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市場調査レポート
商品コード
1645013

欧州の電気式スペースヒーター:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Europe Electric Space Heaters - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
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欧州の電気式スペースヒーター:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州の電気式スペースヒーター市場は予測期間中に4%以上のCAGRで推移する見込み

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主要ハイライト

  • ドイツ、チェコ共和国、ノルウェー、アイスランド、スイスは、年間を通じて寒冷な気候の欧州諸国のひとつです。そのため、この地域では電気スペースヒーターが重要な民生用電子機器製品となっています。
  • コビド後、欧州連合の家庭用電気料金は急上昇し、電気スペースヒーターメーカーをエネルギー効率の高い電化製品へと導いています。流通チャネルの面では、民生用電子機器のオンライン販売が昨年約37%のシェアに増加し、オンラインチャネルを通じた電気スペースヒーターの需要増につながっています。
  • COVID-19の出現により、家庭の維持管理に対する欧州の消費者の支出は増加しました。ドイツの冬の平均気温は摂氏1.8度まで低下し、家庭用電気スペースヒーターの需要にプラスの外部性をもたらしました。欧州の寒さと雨の多い天候の中、COVID患者が増加し、その結果入院率が上昇し、病院からの電気スペースヒーターの需要が増加しました。
  • 欧州におけるCOVID後の民生用電子機器の売上は、小型電化製品の単価が一定であることから継続的に増加しており、家庭にとって手頃な価格となっています。欧州連合(EU)の一人当たり所得は、経済がCOVID-19の悪影響から回復し、雇用が増加し、人々の購買力を高め、電気スペースヒーターの需要にプラスの外部性を作成するにつれて、上昇し、増加を観察しました。

欧州の電気スペースヒーターの市場動向

住宅スペースの増加が電気スペースヒーターの需要を高める

  • ノルウェー、フィンランド、アイスランドのロシア地域は、欧州で最も寒い地域として存在している国の一つです。欧州の住宅不動産価値は、長年にわたって継続的な増加を観察し、同様に電気スペースヒーターの販売のための市場スペースを作成します。
  • 欧州連合(EU)の家庭のエネルギー消費量では、暖房部門が64.5%の最大シェアを占め、次いで給湯と照明が続きます。
  • 欧州の住宅は、公共施設や商業施設に比べてエネルギー消費量が多いです。欧州のエネルギー危機と電気料金の上昇に伴い、家族を暖かく保つためのエネルギー効率の高い電化製品への需要が昨年の冬に増加し、欧州の電気スペースヒーター市場の拡大と開放につながりました。

欧州におけるスマートホームの台頭

  • 欧州の人々は、スマートでエネルギー効率の高い機能を備えた電化製品の採用に向かっており、メーカーによるエネルギー効率の高い電気スペースヒーターの開発の必要性を高めています。欧州では、スマートホーム市場の収益が継続的に成長しているため、スマート機能を備えた電気スペースヒーターの販売にプラスの外部性が生まれている
  • 電気ヒーターのスマート機能により、ユーザーはボタン一つで部屋全体の温度を変えることができます。電気スペースヒーターにはWi-Fiが搭載されているため、モバイルアプリで簡単にコントロールできます。これにより、ユーザーはスケジュールを設定し、温度を調整し、エネルギー消費をリアルタイムでモニターすることができます。
  • 市場におけるこうした技術革新により、イタリア、ハンガリー、デンマークは、省エネプログラムに切り替える人口が最も多い欧州諸国として台頭しており、この地域におけるスマートなエネルギー効率の高いヒーターの需要を高めています。

欧州の電気スペースヒーター産業概要

欧州の電気スペースヒーター市場は細分化されており、毎年寒冷な気候の影響を受けるこの地域は、世界の電気スペースヒーターメーカーを引き付けています。電気ヒーターの使用の増加は、地域の電気料金を引き上げ、世界の参入企業によって供給される必要があるエネルギー効率の高い電気スペースヒーターの需要を引き起こしています。こうした動向は、効率的で革新的な低価格製品を持つ新規参入企業にとって市場機会をもたらしました。市場の主要企業は、Inelco、Tansun、LG Electronics、Styebel Eltron、Havellsです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 欧州主要都市における継続的な寒波が需要を牽引
    • コビド後の景気回復に伴う人々の購買力の増加
  • 市場抑制要因
    • 電化製品の価格上昇が需要に影響
    • 暖房器具のサプライチェーンの混乱が市場に影響
  • 市場機会
    • 住宅と商業施設特有のニーズに応じたエネルギー効率の高い製品の創出
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 欧州電気スペースヒーター市場における技術革新
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 対流式ヒーター
    • ラジエントヒーター
    • その他
  • 用途別
    • 住宅用
    • 業務用
  • 流通別
    • オンライン
    • オフライン
  • 国別
    • ドイツ
    • 英国
    • ポーランド
    • フランス
    • イタリア
    • その他の欧州

第6章 競合情勢

  • 市場集中度概要
  • 企業プロファイル
    • Inelco
    • Tansun
    • LG Electronics
    • Stiebel Eltron
    • Havells
    • Ecaros
    • Elvhis
    • Opranic
    • Redwell
    • DBK Industrial*

第7章 市場動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 50001352

The Europe Electric Space Heaters Market is expected to register a CAGR of greater than 4% during the forecast period.

Europe Electric Space Heaters - Market - IMG1

Key Highlights

  • Germany, The Czech Republic, Norway, Iceland, and Switzerland are among the European countries with cold weather all year. This makes Electric space heaters an important appliance in the region.
  • Post covid, household electricity prices in the European Union have risen steeply, leading electric space heater manufacturers to make their appliances energy efficient. In terms of distribution channels, Online sales of household appliances increased to a share of around 37% last year, leading to rising demand for electric space heaters through online channels.
  • With the advent of COVID-19, European consumer spending on household upkeep observed an increase. The average winter temperature in Germany declined to 1.8 degrees celsius, creating a positive externality for the demand for Electric space heaters in homes. During Cold and wetter weather in Europe, COVID cases rose, resulting in an increase in hospitalization rate with a rise in electric space heater demand from hospitals.
  • Post-COVID revenue of household appliances in Europe is observing a continuous increase with a constant price per unit of small appliances, making it affordable for households. The per capita income in the European Union rose and observed an increase as the economy recovered from the negative impact of COVID-19 with rising jobs and employment, increasing the purchasing power of people and creating a positive externality for the demand for electric space heaters.

Europe Electric Space Heaters Market Trends

Increase In Residential Space Rising Demand For Electric Space Heater

  • Russian regions of Norway, Finland, and Iceland are among the countries existing as the coldest regions in Europe. The value of Residential real estate in Europe has observed a continuous increase over the years, creating market space for the sales of electric space heaters as well.
  • In terms of Energy consumption of European Union (EU) Households, space heating segments occupy the largest share of 64.5%, with water heating and lightening existing next in line, highlighting the value and usage of Electric space heaters in the region.
  • Residential buildings in the European region consume higher levels of energy in comparison to Public and Commercial buildings. With the energy crisis in Europe and the rise in electricity bills, demand for energy-efficient appliances to keep families warm increased last winter, leading to the expansion and opening of Europe's electric space heater market for global players, especially China, with a 70% increase in demand for electric heater import.

Rise of Smart Homes in Europe

  • European people are moving towards the adoption of appliances equipped with smart and energy-efficient features, raising the need for the creation of energy-efficient electric space heaters by manufacturers. In Europe, as the revenue in the Smart home market is observing continuous growth, it is creating a positive externality for the sales of electric space heaters equipped with smart features.
  • With smart features in electric heaters, users can change the temperature in an entire room with one press of a button. As the electric space heaters are equipped with Wi-Fi, the device can be easily controlled via a mobile app. This allows users to set schedules, adjust the temperature, and monitor energy consumption in real-time.
  • With these technological innovations in the market, Italy, Hungary, and Denmark are emerging as European countries with the largest number of population switching to energy-saving programs, raising demand for smart energy-efficient heaters in the region.

Europe Electric Space Heaters Industry Overview

The European electric space heater market is fragmented, and the region being affected by a cold climate each year is attracting global electric space heater manufacturers in the region. The rising use of electric heaters is raising electricity prices in the region, causing demand for energy-efficient electric space heaters, which need to be supplied by global players. These trends led to market opportunities for new players with efficient, innovative, and low-cost products. The major players in the market are Inelco, Tansun, LG Electronics, Stiebel Eltron and Havells.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Continuous Cold weather in major cities of Europe driving demand
    • 4.2.2 Increase in purchasing power of people with economic recovery post covid
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Increase in Price of Electrical Appliances affecting demand
    • 4.3.2 Supply chain disruption in Heating appliance affecting the market
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 Creation of energy efficient products of as per residential and commercial specific needs
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porters' Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitutes
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Technological Innovations in Europe Electric Space Heater Market
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Types
    • 5.1.1 Convection Heater
    • 5.1.2 Radiant Heater
    • 5.1.3 Other Types
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Residential
    • 5.2.2 Commercial
  • 5.3 By Distribution
    • 5.3.1 Online
    • 5.3.2 Offline
  • 5.4 By Country
    • 5.4.1 Germany
    • 5.4.2 United Kingdom
    • 5.4.3 Poland
    • 5.4.4 France
    • 5.4.5 Italy
    • 5.4.6 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Inelco
    • 6.2.2 Tansun
    • 6.2.3 LG Electronics
    • 6.2.4 Stiebel Eltron
    • 6.2.5 Havells
    • 6.2.6 Ecaros
    • 6.2.7 Elvhis
    • 6.2.8 Opranic
    • 6.2.9 Redwell
    • 6.2.10 DBK Industrial*

7 MARKET FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US