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市場調査レポート
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1645095

ボウリングセンター:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Bowling Centers - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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ボウリングセンター:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ボウリングセンター市場規模は2025年に195億6,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは3.97%で、2030年には237億6,000万米ドルに達すると予測されます。

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世界のボウリングセンター市場は、可処分所得の増加と若年人口の増加により拡大しています。顧客の嗜好の変化が市場を牽引近年、ボウリングセンターは家族向けの娯楽センターとして台頭し、人々は余暇をこのアクティビティに費やしています。

パンデミック後、米国などの新興諸国では、余暇をボウリング活動に費やすことを好む人が増えており、ボウリングセンター産業の市場規模が継続的に上昇しています。アウトドア・アクティビティに参加する人口の割合は、特にZ世代とミレニアル世代で継続的に増加しています。

世界的に、企業は来場者の体験を向上させるために技術革新を取り入れています。拡張現実や仮想現実は、ボーリングや他のゲームに統合され、没入的でインタラクティブな冒険を提供しています。これらの要因は、企業が高い市場シェアを獲得するのに役立ち、世界のボウリング市場の成長にプラスの影響を与えています。プレーヤーは、世界のさまざまな地域の潜在的な市場をすべて獲得するために、新しい支店を開設しています。

ボウリングセンター市場の動向

18歳以上の人口が市場を牽引

ボウリングは主に成人や若年層に人気があり、18歳以上の人口はボウリング場やエンターテイメントセンターの主要ターゲット層となっています。18歳以上の成人は通常、若年層よりも可処分所得が多いため、ボウリングのようなレジャー活動をする余裕があり、ボウリング場で提供される食事や飲み物、その他のアメニティに費やすことができます。

可処分所得は、さまざまな地域のボウリング・センター市場を牽引する重要な要因です。可処分所得が増えるにつれて、消費者はVIPチケットのようなプレミアムな体験にお金を払う用意ができています。可処分所得が増えるにつれて、来場者は商品や食事により多く支出するようになり、ボウリングセンター内の小売・飲食部門の成長を牽引しています。

北米が最も急成長するボウリング市場

若年人口は、北米をはじめとする世界各地域で増加しています。北米では、ボウリング、ミニゴルフなどの屋内競合ゲームが着実に成長しています。

主に若年層がこうしたゲームに魅力を感じています。ボウリングは、世界のさまざまな地域の若者の間で人気を集めています。18歳から30歳の層は、友人や家族と交流し、時間を過ごすために、吹きさらしのボウリング場に興味を示すことが観察されます。

北米の総人口に占める若者の割合は14%であり、今後さらに増加することが予想されます。

ボウリングセンター産業概要

ボウリングセンター市場は、その性質上、適度に細分化されています。同市場の主要企業は、市場シェアを拡大し、同市場における地域的プレゼンスを高めるため、創造的かつ革新的な戦略を採用しています。新しい戦略の採用はまた、より良い価値を提供し、より多くの顧客を引き付けています。市場の主要企業には、Hollywood Bowl Group PLC、Bowlero Corp、Ten Entertainment Group PLC、Brunswick Bowling Product LLC、Pinstripesなどがあります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 世界の可処分所得の増加
    • ボウリングセンターの近代化の進展
  • 市場抑制要因
    • 高い保守・運営コスト
  • 市場機会
    • リーグ戦やトーナメント
    • 統合されたVRとAIによる顧客体験の強化
  • 業界バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場における技術革新の洞察
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • レーンのイプ別
    • 木製レーン
    • 合成レーン
    • ガーディアンレーン
  • ターゲット層別
    • 18歳以上
    • 18歳未満
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • Market Concetration Overview
  • 企業プロファイル
    • Hollywood Bowl Group PLC
    • Bowlero Corp
    • Ten Entertainment Group PLC
    • Brunswick Bowling Product LLC
    • AMF Bowling
    • Pinstripes
    • Dubai international Bowling Centre
    • TwelveStrike
    • Whitestone Lanes
    • その他の企業

第7章 市場の今後の動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 50002169

The Bowling Centers Market size is estimated at USD 19.56 billion in 2025, and is expected to reach USD 23.76 billion by 2030, at a CAGR of 3.97% during the forecast period (2025-2030).

Bowling Centers - Market - IMG1

The global bowling center market is expanding due to the increasing disposable income and the growing young population. Changing customer preferences are driving the market. In recent years, bowling centers have emerged as family entertainment centers, with people spending their leisure time in the activity.

Post-pandemic, developed countries such as the United States have observed a continuous rise in the market size of the bowling center industry, with an increasing number of people preferring to spend their leisure time in bowling activities. The share of the population participating in outdoor activities has been observed to increase continuously, especially with Gen Z and Millenials.

Globally, companies are embracing technological innovations to enhance visitor experiences. Augmented reality and virtual reality are integrated into bowling and other games to offer an immersive and interactive adventure. These factors help the companies gain a higher market share, positively impacting the growth of the global bowling market. Players are opening new branches to capture all the potential markets across various regions globally.

Bowling Centers Market Trends

Population Above 18 Years Drives the Market

Bowling is predominantly popular among adults and young adults, making the above 18-year-old population the primary target demographic for bowling alleys and entertainment centers. Adults above 18 typically have more disposable income than younger age groups, allowing them to afford leisure activities like bowling and spend on food, drinks, and other amenities offered at bowling alleys.

Disposable income is a crucial factor driving the bowling center market across various regions. Consumers are ready to pay for premium experiences, such as VIP tickets, as their disposable income increases. With more disposable income, visitors are spending more on merchandise and food, driving the growth of the retail and dining sector within bowling centers.

North America is the Fastest Growing Bowling Market

The young population is growing across various regions globally, such as North America. North America is witnessing a steady growth of indoor competitive games such as bowling, mini golf, and others.

Primarily, young populations are attracted to such games. Bowling is becoming popular among young people from various regions worldwide. Populations aged between 18 and 30 are observed to be more interested in blowing alleys to socialize and spend time with friends and family.

Youngsters make up 14% of the total population in North America, which is expected to increase further in the coming years.

Bowling Centers Industry Overview

The bowling center market is moderately fragmented in nature. Key players in the market are adopting creative and innovative strategies to expand their market share and increase their grip on the regional presence in the market. The adoption of new strategies has also attracted more customers, offering them better value. Some of the key players in the market are Hollywood Bowl Group PLC, Bowlero Corp, Ten Entertainment Group PLC, Brunswick Bowling Product LLC, and Pinstripes.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Disposable Income Across the Globe
    • 4.2.2 Increasing Modernization of Bowling Centers Drives the Market
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 High Maintenance and Operational Cost Restraints the Growth of the Market
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 League and Tournaments can Act as an Opportunity for Growth
    • 4.4.2 Integrated VR and AI will Enhance the Customer Experience
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porters' Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitutes
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Insights into Technological Innovation in the Market.
  • 4.8 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type of Lane
    • 5.1.1 Wooden Lane
    • 5.1.2 Synthetic Lane
    • 5.1.3 Guardian Lane
  • 5.2 By Target Audience
    • 5.2.1 Above 18 Years
    • 5.2.2 Below 18 Years
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
    • 5.3.2 Asia-Pacific
      • 5.3.2.1 India
      • 5.3.2.2 China
      • 5.3.2.3 Japan
      • 5.3.2.4 Australia
      • 5.3.2.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 United Kingdom
      • 5.3.3.2 Germany
      • 5.3.3.3 France
      • 5.3.3.4 Russia
      • 5.3.3.5 Italy
      • 5.3.3.6 Spain
      • 5.3.3.7 Rest of Europe
    • 5.3.4 Middle East and Africa
      • 5.3.4.1 United Arab Emirates
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concetration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Hollywood Bowl Group PLC
    • 6.2.2 Bowlero Corp
    • 6.2.3 Ten Entertainment Group PLC
    • 6.2.4 Brunswick Bowling Product LLC
    • 6.2.5 AMF Bowling
    • 6.2.6 Pinstripes
    • 6.2.7 Dubai international Bowling Centre
    • 6.2.8 TwelveStrike
    • 6.2.9 Whitestone Lanes
    • 6.2.10 Other Companies*

7 MARKET FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US