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市場調査レポート
商品コード
1683442

セルフレベリングコンクリート市場:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Self Leveling Concrete - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 297 Pages
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2~3営業日
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セルフレベリングコンクリート市場:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 297 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

セルフレベリングコンクリート市場規模は2024年に2,364万立方メートルと推定・予測され、2030年には3,001万立方メートルに達し、予測期間中(2024~2030年)のCAGRは4.06%で成長すると予測されます。

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政府の取り組みと住宅建設への投資がセルフレベリングコンクリート市場の成長を後押ししそうだ

  • 2022年、セルフレベリングコンクリートの世界消費量は、商業建築セグメントからの需要の高まりに後押しされ、前年比0.73%の小幅な上昇を示しました。特に、2022年の世界の業務用新築床面積は0.15%拡大しました。セルフレベリングコンクリートの世界市場は、2023年には約8.28%というさらに力強い成長を記録すると予測されました。
  • 2022年に61.25%という大きなシェアを占めた商業セクターは、セルフレベリングコンクリートの主要な消費者です。世界の業務用新設床面積は、ショッピングモール、オフィススペース、小売店の需要急増に牽引され、2023年には68億3,000万平方フィートに拡大すると推定されています。例えば、インドネシアでは2025年までに6つのショッピングモールが完成し、29万2,000平方メートルが追加される予定です。その結果、商業セクターのセルフレベリングコンクリート需要は、2023年比で2030年までに31.43%急増すると推定されます。
  • 最も急成長しているセグメントとして予測される住宅セクターは、予測期間中に4.46%の堅調なCAGRで推移すると予測されています。都市化、政府の取り組み、海外・国内投資といった要因が住宅需要を刺激し、住宅建設の増加をもたらしています。例えば、ドイツは2024年までに最低4,000戸の新規住宅建設を目指しており、マレーシア政府は2025年までに50万戸の手頃な価格の住宅を建設する目標を掲げています。その結果、住宅セクターのセルフレベリングコンクリート需要は、2023年比で2030年までに923万立方メートル急増すると予想されます。

アジア太平洋と南米における建設活動の促進がセルフレベリングコンクリートの需要を押し上げる可能性

  • セルフレベリングコンクリートの世界市場は、2022年には前年比0.73%のわずかな数量成長を経験しました。インフレ、原料費の高騰、差し迫った景気後退といった要因が建設投資の減少を招き、その結果、プロジェクトの遅延とそれに続くセルフレベリングコンクリート需要の落ち込みをもたらしました。しかし、2023年には回復が予想され、欧州のセルフレベリングコンクリート市場が2022年比で10.85%の数量増という堅調な伸びを示し、市場をリードしました。
  • 欧州は、2022年に世界のセルフレベリングコンクリート市場の支配的な参入企業に浮上し、約750万立方メートルの大きな市場シェアを獲得しました。2023年には、同市場は80万立方メートルの成長を確認すると推定され、これは主に商業建設セクターからの需要の高まりによるものです。この急成長の背景には、消費者がオンラインから対面販売に移行するにつれて、小売ショッピングモールの建設が増加していることがあります。さらに、欧州の2030年二酸化炭素排出量目標を達成するため、エネルギー効率の高いオフィスビルを推進する動きが商業建設セクターをさらに強化し、セルフレベリングコンクリート需要を増幅させています。
  • アジア太平洋がセルフレベリングコンクリート市場をリードすると予測され、予測期間中のCAGRは数量ベースで4.78%、僅差で南米が4.28%で続きます。政府の支援による投資と海外からの直接流入が、住宅、工業、商業の主要な建設プロジェクトに拍車をかけており、セルフレベリングコンクリートの需要に有利な状況を作り出しています。

世界のセルフレベリングコンクリート市場動向

アジア太平洋における大規模オフィスビル建設プロジェクトの急増により、世界の商業建築専用床面積が増加する見込み

  • 2022年、世界の商業建築用床面積は前年比0.15%の小幅な成長となりました。欧州は12.70%の大幅な伸びで際立っており、これは2030年の二酸化炭素排出目標に合わせてエネルギー効率の高いオフィスビルを推進する動きが原動力となっています。従業員のオフィス復帰に伴い、欧州企業はリース契約を再開し、2022年には450万平方フィートの新規オフィス建設に拍車をかけた。この勢いは2023年も続き、世界の成長率は4.26%と予測されています。
  • COVID-19の流行は労働力と資材の不足を引き起こし、商業施設の建設プロジェクトのキャンセルと遅延を招いた。しかし、閉鎖が緩和され、建設活動が再開されるにつれて、2021年の世界の商業施設の新設床面積は11.11%急増し、アジア太平洋が20.98%の成長率でリードしました。
  • 今後、世界の商業施設の新設床面積のCAGRは4.56%となります。アジア太平洋のCAGRは5.16%と予測され、他地域を凌駕すると予想されます。この成長の原動力となっているのは、中国、インド、韓国、日本における商業施設建設プロジェクトの活発化です。特に、北京、上海、香港、台北といった中国の主要都市では、Aグレードのオフィススペース建設が加速しています。さらに、インドでは2023~2025年にかけて、上位7都市で約2,325万平方フィートに及ぶ約60のショッピングモールがオープンする予定です。アジア太平洋全域のこうした取り組みを合計すると、2030年までに商業施設の新規床面積は2022年比で15億6,000万平方フィート増加すると予想されます。

世界の住宅セクターを後押しする手頃な価格の住宅計画への政府投資の増加により、南米の住宅建設が最も急成長すると推定されます。

  • 2022年、世界の住宅建築の新規床面積は2021年比で約2億8,900万平方フィート減少しました。これは、土地不足、労働力不足、建設資材価格の持続不可能な高騰が原因で発生した住宅危機に起因します。この危機はアジア太平洋に深刻な影響を与え、2022年の新設床面積は2021年比で5.39%減少しました。しかし2023年には、2030年までに30億人を収容できる手頃な価格の住宅を新たに建設するための資金を調達できる政府投資により、世界の新設床面積は2022年比で3.31%増加すると予測され、より明るい展望が期待されます。
  • COVID-19の流行は景気減速を引き起こし、そのため多くの住宅建設プロジェクトが中止または延期され、2020年の世界の新設床面積は2019年に比べて4.79%減少しました。2021年に規制が解除され、住宅プロジェクトに対する鬱積した需要が解放されると、新設床面積は2020年比で11.22%増加し、欧州が18.28%と最も高い伸びを示し、次いで南米が2021年に2020年比で17.36%増加しました。
  • 世界の住宅用新設床面積は予測期間中にCAGR 3.81%を記録し、南米が最も速いCAGR 4.05%で発展すると予測されます。2023年に発表されたブラジルのMinha Casa Minha Vidaのような制度やイニシアチブは、いくつかの規制変更とともに発表され、政府は低所得世帯に手頃な価格の住宅を提供するために19億8,000万米ドルの投資を計画しており、チリのFOGAESも2023年に発表され、初期投資額は5,000万米ドルです。

セルフレベリングコンクリート産業概要

セルフレベリングコンクリート市場は細分化されており、上位5社で17.79%を占めています。この市場の主要企業は、CEMEX, S.A.B. de C.V.、Holcim、MAPEI S.p.A.、Saint-Gobain、Sika AGです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 最終用途セグメントの動向
    • 商業
    • 産業・施設
    • インフラ
    • 住宅用
  • 主要インフラプロジェクト(現在と発表済み)
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション(市場規模、2030年までの予測、成長展望分析を含む)

  • 最終用途セクター
    • 商業
    • 産業・施設
    • インフラ
    • 住宅用
  • 製品
    • トッピング
    • 下敷き
  • 地域
    • アジア太平洋
      • 国別
      • オーストラリア
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • マレーシア
      • 韓国
      • タイ
      • ベトナム
      • その他のアジア太平洋
    • 欧州
      • 国別
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • ロシア
      • スペイン
      • 英国
      • その他の欧州
    • 中東・アフリカ
      • 国別
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • その他の中東・アフリカ
    • 北米
      • 国別
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
    • 南米
      • 国別
      • アルゼンチン
      • ブラジル
      • その他の南米

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Ardex Group
    • Arkema
    • CEMEX, S.A.B. de C.V.
    • Holcim
    • LATICRETE International, Inc.
    • MAPEI S.p.A.
    • MBCC Group
    • Saint-Gobain
    • Sika AG
    • Vicat

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク(産業魅力度分析)
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 70817

The Self Leveling Concrete Market size is estimated at 23.64 million Cubic meters in 2024, and is expected to reach 30.01 million Cubic meters by 2030, growing at a CAGR of 4.06% during the forecast period (2024-2030).

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Government initiatives and investments in residential building construction are likely to boost the self-leveling concrete market's growth

  • In 2022, global consumption of self-leveling concrete saw a modest uptick of 0.73% from the previous year, buoyed by heightened demand from the commercial construction segment. Notably, the global commercial new floor area expanded by 0.15% in 2022. The global self-leveling concrete market was projected to record a more robust growth of approximately 8.28% in 2023.
  • The commercial sector, commanding a significant share of 61.25% in 2022, stands as the primary consumer of self-leveling concrete. The global commercial new floor area was estimated to scale up to 6.83 billion sq. ft in 2023, driven by surging demand for shopping malls, office spaces, and retail outlets. For instance, Indonesia is set to witness the completion of six shopping malls, adding 292 thousand sq. m by 2025. Consequently, the self-leveling concrete demand in the commercial sector is estimated to surge by 31.43% by 2030 compared to 2023.
  • Anticipated as the fastest-growing segment, the residential sector is projected to register a robust CAGR of 4.46% during the forecast period. Factors such as urbanization, government initiatives, and both foreign and domestic investments are fueling housing demand, leading to an uptick in residential construction. For instance, Germany aims to construct a minimum of 4.0 thousand new housing units by 2024, while the Malaysian government has set a target of 500 thousand affordable housing units by 2025. Consequently, the self-leveling concrete demand in the residential sector is expected to surge by 9.23 million cubic meters by 2030 compared to 2023.

Expeditious construction activities in Asia-Pacific and South America may bolster the demand for self-leveling concrete

  • The global self-leveling concrete market experienced a marginal volume growth of 0.73% in 2022 compared to the previous year. Factors such as inflation, surging raw material costs, and an impending recession led to a decline in construction investments, resulting in project delays and a subsequent dip in self-leveling concrete demand. However, a rebound was anticipated in 2023, with the European self-leveling concrete market leading the way with a robust 10.85% volume growth over 2022.
  • Europe emerged as the dominant player in the global self-leveling concrete market in 2022, capturing a significant market share of approximately 7.5 million cubic meters. In 2023, the market was estimated to witness a growth of 0.8 million cubic meters, largely driven by heightened demand from the commercial construction sector. This surge can be attributed to the uptick in retail shopping mall constructions as consumers pivot from online to in-person retail experiences. Additionally, the push for high-energy-efficient office buildings to meet Europe's 2030 carbon emission targets is further bolstering the commercial construction sector, thereby amplifying the demand for self-leveling concrete.
  • Asia-Pacific is projected to lead the self-leveling concrete market, with a CAGR of 4.78% in terms of volume, closely followed by South America at 4.28% during the forecast period. Government-backed investments and foreign direct inflows are fueling major residential, industrial, and commercial construction projects, thus creating a favorable landscape for self-leveling concrete demand.

Global Self Leveling Concrete Market Trends

Asia-Pacific's surge in large-scale office building projects is set to elevate the global floor area dedicated to commercial construction

  • In 2022, the global new floor area for commercial construction witnessed a modest growth of 0.15% from the previous year. Europe stood out with a significant surge of 12.70%, driven by a push for high-energy-efficient office buildings to align with its 2030 carbon emission targets. As employees returned to offices, European companies, resuming lease decisions, spurred the construction of 4.5 million square feet of new office space in 2022. This momentum is poised to persist in 2023, with a projected global growth rate of 4.26%.
  • The COVID-19 pandemic caused labor and material shortages, leading to cancellations and delays in commercial construction projects. However, as lockdowns eased and construction activities resumed, the global new floor area for commercial construction surged by 11.11% in 2021, with Asia-Pacific taking the lead with a growth rate of 20.98%.
  • Looking ahead, the global new floor area for commercial construction is set to achieve a CAGR of 4.56%. Asia-Pacific is anticipated to outpace other regions, with a projected CAGR of 5.16%. This growth is fueled by a flurry of commercial construction projects in China, India, South Korea, and Japan. Notably, major Chinese cities like Beijing, Shanghai, Hong Kong, and Taipei are gearing up for an uptick in Grade A office space construction. Additionally, India is set to witness the opening of approximately 60 shopping malls, spanning 23.25 million square feet, in its top seven cities between 2023 and 2025. Collectively, these endeavors across Asia-Pacific are expected to add a staggering 1.56 billion square feet to the new floor area for commercial construction by 2030, compared to 2022.

South America's estimated fastest growth in residential constructions due to increasing government investments in schemes for affordable housing to boost the global residential sector

  • In 2022, the global new floor area for residential construction declined by around 289 million square feet compared to 2021. This can be attributed to the housing crisis generated due to the shortage of land, labor, and unsustainably high construction materials prices. This crisis severely impacted Asia-Pacific, where the new floor area declined 5.39% in 2022 compared to 2021. However, a more positive outlook is expected in 2023 as the global new floor area is predicted to grow by 3.31% compared to 2022, owing to government investments that can finance the construction of new affordable homes capable of accommodating 3 billion people by 2030.
  • The COVID-19 pandemic caused an economic slowdown, due to which many residential construction projects got canceled or delayed, and the global new floor area declined by 4.79% in 2020 compared to 2019. As the restrictions were lifted in 2021 and pent-up demand for housing projects was released, new floor area grew 11.22% compared to 2020, with Europe having the highest growth of 18.28%, followed by South America, which rose 17.36% in 2021 compared to 2020.
  • The global new floor area for residential construction is expected to register a CAGR of 3.81% during the forecast period, with South America predicted to develop at the fastest CAGR of 4.05%. Schemes and initiatives like the Minha Casa Minha Vida in Brazil announced in 2023 with a few regulatory changes, for which the government plans an investment of USD 1.98 billion to provide affordable housing units for low-income families, and the FOGAES in Chile also publicized in 2023, with an initial investment of USD 50 million, are aimed at providing mortgage loans to families for affordable housing and will encourage the construction of new residential units.

Self Leveling Concrete Industry Overview

The Self Leveling Concrete Market is fragmented, with the top five companies occupying 17.79%. The major players in this market are CEMEX, S.A.B. de C.V., Holcim, MAPEI S.p.A., Saint-Gobain and Sika AG (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 End Use Sector Trends
    • 4.1.1 Commercial
    • 4.1.2 Industrial and Institutional
    • 4.1.3 Infrastructure
    • 4.1.4 Residential
  • 4.2 Major Infrastructure Projects (current And Announced)
  • 4.3 Regulatory Framework
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size, forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects.)

  • 5.1 End Use Sector
    • 5.1.1 Commercial
    • 5.1.2 Industrial and Institutional
    • 5.1.3 Infrastructure
    • 5.1.4 Residential
  • 5.2 Product
    • 5.2.1 Topping
    • 5.2.2 Underlayment
  • 5.3 Region
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 By Country
      • 5.3.1.1.1 Australia
      • 5.3.1.1.2 China
      • 5.3.1.1.3 India
      • 5.3.1.1.4 Indonesia
      • 5.3.1.1.5 Japan
      • 5.3.1.1.6 Malaysia
      • 5.3.1.1.7 South Korea
      • 5.3.1.1.8 Thailand
      • 5.3.1.1.9 Vietnam
      • 5.3.1.1.10 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 By Country
      • 5.3.2.1.1 France
      • 5.3.2.1.2 Germany
      • 5.3.2.1.3 Italy
      • 5.3.2.1.4 Russia
      • 5.3.2.1.5 Spain
      • 5.3.2.1.6 United Kingdom
      • 5.3.2.1.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Middle East and Africa
      • 5.3.3.1 By Country
      • 5.3.3.1.1 Saudi Arabia
      • 5.3.3.1.2 United Arab Emirates
      • 5.3.3.1.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.3.4 North America
      • 5.3.4.1 By Country
      • 5.3.4.1.1 Canada
      • 5.3.4.1.2 Mexico
      • 5.3.4.1.3 United States
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 By Country
      • 5.3.5.1.1 Argentina
      • 5.3.5.1.2 Brazil
      • 5.3.5.1.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Ardex Group
    • 6.4.2 Arkema
    • 6.4.3 CEMEX, S.A.B. de C.V.
    • 6.4.4 Holcim
    • 6.4.5 LATICRETE International, Inc.
    • 6.4.6 MAPEI S.p.A.
    • 6.4.7 MBCC Group
    • 6.4.8 Saint-Gobain
    • 6.4.9 Sika AG
    • 6.4.10 Vicat

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR CONCRETE, MORTARS AND CONSTRUCTION CHEMICALS CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework (Industry Attractiveness Analysis)
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms