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市場調査レポート
商品コード
1645003
電気スペースヒーター:世界の市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)Global Electric Space Heaters - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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電気スペースヒーター:世界の市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の電気スペースヒーター市場は、予測期間中に7%を超えるCAGRで推移すると予想されています。
COVID-19の出現により、家庭用電気製品の卸売価格は世界的に大幅に上昇し、昨年の指数は134まで上昇しました。これは電気スペースヒーター市場にも影響を与え、期間中需要の減少とともに価格の上昇が観察されました。この期間に電気スペースヒーターは、対流式スペースヒーターと赤外線スペースヒーターが市場の主要製品として存在し、エネルギーを熱に変換する効率が改善されました。
ロシア、カザフスタン、アラスカ、スロバキア、グルジア、ポーランド、アイスランド、ウクライナは、世界的に気温が大きく低下し、ヒーターの採用率が高い地域のひとつです。昨年、ロシアは21億米ドルの電気ヒーターを輸入し、中国、ドイツ、イタリア、ポーランド、ベラルーシから輸入されたヒーターが大きなシェアを占めています。これに加えて、世界の一人当たり所得の増加に伴い、人々は電気スペースヒーターが効率的なオプションとして存在する暖房のために便利で環境に優しい家電製品を採用しています。
住宅用不動産の世界の価値は着実に増加しており、昨年4,940万米ドルに達しました。米国、インド、欧州などの国々は、世界企業のオフィススペースとして大きなシェアを占めています。このようなオフィスと住宅スペースの成長は、電気スペースヒーター市場にさらなる機会を生み出しています。電気スペースヒーターは、そのエネルギー効率と携帯性により、家庭やオフィスの暖房用ソリューションとして普及しています。
世界の消費者支出総額は56兆9,660億米ドルの水準まで急増し、このうちスマートホーム製品やサービスへの支出は昨年1,340億米ドルの水準まで増加しました。このような消費動向は、世界の気候変動に伴い、夏や寒さの厳しさが世界的に増していることから、電気スペース・ヒーター市場の販売に好機が訪れていることを意味しています。
電気器具の規格とラベリングは、より多くの家庭がこれらの機器を採用し、従来の暖房器具から移行することで、電気スペースヒーター器具のエネルギー削減につながっています。急速な経済回復を遂げたインドのような新興諸国は、電気スペースヒーターにとってプラスの外部性を示す電化製品の販売増加を観察しています。
無線LAN接続、プログラマブル・サーモスタット、省エネモードなどの新しい技術的特徴を製品に盛り込むため、電気スペースヒーター・メーカー間の競合が激化しています。企業は、オフィス、家庭、または他の屋内スペースのいずれかの用途に応じて製品を設計することにより、市場、消費者のリーチ、および収益を増加させるためにこれをやっています。世界の電気スペースヒーター市場で事業展開している企業には、Daison Group、Daikin Industries、Energy Wise Solution、Kerone、Havellesなどがあります。
The Global Electric Space Heaters Market is expected to register a CAGR of greater than 7% during the forecast period.
With the advent of Covid-19 wholesale prices of domestic electric appliances globally observed a significant increase rising to an index of 134 last year. This had an impact on the electric space heater market as well which observed an increase in price with a decline in demand during the period. Electric space heaters over the period had emerged with improved efficiency in converting energy to heat with Convection space and Infrared space heaters existing as leading products in the market.
Russia, Kazakhstan, Alaska, Slovakia, Georgia, Poland, Iceland, and Ukraine are among some of the regions globally observing a large decline in temperature and having a higher adoption rate of heaters. Over the last year, Russia imported electric heaters having a value of USD 2.1 Billion with a major share of heaters imported from China, Germany, Italy, Poland, and Belarus. In addition to this with a rise in per capita income globally people are adopting convenient and eco-friendly appliances for heating for which Electric space heaters exist as an efficient option.
The global value of residential real estate has been steadily increasing and reached USD 0.49 quadrillion last year. Countries such as the United States, India, and Europe have a significant share of office space for global companies. This growth in office and residential space is creating more opportunities for the electric space heater market. Electric space heaters are becoming a popular solution for heating homes and offices due to their energy efficiency and portability.
Total consumer spending globally had observed a sharp increase rising to the level of USD 56,966 Billion of this spending on smart home products and services increased to a level of USD 134 Billion last year. This consumption spending trend signifies an existing opportunistic market for sales of Electric Space Heaters market as with global climate change intensity of summers as well cold are increasing globally.
Standards and labeling in electric appliances are resulting in an energy reduction of Electric space heater appliances with more households adopting these equipments and shifting from traditional heating appliances. Post Covid developing countries such as India with a speedy economic recovery are observing increased sales of electronic appliances signalling a positive externality for Electric Space heaters.
Competition is increasing among the Electric space heater manufacturer for including new technical features in their products with wifi connectivity, programmable thermostat, and energy-saving modes. Firms are doing this to increase their market, consumer reach, and revenue by designing their products according to their use either in offices, homes, or other indoor spaces. Among the players operating in the Global Electric Space Heater market are Daison Group, Daikin Industries, Energy Wise Solution, Kerone, Havelles, and other players.