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市場調査レポート
商品コード
1683223

消費者向けバイオメトリクスの市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Consumer Biometrics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 155 Pages
納期
2~3営業日
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消費者向けバイオメトリクスの市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 155 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

消費者向けバイオメトリクス市場は予測期間中にCAGR 17.2%を記録する見込み

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主要ハイライト

  • 接続性の向上とデジタル化により、顧客と機器やサービスとのインタラクションが増加し、アクセスのための本人認証がさらに求められています。洗練されたバイオメトリクスセキュリティの必要性に対する意識の高まり、顧客体験を向上させるための民生用電子機器製品におけるバイオメトリクス技術の応用範囲の拡大、技術の進歩は、予測期間中の市場の成長を促進すると予想されます。
  • インターネットの急速な普及とモバイル機器の増加により、モバイルを通じた決済が増加しています。この決済手段は、今後数年間で大きな成長を遂げると予想されています。
  • 例えば、GSMAによると、北米のスマートフォン加入者数は2025年までに3億2,800万人に達すると予想されています。さらに2025年までに、この地域はモバイル加入者(86%)とインターネットの普及率(80%)が上昇し、世界で2番目に高くなる可能性が高いです。また、GSMAによると、2025年までに欧州はインターネット(82%)とスマートフォン(88%)の普及率が最も高くなると推定されています。
  • 指紋センサを搭載したスマートフォンの普及率が高まっていることは、指紋センサの成長を促す顕著な要因のひとつです。Credit Suisseのレポートによると、2018年、指紋センサを搭載したスマートフォンの出荷台数は世界で10億8,200万台に達しました。

消費者向けバイオメトリクス市場動向

指紋認証モジュールが主要シェアを占める

  • 指紋バイオメトリクスに使用されるデバイスは、組み込みバイオメトリクスの利便性、可用性、到達可能性の向上をユーザーに記載しています。消費者認証用の指紋センシングモジュールの需要は、アクセス管理のためのバイオメトリクス技術に対する需要の増加、より良いセキュリティの必要性、パーソナライズされたエクスペリエンスを持つ新しい技術に対する消費者の嗜好の変化などを理由に、予測期間中に大幅な成長が見込まれています。
  • その中でスマートフォンは、過去5年間でこの技術がますます成長する傾向を目の当たりにしてきました。この技術は、オンライン取引、認証、その他多くのサービスの促進に活用されています。
  • 生体認証の消費者心理を理解するためにベリジウムが米国の成人1,000人を対象に実施した調査によると、携帯電話で最も好まれている生体認証の形式は指紋で、その割合は63%でした。顔認識(14%)、従来のパスワードと暗証番号(8%)、音声認識(2%)など、他の識別形式は大きくランクを下げています。
  • 調査した市場では、独立系指紋スキャナーからディスプレイ内の指紋スキャナーまで、スマートフォンのさまざまな技術開拓が見られました。中国のスマートフォンブランドであるVivoは、ディスプレイ内指紋を最初に実装しました。TouchID静電容量方式を採用したiPhone 5Sの発売を皮切りに、多くの次世代スマートフォンが、ユーザーが目的別に設定できる複数の生体認証オプションを組み込んでいます。

アジア太平洋が最大の急成長市場に

  • アジア太平洋の人口は全地域の中で最大です。都市人口の増加と購買力の向上により、アジア太平洋は消費者向けバイオメトリクスの最大かつ急成長市場の1つになると予想されます。
  • Huawei、Apple、Samsung、Xiaomi、Lenovoなどの大手スマートフォン企業は中国に製造拠点を置いています。スマートフォンの販売台数の継続的な増加に伴い、同国ではスマートフォンに組み込む指紋センサの需要が高まると予想されます。
  • 市場の成長機会を求めて、この地域の企業は生体認証センサを製造しています。例えば、2019年12月、中国のセンサメーカーGoodixは、Oneplus 7T pro 5G Mclarenに組み込むことで、最新の超薄型光学式ディスプレイ内指紋センサを発表しました。
  • この地域の自動車企業は、消費者向け生体認証ソリューションを今後発売する自動車に統合するために積極的に投資しています。例えば、Xiaopeng Motorsはハンドルバーに指紋センサを組み込んだP7モデルを発表しました。

消費者向けバイオメトリクス産業概要

消費者向けバイオメトリクス市場のプロバイダーは、市場での競合を高めるために積極的な価格戦略を採用しています。多くの企業は、新製品やソリューションの導入、戦略的なM&Aを行うことで、市場での存在感を高めています。例えば、2019年6月、Assa Abloyは英国を拠点とする大手パスポートメーカー、De La Rueの国際IDソリューション事業を買収しました。De La Rueの国際IDソリューション事業は、同社にとって戦略的な技術的付加となります。

  • 2020年2月-Goodixは革新的な指紋認証ソリューションを開発し、Huawei Mate XsとRealme X50 Pro 5Gの二重商用化により、先進的な5Gフラッグシップ端末を強化します。これらのイノベーションにより、同社のポジショニングが向上。
  • 2020年1月-Next Biometrics Group SAがインドでUIDAIとSTQC認定の指紋バイオメトリクス・リーダーを75万米ドルで受注。顧客は20%の前払金を提供し、最初のリーダーは輸送中です。この発注は、主にインド政府のAadhaarプログラムに関連する生体認証ソリューションに対する需要の高まりを反映したもので、NEXTは成長するインド市場でシェアを拡大する機会を提供し続けています。
  • 2019年11月-Synaptics Inc.は、自動車産業向け指紋認証バイオメトリクスの発売により、自動車セグメントへの進出を発表しました。同社は2020年前半にこれらのソリューションを世界市場に展開する予定です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因と市場抑制要因の採用
  • 市場促進要因
    • バイオメトリクスの用途拡大
    • バイオメトリクスの技術進歩
  • 市場抑制要因
    • データセキュリティとプライバシーへの懸念
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 産業バリューチェーン分析

第5章 市場セグメンテーション

  • センシングモジュール別
    • 指紋認証
    • 顔認識
    • 目・虹彩認識
  • エンドユーザー別
    • 自動車
    • スマートフォン/タブレット
    • パソコン/ノートパソコン
    • ウェアラブル
    • IoTデバイス
    • その他
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Apple Inc.
    • Shenzhen Goodix Technology Co. Ltd
    • IDEX Biometrics ASA
    • Infineon Technologies
    • Princeton Identity
    • Egis Technologies Inc.
    • Qualcomm Incorporated
    • STMicroelectronics NV
    • ON Semiconductor
    • Assa Abloy AB
    • Synaptics Inc.
    • NEXT Biometrics Group ASA
    • LG Innotek Co. Ltd
    • Knowles Electronics LLC
    • Omnivision Technologies
    • Precise Biometrics AB
    • Idemia France SAS

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 66577

The Consumer Biometrics Market is expected to register a CAGR of 17.2% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The increasing connectivity and digitization have increased customer interactions with devices and services, which is further demanding identity authentication for access. The increasing awareness of the need for sophisticated biometric security, widening the scope of applications of biometrics technology in consumer electronics, to improve customer experiences, and technological advancements are expected to drive the growth of the market over the forecast period.
  • The rapid proliferation of the internet and the growth of mobile devices has led to increased payments through mobile. This mode of payment is anticipated to experience significant growth over the next few years.
  • For instance, according to GSMA, the number of smartphone subscribers in North America is expected to reach 328 million by 2025. Moreover, by 2025, the region is likely to witness an increase in the penetration rates of mobile subscribers (86%) and the internet (80%), the second-highest in the world. Additionally, according to GSMA, by 2025, Europe is estimated to have the highest rate of penetration of the internet (82%) and smartphones (88%).
  • The increasing penetration of smartphones, which are equipped with fingerprint sensors, is among the prominent driver for the growth of fingerprint sensors. According to the Credit Suisse report, in 2018, the shipment of smartphones with fingerprint sensors worldwide stood at 1,082 million units.

Consumer Biometrics Market Trends

Fingerprint Sensing Modules to Hold the Major Share

  • Devices used for fingerprint biometrics provide the users with increased convenience, availability, and reachability of embedded biometrics. The demand for fingerprint sensing modules for consumer authentication is expected to witness significant growth over the forecast period on account of the increasing demand for biometric technology for access management, need for better security, and change in consumer preference for new technologies with a personalized experience.
  • Smartphones, in that row, have witnessed an increasingly growing trend in this technology over the past five years. This technology has been leveraged to facilitate online transactions, authentication, and many other services.
  • A survey conducted on 1,000 US adults by Veridium to understand biometric consumer sentiment indicated that their most preferred form of biometric identification on their phones is the fingerprint, at 63%. Other forms of identification are ranked way below, such as facial recognition (14%), traditional passwords and PINs (8%), and voice recognition (2%).
  • The market studied has seen various technological developments in smartphones from a separate fingerprint scanner to an in-display fingerprint scanner. Vivo, a Chinese Smartphone brand, was the first to implement in-display fingerprint. Starting with the launch of the iPhone 5S, which had a TouchID capacitive technology, many other next-generation smartphones have incorporated multiple biometric options that users can set for different purposes.

Asia-Pacific to be the Largest and Fastest Growing Market

  • Asia-Pacific has the largest population of all the regions. With an increase in the urban population and increased purchasing power, Asia-Pacific is expected to be one of the largest and fastest growing markets for consumer biometrics.
  • Major smartphone companies, including Huawei, Apple, Samsung, Xiaomi, and Lenovo has its manufacturing facilities in China. With the continuous increase in smartphone sales, the demand for fingerprint sensors to be embedded into smartphones is expected to increase in the country.
  • Seeking the growing opportunities in the market, the companies in the region are manufacturing biometric sensors. For instance, in December 2019, Chinese sensor manufacturer Goodix introduced its latest ultra-thin optical in-display fingerprint sensor by integrating it in Oneplus 7T pro 5G Mclaren.
  • Automotive companies in the region are actively investing in integrating consumer biometric solutions in their upcoming vehicles. For instance, Xiaopeng Motors has introduced its P7 model, which has an embedded fingerprint sensor in the handlebar.

Consumer Biometrics Industry Overview

The providers of consumer biometrics market are adopting an aggressive pricing strategy to gain a competitive edge in the market. Many companies are increasing their market presence by introducing new products or solutions or by entering into strategic mergers and acquisitions. For Instance, in June 2019, Assa Abloy signed acquired the international identity solutions business of De La Rue, a leading passport manufacturer based in the United Kingdom. De La Rues International Identity Solutions business is a strategic technological addition to the company.

  • February 2020 - Goodix has developed some innovative fingerprint solutions, which will power up advanced 5G flagship experiences with dual commercialization, which are Huawei Mate Xs, and Realme X50 Pro 5G. These innovations will result in better positioning of the company.
  • January 2020 -Next Biometrics Group SA received an order for UIDAI and STQC certified fingerprint biometric readers in India, with a value of USD 750,000. The customer provided a 20% upfront payment, and the first readers are in transit. The purchase order reflects the increased demand for biometric solutions, primarily those related to the Indian Government's Aadhaar program, which continues to provide NEXT with opportunities to expand its share in the growing Indian market.
  • November 2019 - Synaptics Inc. announced its expansion into the automotive segment, with the launch of its fingerprint biometrics for the automotive industry. The company is expected to roll out these solutions to the global market in the first half of 2020.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Widening Applications of Biometrics
    • 4.3.2 Technological Advancements in Biometrics
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Data Security and Privacy Concerns
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Industry Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Sensing Module
    • 5.1.1 Fingerprint
    • 5.1.2 Face Recognition
    • 5.1.3 Eye/Iris Recognition
  • 5.2 By End Users
    • 5.2.1 Automotive
    • 5.2.2 Smartphone/Tablet
    • 5.2.3 Pc/Laptop
    • 5.2.4 Wearables
    • 5.2.5 IoT Devices
    • 5.2.6 Other End Users
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
    • 5.3.4 Latin America
    • 5.3.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Apple Inc.
    • 6.1.2 Shenzhen Goodix Technology Co. Ltd
    • 6.1.3 IDEX Biometrics ASA
    • 6.1.4 Infineon Technologies
    • 6.1.5 Princeton Identity
    • 6.1.6 Egis Technologies Inc.
    • 6.1.7 Qualcomm Incorporated
    • 6.1.8 STMicroelectronics NV
    • 6.1.9 ON Semiconductor
    • 6.1.10 Assa Abloy AB
    • 6.1.11 Synaptics Inc.
    • 6.1.12 NEXT Biometrics Group ASA
    • 6.1.13 LG Innotek Co. Ltd
    • 6.1.14 Knowles Electronics LLC
    • 6.1.15 Omnivision Technologies
    • 6.1.16 Precise Biometrics AB
    • 6.1.17 Idemia France SAS

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS