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市場調査レポート
商品コード
1645003

電気スペースヒーター:世界の市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Global Electric Space Heaters - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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電気スペースヒーター:世界の市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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  • 目次
概要

世界の電気スペースヒーター市場は、予測期間中に7%を超えるCAGRで推移すると予想されています。

Global Electric Space Heaters-Market-IMG1

COVID-19の出現により、家庭用電気製品の卸売価格は世界的に大幅に上昇し、昨年の指数は134まで上昇しました。これは電気スペースヒーター市場にも影響を与え、期間中需要の減少とともに価格の上昇が観察されました。この期間に電気スペースヒーターは、対流式スペースヒーターと赤外線スペースヒーターが市場の主要製品として存在し、エネルギーを熱に変換する効率が改善されました。

ロシア、カザフスタン、アラスカ、スロバキア、グルジア、ポーランド、アイスランド、ウクライナは、世界的に気温が大きく低下し、ヒーターの採用率が高い地域のひとつです。昨年、ロシアは21億米ドルの電気ヒーターを輸入し、中国、ドイツ、イタリア、ポーランド、ベラルーシから輸入されたヒーターが大きなシェアを占めています。これに加えて、世界の一人当たり所得の増加に伴い、人々は電気スペースヒーターが効率的なオプションとして存在する暖房のために便利で環境に優しい家電製品を採用しています。

世界の電気スペースヒーター市場動向

世界の不動産市場における電気スペースヒーターの成長機会

住宅用不動産の世界の価値は着実に増加しており、昨年4,940万米ドルに達しました。米国、インド、欧州などの国々は、世界企業のオフィススペースとして大きなシェアを占めています。このようなオフィスと住宅スペースの成長は、電気スペースヒーター市場にさらなる機会を生み出しています。電気スペースヒーターは、そのエネルギー効率と携帯性により、家庭やオフィスの暖房用ソリューションとして普及しています。

新興国における必需品への支出の増加

世界の消費者支出総額は56兆9,660億米ドルの水準まで急増し、このうちスマートホーム製品やサービスへの支出は昨年1,340億米ドルの水準まで増加しました。このような消費動向は、世界の気候変動に伴い、夏や寒さの厳しさが世界的に増していることから、電気スペース・ヒーター市場の販売に好機が訪れていることを意味しています。

電気器具の規格とラベリングは、より多くの家庭がこれらの機器を採用し、従来の暖房器具から移行することで、電気スペースヒーター器具のエネルギー削減につながっています。急速な経済回復を遂げたインドのような新興諸国は、電気スペースヒーターにとってプラスの外部性を示す電化製品の販売増加を観察しています。

世界の電気スペースヒーター産業概要

無線LAN接続、プログラマブル・サーモスタット、省エネモードなどの新しい技術的特徴を製品に盛り込むため、電気スペースヒーター・メーカー間の競合が激化しています。企業は、オフィス、家庭、または他の屋内スペースのいずれかの用途に応じて製品を設計することにより、市場、消費者のリーチ、および収益を増加させるためにこれをやっています。世界の電気スペースヒーター市場で事業展開している企業には、Daison Group、Daikin Industries、Energy Wise Solution、Kerone、Havellesなどがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 家族数とオフィススペースの増加
    • 家電製品への支出の増加
  • 市場抑制要因
    • コビド後の電気機器価格の上昇
    • サプライチェーンに影響を及ぼす地政学的緊張に伴う世界的貿易規制の増加
  • 市場機会
    • スマート機能を搭載した電気スペースヒーターの台頭が市場を牽引
    • 家庭における環境配慮型電化製品の採用
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • セラミックヒーター
    • オイル充填ヒーター
    • 赤外線ヒーター
    • その他
  • 用途別
    • 家庭
    • オフィス
    • 学校
    • その他
  • 地域別
    • 北米
    • ラテンアメリカ
    • 欧州
    • 中東・アフリカ
    • アジア太平洋

第6章 競合情勢

  • 市場集中度の概要
  • 企業プロファイル
    • Dyson Group Co
    • Daikin Industries Ltd
    • Energy Wise Solutions
    • Kerone
    • Havells
    • Sunrise products
    • HC Thermal
    • Sigma Thermal
    • Vacker
    • Reznor*

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 免責事項

目次
Product Code: 50001009

The Global Electric Space Heaters Market is expected to register a CAGR of greater than 7% during the forecast period.

Global Electric Space Heaters - Market - IMG1

With the advent of Covid-19 wholesale prices of domestic electric appliances globally observed a significant increase rising to an index of 134 last year. This had an impact on the electric space heater market as well which observed an increase in price with a decline in demand during the period. Electric space heaters over the period had emerged with improved efficiency in converting energy to heat with Convection space and Infrared space heaters existing as leading products in the market.

Russia, Kazakhstan, Alaska, Slovakia, Georgia, Poland, Iceland, and Ukraine are among some of the regions globally observing a large decline in temperature and having a higher adoption rate of heaters. Over the last year, Russia imported electric heaters having a value of USD 2.1 Billion with a major share of heaters imported from China, Germany, Italy, Poland, and Belarus. In addition to this with a rise in per capita income globally people are adopting convenient and eco-friendly appliances for heating for which Electric space heaters exist as an efficient option.

Global Electric Space Heaters Market Trends

Growing Opportunities for Electric Space Heaters in the Global Real Estate Market

The global value of residential real estate has been steadily increasing and reached USD 0.49 quadrillion last year. Countries such as the United States, India, and Europe have a significant share of office space for global companies. This growth in office and residential space is creating more opportunities for the electric space heater market. Electric space heaters are becoming a popular solution for heating homes and offices due to their energy efficiency and portability.

Growing Expenditure on Essential Items in Emerging Nation

Total consumer spending globally had observed a sharp increase rising to the level of USD 56,966 Billion of this spending on smart home products and services increased to a level of USD 134 Billion last year. This consumption spending trend signifies an existing opportunistic market for sales of Electric Space Heaters market as with global climate change intensity of summers as well cold are increasing globally.

Standards and labeling in electric appliances are resulting in an energy reduction of Electric space heater appliances with more households adopting these equipments and shifting from traditional heating appliances. Post Covid developing countries such as India with a speedy economic recovery are observing increased sales of electronic appliances signalling a positive externality for Electric Space heaters.

Global Electric Space Heaters Industry Overview

Competition is increasing among the Electric space heater manufacturer for including new technical features in their products with wifi connectivity, programmable thermostat, and energy-saving modes. Firms are doing this to increase their market, consumer reach, and revenue by designing their products according to their use either in offices, homes, or other indoor spaces. Among the players operating in the Global Electric Space Heater market are Daison Group, Daikin Industries, Energy Wise Solution, Kerone, Havelles, and other players.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Rising Number of Family and Office Space
    • 4.2.2 Increase in Expenditure on Home appliances
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Rise in price of electric equipments post covid
    • 4.3.2 Increase in global trade restrictions with geopolitical tensions affecting supply chain
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 Rising Smart Features Equipped Electric Space heater driving the market
    • 4.4.2 Adoption of Environment Friendly Appliances in Home
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porters' Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitutes
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Ceramic Heater
    • 5.1.2 Oil Filled Heater
    • 5.1.3 Infrared Heaters
    • 5.1.4 Others
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Family
    • 5.2.2 Office
    • 5.2.3 School
    • 5.2.4 Others
  • 5.3 By Region
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Latin America
    • 5.3.3 Europe
    • 5.3.4 Middle East and Africa
    • 5.3.5 Asia Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Dyson Group Co
    • 6.2.2 Daikin Industries Ltd
    • 6.2.3 Energy Wise Solutions
    • 6.2.4 Kerone
    • 6.2.5 Havells
    • 6.2.6 Sunrise products
    • 6.2.7 HC Thermal
    • 6.2.8 Sigma Thermal
    • 6.2.9 Vacker
    • 6.2.10 Reznor*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER