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市場調査レポート
商品コード
1683188

米国のチョコレート:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

US Chocolate - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 158 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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米国のチョコレート:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 158 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 目次
概要

米国のチョコレートの市場規模は2025年に284億5,000万米ドルと推定・予測され、2030年には367億9,000万米ドルに達し、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは5.27%で成長すると予測されます。

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スーパーマーケット、ウェアハウス・クラブ、専門店は、このセグメントでより多くの消費者層を魅了し続けています。

  • 他の小売チャネルと比較して、スーパーマーケットとハイパーマーケットは米国におけるチョコレート販売の主要な販売チャネルを構成しています。2022年には、これらの小売チャネルがシェアの大半を占め、2023~2030年の予測期間中にCAGR 4.98%を記録しました。これらの小売チャネルは、提供されるブランドの幅広い品揃え、かなりの棚スペース、頻繁な価格プロモーションにより、強い地位を占めています。
  • その他の流通チャネルは、チョコレートの販売において2番目に広く好まれている小売チャネルです。専門店、倉庫クラブ、ドラッグストア/薬局、自動販売機、直接販売、外商などが、その他の流通チャネルにおけるチョコレートの販売をカバーしています。これらの小売チャネルを通じたチョコレートの販売額は、2021年から2023年にかけて11.1%の成長率を記録しました。倉庫クラブや専門店などのその他の流通チャネルは、チョコレートの販売で大きな役割を果たしています。これらの店舗では、様々なフレーバーのチョコレートを低価格で提供しています。2023年現在、コストコは米国全土に587以上の倉庫クラブを展開し、トップに立っています。
  • オンライン・チャネルは、米国で最も急成長しているチョコレートの小売販売チャネルのひとつとなっています。購入が簡単で便利なeコマースは、消費者に広く採用されています。また、製造企業にとっても、さまざまなオファーやプロモーション活動を通じて自社製品を宣伝することができ、企業と消費者の双方にメリットがあります。このため、予測期間中、チョコレートのオンライン販売はさらに増加すると予想されます。オンライン小売チャネルを通じたチョコレートの販売額は、2023年から2029年にかけてCAGR 6.12%を記録すると予測されます。

米国のチョコレート市場動向

ダークチョコレートの需要拡大によりプレミアムチョコレート分野が牽引役となる

  • チョコレートの消費はアメリカの文化や伝統に深く根付いています。米国でのチョコレート消費はイースター、クリスマス、バレンタインデーなどの大型連休に増加します。ホリデーシーズンには、200キロカロリー以下のパッケージサイズの選択肢が増えます。
  • 米国のチョコレート消費者がチョコレートを購入する際に最も求める製品の特性は、風味と味です。アメリカ人が最も好むチョコレートの種類はミルクチョコレートであることに変わりはないが、カカオ分71~75%のダークチョコレートが最も人気があります。フレーバー・チョコレートを利用することで、消費者はチョコレートを自分好みにアレンジすることができます。
  • 消費者行動に関しては、贅沢志向の傾向が強まっており、高級チョコレートに出費を惜しまない人が増えています。2022年現在、プレミアム・チョコレートの消費者は米国に次いで2番目に多く、チョコレート消費者の67%が購入しています。
  • チョコレート業界は、潜在的な消費者にチョコレートの健康的な食べ方を奨励するため、さまざまなパックサイズや成分比率のチョコレート菓子類を製造してきました。ダークチョコレートは鉄分、フラボノイド、抗酸化物質を豊富に含むため、世界的に健康的なチョコレートとして認識されています。

米国のチョコレート業界の概要

米国のチョコレート市場はかなり統合されており、上位5社で70.93%を占めています。この市場の主要企業は以下の通り。 Chocoladefabriken Lindt & Sprungli AG, Ferrero International SA, Mars Incorporated, Mondelez International Inc. and The Hershey Company(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 規制の枠組み
  • 消費者の購買行動
  • 成分分析
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • コンフェクショナリー種類別
    • ダークチョコレート
    • ミルクチョコレートとホワイトチョコレート
  • 流通チャネル別
    • コンビニエンスストア
    • オンラインストア
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • その他

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Albanese Confectionery Group Inc.
    • Barry Callebaut AG
    • Chocoladefabriken Lindt & Sprungli AG
    • Ezaki Glico Co. Ltd
    • Ferrero International SA
    • Guittard Chocolate Company
    • Mars Incorporated
    • Mast Brothers & Co.
    • Mondelez International Inc.
    • Salmon River Foods Inc.
    • TCHO Ventures Inc.
    • The Hershey Company
    • Vosges Haut-Chocolat LLC
    • Whitmore Family Enterprises LLC
    • YIldIz Holding AS

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 61565

The US Chocolate Market size is estimated at 28.45 billion USD in 2025, and is expected to reach 36.79 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 5.27% during the forecast period (2025-2030).

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Supermarkets, warehouse clubs, and specialty stores continue to captivate a larger consumer base in the segment

  • Compared to other retail channels, supermarkets and hypermarkets constituted the primary sales channel for chocolate sales in the United States. In 2022, these retail channels accounted for the majority of shares, registering a CAGR of 4.98% during the forecast period of 2023-2030. These retail channels have a strong position due to the wide selection of brands offered, considerable shelf space, and frequent price promotions.
  • Other distribution channels are the second most widely preferred retail channels for the sales of chocolate. Specialty stores, warehouse clubs, drug stores/pharmacies, vending machines, direct selling, and forecourt retailers cover the sales of chocolates in other distribution channels. The sales value of chocolates through these retail channels registered a growth rate of 11.1% from 2021 to 2023. Other distribution channels, such as warehouse clubs and specialty stores, play a major in the sales of chocolate. They offer a wide range of chocolates in different flavors at low prices. As of 2023, Costco topped the place with more than 587 warehouse clubs across the United States.
  • The online channel has become one of the fastest-growing retail sales channels for chocolate sales in the United States. With ease and convenience of buying, e-commerce is widely being adopted by consumers. It is also convenient for manufacturing companies to advertise their products through various offers and promotional activities that benefit both the companies and consumers. This is further expected to boost the online sales of chocolates in the forecast period. The sales value of the chocolates through online retail channels is anticipated to register a CAGR of 6.12% during 2023-2029.

US Chocolate Market Trends

The premium chocolate segment is gaining traction due to the growing demand for dark chocolates

  • The consumption of chocolate has become deeply ingrained in American culture and traditions. Chocolate consumption in the United States increases during major holidays such as Easter, Christmas, and Valentine's Day. Holiday seasons have more options in package sizes of 200 calories or less.
  • Flavor and taste are the product attributes that chocolate consumers in the United States seek most when purchasing chocolates. Milk chocolate remains the type of chocolate Americans turn to most, but dark chocolate with a cacao percentage between 71-75% is the most popular form. The availability of flavored chocolates allows consumers to personalize their chocolate consumption.
  • As far as consumer behavior is concerned, there is a growing trend toward indulgence, with more people willing to spend on premium chocolates. As of 2022, premium chocolate had the second-largest audience, with 67% of chocolate consumers in the United States purchasing it.
  • The chocolate industry has produced chocolate confectionery in different pack sizes and ingredient proportions to encourage the healthy eating of chocolates among potential consumers. Dark chocolates are perceived as healthy chocolates globally due to their rich content of iron, flavonoids, and antioxidants.

US Chocolate Industry Overview

The US Chocolate Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 70.93%. The major players in this market are Chocoladefabriken Lindt & Sprungli AG, Ferrero International SA, Mars Incorporated, Mondelez International Inc. and The Hershey Company (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Regulatory Framework
  • 4.2 Consumer Buying Behavior
  • 4.3 Ingredient Analysis
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Confectionery Variant
    • 5.1.1 Dark Chocolate
    • 5.1.2 Milk and White Chocolate
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Convenience Store
    • 5.2.2 Online Retail Store
    • 5.2.3 Supermarket/Hypermarket
    • 5.2.4 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Albanese Confectionery Group Inc.
    • 6.4.2 Barry Callebaut AG
    • 6.4.3 Chocoladefabriken Lindt & Sprungli AG
    • 6.4.4 Ezaki Glico Co. Ltd
    • 6.4.5 Ferrero International SA
    • 6.4.6 Guittard Chocolate Company
    • 6.4.7 Mars Incorporated
    • 6.4.8 Mast Brothers & Co.
    • 6.4.9 Mondelez International Inc.
    • 6.4.10 Salmon River Foods Inc.
    • 6.4.11 TCHO Ventures Inc.
    • 6.4.12 The Hershey Company
    • 6.4.13 Vosges Haut-Chocolat LLC
    • 6.4.14 Whitmore Family Enterprises LLC
    • 6.4.15 YIldIz Holding AS

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR CONFECTIONERY CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms