デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1651036

非弾性床カバー材:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)

Non-Resilient Floor Covering - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
非弾性床カバー材:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年02月03日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

非弾性床カバー材市場規模は2025年に449億1,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは8.17%で、2030年には665億1,000万米ドルに達すると予測されます。

Non-Resilient Floor Covering-Market-IMG1

同市場は著しい成長を遂げており、予測期間中も拡大が続くと予測されています。この市場には、セラミックタイルや磁器タイル、ハードウッド(無垢材と人工材の両方)、ラミネート、天然石、スレート、レンガなど、さまざまな有機硬質表面床材が含まれます。高成長が予想される背景には、特に新興経済諸国における新築住宅や商業施設の建設活動の増加、および世界の住宅価格の上昇による住宅所有者のリフォームの急増があります。セラミック・石材製品のサプライヤーは、天然石や製造石の価格を下げるために、オンライン小売チャネルや採掘技術の進歩をますます活用するようになっており、それによって業界の成長をさらに促進しています。

非弾性床カバー材製品の需要は、耐水性、清掃のしやすさ、快適性の向上、耐久性などの要因によってさらに促進されています。なかでもセラミックタイル分野は、多くの利点を備えていることから、予測期間中に急速に拡大する見通しです。このような有利な市場力学により、利害関係者には技術的進歩を利用し、オンライン小売のプレゼンスを拡大し、進化する消費者の嗜好に対応するために製品提供を革新し、市場の持続的成長と競合を確保する機会が豊富にあります。

非弾性床カバー材市場の動向

セラミックタイル・セグメントが市場を牽引

セラミックタイルは新築住宅や住宅改修に広く使用されています。さらに、セラミックタイルはショッピングモールやショッピングセンター、仕事場やオフィススペースなどの商業用途でも使用されています。セラミック床材は弾力性のある床材市場の主な促進要因です。アジア太平洋地域では、米国、メキシコ、中国、イタリアといった先進国からのセラミック・フローリング製品に対する需要が増加しています。セラミック・フローリング製品は木材や石材の仕上げを再現できるため、需要に拍車をかけています。ベンダーはデジタル印刷技術の進歩を活用し、幅広いデザイン美を備えたセラミックタイルを提供しています。

アジア太平洋が急成長地域

アジア太平洋地域では、米国やイタリアなどの先進国からのセラミック・フローリング製品に対する需要が増加しています。セラミック・フローリング製品は木材や石材の仕上げを再現できるため、需要が高まっています。ベンダーはデジタル印刷技術の進歩を活用し、幅広いデザイン美を備えたセラミックタイルを提供しています。

非弾性床カバー材産業の概要

本レポートでは、非弾性床カバー材市場で事業を展開する主要国際企業を取り上げています。市場は断片化されており、大手企業がより大きな市場シェアを獲得しています。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中堅から中小の企業が新規契約の獲得や新市場の開拓によって市場での存在感を高めています。大手企業には、China Ceramics、Mohawk Industries Inc.、Kajaria Ceramic、Shaw Industries, Inc.、Dal Tilesなどがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 技術革新に関する洞察
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • セラミックタイルフローリング
    • ストーンタイルフローリング
    • ラミネートタイルフローリング
    • ウッドタイルフローリング
    • その他
  • 流通チャネル別
    • 受託
    • 専門店
    • ホームセンター
    • その他
  • エンドユーザー別
    • 住宅
    • 商業
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • エジプト
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東とアフリカ
    • 南米
      • アルゼンチン
      • コロンビア
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • Mannington Mills, Inc.
    • Shaw Industries, Inc.
    • Mohawk Industries, Inc.
    • Ceramic Saloni
    • China Ceramics
    • Kajaria Ceramics
    • Porcelanosa Group
    • RAK Ceramics
    • Dal Tiles
    • Crossville Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 66291

The Non-Resilient Floor Covering Market size is estimated at USD 44.91 billion in 2025, and is expected to reach USD 66.51 billion by 2030, at a CAGR of 8.17% during the forecast period (2025-2030).

Non-Resilient Floor Covering - Market - IMG1

The market is experiencing significant growth, with projections indicating continued expansion during the forecast period. This market includes various organic hard surface flooring materials such as ceramic and porcelain tiles, hardwood (both solid and engineered), laminates, natural stone, slate, and bricks. The anticipated high growth is driven by increasing activities in new home and commercial construction, particularly in developing economies, as well as a surge in homeowner remodelling due to rising residential property prices globally. Suppliers of ceramic and stone products are increasingly leveraging online retail channels and technological advancements in mining to lower prices of natural and manufactured stones, thereby further fuelling industry growth.

The demand for non-resilient flooring products is further driven by factors such as water resistance, ease of cleaning, enhanced comfort, and durability. Among these, the ceramic tiles segment is poised for rapid expansion over the forecast period, buoyed by the multitude of benefits they offer. With such favourable market dynamics, opportunities abound for stakeholders to capitalize on technological advancements, expand online retail presence, and innovate product offerings to meet evolving consumer preferences, ensuring sustained growth and competitiveness in the market.

Non-Resilient Floor Covering Market Trends

Ceramic Tile Segment Drives the Market

Ceramic tiles are extensively used in new residential and home improvement activities. Furthermore, ceramic tiles are used in commercial applications like malls, shopping centers, and work and office spaces. Ceramic flooring is the main driver of the resilient floor covering market. In the Asia-Pacific region, there is an increase in the demand for ceramic flooring products from developed countries, such as the United States, Mexico, China, and Italy. The ability of ceramic flooring products to replicate wood and stone finishes is fueling the demand. The vendors are leveraging the advancements in digital printing technology to provide ceramic tiles with a wide range of design aesthetics.

Asia Pacific is the Fastest Growing Region

In the Asia-Pacific region, there is an increase in the demand for ceramic flooring products from developed countries, such as the United States and Italy. The ability of ceramic flooring products to replicate wood and stone finishes is fuelling the demand. The vendors are leveraging the advancements in digital printing technology to provide ceramic tiles with a wide range of design aesthetics.

Non-Resilient Floor Covering Industry Overview

The report covers major international players operating in the non-resilient floor-covering market. The market is fragmented, with major players capturing a larger market share. However, with technological advancement and product innovation, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets. Major players include China Ceramics Co. Ltd, Mohawk Industries Inc., Kajaria Ceramic, Shaw Industries, Inc., and Dal Tiles.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Threat of New Entrants
    • 4.5.4 Threat of Substitutes
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Insights on Technology Innovation
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product
    • 5.1.1 Ceramic Tiles Flooring
    • 5.1.2 Stone Tiles Flooring
    • 5.1.3 Laminate Tiles Flooring
    • 5.1.4 Wood Tiles Flooring
    • 5.1.5 Others
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Contract
    • 5.2.2 Specialty Stores
    • 5.2.3 Home Centers
    • 5.2.4 Others
  • 5.3 By End-User
    • 5.3.1 Residential
    • 5.3.2 Commercial
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 USA
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 France
      • 5.4.2.3 Italy
      • 5.4.2.4 Spain
      • 5.4.2.5 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 Australia
      • 5.4.3.4 India
      • 5.4.3.5 South Korea
      • 5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Middle-East and Africa
      • 5.4.4.1 Saudi Arabia
      • 5.4.4.2 Egypt
      • 5.4.4.3 UAE
      • 5.4.4.4 Rest of Middle-East and Africa
    • 5.4.5 South America
      • 5.4.5.1 Argentina
      • 5.4.5.2 Colombia
      • 5.4.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concetration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Mannington Mills, Inc.
    • 6.2.2 Shaw Industries, Inc.
    • 6.2.3 Mohawk Industries, Inc.
    • 6.2.4 Ceramic Saloni
    • 6.2.5 China Ceramics
    • 6.2.6 Kajaria Ceramics
    • 6.2.7 Porcelanosa Group
    • 6.2.8 RAK Ceramics
    • 6.2.9 Dal Tiles
    • 6.2.10 Crossville Inc.*

7 MARKET OPPORTUNTIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US