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市場調査レポート
商品コード
1651056
ディスポーザブルテーブルウェア:世界の市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)Global Disposable Tableware - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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ディスポーザブルテーブルウェア:世界の市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年02月03日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のディスポーザブルテーブルウェアの市場規模は、2025年に369億2,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは4.45%で、2030年には459億米ドルに達すると予測されています。
ディスポーザブルテーブルウェア製品には、ディスポーザブルカップ、ディスポーザブルプレート、ディスポーザブルボウル、ディスポーザブルシルバーウェアなどが含まれます。消費者はディスポーザブルテーブルウェアを従来の食器に代わるものとして認識し、必要不可欠な製品へとシフトしました。生分解性プラスチックなどの市場動向もディスポーザブルテーブルウェア市場の成長を後押ししています。ディスポーザブルテーブルウェアを使用することで食器を洗う手間が省けるため、労働力が大幅に削減されるため、顧客はスチールやガラス素材よりも皿やコップなどのディスポーザブルテーブルウェアを好んで使用しています。
また、ディスポーザブルテーブルウェアは価格が手ごろなため、多くの家庭消費者がディスポーザブルテーブルウェアを使うようになった。家庭でディスポーザブルテーブルウェアが使われ始めてから、市場はさらに深く浸透しています。世界中でディスポーザブルテーブルウェアの需要が増えているのは、屋台やホテルが増えたからです。スタジアムやショッピングモールのような屋外の場所でも、ディスポーザブルテーブルウェアが好まれています。これらすべての要因がディスポーザブルテーブルウェア市場の成長を物語っています。
ホスピタリティ産業は製造会社から直接ディスポーザブルテーブルウェアを調達しています。ディスポーザブルテーブルウェアの直接調達は、ディスポーザブルテーブルウェア市場における身近なビジネス方法です。製造会社はディスポーザブルテーブルウェアに大幅なディスカウントを提供することで、バイヤーの売上を伸ばしています。パンデミックのため、ビジネスは部分的に従来型からオンラインに移行しました。現在、製造企業は販売用のウェブサイトを作成したり、eコマース大手と提携して製品を販売しています。eコマースの高い普及率は、将来的にディスポーザブルテーブルウェア市場を牽引すると思われます。
アジア太平洋では、軽くて環境に優しい使い捨て製品に対するエンドユーザーの嗜好が高まっており、メーカーが広く食品消費者を惹きつけるために事業を発展させ、既存の施設を拡張することを後押ししています。主に環境に優しく生分解性の製品に焦点が当てられています。使い捨て製品は衛生的で、食品を運ぶのに便利であるため、メーカーはこの分野を拡大することができます。その利点には、簡単な保管、軽量、生分解性、便利、低コストでの使用、衛生状態の改善などがあります。このような要因により、アジア太平洋地域がディスポーザブルテーブルウェア市場で最も速い成長を遂げています。
市場は非常に断片化されており、世界中に大小多数のプレーヤーが存在しています。競合情勢は、ディスポーザブルテーブルウェア市場の主要企業が取り入れた戦略をカバーしています。また、近年の主な発展や各プレイヤーの経営転換についても取り上げています。また、ディスポーザブルテーブルウェア市場の主要企業が採用した投資・マーケティング戦略、製品開拓計画、拡大戦略も含まれています。本レポートでは、主要プレイヤーを幅広く分析し、その事業概要を提供しています。主要企業には、Huhtamak(Chinet)、Dart(Solo)、International Paper、Lollicup USA、Heftyなどが含まれます。
The Global Disposable Tableware Market size is estimated at USD 36.92 billion in 2025, and is expected to reach USD 45.90 billion by 2030, at a CAGR of 4.45% during the forecast period (2025-2030).
Disposable tableware products include disposable cups, disposable plates, disposable bowls, disposable silverware, and other products. Consumers shifted toward essential products as they recognized disposable tableware as an alternative to conventional tableware. Market trends such as biodegradable plastics also drive the disposable tableware market's growth. Customers prefer to use disposable tableware such as plates, cups, etc., rather than steel or glass material because disposable tableware reduces the labor force by a significant margin, as washing the tableware is eliminated by using disposal tableware.
Also, the affordability of disposable tableware is high, which is why many household consumers have started to use disposable tableware. The market has penetrated even more profoundly since the household usage of disposable tableware began. The demand for disposable tableware has been increasing across the world because of the number of street food centers and hotels. Even in outdoor places like stadiums and malls, disposable tableware is the preferred option. All these factors account for the growth of the disposable tableware market.
The hospitality industry procures disposable tableware directly from the manufacturing company. The direct procurement of disposable tableware is a familiar way to do business in the disposable tableware market. Manufacturing companies offer heavy discounts on disposable tableware, thus increasing their sales among buyers. Due to the pandemic, the business partially shifted from traditional to online. Currently, manufacturing companies are creating their website for sales or entering partnerships with e-commerce giants to sell their products. The high penetration of e-commerce is likely to drive the disposable tableware market in the future.
Asia-Pacific is witnessing the growing preferences of end users for light and eco-friendly disposable products, encouraging manufacturers to develop their operations and expand their existing facilities to attract widespread food consumers. The focus is primarily on eco-friendly and biodegradable products. Disposable products offer good hygiene and convenience in carrying the food, allowing manufacturers to expand the sector. The benefits include simple storage, lightweight, biodegradable, convenient, low-cost usage, and improved hygiene. Such factors drive the Asia Pacific region to have the fastest growth in the disposable tableware market.
The market is highly fragmented, with a large number of big and small players present across the globe. The competitive landscape covers strategies incorporated by key players in the disposable tableware market. The report also covers key developments and shifts in management by players in recent years. It also includes investment and marketing strategies, product development plans, and expansion strategies adopted by major players in the disposable tableware market. The report extensively analyzes the key players and provides an overview of their businesses. The key players include Huhtamak(Chinet), Dart(Solo), International Paper, Lollicup USA, and Hefty.