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市場調査レポート
商品コード
1645030
欧州の家庭用サイドバイサイド冷蔵庫:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)Europe Household Side By Side Refrigerator - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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欧州の家庭用サイドバイサイド冷蔵庫:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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欧州の家庭用サイドバイサイド冷蔵庫市場は、予測期間中にCAGR 3%を記録する見込みです。
欧州は世界の冷蔵庫市場で2番目に大きい地域です。同市場の成長を牽引しているのは、冷蔵庫を含む家庭内のスマート家電に対する消費者の嗜好の高まりです。加えて、消費者の可処分所得の高さ、スマートフォンの普及、高速インターネットの利用可能性も、同地域全体の高機能冷蔵庫市場の成長を後押しします。家庭用冷蔵庫の販売は、エレクトロニクス・家電専門小売店やホーム&ガーデン専門小売店など、専門的な流通形態を通じては、レビュー期間中に減少する傾向にあります。eコマースは、冷蔵機器市場における小売台数シェアを急速に拡大しています。消費者がオンラインやショールームでモデルを閲覧し、eコマースで購入するのは便利で簡単です。冷蔵家電の市場成長の原動力は、冷蔵庫を含むスマート家電に対する消費者の嗜好の高まりです。消費者の可処分所得が高いこと、スマートフォンが普及していること、高速インターネットが利用可能であることも、同地域における冷蔵庫の成長を後押しします。
ほとんどの欧州諸国では、地元ベンダーが製造する製品は他社製品よりも比較的好まれます。地元メーカーは、製品が質的で、手頃な価格でない限り、決して良い市場シェアを得ることはできないです。つまり、欧州の人々は、柔軟性、多用途・多機能性、利便性、環境に優しい、エネルギー消費が少ない、低価格・リーズナブルといった特徴を持つ製品を好んで使用するのだと説明できます。
COVID-19以降、冷凍機器の小売販売台数の伸びは前年からやや加速しました。パンデミック初期には、食料不足のリスクから備蓄に努める家庭もあったことから、こうした家電製品の需要が高まった。さらに、市場各社による新製品のイントロダクションが市場成長の原動力となると思われます。多くの市場参入企業は、環境に優しく革新的な製品の研究開発に投資しています。さらに、欧州のメーカーは、製品ポートフォリオを多様化し、同地域での製造・流通を拡大するため、新製品の発売・導入に注力しています。
スマートキッチンの動向が家庭用サイドバイサイド冷蔵庫市場の成長に直接影響を与えています。それは、消費者のキッチンに対する購買パターンの変化につながっています。また、住宅市場の急増も市場成長の原動力となっています。多くの先進国では、各国からの移民の増加により人口が増加しています。共働き、核家族化、単身赴任、転職などの増加により、家電製品の購入が増加しています。そのため、世帯消費数も増加し、サイドバイサイド冷蔵庫市場の需要を押し上げています。
オンラインセグメントは、インターネットやスマートフォンの高い普及率に加え、技術の進歩、デジタル化による買い物行動の変化、幅広い商品の入手可能性、オンラインショッピングサイトでの幅広い割引やオファーなどにより、予測期間中に急速な成長が見込まれます。さらに、アフターサービスの向上も冷蔵庫市場の成長に弾みをつけています。メーカー各社は、オンライン販売後のタイムリーな納品と設置を確保するため、他の複数の企業と協力しています。
欧州の家庭用サイドバイサイド冷蔵庫市場は、多数のメーカーがこの業界で事業を展開しているため、その性質上、断片化されています。著名なメーカーとしては、Bosch Group、Electrolux AB、Samsung Electronics、Whirlpool Corp.、LG、General Electric Co.、Haier Group Corp.などが挙げられます。主なメーカーは、存在感と流通チャネルを強化し、それによって高い市場シェアを獲得するために、M&Aや新製品開拓戦略を採用しています。
The Europe Household Side By Side Refrigerator Market is expected to register a CAGR of 3% during the forecast period.
Europe is the second largest region in the global refrigerator market. The growth of the market is driven by the growing preference of consumers for smart appliances in the home, including refrigerators. In addition, the high disposable income of the consumers, the penetration of smartphones, and the availability of high-speed Internet will also drive the market growth of advanced featured refrigerators across the region. Sales of household refrigerators through specialist distribution formats such as electronics & appliance specialist retailers but also home & garden specialist retailers have tended to decrease during the review period. E-commerce is rapidly gaining retail volume shares in the refrigeration appliances market. It is convenient and easy for consumers to browse models online or through showrooms and then purchase through e-commerce, especially in the case of freestanding appliances. The market growth of refrigeration appliances is driven by the increasing preference of consumers for smart appliances, including fridges, in the home. The high disposable income of consumers, the prevalence of smartphones, and the availability of high-speed Internet will also drive the growth of refrigerators in the region.
In most European countries, the products that a local vendor manufactures have comparatively better preference than that of the others, which clearly signifies their preference to encourage their domestic market. Local manufacturers can never get a good market share unless the products are qualitative are have affordable prices. This, in short, can be explained as the Europeans prefer to use products that have features like flexibility, multi-utilization/ multi-functional features, convenience to use, eco-friendly, less energy-utilization, and are of low/reasonable cost.
Post-COVID-19, the refrigeration appliances saw growth in retail volume sales sped up slightly from the previous year. The fact that some households sought to stockpile food during the early stages of the pandemic due to the perceived risk of shortages increased demand for these appliances. Furthermore, the introduction of new products by the market players will drive the market growth. Many market players are investing in research and development of eco-friendly and innovative products in the market. Moreover, manufacturers in Europe are focusing on launching and introducing new products to diversify their product portfolios and expand manufacturing & distribution in the region.
The growing trend of smart kitchens is directly influencing the growth of the household side by side refrigerator market. It is leading to a changing purchasing pattern of the consumer for their kitchen. A surge in the residential side of the market is also driving the market growth. The population is growing in many developed countries due to the increasing number of immigrants from different countries. An increase in the number of working individuals, nuclear families, single-person homes, and job migration has resulted in an increase in the purchase of home appliances. Therefore, the number of household consumption also increased, which is propelling the market demand for side by side refrigerator market.
The online segment is expected to witness rapid growth during the forecast period owing to the high penetration of the Internet and smartphones, along with technological advancements, changes in shopping behavior due to digitalization, availability of a wide range of products, and a wide range of discounts and offers on online shopping sites. In addition, improvements in after-sales services have provided an impetus to the refrigerator market growth. Manufacturers are working with several other companies to ensure timely delivery and installation after the online sales of the product.
Europe's household side by side refrigerator market is fragmented in nature as a large number of manufacturers are operating in this industry. Some prominent players are Bosch Group, Electrolux AB, Samsung Electronics Co. Ltd., Whirlpool Corp., LG, General Electric Co., and Haier Group Corp., among others. The key manufacturers have been adopting mergers and acquisitions and new product development strategies to strengthen their presence and distribution channels and, thereby, gain a higher market share.