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市場調査レポート
商品コード
1651056

ディスポーザブルテーブルウェア:世界の市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Global Disposable Tableware - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.82円
ディスポーザブルテーブルウェア:世界の市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年02月03日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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概要

世界のディスポーザブルテーブルウェアの市場規模は、2025年に369億2,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは4.45%で、2030年には459億米ドルに達すると予測されています。

Global Disposable Tableware-Market-IMG1

ディスポーザブルテーブルウェア製品には、ディスポーザブルカップ、ディスポーザブルプレート、ディスポーザブルボウル、ディスポーザブルシルバーウェアなどが含まれます。消費者はディスポーザブルテーブルウェアを従来の食器に代わるものとして認識し、必要不可欠な製品へとシフトしました。生分解性プラスチックなどの市場動向もディスポーザブルテーブルウェア市場の成長を後押ししています。ディスポーザブルテーブルウェアを使用することで食器を洗う手間が省けるため、労働力が大幅に削減されるため、顧客はスチールやガラス素材よりも皿やコップなどのディスポーザブルテーブルウェアを好んで使用しています。

また、ディスポーザブルテーブルウェアは価格が手ごろなため、多くの家庭消費者がディスポーザブルテーブルウェアを使うようになった。家庭でディスポーザブルテーブルウェアが使われ始めてから、市場はさらに深く浸透しています。世界中でディスポーザブルテーブルウェアの需要が増えているのは、屋台やホテルが増えたからです。スタジアムやショッピングモールのような屋外の場所でも、ディスポーザブルテーブルウェアが好まれています。これらすべての要因がディスポーザブルテーブルウェア市場の成長を物語っています。

世界のディスポーザブルテーブルウェア市場動向

ディスポーザブルテーブルウェアのオンライン販売の人気の高まり

ホスピタリティ産業は製造会社から直接ディスポーザブルテーブルウェアを調達しています。ディスポーザブルテーブルウェアの直接調達は、ディスポーザブルテーブルウェア市場における身近なビジネス方法です。製造会社はディスポーザブルテーブルウェアに大幅なディスカウントを提供することで、バイヤーの売上を伸ばしています。パンデミックのため、ビジネスは部分的に従来型からオンラインに移行しました。現在、製造企業は販売用のウェブサイトを作成したり、eコマース大手と提携して製品を販売しています。eコマースの高い普及率は、将来的にディスポーザブルテーブルウェア市場を牽引すると思われます。

アジア太平洋地域はディスポーザブルテーブルウェア市場の急成長地域

アジア太平洋では、軽くて環境に優しい使い捨て製品に対するエンドユーザーの嗜好が高まっており、メーカーが広く食品消費者を惹きつけるために事業を発展させ、既存の施設を拡張することを後押ししています。主に環境に優しく生分解性の製品に焦点が当てられています。使い捨て製品は衛生的で、食品を運ぶのに便利であるため、メーカーはこの分野を拡大することができます。その利点には、簡単な保管、軽量、生分解性、便利、低コストでの使用、衛生状態の改善などがあります。このような要因により、アジア太平洋地域がディスポーザブルテーブルウェア市場で最も速い成長を遂げています。

世界のディスポーザブルテーブルウェア産業の概要

市場は非常に断片化されており、世界中に大小多数のプレーヤーが存在しています。競合情勢は、ディスポーザブルテーブルウェア市場の主要企業が取り入れた戦略をカバーしています。また、近年の主な発展や各プレイヤーの経営転換についても取り上げています。また、ディスポーザブルテーブルウェア市場の主要企業が採用した投資・マーケティング戦略、製品開拓計画、拡大戦略も含まれています。本レポートでは、主要プレイヤーを幅広く分析し、その事業概要を提供しています。主要企業には、Huhtamak(Chinet)、Dart(Solo)、International Paper、Lollicup USA、Heftyなどが含まれます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • ディスポーザブルテーブルウェアの台頭
    • 都市化の進展による使いやすい食器へのニーズの高まり
  • 市場抑制要因
    • 顧客のニーズと嗜好の変化
    • 製品の限定的な使用
  • 市場機会
    • 環境に優しいディスポーザブルテーブルウェアの台頭
    • カスタマイズ製品が市場機会として作用
  • 業界バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場における技術革新に関する洞察
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • ディスポーザブルカップ
    • ディスポーザブルプレート
    • ディスポーザブルボウル
    • ディスポーザブルシルバーウェア
    • その他の製品タイプ
  • 用途別
    • 住宅
    • 業務
  • 流通チャネル
    • ハイパーマーケット・スーパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンライン
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • アイサパシフィック
      • 中国
      • 日本
      • インドネシア
      • オーストラリア
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • Huhtamaki(Chinet)
    • Dart(Solo)
    • Dixie
    • International Paper
    • Hefty
    • Lollicup USA
    • Solia
    • Natural Tableware
    • True Choice Pack
    • CKF Inc.
    • Letica

第7章 市場動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 93107

The Global Disposable Tableware Market size is estimated at USD 36.92 billion in 2025, and is expected to reach USD 45.90 billion by 2030, at a CAGR of 4.45% during the forecast period (2025-2030).

Global Disposable Tableware - Market - IMG1

Disposable tableware products include disposable cups, disposable plates, disposable bowls, disposable silverware, and other products. Consumers shifted toward essential products as they recognized disposable tableware as an alternative to conventional tableware. Market trends such as biodegradable plastics also drive the disposable tableware market's growth. Customers prefer to use disposable tableware such as plates, cups, etc., rather than steel or glass material because disposable tableware reduces the labor force by a significant margin, as washing the tableware is eliminated by using disposal tableware.

Also, the affordability of disposable tableware is high, which is why many household consumers have started to use disposable tableware. The market has penetrated even more profoundly since the household usage of disposable tableware began. The demand for disposable tableware has been increasing across the world because of the number of street food centers and hotels. Even in outdoor places like stadiums and malls, disposable tableware is the preferred option. All these factors account for the growth of the disposable tableware market.

Global Disposable Tableware Market Trends

Increasing Popularity of Online Retailing for Disposable Tableware

The hospitality industry procures disposable tableware directly from the manufacturing company. The direct procurement of disposable tableware is a familiar way to do business in the disposable tableware market. Manufacturing companies offer heavy discounts on disposable tableware, thus increasing their sales among buyers. Due to the pandemic, the business partially shifted from traditional to online. Currently, manufacturing companies are creating their website for sales or entering partnerships with e-commerce giants to sell their products. The high penetration of e-commerce is likely to drive the disposable tableware market in the future.

Asia-Pacific is the Fastest Growing Region in the Disposable Tableware Market

Asia-Pacific is witnessing the growing preferences of end users for light and eco-friendly disposable products, encouraging manufacturers to develop their operations and expand their existing facilities to attract widespread food consumers. The focus is primarily on eco-friendly and biodegradable products. Disposable products offer good hygiene and convenience in carrying the food, allowing manufacturers to expand the sector. The benefits include simple storage, lightweight, biodegradable, convenient, low-cost usage, and improved hygiene. Such factors drive the Asia Pacific region to have the fastest growth in the disposable tableware market.

Global Disposable Tableware Industry Overview

The market is highly fragmented, with a large number of big and small players present across the globe. The competitive landscape covers strategies incorporated by key players in the disposable tableware market. The report also covers key developments and shifts in management by players in recent years. It also includes investment and marketing strategies, product development plans, and expansion strategies adopted by major players in the disposable tableware market. The report extensively analyzes the key players and provides an overview of their businesses. The key players include Huhtamak(Chinet), Dart(Solo), International Paper, Lollicup USA, and Hefty.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Rise of Affrodable Disposable Tableware
    • 4.2.2 Growing Urbanisation is Driving Need for Easy to Use Tableware
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Changing Needs and Taste of Customers
    • 4.3.2 Limited Usage of the Product
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 Rise of Ecofriendly Disposable Tableware
    • 4.4.2 Customized Products Acts as an Opportunity in the Market
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porters' Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitutes
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Insights on Technology Innovation in the Market.
  • 4.8 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Disposable Cups
    • 5.1.2 Disposable Plates
    • 5.1.3 Disposable Bowls
    • 5.1.4 Disposable Silverware
    • 5.1.5 Other Product Types
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Residential
    • 5.2.2 Commercial
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Hypermarkets and Supermarkets
    • 5.3.2 Convenience Stores
    • 5.3.3 Online
    • 5.3.4 Other Distribution Channels
  • 5.4 By Region
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 US
      • 5.4.1.2 Canada
    • 5.4.2 Aisa-Pacific
      • 5.4.2.1 China
      • 5.4.2.2 Japan
      • 5.4.2.3 Indonesia
      • 5.4.2.4 Australia
      • 5.4.2.5 India
      • 5.4.2.6 South Korea
      • 5.4.2.7 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.3 Europe
      • 5.4.3.1 UK
      • 5.4.3.2 Germany
      • 5.4.3.3 France
      • 5.4.3.4 Italy
      • 5.4.3.5 Spain
      • 5.4.3.6 Rest of Europe
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East & Africa
      • 5.4.5.1 United Arab Emirates
      • 5.4.5.2 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concetration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Huhtamaki (Chinet)
    • 6.2.2 Dart (Solo)
    • 6.2.3 Dixie
    • 6.2.4 International Paper
    • 6.2.5 Hefty
    • 6.2.6 Lollicup USA
    • 6.2.7 Solia
    • 6.2.8 Natural Tableware
    • 6.2.9 True Choice Pack
    • 6.2.10 CKF Inc.
    • 6.2.11 Letica*

7 MARKET FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US