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市場調査レポート
商品コード
1683173
ココナッツクリーム:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)Coconut Cream - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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| ココナッツクリーム:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年) |
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出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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- 概要
- 目次
ココナッツクリーム市場は予測期間中に7.2%のCAGRで推移する見込みです。

ココナッツクリームは、栄養価や機能性を高めるために様々な食品や飲食品に使用される成分の一種です。この市場は主に、加工食品や様々な料理で使用される香味料に対する需要の高まりや、健康志向の消費者の間でデザートや飲食品に使用される甘くないクリームに対する需要が高まっていることが要因となっています。また、新しい製品処方のイノベーションが市場の成長をさらに促進しています。菜食主義者や植物由来の食材に対する消費者の需要が増加しているため、代替乳製品や加工食品のような製品におけるココナッツクリームの需要が増加しています。ココナッツクリームは、マヨネーズ、ソース、スープなどの製品において乳化剤や増粘剤として機能し、製品に独特の味と粘りを与えます。
また、オーガニックや非遺伝子組み換え製品に対する需要も消費者の間で高まっており、市場関係者はオーガニック・ココナッツクリームを発売しています。さらに、パーソナルケアや化粧品業界におけるココナッツクリームの需要も増加しています。ココナッツクリームは、ボディローション、アンチエイジング製品、フェイスクリーム、フェイスマスクに使用されています。ココナッツクリームは肌に自然な潤いと滑らかさを与えます。化学成分や製品の使用に対する意識の高まりにより、消費者の間では天然素材やオーガニック製品の使用が増加しています。このため、パーソナルケア製品におけるココナッツクリームの需要も増加しています。ココナッツクリームの需要は増加しているが、市場にはオート麦クリーム、アーモンドクリームなどの代替製品が存在しており、これが市場の抑制要因となっています。
ココナッツクリーム市場の動向
オーガニックおよび植物由来成分への需要の増加
健康的で機能的な食品に対する意識の高まりにより、有機・天然素材に対する消費者の需要が増加しています。消費者は倫理的、環境的、健康的な懸念から、ビーガン、オーガニック、非遺伝子組み換えの原料や製品の消費を選択しています。ココナッツクリームは、菓子類、ベーカリー、料理用調製品など様々な食品や飲料に使用されています。クリームは増粘剤として働き、製品に安定性、クリーミーさ、保存性、粘性、吸水性を与えます。ココナッツの生産量が増加し、原料の入手可能性が高くなったため、オーガニックココナッツクリームの生産量も増加しています。2022年の農業・農民福祉省のデータによると、インドのココナッツ生産量は1,352万トンでした。中期的には、ヴィーガン食材の需要の増加により、ココナッツクリームの需要は増加すると予想されます。
欧州は急成長市場
健康的で機能的な食品や製品の需要が増加しているため、この地域ではココナッツクリームの需要が増加しています。ココナッツクリームは植物性であるため、様々な代替乳製品やビーガン食品に使用されています。消費者は倫理や環境への配慮から、ビーガンや植物由来の飲食品を選ぶようになっています。ココナッツクリームは、サラダドレッシング、ソース、調味料、ベーカリー製品に使用され、製品の厚みと一貫性を高める。需要の増加を受けて、市場プレーヤーは需要の増加に対応するために新製品を市場に投入しています。例えば、2023年3月、コスタ・コーヒーは、ココナッツクリーム、オート麦、クリーム、大豆クリームを含むビーガンホイップクリームを発売しました。さらに、ココナッツクリームは肌に潤いと栄養を与えるため、パーソナルケアや化粧品への使用も増加しています。2021年の国家統計局のデータによると、英国のパーソナルケア支出は351億3,000万米ドルでした。中期的には、パーソナルケア製品におけるココナッツクリームの使用量の増加により、ココナッツクリームの需要は増加すると予想されます。
ココナッツクリーム業界の概要
ココナッツクリーム市場は競争が激しく、多数の国内および多国籍企業が市場を独占しています。主なプレーヤーは、Nestle SA、Edward &Sons Trading Co.、Windmill Organics Limited、McCormick &Company, Inc.、Greenfield Products, LLCなどです。製品の革新は、主要企業が採用する主要な戦略的アプローチです。さらに、合併、拡大、買収、他社との提携は、企業の存在感を高め、市場を押し上げるための一般的な戦略です。
その他の特典:
- エクセル形式の市場予測(ME)シート
- 3ヶ月間のアナリストサポート
目次
第1章 イントロダクション
- 調査の前提条件と市場定義
- 調査範囲
第2章 調査手法
第3章 エグゼクティブサマリー
第4章 市場力学
- 市場促進要因
- コンビニエンス食品に対する需要の増加
- 植物由来およびオーガニック原料への需要の高まり
- 市場抑制要因
- 偽造品の存在
- ポーターのファイブフォース分析
- 新規参入業者の脅威
- 買い手/消費者の交渉力
- 供給企業の交渉力
- 代替品の脅威
- 競争企業間の敵対関係の強さ
第5章 市場セグメンテーション
- タイプ別
- ホイップクリーム
- レギュラークリーム
- カテゴリー別
- オーガニック
- 従来型
- 用途別
- 飲食品
- ベーカリー
- 菓子類
- スナック
- 調味料・ソース
- 乳製品・乳製品代替品
- その他
- パーソナルケアと化粧品
- 飲食品
- 地域別
- 北米
- 欧州
- アジア太平洋
- 南米
- 中東・アフリカ
第6章 競合情勢
- 最も採用されている戦略
- 市場シェア分析
- 企業プロファイル
- Nestle S A
- Edward & Sons Trading Co.
- Windmill Organics Limited
- McCormick & Company, Inc.
- Greenfield Products, LLC
- Thrive Market
- Goya Foods, Inc.
- Grace Foods Canada Inc.
- Sambu Group
- Thaitan Foods International Co,.Ltd.
- Maya Gold Trading BV
- Celebes Coconut Corporation
第7章 市場機会と今後の動向
The Coconut Cream Market is expected to register a CAGR of 7.2% during the forecast period.

Coconut cream is a type of ingredient that is used in different food and beverage ingredients to increase their nutritional quality and functionality. The market is mainly driven by the rising demand for flavoring agents used in processed foods and different cuisines and the demand for non-sweet creams in desserts and beverages among health-conscious consumers. Also, innovations with new product formulations have further fueled market growth. Consumer demand for vegan and plant-based ingredients is increasing due to which the demand for coconut cream in products like dairy alternatives and processed food products is increasing. Coconut cream acts as an emulsifier and thickener in products like mayonnaise, sauces, soups, and others that provide a unique taste and consistency to the products.
The demand for organic and non-GMO products is also increasing among consumers due to which the market players are launching organic coconut cream. Additionally, the demand for coconut cream in the personal care and cosmetics industries is also increasing. coconut cream is used in body lotions, anti-aging products, face creams, and face masks. Coconut cream provides natural moisture and smoothness to the skin. The usage of natural and organic products is increasing among consumers due to rising awareness about the use of chemical ingredients and products. Owing to this, the demand for coconut cream in personal care products is also increasing. Although the demand for coconut cream is increasing, but there is presense of alternative products in the market like oat cream, almond cream, and others which pose a restraint for the market.
Coconut Cream Market Trends
Increasing Demand for Organic and Plant-Based Ingredients
Consumer demand for organic and natural ingredients is increasing owing to the increasing awareness about healthy and functional food. Consumers are opting for the consumption of vegan, organic, and non-GMO ingredients and products due to ethical, environmental, and health concerns. Coconut cream is used in different food and beverages like confectionery, bakery, and culinary preparations. The cream works as a thickening agent and provides stability, creaminess, shelf-life, viscosity, and water absorption to the products. The production of coconut is increasing due to which the availability of raw materials is more due to which the production of organic coconut cream is also increasing. According to Ministry of Agriculture and Farmers Welfare data from 2022, the production of coconut in India was 13.52 million metric tonnes. Over the medium term, the demand for coconut cream is expected to increase owing to the increasing demand for vegan ingredients.
Europe is the Fastest Growing Market
The demand for coconut cream is increasing in the region as the demand for healthy and functional food and products is increasing. Coconut cream is used in different dairy alternatives as well as in vegan food products as it is plant-based. Consumers are opting for the consumption of vegan and plant-based food and beverages due to ethical and environmental concerns. Coconut cream is used in salad dressings, sauces, condiments, and bakery products to increase the product's thickness and consistency. Owing to the increasing demand, the market players are launching new products in the market to cater to increasing demand. For instance, in March 2023, Costa Coffee launched vegan whipped creams that include coconut cream, oat, cream, and soy cream. Additionally, the use of coconut cream in personal care and cosmetic products is also increasing as it provides moisture and nourishment to the skin. According to Office for National Statistics data from 2021, personal care expenditure in the United Kingdom was USD 35,130 million. Over the medium term, the demand for coconut cream is expected to increase owing to the increasing usage of coconut cream in personal care products.
Coconut Cream Industry Overview
The coconut cream market is highly competitive having a large number of domestic and multinational players dominating the market. The prominent players include Nestle SA, Edward & Sons Trading Co., Windmill Organics Limited, McCormick & Company, Inc., and Greenfield Products, LLC. Innovation in products is a major strategic approach adopted by leading players. Additionally, mergers, expansion, acquisitions, and partnerships with other companies are the common strategies to enhance the company's presence and boost the market.
Additional Benefits:
- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
- 1.1 Study Assumptions and Market Definition
- 1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS
- 4.1 Market Drivers
- 4.1.1 Increasing Demand for Convenience Food
- 4.1.2 Increasing Demand for Plant-Based and Organic Ingredients
- 4.2 Market Restraints
- 4.2.1 Presence of Counterfeit Products
- 4.3 Porter's Five Forces Analysis
- 4.3.1 Threat of New Entrants
- 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
- 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
- 4.3.4 Threat of Substitute Products
- 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
5 MARKET SEGMENTATION
- 5.1 Type
- 5.1.1 Whipped Cream
- 5.1.2 Regular Cream
- 5.2 Category
- 5.2.1 Organic
- 5.2.2 Conventional
- 5.3 Application
- 5.3.1 Food and Beverages
- 5.3.1.1 Bakery
- 5.3.1.2 Confectionery
- 5.3.1.3 Snacks & Savory Products
- 5.3.1.4 Condiments/ sauces
- 5.3.1.5 Dairy and Dairy Alternatives
- 5.3.1.6 Others
- 5.3.2 Personal Care and Cosmetics
- 5.3.1 Food and Beverages
- 5.4 Geography
- 5.4.1 North America
- 5.4.2 Europe
- 5.4.3 Asia Pacific
- 5.4.4 South America
- 5.4.5 Middle East and Africa
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
- 6.1 Most Adopted Strategies
- 6.2 Market Share Analysis
- 6.3 Company Profiles
- 6.3.1 Nestle S A
- 6.3.2 Edward & Sons Trading Co.
- 6.3.3 Windmill Organics Limited
- 6.3.4 McCormick & Company, Inc.
- 6.3.5 Greenfield Products, LLC
- 6.3.6 Thrive Market
- 6.3.7 Goya Foods, Inc.
- 6.3.8 Grace Foods Canada Inc.
- 6.3.9 Sambu Group
- 6.3.10 Thaitan Foods International Co,.Ltd.
- 6.3.11 Maya Gold Trading BV
- 6.3.12 Celebes Coconut Corporation


