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市場調査レポート
商品コード
1645097

B2B宅配・エクスプレス・小包(CEP):市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

B2B Courier Express Parcel - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 190 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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B2B宅配・エクスプレス・小包(CEP):市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 190 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

B2B宅配・エクスプレス・小包(CEP)の市場規模は2025年に3,268億2,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは9.93%で、2030年には5,246億8,000万米ドルに達すると予測されます。

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B2Bのeコマースでは、業界別または特化型のマーケットプレースの人気が高まっています。これらのポータルサイトは、特定のカテゴリーでより幅広い種類の製品を、特定の付加価値サービス(B to E)とともに提供します。

企業は、パーソナライズされた顧客体験を提供するために、ビッグデータを活用するようになってきています。モバイル・ショップはますます普及しています。クラウド・プラットフォームは、このような規模に対応するように設計されていないレガシー・プラットフォームに取って代わりつつあります。

B2Bのeコマース企業も、顧客とのオムニチャネル関係を構築するために、システムやプラットフォームを統合しています。質の高い顧客データの不足(バイヤーの減少、専門サービスの減少)が、パーソナライゼーションへの取り組みを遅らせています。

業界規模の拡大やその他の課題(注文サイズの拡大、価格変動、商品点数の増加、納期短縮など)は、既存のサプライチェーンを圧迫しています。

B2Bのeコマースは、アリババ、楽天、ユナイト・メルカテオ・世界・ソース、ウォルマート・インディア、アマゾン・ビジネスといった企業によって支配されています。アマゾンはB2B事業をAmazonSupplyからリブランディングしました。2015年、アマゾンはアマゾン・ビジネスに社名を変更し、わずか1年で10億米ドル以上の売上を達成しました。2022年には、アマゾンは350億米ドルのGMV(商品総額)を記録しました。

B2B宅配・エクスプレス・小包(CEP)市場動向

拡大する国内B2B CEPセグメント

国内市場はほとんどの地域で国際市場よりも急速に成長しているが、地域によってはその差が大きく縮まっています。

北米と欧州では国内市場と国際市場の格差が縮小しています。欧州では、市場が相互につながっており、国際貿易の障壁が低いことが主な理由です。国内市場は、eコマースがもたらすチャンスをつかむ能力があることが証明されています。

消費者の嗜好は常に変化しているため、消費者は、よりパーソナライズされたeコマースやロジスティクス体験を求め、最初から最後まで、消費者を満足させ、最も優れた快適さを提供しています。このような需要の高まりに対応するため、物流プラットフォームはAI、IoT、ビッグデータなどのテクノロジーを採用し、消費者の嗜好を洞察し、その体験を適応させています。

eコマース企業は、顧客により良いサービスを提供するため、欧州でネットワークを拡大しています。例えば、スペインの小売業者DIAは、ジローナからウエルバまで、スペインの海岸線に沿ったすべての町に配送サービスを拡大し、500万人以上の新規顧客を獲得しています。

医療用品の需要の増加、医療費の増加、より迅速で効率的な配送サービスの必要性など、いくつかの要因により、ヘルスケア製品の宅配便サービスは、この地域で今後数年間成長すると予想されています。

また、2023年以降、世界の小売総売上高はパンデミック以前の水準で成長し、市場の成長を牽引すると予想されました。その結果、国内のCEPセグメントは拡大すると予想されました。

北米が市場を席巻

北米の売上は他の地域よりも高くなると予想されます。この地域は経済が好調なため、ハイテク機器への投資が潤沢です。B2Bのeコマースに関しては、米国がリードしています。北米におけるB2B分野の成長は、クラウド・コンピューティング、AI、ビッグデータ&アナリティクス、モビリティ/ソーシャルメディア、サイバーセキュリティ、IoTといった先端技術の利用によるところが大きいです。

オンラインB2Bマーケットプレースは、北米における小売のB2CやC2Cのeコマースよりもはるかに遅れて誕生しました。小売チャネルをいち早く採用した企業によって構築されたエコシステムは、オンライン事業の普及に影響を与え、B2B eコマース・プラットフォームの有望な展望を生み出しました。小売eコマース・プラットフォームの成長は、オンライン上のB2Bオンライン・マーケットスペースの進化を促進し続けています。

新たな小売または卸売のチャネル・パートナーは、業務をオンラインに移行しています。米国国勢調査局は、2022年第1四半期のeコマース売上高が総売上高の14.8%を占め、2021年第1四半期から6.8%増加したと報告しています。小売eコマースの人気の高まりは、顧客の嗜好を示しており、エコシステムの進化を促し、新たなeコマース・プラットフォームやプレーヤーを市場にもたらします。また、B2Bとそのユーザーにとって新たな市場空間が生まれます。

B2B宅配・エクスプレス・小包(CEP)業界の概要

B2B CEP市場は非常に多様でダイナミックです。この業界では、複数の主要企業が企業に幅広いサービスを提供しています。B2B CEP市場の著名なプレーヤーの1つはDHLです。

世界の存在感を誇るDHLは、エクスプレス・デリバリー、貨物輸送、サプライチェーン・ソリューションなど、包括的な一連のサービスを提供しています。同社は、世界中の企業に効率的で信頼性の高いサービスを提供できる強固で高度な技術を有しています。

ドイツポストDHLグループの航空・海上貨物輸送のスペシャリストであるDHL Global Forwardingは、顧客であるグルンドフォスの持続可能なロジスティクスソリューションの導入に成功しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 現在の市場シナリオ
  • 政府の規制と取り組み
  • B2B CEP業界の技術動向と自動化
  • eコマース産業(国内および国際eコマース)に関する洞察
  • B2B CEP業界における新興企業とベンチャーキャピタルの資金調達に関する洞察
  • 宅配料金の概要
  • B2B CEPビジネスにおける保管機能と付加価値サービスについての解説
  • リバースロジスティクスと当日配送市場に関する洞察
  • 祝祭シーズン(クリスマス、独身の日、ブラックフライデーなど)の配送に関する洞察
  • COVID-19がB2B CEP市場に与える影響

第5章 市場力学

  • 促進要因
    • eコマースブーム
    • 当日配送と翌日配送
  • 抑制要因
    • 規制の課題
    • インフラの限界
  • ビジネスチャンス
    • ラストワンマイル配送ソリューション
    • 国際展開
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者・買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析

第6章 市場セグメンテーション

  • 仕向地別
    • 国内
    • 海外
  • エンドユーザー別
    • サービス(BFSI(銀行、金融サービス、保険))
    • 卸売・小売業(eコマース)
    • 製造業、建設業、公益事業
    • 第一次産業(農業およびその他天然資源)
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • フランス
      • 英国
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ・中東・アフリカ
      • ブラジル
      • 南アフリカ
      • GCC
      • その他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • DHL
    • FedEx
    • UPS
    • TNT Express
    • Aramex
    • SF Express
    • GLS
    • Hermes
    • Post Nord
    • Royal Mail*
  • その他の企業

第8章 市場の将来

第9章 付録

目次
Product Code: 50002192

The B2B Courier Express Parcel Market size is estimated at USD 326.82 billion in 2025, and is expected to reach USD 524.68 billion by 2030, at a CAGR of 9.93% during the forecast period (2025-2030).

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Vertical or specialized marketplaces are becoming increasingly popular in B2B e-commerce. These portals provide a wider variety of products in a specific category along with specific value-added services (business-to-everyone).

Companies are increasingly leveraging big data to provide a personalized customer experience. Mobile shops are becoming increasingly popular. Cloud platforms are taking over from legacy platforms that are not designed to handle such scale.

B2B e-commerce companies are also integrating their systems and platforms to create omnichannel relationships with their clients. The lack of high-quality customer data (fewer buyers and less specialized services) is slowing down personalization efforts.

The industry's larger scale and other challenges (such as larger order sizes, variable pricing, more products, and shorter delivery times) are putting pressure on existing supply chains.

B2B e-commerce is dominated by companies such as Alibaba, Rakuten, Unite Mercateo Global Sources, Walmart India, and Amazon Business. Amazon rebranded its B2B operations from AmazonSupply. In 2015, Amazon changed its name to Amazon Business, and in just one year, it achieved sales of more than USD 1 billion. In 2022, Amazon registered a GMV (gross merchandise value) of USD 35 billion.

B2B Courier Express Parcel Market Trends

Expanding Domestic B2B CEP Segment

Domestic markets have been growing more quickly than international markets in most regions, but the gap is narrowing significantly in some regions.

The gap between the domestic and international markets is smaller in North America and Europe. In Europe, this is primarily due to the interconnectedness of the market and the lower barriers to international trade. Domestic markets have proved capable of seizing on the opportunities that e-commerce brings.

Consumer preferences constantly change, so they demand a more personalized e-commerce and logistics experience that pampers them and provides the most excellent ease from beginning to end. To meet this increased demand, logistics platforms employ technologies like AI, IoT, and Big Data to gain insights into consumer preferences and adapt their experiences.

E-commerce companies are expanding their networks in Europe to provide better services to customers. For instance, the Spanish retailer DIA is expanding its delivery services to all towns along the Spanish coastline, from Girona to Huelva, reaching more than 5 million new customers.

Courier services for healthcare products are expected to grow in the coming years in the region due to several factors, such as the increasing demand for medical supplies, rising healthcare spending, and the need for faster and more efficient delivery services.

Also, from 2023, it was expected that the total retail sales globally would grow at pre-pandemic levels and drive the growth of the market. As a result, the domestic CEP segment was expected to expand.

North America is Dominating the Market

North America's revenue is expected to be higher than other regions. The region's strong economy means that there is ample investment in high-tech equipment. When it comes to B2B e-commerce, the United States leads the way. The growth of the B2B sector in North America is largely due to the use of advanced technologies such as cloud computing, AI, big data & analytics, mobility / social media, cybersecurity, and IoT.

Online B2B marketplaces came into being much later than retail B2C or C2C e-commerce options in North America. The ecosystem created by these early adopters of retail channels influenced the popularity of online operations and gave rise to promising prospects for B2B e-commerce platforms. The growth of retail e-commerce platforms continues to drive the evolution of B2B online marketspaces online.

New retail or wholesale channel partners are moving their operations online. The US Census Bureau reported that e-commerce sales made up 14.8% of total sales in Q1 2022, which was a 6.8 % increase from Q1 2021. The increasing popularity of retail e-commerce shows customer preference, which drives the evolution of the ecosystem and brings new e-commerce platforms and players into the market. It also creates a new market space for B2B and its users.

B2B Courier Express Parcel Industry Overview

The B2B CEP market is quite diverse and dynamic. In this industry, several key players provide a wide range of services to businesses. One of the prominent players in the B2B CEP market is DHL.

With a strong global presence, DHL is offering a comprehensive suite of services, such as express delivery, freight transportation, and supply chain solutions. The company has robust and advanced technology that enables it to provide efficient and reliable services to businesses worldwide.

DHL Global Forwarding, the air and ocean freight specialist of Deutsche Post DHL Group, successfully implemented sustainable logistics solutions for its customer Grundfos.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Current Market Scenario
  • 4.2 Government Regulations and Initiatives
  • 4.3 Technological Trends and Automation in the B2B CEP Industry
  • 4.4 Insights into the E-commerce Industry (Domestic and International E-commerce)
  • 4.5 Insights into Startups and Venture Capital Funding in the B2B CEP Industry
  • 4.6 Brief on Courier Rates
  • 4.7 Elaboration on Storage Functions and Value-added Services in the B2B CEP Business
  • 4.8 Insights into Reverse Logistics and Same-day Delivery Market
  • 4.9 Insights into Deliveries During Festive Season (Christmas, Singles' Day, Black Friday, etc.)
  • 4.10 Impact of COVID-19 on the B2B CEP Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Drivers
    • 5.1.1 E-commerce Boom
    • 5.1.2 Same-day and Next-day Delivery
  • 5.2 Restraints
    • 5.2.1 Regulatory Challenges
    • 5.2.2 Infrastructure Limitations
  • 5.3 Opportunities
    • 5.3.1 Last Mile Delivery Solutions
    • 5.3.2 International Expansion
  • 5.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 5.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 5.4.2 Bargaining Power of Consumers/ Buyers
    • 5.4.3 Threat of New Entrants
    • 5.4.4 Threat of Substitute Products
    • 5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 5.5 Value Chain/Supply Chain Analysis

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Destination
    • 6.1.1 Domestic
    • 6.1.2 International
  • 6.2 End User
    • 6.2.1 Services (BFSI (Banking, Financial Services and Insurance))
    • 6.2.2 Wholesale and Retail Trade (E-commerce)
    • 6.2.3 Manufacturing, Construction, and Utilities
    • 6.2.4 Primary Industries (Agriculture and Other Natural Resources)
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
      • 6.3.1.3 Mexico
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 Germany
      • 6.3.2.2 France
      • 6.3.2.3 United Kingdom
      • 6.3.2.4 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 Japan
      • 6.3.3.3 South Korea
      • 6.3.3.4 India
      • 6.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 6.3.4 LAMEA
      • 6.3.4.1 Brazil
      • 6.3.4.2 South Africa
      • 6.3.4.3 GCC
      • 6.3.4.4 Rest of LAMEA

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
  • 7.2 Company Profiles
    • 7.2.1 DHL
    • 7.2.2 FedEx
    • 7.2.3 UPS
    • 7.2.4 TNT Express
    • 7.2.5 Aramex
    • 7.2.6 SF Express
    • 7.2.7 GLS
    • 7.2.8 Hermes
    • 7.2.9 Post Nord
    • 7.2.10 Royal Mail*
  • 7.3 Other Companies

8 FUTURE OF THE MARKET

9 APPENDIX