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市場調査レポート
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1644900

フィリピンの医薬品包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Philippines Pharmaceutical Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 83 Pages
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2~3営業日
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フィリピンの医薬品包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 83 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

フィリピンの医薬品包装市場規模は2025年に1億7,652万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは4.48%で、2030年には2億1,976万米ドルに達すると予測されます。

COVID-19のパンデミックはフィリピンの医薬品包装産業にプラスとマイナスの両方の影響を与えたため、産業の組織には多くの潜在的な機会と課題が生まれました。他の多くのセクターと同様に、COVID-19パンデミックは、渡航制限、封鎖措置、労働力不足により、医薬品包装セクターにおける大きな混乱から始まった。

主要ハイライト

  • World Bankのデータによると、フィリピンの人口は2021年に1億1,100万人を突破します。フィリピンは現在、世界で13番目に人口の多い国であり、ASEAN加盟国の中では2番目に人口の多い国です。さらに、世界銀行のデータによると、2021年にはフィリピン人口の5.7%が65歳以上の高齢者となり、全人口よりも高い割合で増加しています。この年齢層は、医療上、心血管疾患、高血圧、糖尿病、呼吸器疾患などの合併症を抱えやすいです。このような人口の増加は、新興経済諸国の急速な発展とともに、同国の医薬品セクターに明るい市場展望をもたらしています。
  • COVID-19の大流行は、同国における医薬品産業の重要性を浮き彫りにしました。アストラゼネカのような多国籍企業の存在は、同国がより多くのワクチンを急ピッチで確保するのに役立った。COVID-19に対抗する医薬品の現地生産は、同国における人命救助と入院の削減に極めて重要でした。このような開発により、医薬品包装市場への投資の可能性が高まると期待されています。
  • パンデミックは、国内製薬産業の必要性を浮き彫りにしました。そのため、フィリピン投資委員会(BOI)は、製薬会社がCOVID-19医薬品やワクチンを製造する製造拠点としてフィリピンを積極的に推進しています。例えば、2022年1月、投資委員会(BOI)は、COVID-19医薬品モルヌピラビルを国内で製造するLloyd Laboratories, Inc.の2,400万PHPのプロジェクトを承認しました。COVID-19パンデミックの影響により、医療への支出が増加することが予想されます。製薬会社もまた、COVID-19ウイルスの流行により、メンテナンス用医薬品やマルチビタミンの需要が急増していることを目の当たりにしています。
  • Universal Health Coverage(UHC)などの政府制度の実施、高品質なジェネリック医薬品に対する需要の高まり、社会的弱者の多さ、一人当たりの医療費の増加、多国籍企業による投資の増加などは、フィリピンの医薬品産業の成長要因の一部です。
  • Philippine Pharmaceutical Manufacturers Association(PPMA)によると、国民皆保険制度(UHC)が実施される前は、フィリピンの人口の3分の1近くしか適切な医薬品を入手できませんでした。ユニバーサル・医療(UHC)プログラムの実施により、政府は、特に貧困層の人々に必要な医療サービスと解決策を提供することを意図しています。そのため、今後数年間は大量の医薬品を供給する機会があり、大衆が医療にアクセスできるようにするため、価格が安いジェネリック医薬品の需要が増加すると予想されます。

フィリピンの医薬品包装市場の動向

医薬品需要の急増と偽造品に対する厳しい規範が市場成長の原動力となる見込み

  • フィリピンでは、組織型薬局小売チェーンが積極的に成長しています。スピーディな成長を実現するため、薬局チェーンは独立系薬局や地域チェーンを買収しています。マニラ、ルソン島中部、ビコール地方が新規出店の主要対象地域となっています。市場が日に日に集中しているため、各社は国内のさまざまな州や後発地域、特にビサヤ諸島への出店に力を入れています。
  • フィリピンでは、医薬品は先発品、ブランドジェネリック、ノンブランドジェネリックの3つのセグメントに分類されています。低い製造コストと長年にわたる高い売上高により、多くの製薬会社はより多くの先発品とノーブランドのジェネリック医薬品を製造することを選択しました。
  • フィリピン保健省(DOH)によると、フィリピンではいくつかの病気が国中で流行しています。フィリピン人の急性上気道炎による死亡者数は、2019年と2020年には数百万人に達します。地域社会に影響を及ぼす他の主要な病気は、高血圧、尿路感染症、急性下気道感染症と肺炎、皮膚病、動物咬傷、気管支炎、インフルエンザです。これが医薬品需要の大きな急増につながり、包装市場の成長につながっています。
  • 感染症から非感染症へのシフトが進み、食事、アルコール、運動不足が原因で心臓病などが急成長しています。フィリピンでは医療製品や医薬品が求められています。フィリピン統計局(PSA)によると、同国の経常医療費(CHE)は2019~2020年に10.9%伸び、総額約7,920億PHP(165億米ドル)に達しました。
  • 政府の数々の改革や、すべてのフィリピン国民に基本的なレベルの医療を提供するユニバーサルヘルスカバレッジ(UHC)制度の導入により、加速度が高くなっています。また、フィリピン国民に安価な医療を提供するため、公立病院にジェネリック医薬品の提供を義務付ける新しい法律もあります。現在、世界トップ20の製薬会社のうち14社がフィリピンに製造拠点を有しています。政府による事業登録手続きの簡素化に伴い、製薬産業におけるビジネス機会は年々拡大・成長しています。
  • フィリピン保健省(DOH)と食品医薬品局によると、2021年、フィリピンには約3万1,650の認可された医薬品施設があり、そのうち約2万2,000がドラッグストアでした。フィリピンを代表するドラッグストアは、Generics PharmacyとMercury Drugです。一方、国内には6,000以上の医薬品販売業者があった。

市民の健康問題の増加が市場成長の原動力に

  • フィリピンでは人口の78%が保険に加入しており、ブランド医薬品が市場を独占しています。フィリピンは製薬企業にとって世界で11番目に魅力的な市場であり、ASEAN諸国の中では3番目に魅力的な市場です。これは、人口の増加、医療ツーリズムの割合の高さ、その他同様の要因など、様々な要因によるところが大きい(引用元:Pharmaceutical &Healthcare Association of Philippines)
  • フィリピン人の所得が急速に増加し、医療産業が輸入に大きく依存しているため、外資系企業が利用できる国内需要が生まれています。産業の専門家の調査によると、心不全や心臓発作などの心血管疾患とがんがフィリピンにおける2大死因です。熱に弱い抗がん剤の効果を確実にするためには、二次包装として断熱包装ソリューションを、一次包装として容器を選ぶことが不可欠です。
  • フィリピンでは、他の中低所得国と同様、糖尿病が急速に公衆衛生上の大きな問題となっています。糖尿病をコントロールするためには、治療と医薬品を入手しやすく、手頃な価格で購入できることが重要です。フィリピンでは、フィリピン人の成人の14人に1人が糖尿病を患っています。2019年現在、国際糖尿病連合(IDF)のデータによると、フィリピンの成人人口(当時)6,326万5,700人のうち399万3,300人が糖尿病を患っており、成人の糖尿病有病率は6.3%でした。今後、同国では糖尿病患者の増加が予想され、インスリンの大きな需要に応えることが期待され、容器包装の大きな需要につながります。
  • さらに、PSA(フィリピン)によると、家計の健康支出は過去5年間で徐々に増加しており、COVID-19パンデミック発生後の2021年に最も高くなりました。2021年、フィリピンの家計最終消費支出は約6,270億フィリピン・ペソとなりました。
  • 政府と医療部門には、フィリピンの医療のあり方を変革する大きな圧力がかかっています。需要の主因は、人口の増加と高齢化です。国連によると、2015年、65歳以上の人口に占める割合は約4.6%に達しました。2100年には65歳以上の人口は25.6%に達すると予測されています。2100年には65歳以上の人口は25.6%に達すると予測されています。この要因は、ボトル&容器、シリンジ&カートリッジ、バイアル&アンプル、パウチ&パックといった主要な包装ニーズに対応し、国内での主要なジェネリック医薬品需要につながると考えられます。グルコース点滴は高齢化により主要な需要を満たすと予想されます。これはブドウ糖の包装に必要なパウチ包装の需要につながると考えられます。
  • Trend Economyによると、フィリピンにおける医薬品の輸入シェアは、2020年にインドが約15.7%、ドイツが13.4%、米国が11.5%となっています。フィリピンへの輸出では、シンガポール(21%)、タイ(14.8%)、日本(12.5%)が大きなシェアを占めています。これらの国々の輸出入動向は、今後も同じ傾向が続くと予想されます。これは医薬品包装の大きな需要につながると考えられます。さらに、フィリピン製薬工業協会(PPMA)によると、今後5年間の産業の成長は国民皆保険制度の実施によって支えられるといいます。政府による国民皆保険制度により、地元メーカーや外国業者が政府の入札を通じて医薬品の供給に参加する機会が与えられます。

フィリピンの医薬品包装産業概要

フィリピンの医薬品包装市場は競争が激しく、Robicel Trading、Euro-med Laboratories Phil.Inc.、Bestpak packaging Solutions Inc.、Netpak Phils.Inc.などです。同市場で大きなシェアを持つこれらの大手企業は、海外における顧客基盤の拡大に注力しています。これらの企業は、市場シェアを拡大し、収益性を高めるために、戦略的な協力イニシアティブを活用しています。

  • 2022年5月-中国の製薬会社であるYisheng Biopharmaは、臨床検査やワクチンの共同開発・製造・販売における投資利益を現地企業と追求する計画について述べました。易生生物製薬はすでに現地の製薬会社と契約を結んでおり、同社はワクチンの商業化に関する提携の可能性について、他の現地企業とも会合を持つといわれています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 医薬品市場概要
  • 主要市場インフルエンサー
  • COVID-19が市場に与える影響
  • 主要製薬企業一覧
  • 医薬品包装-市場概要

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 医薬品需要の急増と偽造品に対する厳しい規範
  • 市場課題
    • 包装拠点が少ないため他国に依存
  • 市場動向
  • GMP規制

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Robicel Trading
    • Euro-med Laboratories Phil., Inc.
    • Bestpak Packaging Solutions, Inc.
    • Netpak Phils., Inc.
    • GL Otometz Corporation
    • Plastic Container Packaging Corporation(PCPC)
    • APO International Marketing Corporation
    • Merfel Plastic Products
    • Versa Group Philippines Corporation
    • SwissPac
    • Berry Global Inc.
    • Shandong Pharmaceutical Glass Co., Ltd
    • Amcor Flexibles Philippines Corp.(Amcor PLC)

第7章 市場展望

目次
Product Code: 91873

The Philippines Pharmaceutical Packaging Market size is estimated at USD 176.52 million in 2025, and is expected to reach USD 219.76 million by 2030, at a CAGR of 4.48% during the forecast period (2025-2030).

The COVID-19 pandemic had both positive and negative impacts on the pharmaceutical packaging industry of the Philippines, therefore creating many potential opportunities and challenges for organizations in the industry. Like many other sectors, the COVID-19 pandemic started with significant disruptions in the pharmaceutical packaging sector owing to travel restrictions, lockdown measures, and labor shortages.

Key Highlights

  • The World Bank data indicates that the Philippines population will reach the 111-million mark in 2021. The country is currently the 13thmost populous country in the world and the 2ndmost populated among the ASEAN member states. Further, the World Bank Data indicated that, in 2021, 5.7% of the Philippine population was aged 65 years and above and increasing at a higher rate than the overall population. This age group, medically, is prone to have comorbidities such as cardiovascular diseases, hypertension, diabetes, and respiratory diseases. Such a growing population, along with a rapidly developing economy, provides a bright market outlook for the country's pharmaceutical sector.
  • The COVID-19 pandemic highlighted the importance of the pharmaceutical industry in the country. The presence of multinational companies such as AstraZeneca helped the country to secure more vaccines at a rapid pace. The local production of medicines against COVID-19 was crucial to saving lives and reducing hospitalization in the country. Such developments are expected to create increased potential for investment in the pharmaceutical packaging market.
  • The pandemic highlighted the need for a robust domestic pharmaceutical industry. Hence, the Board of Investments (BOI) of the Philippines has been actively promoting the country as a manufacturing hub for pharmaceutical companies to manufacture COVID-19 medicines and vaccines. For instance, in January 2022, the Board of Investments (BOI) approved a PHP 24 million project of Lloyd Laboratories, Inc. to manufacture the COVID-19 drug Molnupiravir in the country. The impact of the COVID-19 pandemic is expected to increase the spending on healthcare. Pharmaceutical companies have also witnessed a surge in demand for maintenance medicines and multivitamins owing to the COVID-19 virus outbreak.
  • Implementation of government schemes such as Universal Health Coverage (UHC), rising demand for high-quality generics, high volume of a vulnerable population, growing per capita health expenditure, and increasing investments from multinational market players are some of the growth drivers of the pharmaceutical industry in the country.
  • According to the Philippine Pharmaceutical Manufacturers Association (PPMA), before the implementation of the Universal Health Care (UHC) program, only nearly one-third of the Philippine population had access to the right medicine. With the implementation of the Universal Health Care (UHC) program, the government is intended to supply the required health care services and solutions, particularly to the poor member of society. Therefore, there is an opportunity during the next few years to provide a large volume of medicine in the country, with generic medicine demand expected to increase, owing to its lesser pricing, to make healthcare accessible to the masses.

Philippines Pharmaceutical Packaging Market Trends

Surge in Demand for Medicines and Stringent Norms Against Counterfeit Products are Expected to Drive the Market Growth

  • Organized pharmacy retail chains are growing aggressively in the Philippines. In order to achieve speedy growth, the pharmacy chains are acquiring independent pharmacies and regional chains as it helps them to save the costs and operations to open a pharmacy store and build it up from scratch. Manila, Central Luzon, and Bicol Region have been key target regions for opening new pharmacies. As the market is becoming concentrated day by day, the companies are focusing on opening stores in different provinces and less developed regions of the country, especially in the Visayas Islands.
  • In the Philippines, pharmaceutical drugs are regulated into three segments, namely, originator, branded generics, and unbranded generics. Due to its low manufacturing costs and high sales over the years, many pharmaceutical corporations opted for producing more branded and unbranded generics.
  • According to DOH (Philippines), in the Philippines, several diseases are prevalent throughout the country. The number of deaths due to acute upper respiratory disease among Filipinos amounted to millions in 2019 and 2020. The other leading diseases affecting communities are hypertension, urinary tract infection, acute lower respiratory tract infection and pneumonia, skin disease, animal bites, bronchitis, and influenza. This is leading to a major surge in demand for drugs, leading to growth in the packaging market.
  • The shift has been made from infectious disease to non-communicable disease, with diet, alcohol, and low exercise causing heart disease and other conditions to grow rapidly. Healthcare products and medicines are in demand in the Philippines. According to the Philippine Statistics Authority (PSA), the country's current health expenditure (CHE) has grown by 10.9% in 2019-2020, reaching a total amount of approximately PHP 792 billion (USD 16.5 billion).
  • There is a high acceleration rate due to numerous government reforms and the introduction of a Universal Health Coverage (UHC) scheme, which provides the basic level of healthcare to all Filipinos. There are also new laws mandating public hospitals to provide generic drugs so as to give affordable medicine to Filipinos. At present, 14 of the world's top 20 pharmaceutical companies own a manufacturing base in the Philippines. With government efforts to ease the business registration process in the country, business opportunities in the industry have grown and expanded over the years.
  • As per DOH (Philippines) and Food & Drug Administration, In 2021, there were around 31.65 thousand licensed drug establishments in the Philippines, nearly 22 thousand of which were drugstores. Among the leading drugstores in the country were The Generics Pharmacy and Mercury Drug. On the other hand, there were over six thousand drug distributors in the country.

Increasing Health Issues Among the Citizens is Expected to Drive the Market Growth

  • In the Philippines, 78% of the population has insurance coverage, and branded drugs dominate the market. The Philippines was the 11th most attractive market globally for pharmaceutical companies and the 3rd most attractive among the ASEAN countries. This is majorly due to various factors such as the growing population, high rate of medical tourism, and other similar factors (source: Pharmaceutical & Healthcare Association of the Philippines (PHAP)).
  • The rapid increase in income among Filipinos and the medical industry's heavy reliance on imports create a demand within the country that foreign firms can take advantage of. The industry expert studies show that cardiovascular diseases, such as heart failure, heart attacks, and cancer, are the two leading causes of death in the Philippines. To ensure the efficacy of anticancer drugs, which are heat-sensitive, it is essential to opt for insulated packaging solutions as secondary packaging and container as primary packaging.
  • In the Philippines, diabetes is rapidly becoming a major public health issue, as in other low- and middle-income countries. Availability and affordability of care and medicines are crucial to controlling diabetes. In the Philippines, 1 in 14 Filipino adults lives with diabetes. As of 2019, International Diabetes Federation (IDF) data showed that 3,993,300 of the then total 63,265,700 Filipino adult population had diabetes, with a 6.3% prevalence of diabetes in adults. In the coming time, it is expected that the number of diabetic patients will increase in the country, which is expected to cater to a major demand for insulin, leading to major demand for container packaging.
  • Moreover, according to PSA (Philippines), household spending on health has gradually increased over the past five years and was highest in 2021 after the COVID-19 pandemic outbreak. In 2021, the household final consumption expenditure for health in the Philippines was valued at approximately 627 billion Philippine pesos.
  • There is significant pressure on the government and the healthcare sector to revolutionize the state of Philippine healthcare. Demand is primarily driven by a growing and aging population. According to United Nations, in 2015, the share of the population older than 65 amounted to about 4.6 percent. In 2100, the population above 65 was forecasted to reach 25.6 percent. The share of the aging population was forecasted to increase throughout the years. This factor would lead to major generic medicine demand in the country, catering to the major packaging needs such as bottles & containers, syringes & cartridges, vials & ampoules, and pouches & packs. Glucose drip is expected to cater to a major demand due to the aging population. This would lead to demand for pouch packaging, which is needed for glucose packaging.
  • According to Trend Economy, India had a major import share of pharmaceutical products in the Philippines, with around 15.7% in 2020, Germany with 13.4%, and the United States with 11.5%. In the context of export to the Philippines, the major share was of Singapore (21%), Thailand (14.8%), and Japan (12.5%). It is expected that the same trend for import-export for these countries will continue in the future. This would lead to major demand for pharma packaging. Further, according to Philippine Pharmaceutical Manufacturers Association (PPMA), the industry's growth in the next five years will be supported by the implementation of the universal health care program. The Universal Health Care program by the government will give local manufacturers and foreign traders opportunities to participate in the supply of pharmaceutical products through government bids.

Philippines Pharmaceutical Packaging Industry Overview

The Philippines Pharmaceutical Packaging Market is highly competitive and is dominated by several major players like Robicel Trading, Euro-med Laboratories Phil. Inc., Bestpak packaging Solutions Inc., Netpak Phils. Inc, among others. These major players with a prominent share in the market are focusing on expanding their customer base across foreign countries. These companies leverage strategic collaborative initiatives to increase their market share and increase their profitability.

  • May 2022 - Yisheng Biopharma Co., Ltd., a China-based pharmaceutical company, discussed its plans to pursue investment interests in clinical trials and for the co-development or manufacturing and marketing of vaccines with a local company. Yisheng Biopharma already has an engagement with a local pharmaceutical company, and the company is said to meet with other local firms for potential partnerships on the commercialization of its vaccines.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Pharmaceutical Sector - Market Overview
  • 4.2 Key Market Influencers
  • 4.3 Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.4 List of Major Pharmaceutical Companies
  • 4.5 Pharmaceutical Packaging - Market Overview

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Surge In Demand For Medicines And Stringent Norms Against Counterfeit Products
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Dependent On Other Countries Due To Low Packaging Hubs
  • 5.3 Market Trends
  • 5.4 GMP Regulations

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Robicel Trading
    • 6.1.2 Euro-med Laboratories Phil., Inc.
    • 6.1.3 Bestpak Packaging Solutions, Inc.
    • 6.1.4 Netpak Phils., Inc.
    • 6.1.5 GL Otometz Corporation
    • 6.1.6 Plastic Container Packaging Corporation (PCPC)
    • 6.1.7 APO International Marketing Corporation
    • 6.1.8 Merfel Plastic Products
    • 6.1.9 Versa Group Philippines Corporation
    • 6.1.10 SwissPac
    • 6.1.11 Berry Global Inc.
    • 6.1.12 Shandong Pharmaceutical Glass Co., Ltd
    • 6.1.13 Amcor Flexibles Philippines Corp. (Amcor PLC)

7 MARKET OUTLOOK