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市場調査レポート
商品コード
1645084
高速道路・道路・橋梁建設:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)Highway, Street, And Bridge Construction - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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高速道路・道路・橋梁建設:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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高速道路・道路・橋梁建設市場規模は、2025年に2兆6,700億米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは6.55%で、2030年には3兆6,700億米ドルに達すると予測されます。
新しいインフラへの需要、都市化、人口増加、経済開拓、近代化とメンテナンスの必要性が、この市場の大きな促進要因となっています。交通インフラに対する政府の投資やイニシアチブも市場成長に寄与しています。
産業は、資金調達の制約、規制のハードル、労働力不足といった課題に直面しています。環境コンプライアンスや地域社会との関わりも、プロジェクト開発に影響を与える要因です。
世界の高速道路・橋梁建設プロジェクトは、アジア太平洋が大きなシェアを占めています。中国やインドといった国々が、高速道路・橋梁建設の主要企業です。インドは最も急成長している高速道路市場のひとつです。インドの国道ネットワークは1.45万kmで、米国に次いで世界第2位であり、2023年までの過去9年間で59%増加しました。中国は世界最大の橋梁建設市場のひとつです。中国は世界最大の吊橋上位10のうち8つを所有し、5つが建設中です。
伝統的に、世界各国の政府は、それぞれの国内におけるインフラ(資金調達と建設)の主要な提供者でした。しかし、ここ数十年の間に、高速道路やインフラのセグメントでは官民パートナーシップがますます一般的になってきています。政府機関と非公開会社のコラボレーションは、交通プロジェクトの資金調達、建設、維持に役立っています。
産業では、ビルディング・インフォメーション・モデリング(BIM)、ドローン、先進材料などの革新的な建設技術の採用が増加しています。これらの技術は、効率性の向上、コストの削減、安全性の強化を目的としています。この産業では、持続可能で環境に優しい建設プラクティスが重視されるようになっています。これには、環境に優しい材料の使用や環境に配慮した建設プロセスが含まれます。
アジア太平洋は、中国の高速道路建設と橋梁建設に牽引され、市場の主要な地域セグメントとなっています。中国は、世界最大の高速道路・橋梁建設市場のひとつです。橋梁インフラにおける中国の優位性は、交通運輸省の統計によって裏付けられており、世界最大の吊橋上位10のうち8つを中国が所有し、5つが建設中であることが明らかになっています。さらに、中国は最長の斜張橋上位10のうち9つを誇り、うち4つは建設中です。さらに、世界最長のアーチ橋10本のうち8本が中国にあり、現在2本が建設中です。橋の建設に力を入れていることは明らかで、技術の進歩や重要なプロジェクトの完成が国の経済・社会開発に貢献しています。特に、広東省の深セン・中山連絡橋の重要な要素である霊甸橋は、世界最長のスパンを持つ鋼箱桁吊橋であり、海上の橋としては最も高い位置にあります。中国東部の江蘇省では、張家港-京江-鹿港の長江大橋が建設中で、完成時には世界最長の吊り橋になる予定です。一方、湖北省では、世界最大のダブルデッキ吊り橋である延吉長江大橋が建設中で、2024年4月までに完成する予定です。
中国はまた、米国とインドに次ぐ世界第3位の道路網を有しており、その継続的な発展に注力しています。国家開発改革委員会(NDRC)と交通運輸省は、高速道路と橋梁インフラに関する中国の野心的な計画を発表しました。目標は2050年までに世界トップクラスの高速道路網を確立することで、2022年7月に発表された「国家高速道路網計画」文書に包括的な計画がまとめられています。この広範な計画の一環として、中国は2035年までに46万1,000kmをカバーする高速道路網の構築を目指しており、そのうち16万2,000kmは高速道路として指定されています。その目的は、近代的で、十分に機能し、効率的で、環境に優しく、インテリジェントで、安全な高速道路システムを構築することです。このネットワークは、人口10万人を超える都市や郡、重要な陸上国境の港にまたがります。高速道路建設への戦略的投資は、特に大都市でCOVID-19が発生した後、中国の経済安定化努力の重要な要素であると考えられています。この包括的なイニシアチブは、交通網の発展に対する中国のコミットメントを反映しています。中国における大規模な高速道路・橋梁建設プロジェクトは、アジア太平洋における高速道路・道路・橋梁建設の成長に大きく貢献する態勢を整えています。
世界はますます都市化しています。世界銀行によると、2023年には世界人口の56%(約44億人)が都市に住むようになるといいます。世界人口の半数以上が都市部に住み、1950年の約3分の1から増加します。この動向は今後も続き、2050年までに都市人口は現在の2倍以上になると予想されています。これによると、少なくとも10人中7人近くが都市部に住むことになります。都市人口の増加に伴い、通勤者や居住者の増加に対応するため、高速道路や道路などの交通インフラに対する需要が高まります。都市部では一般的に、限られた空間に多くの人や車が集中するため、交通渋滞のレベルが高くなります。渋滞を緩和し、交通の流れをスムーズにするため、都市はしばしば高速道路の建設や拡大に投資します。都市部は経済・商業活動の中心地であり、企業、産業、サービス提供者は都市の中心部に集中しています。効率的な高速道路や街路システムは、経済成長を支える財やサービスの輸送に不可欠です。
北米、ラテンアメリカ、カリブ海諸国は、都市化が最も進んだ地域で、人口の5分の4以上が都市部に居住しています。北米の高い都市化によって、世界と同様に高速道路や街路建設の需要が高まっています。米国テキサス州では、2023年第4四半期にノース・タラント・エクスプレス容量改善工事が開始されました。このプロジェクトはテキサス州に全長21kmの高速道路を建設するもので、2027年第1四半期に終了する予定です。このプロジェクトは、ドライバーに信頼できる旅行の選択肢を提供し、交通渋滞を緩和し、テキサス州北部地域の経済成長を支援することを目的としています。もう1つのプロジェクト、米国97ベンド・ノース・コリドーは、ベンド市に9.6kmの米国97高速道路を建設するものです。工事は2023年第4四半期に開始され、2024年第4四半期に完了する予定です。このプロジェクトは、ベンド市内を南北に移動する利用者に時間短縮をもたらし、経済活性化を支援することを目的としています。世界中の都市人口が増加するにつれて、高速道路の需要は増加し、市場の成長を牽引することになると考えられます。
高速道路・道路・橋梁建設市場の競合情勢は、様々な建設会社、請負業者、エンジニアリング会社の存在によって特徴付けられます。この産業は競争が激しく、各社が高速道路の新設から橋梁の改修まで幅広いプロジェクトで契約を争っています。この市場の競争に影響を与える主要要因には、専門知識、経験、財務体質、プロジェクトを予算内で納期通りに遂行する能力などがあります。China Communications Construction Group Ltd、Grupo ACS、China Railway Construction Corp.Ltd.、Skanska AB、We-Build SPAなどが市場の主要企業です。
The Highway, Street, And Bridge Construction Market size is estimated at USD 2.67 trillion in 2025, and is expected to reach USD 3.67 trillion by 2030, at a CAGR of 6.55% during the forecast period (2025-2030).
The demand for new infrastructure, urbanization, population growth, economic development, and the need for modernization and maintenance are significant drivers for this market. Government investments and initiatives in transportation infrastructure also contribute to market growth.
The industry faces challenges such as funding constraints, regulatory hurdles, and labor shortages. Environmental compliance and community engagement are also factors influencing project development.
Asia-Pacific accounts for the major share of highway and bridge construction projects globally. Countries like China and India are leading players in highway and bridge construction. India is one of the fastest-growing highway markets. India's national highways network, at 1.45 lakh km, is now the second largest in the world after the United States, and it has increased by 59% in the past nine years till 2023. China is one of the largest markets for bridge construction worldwide. China has the ownership of eight of the world's top 10 largest suspension bridges, with five under construction.
Traditionally, governments worldwide have been the principal provider of infrastructure (in terms of financing and construction) within their respective countries. However, over the last few decades, Public-Private Partnerships have become increasingly common in the highway and infrastructure sector. Collaborations between government entities and private companies help fund, build, and maintain transportation projects.
The adoption of innovative construction technologies, such as Building Information Modeling (BIM), drones, and advanced materials, is increasing in the industry. These technologies aim to improve efficiency, reduce costs, and enhance safety. The industry has a growing emphasis on sustainable and environmentally friendly construction practices. This includes the use of eco-friendly materials and environmentally conscious construction processes.
Asia-Pacific is the leading geographical segment of the market, driven by highway and bridge construction in China. China is one of the largest markets for highway and bridge construction worldwide. China's dominance in bridge infrastructure is underscored by the Ministry of Transport statistics, revealing the country's ownership of eight of the world's top 10 largest suspension bridges, with five under construction. Additionally, China boasts nine of the top 10 longest cable-stayed bridges, four of which are in progress. Furthermore, eight of the world's 10 longest arch bridges are located in China, with two currently under construction. The focus on bridge construction is evident, with technological advancements and the completion of significant projects contributing to the nation's economic and social development. Notably, the Lingdingyang Bridge, a key element of the Shenzhen-Zhongshan link in Guangdong province, stands out as the world's longest-span steel box girder suspension bridge in the ocean and the highest sea bridge. In east China's Jiangsu province, the Zhangjiagang-Jingjiang-Rugao Yangtze River Bridge, still under construction, is set to become the world's longest suspension bridge span upon completion. Meanwhile, in Hubei province, the Yanji Yangtze River Bridge, the world's largest double-deck suspension bridge, is taking shape, with the towers expected to be finished by April 2024.
China also has the third-largest road network in the world, only behind the United States and India, and it is focused on its continual development. The National Development and Reform Commission (NDRC) and the Ministry of Transport have unveiled China's ambitious plans for its highway and bridge infrastructure. The goal is to establish a world-class highway network by 2050, with a comprehensive plan outlined in the National Highway Network Planning document released in July 2022. As part of this extensive plan, China aims to build a highway network covering 461,000 kilometers by 2035, with 162,000 kilometers designated as expressways. The objective is to create a modern, fully functional, efficient, green, intelligent, and safe highway system. The network will span cities and counties with populations exceeding 100,000 and important land border ports. The strategic investment in highway construction is seen as a vital component of China's economic stabilization efforts, particularly in the aftermath of COVID-19 outbreaks in major cities. This comprehensive initiative reflects China's commitment to advancing its transportation network. The extensive highway and bridge construction projects in China are poised to contribute significantly to the growth of highway, street, and bridge construction in Asia-Pacific.
The world is becoming increasingly urbanized. According to the World Bank, 56% of the world's population, which is about 4.4 billion inhabitants, lived in cities in 2023. More than half of the global population lives in urban areas, up from around one-third in 1950. This trend is expected to continue, with the urban population more than doubling its current size by 2050. According to this, at least nearly 7 of 10 people will live in cities. As the urban population grows, the demand for transportation infrastructure, including highways and streets, rises to accommodate the higher volume of commuters and residents. Urban areas typically experience higher levels of traffic congestion as more people and vehicles concentrate in a limited space. To alleviate congestion and facilitate smoother traffic flow, cities often invest in the construction and expansion of highways. Urban areas are hubs of economic and commercial activities, with businesses, industries, and service providers concentrated in city centers. Efficient highway and street systems are crucial for the transportation of goods and services, supporting economic growth.
North America, Latin America, and the Caribbean are the regions with the highest level of urbanization, with over four-fifths of the population residing in urban areas. The high urbanization in North America necessitates the demand for highways and street construction, as is the case across the world. Construction work on North Tarrant Express Capacity Improvement was commenced in Q4 2023 in Texas, the US. The project involves the construction of a 21-km long highway road in Texas and is expected to finish in Q1 2027. The project aims to provide reliable travel choices for drivers, relieve traffic congestion, and support economic growth in the North Texas region. Another project, the US 97 Bend North Corridor, involves the construction of a 9.6km US 97 highway in the city of Bend. Construction work started in Q4 2023 and is forecast to complete in Q4 2024. The project aims to support economic vitality by generating time savings for users traveling north and south through Bend. As the urban population across the world rises, the demand for highways is going to increase, driving market growth.
The competitive landscape in the highway, street, and bridge construction market is characterized by the presence of various construction companies, contractors, and engineering firms. The industry is highly competitive, with companies vying for contracts on projects ranging from new highway construction to bridge rehabilitation. Key factors influencing competition in this market include expertise, experience, financial strength, and the ability to deliver projects on time and within budget. China Communications Construction Group Ltd, Grupo ACS, China Railway Construction Corp. Ltd, Skanska AB, and We-Build SPA are some of the major players in the market.