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市場調査レポート
商品コード
1645095
ボウリングセンター:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)Bowling Centers - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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ボウリングセンター:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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ボウリングセンター市場規模は2025年に195億6,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは3.97%で、2030年には237億6,000万米ドルに達すると予測されます。
世界のボウリングセンター市場は、可処分所得の増加と若年人口の増加により拡大しています。顧客の嗜好の変化が市場を牽引近年、ボウリングセンターは家族向けの娯楽センターとして台頭し、人々は余暇をこのアクティビティに費やしています。
パンデミック後、米国などの新興諸国では、余暇をボウリング活動に費やすことを好む人が増えており、ボウリングセンター産業の市場規模が継続的に上昇しています。アウトドア・アクティビティに参加する人口の割合は、特にZ世代とミレニアル世代で継続的に増加しています。
世界的に、企業は来場者の体験を向上させるために技術革新を取り入れています。拡張現実や仮想現実は、ボーリングや他のゲームに統合され、没入的でインタラクティブな冒険を提供しています。これらの要因は、企業が高い市場シェアを獲得するのに役立ち、世界のボウリング市場の成長にプラスの影響を与えています。プレーヤーは、世界のさまざまな地域の潜在的な市場をすべて獲得するために、新しい支店を開設しています。
ボウリングは主に成人や若年層に人気があり、18歳以上の人口はボウリング場やエンターテイメントセンターの主要ターゲット層となっています。18歳以上の成人は通常、若年層よりも可処分所得が多いため、ボウリングのようなレジャー活動をする余裕があり、ボウリング場で提供される食事や飲み物、その他のアメニティに費やすことができます。
可処分所得は、さまざまな地域のボウリング・センター市場を牽引する重要な要因です。可処分所得が増えるにつれて、消費者はVIPチケットのようなプレミアムな体験にお金を払う用意ができています。可処分所得が増えるにつれて、来場者は商品や食事により多く支出するようになり、ボウリングセンター内の小売・飲食部門の成長を牽引しています。
若年人口は、北米をはじめとする世界各地域で増加しています。北米では、ボウリング、ミニゴルフなどの屋内競合ゲームが着実に成長しています。
主に若年層がこうしたゲームに魅力を感じています。ボウリングは、世界のさまざまな地域の若者の間で人気を集めています。18歳から30歳の層は、友人や家族と交流し、時間を過ごすために、吹きさらしのボウリング場に興味を示すことが観察されます。
北米の総人口に占める若者の割合は14%であり、今後さらに増加することが予想されます。
ボウリングセンター市場は、その性質上、適度に細分化されています。同市場の主要企業は、市場シェアを拡大し、同市場における地域的プレゼンスを高めるため、創造的かつ革新的な戦略を採用しています。新しい戦略の採用はまた、より良い価値を提供し、より多くの顧客を引き付けています。市場の主要企業には、Hollywood Bowl Group PLC、Bowlero Corp、Ten Entertainment Group PLC、Brunswick Bowling Product LLC、Pinstripesなどがあります。
The Bowling Centers Market size is estimated at USD 19.56 billion in 2025, and is expected to reach USD 23.76 billion by 2030, at a CAGR of 3.97% during the forecast period (2025-2030).
The global bowling center market is expanding due to the increasing disposable income and the growing young population. Changing customer preferences are driving the market. In recent years, bowling centers have emerged as family entertainment centers, with people spending their leisure time in the activity.
Post-pandemic, developed countries such as the United States have observed a continuous rise in the market size of the bowling center industry, with an increasing number of people preferring to spend their leisure time in bowling activities. The share of the population participating in outdoor activities has been observed to increase continuously, especially with Gen Z and Millenials.
Globally, companies are embracing technological innovations to enhance visitor experiences. Augmented reality and virtual reality are integrated into bowling and other games to offer an immersive and interactive adventure. These factors help the companies gain a higher market share, positively impacting the growth of the global bowling market. Players are opening new branches to capture all the potential markets across various regions globally.
Bowling is predominantly popular among adults and young adults, making the above 18-year-old population the primary target demographic for bowling alleys and entertainment centers. Adults above 18 typically have more disposable income than younger age groups, allowing them to afford leisure activities like bowling and spend on food, drinks, and other amenities offered at bowling alleys.
Disposable income is a crucial factor driving the bowling center market across various regions. Consumers are ready to pay for premium experiences, such as VIP tickets, as their disposable income increases. With more disposable income, visitors are spending more on merchandise and food, driving the growth of the retail and dining sector within bowling centers.
The young population is growing across various regions globally, such as North America. North America is witnessing a steady growth of indoor competitive games such as bowling, mini golf, and others.
Primarily, young populations are attracted to such games. Bowling is becoming popular among young people from various regions worldwide. Populations aged between 18 and 30 are observed to be more interested in blowing alleys to socialize and spend time with friends and family.
Youngsters make up 14% of the total population in North America, which is expected to increase further in the coming years.
The bowling center market is moderately fragmented in nature. Key players in the market are adopting creative and innovative strategies to expand their market share and increase their grip on the regional presence in the market. The adoption of new strategies has also attracted more customers, offering them better value. Some of the key players in the market are Hollywood Bowl Group PLC, Bowlero Corp, Ten Entertainment Group PLC, Brunswick Bowling Product LLC, and Pinstripes.