代化の需要が年々高まっています。
  • その結果、このようなアップグレードと近代化の推進により、戦闘機の運用寿命が効果的に延びるため、ジェット燃料の必要性が高まることになります。
  • したがって、このような航空燃料セグメントの開発拡大と炭素排出削減の必要性は、予測期間中、防衛セグメントにおける再生可能航空燃料市場を牽引すると予想されます。

アジア太平洋が市場を独占する

  • アジア太平洋は最大のジェット燃料消費国であり、中国、インド、日本、韓国、オーストラリアなどの大消費国で構成されています。これらの国々は、軍事消費におけるジェット燃料消費の面でもリードしています。世界最大の人口を抱えるアジア太平洋には、未解決の紛争や凍結された紛争が敏感なホットスポットに広がっており、大規模な紛争の焦点となる可能性があります。
  • この地域の緊張は、特に海洋の南シナ海地域における、中国の軍事力の高まりと近隣諸国への侵略によって、さらに燃え上がりました。それゆえ、この地域の国々は互いの意図を警戒するようになり、自国の利益を守るために、軍用機を含む軍事の近代化と拡大に多額の投資を行っています。こうした要因によって軍事支出が促進され、航空機保有規模が拡大し、予測期間中のジェット燃料消費を牽引すると予想されます。
  • 中国は世界最大のエネルギー消費国であり、ジェット燃料の生産国・消費国でもあります。同国は最大級の航空機保有国です。World Directory of Modern Military Aircraft(WDMMA)によると、2023年現在、中国の軍用機の累積数は約3,377機で、中国空軍が2,084機、陸軍空軍が857機、海軍空軍が436機となっています。
  • さらに、インドは世界最大の民主主義国家であり、中国と同様に世界最大級の空軍を有しています。WDMMA-World Directory of Modern Military Aircraftによると、2022年現在、インド空軍には1,645機近く、海軍航空隊には232機、陸軍航空隊には195機以上が配備されています。同国は、隣国である中国とパキスタンからの厳しい安全保障上の脅威に直面しています。エリート戦闘力としての競合を確保するため、より優れた軍事技術への投資を余儀なくされています。
  • インドは防衛力を強化し、地域の安全保障を維持するため、軍用機の拡大・近代化に積極的に取り組んでいます。アジア太平洋の重要な参入企業として、インドは領土保全を守り、新たな安全保障上の課題に効果的に対応するため、強固で先進的な空軍の重要性を認識しています。インドが保有するロシア製プラットフォームは老朽化しており、モスクワは保守作業を行うことができず、並行プラットフォームのインド国産化計画は遅れているため、新たな防衛取引が必要となっています。
  • 注目すべき試みのひとつは、新型の先進的な航空機の導入です。インド空軍(IAF)は、フランスからラファールマルチロール戦闘機など、作戦能力と火力を強化したプラットフォームを導入しています。これらの航空機の導入は、近代化への大きな一歩となります。
  • たとえば、2023年7月、インド国防省はインド海軍向けのラファール戦闘機26機の購入を予備承認しました。この契約は、Dassault Aviationのラファール戦闘機26機と、作戦能力を強化するための練習機4機の購入を含んでいます。
  • したがって、上記の要因により、アジア太平洋、特に中国とインドが予測期間中最大の市場になると予想されます。

軍用ジェット燃料産業概要

軍用ジェット燃料市場は適度に統合されています。主要企業(順不同)には、Shell PLC、BP PLC、Honeywell International Inc.、Repsol SA、GS Caltex Corporationなどがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査範囲
  • 市場の定義
  • 調査の前提

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場概要

  • イントロダクション
  • 2028年までの市場規模と需要予測(単位:10億米ドル)
  • 最近の動向と開発
  • 政府の規制と施策
  • 市場力学
    • 促進要因
      • 既存軍用機の近代化とアップグレード
      • 国防予算の増加
    • 抑制要因
      • 無人航空機へのシフト
  • サプライチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 燃料タイプ
    • エアタービン燃料
    • 再生可能エネルギー燃料
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他の北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • ロシア
      • その他の北米
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • その他
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • アルジェリア

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • Shell PLC
    • BP PLC
    • Honeywell International Inc.
    • Repsol SA
    • GS Caltex Corporation
    • Chevron Corporation
    • Totalenergies SE
    • Exxonmobil Corporation

第7章 市場機会と今後の動向

  • ジェット燃料技術の技術的進歩
目次
Product Code: 71540

The Military Jet Fuel Market is expected to register a CAGR of 3.84% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Over the medium term, factors such as the growing expenditure in the defense sector as the security threats intensified, requiring governments worldwide to continue increasing their defense budgets, in turn, are expected to drive the military jet fuel market.
  • On the other hand, the high costs associated with jet fuel and renewable fuel are expected to hinder the growth of the military jet fuel market.
  • Nevertheless, the military sector seeks to improve the environmental performance of its aircraft fleets and reduce environmental emissions. Biofuels are considered a way to maintain secure fuel sources and reduce cost volatility, creating several opportunities for market study.
  • Asia-Pacific is expected to be the largest and fastest-growing region during the forecast period, bolstered by the highest defense sector budget and the largest fleet of air force and navy planes, mainly in China and India.

Military Jet Fuel Market Trends

Renewable Aviation Fuel to be the Fastest Growing Market

  • Renewable Aviation Fuel (RAF), often called Sustainable Aviation Fuel (SAF), is a clean substitute for fossil jet fuels. SAF is produced from sustainable resources, such as waste oils from a biological origin, agriculture residues, or non-fossil CO2. RAF is a drop-in fuel, which means that it can be blended with fossil jet fuel and that the blended fuel requires no special infrastructure or equipment changes. The first flight, which used blended biofuel, began in 2008, and over 370,000 flights have taken to the skies using RAF since 2016.
  • The aviation industry is one of the world's biggest carbon emitters, and this carbon emitted at higher altitudes is potentially more harmful than sea level emissions. The industry is constantly trying to reduce its emissions, and advanced biofuels are a viable option that is a 'drop-in' solution, i.e., it can be used by the existing infrastructure.
  • Governments across the globe are implementing aviation rules and policies to reduce their carbon footprint. For instance, flights entering the European Union must pay for CO2 emissions due to the EU Emission Trading System (ETS) since 2012. Sustainable aviation fuels are currently being discussed as an important way to reduce aviation's greenhouse gas emissions.
  • Under the Defense Protection Act 2014, the United States Department of Energy (DOE) co-funded the construction of three integrated bio-refineries with the capacity to produce hydrocarbon fuels that meet military specifications for JP-5 (jet fuel used primarily by the United States Navy), JP-8 (jet fuel used mostly by the US Air Force), or F-76 (diesel).
  • Renewable fuel production is getting support from many federal agencies, including the United States DOE and the Federal Aviation Administration, for large-scale commercialization.
  • Further, companies, such as Honeywell, employed the renewable jet fuel process technology for the United States Navy and Air Force as part of a joint program for the United States Defense Energy Support Center (DESC) for alternative fuel testing and certification.
  • In December 2021, Aemetis signed an agreement to purchase a 125-acre land from a former United States Army Facility to produce 90 million gallons per year of sustainable aviation fuel, renewable diesel, and other byproducts. The plant is expected to supply the US military trucks and air force with ultra-low carbon renewable fuels to reduce greenhouse gas (GHG) emissions and other pollutants associated with conventional petroleum-based fuels. Thus, such initiatives are likely to increase demand for sustainable aviation fuel in the military sector during the forecast period.
  • According to Global Firepower, aircraft fleet strength by country, several countries own a large fleet of aircraft. For instance, the United States owns around 13,300 airplanes, while Russia, China, and India own 4,182, 3,166, and 2,210 planes, respectively.
  • With extensive fighter aircraft fleets, numerous older generation aircraft reach the end of their operational lights leading to an increased demand for upgrading and modernization of these aging aircraft each year.
  • Consequently, this drive for upgrades and modernization results in a higher need for jet fuel as these enhancements effectively extend the operational life span of the fighter aircraft.
  • Hence, such increasing development in the aviation fuel sector and the need to cut carbon emissions are expected to drive the renewable aviation fuel market in the defense sector during the forecast period.

Asia-Pacific to Dominate the Market

  • The Asia-Pacific region is the largest consumer of jet fuel, consisting of several massive consumers, such as China, India, Japan, South Korea, and Australia. These countries also lead in terms of jet fuel consumption in military consumption. As the region with the largest population globally, Asia-Pacific has several unresolved and frozen conflicts spread across sensitive hotspots, which can become the focal point of large conflicts.
  • The tensions in the region have been further flared by China's rising military prowess and aggression toward its neighbors, especially in the maritime South China Sea region. Hence, countries in the region have become wary of each other's intentions, and to protect their interests, the countries have been investing heavily in the modernization and expansion of their armed forces, including military aircraft. Such factors are expected to drive military expenditure, which is expected to expand the size of aircraft fleets, driving jet fuel consumption during the forecast period.
  • China is the largest energy consumer and one of the largest producers and consumers of jet fuel globally. The country has one of the largest aircraft fleets. According to the World Directory of Modern Military Aircraft (WDMMA), as of 2023, the cumulative number of Chinese military aircraft stands at nearly 3,377 units, with the Chinese Air Force consisting of 2,084 units, the Army Air Force at 857 units, and the Naval Air Force at 436 units.
  • Furthermore, India is the world's largest democracy, and similar to China, it has one of the largest air forces in the world. According to WDMMA - World Directory of Modern Military Aircraft, as of 2022, India had nearly 1645 aircraft in the Indian air force, 232 flights in the naval aviation force, and over 195 aircraft in the army air force. The country faces a severe security threat from its neighbors in China and Pakistan. It has had to invest in better military technology to ensure its competitiveness as an elite fighting force.
  • India has been actively pursuing efforts to expand and modernize its military aircraft fleet to bolster its defense capabilities and maintain regional security. As a significant player in the Asia-Pacific region, India recognizes the importance of a robust and advanced air force to safeguard its territorial integrity and respond effectively to emerging security challenges. The aging fleet of India's Russian-made platforms, Moscow's inability to perform maintenance work, and delays in India's indigenous manufacturing plans for parallel platforms have necessitated new defense deals
  • One of the notable endeavors is the induction of new and advanced aircraft models. The Indian Air Force (IAF) has been acquiring platforms, such as the Rafale multi-role fighter jets from France, which offer enhanced operational capabilities and firepower. The induction of these aircraft marks a significant step toward modernization.
  • For instance, in July 2023, the Defense Ministry of India granted preliminary approval to acquire 26 Rafale fighter jets intended for the Indian Navy. The proposed deal encompasses the purchase of 26 Dassault Aviation Rafale fighter jets, which includes four trainer aircraft to enhance operational capabilities.
  • Therefore, owing to the above factors, Asia-Pacifc and in particular the China and India, are expected to be the largest market during the forecast period.

Military Jet Fuel Industry Overview

The military jet fuel market is moderately consolidated. Some of the key players (in no particular order) include Shell PLC, BP PLC, Honeywell International Inc., Repsol SA, and GS Caltex Corporation., among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Scope of the Study
  • 1.2 Market Definition
  • 1.3 Study Assumptions

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET OVERVIEW

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Market Size and Demand Forecast in USD billion, till 2028
  • 4.3 Recent Trends and Developments
  • 4.4 Government Policies and Regulations
  • 4.5 Market Dynamics
    • 4.5.1 Drivers
      • 4.5.1.1 Modernization and Upgrades of Existing Military Aircraft Fleets
      • 4.5.1.2 Increasing Defense Budgets
    • 4.5.2 Restraints
      • 4.5.2.1 Shift Toward Unmanned Aircraft
  • 4.6 Supply Chain Analysis
  • 4.7 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.7.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.7.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.7.3 Threat of New Entrants
    • 4.7.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Fuel Type
    • 5.1.1 Air Turbine Fuel
    • 5.1.2 Renewable Avaition Fuel
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Rest of North America
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 Germany
      • 5.2.2.2 United Kingdom
      • 5.2.2.3 Italy
      • 5.2.2.4 France
      • 5.2.2.5 Russia
      • 5.2.2.6 Rest of North America
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 India
      • 5.2.3.3 Japan
      • 5.2.3.4 South Korea
      • 5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 Rest of the World
      • 5.2.4.1 Saudi Arabia
      • 5.2.4.2 United Arab Emirates
      • 5.2.4.3 South Africa
      • 5.2.4.4 Algeria

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Shell PLC
    • 6.3.2 BP PLC
    • 6.3.3 Honeywell International Inc.
    • 6.3.4 Repsol SA
    • 6.3.5 GS Caltex Corporation
    • 6.3.6 Chevron Corporation
    • 6.3.7 Totalenergies SE
    • 6.3.8 Exxonmobil Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Technological Advancements in Jet Fuel Technology