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市場調査レポート
商品コード
1644827
インドの給水栓:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)India Faucet - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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インドの給水栓:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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インドの給水栓市場規模は2025年に23億5,000万米ドルと推計され、2030年には33億6,000万米ドルに達すると予測され、市場推計・予測期間(2025~2030年)のCAGRは7.4%です。
インド市場では、給水栓を含む浴室用金具の需要が継続的に伸びており、給水栓金具の販売と需要にプラスの外部効果をもたらしています。世界的に見ても、インドは浴室金物・給水栓市場の主要5カ国に入っています。インドにおける不動産の継続的な拡大は、メーカーや小売業者による給水栓の売上増加だけでなく、給水栓金具の需要増加につながっています。インドの不動産セグメントのうち、住宅用不動産は商業用不動産に比べて大きなシェアを占めており、その結果、メーカーはさまざまな顧客層を考慮に入れて製品を設計しています。
インドの人口のうち、家庭を持つ人の割合は年々増加の一途をたどっており、給水栓金具の需要も増加しています。インドの人口が多い都市では、住宅スペースの需要が継続的に増加しており、メーカーが給水栓金具の販売を拡大するスペースとして浮上しています。デリー、ムンバイ、コルカタ、バンガロールは、様々なブランドの小売店やフランチャイズ店の拡大とともに、給水栓の販売におけるインドの主要市場の一つです。COVID-19以降、世帯の可処分所得が増加し、キッチンやバスルームの外観やデザインにこだわる人が増えているため、メーカーは高級給水栓製品を発売するようになった。
こうした動向から、インドは給水栓金具メーカーにとって主要な市場として浮上しており、メーカーによる広告宣伝費と製品販売拡大への支出が増加しています。
インドではスマートホームの売上が年々増加しており、住宅だけでなく商業スペースでも自動給水栓の需要が増加しています。自動給水栓はセンサーで構成されており、ユーザーはセンサーに触れることなく給水栓を操作することができます。インドでは、給水栓市場製品を含むさまざまなスマートホームセグメントのユーザーが継続的に増加しており、その結果、自動給水栓を求める住宅や商業スペースが増加しています。インドでは一人当たりの所得が上昇しており、自動機能を備えた高級給水栓製品を拡大するメーカーが増えています。これらの動向により、自動給水栓は市場の主要製品として台頭しており、より自動機能を備えた製品を実現するために技術進歩に投資するメーカーが増えています。
インドの不動産のうち、住宅セグメントは商業用不動産と比較して80%以上の大きなシェアを占めており、その結果、住宅セグメントは給水栓の主要な需要チャネルとして存在しています。住宅セグメントの増加により、浴室やキッチンのスペースが拡大し、給水栓金具が必要とされるようになり、様々なスタイルやタイプの給水栓金具がメーカーから求められています。インドでは、バンガロール、プネー、ハイデラバード、デリーが住宅不動産設立の主要都市として浮上しており、市場における小売業者やメーカーの継続的な拡大をもたらしています。こうした動向により、インドメーカーだけでなく、新興インド給水栓市場に注目する外資系メーカーも増加しています。また、各家庭に水を供給するという政府の計画や取り組みにより、給水栓調達のための取引が増加しています。
インドの給水栓市場は細分化されており、多数のメーカーが市場に存在しています。インドの給水栓金具業界の既存プレーヤーは、製品や技術の革新を通じて市場シェアを拡大し、新たなセグメントや人口層を獲得しようと努力しています。インドの給水栓市場における既存プレーヤーには、Kohler、Jaquar、Roca、Cera、Watermanなどがあります。
The India Faucet Market size is estimated at USD 2.35 billion in 2025, and is expected to reach USD 3.36 billion by 2030, at a CAGR of 7.4% during the forecast period (2025-2030).
In the Indian market, demand for bathroom hardware, which comprises faucets as well, is observing continuous growth, creating a positive externality for the sales and demand of faucets. Globally, India exists among the leading five countries for bathroom hardware and faucet market. Continuous expansion of real estate in India is leading to an increase in demand for water supply hardware as well as a rise in sales of faucets by manufacturers and retailers. Among the Indian real estate segment, residential real estate has a significant share in comparison to commercial real estate, resulting in manufacturers designing their products by keeping different segments of customers in consideration.
The share of India's population with access to a household has observed a continuous increase over the years, creating an increase in demand for faucets. Highly populated cities of India are observing a continuous rise in demand for residential spaces and are emerging as spaces for the expansion of faucet sales by manufacturers. Delhi, Mumbai, Kolkata, and Bangalore are among the major Indian markets for the sales of faucets with an expansion of retail stores and franchises of varying brands. Post-COVID-19, the rising disposable income of households led manufacturers to launch premium faucet products as an increasing population is focusing on the looks and design of their kitchens and bathrooms.
These trends are leading to India emerging as a major market for faucet manufacturers, with an increasing expenditure by manufacturers on advertising and expanding their product sales.
Revenue of smart homes in India has observed a continuous increase over the years leading to an increasing demand for automatic faucets in the residential as well as commercial spaces. Automatic faucets consist of sensors by which users can handle them without physically touching them, for which automatic taps equipped with sensors are the best example. In India, users of different smart home segments which include faucets market products as well have observed a continuous increase, resulting in an increasing number of residential as well as commercial spaces demanding automatic faucets. Rising per capita income in India is leading to an increasing number of manufacturers expanding their premium faucet products equipped with automatic features. These trends are leading to automatic faucets emerging as a major product in the market with an increasing number of manufacturers investing in technology advancement to enable their products with more automatic features.
Among the real estate in India residential segment exists with a significant share of more than 80% in comparison to commercial real estate, resulting in the residential segment existing as a major demand channel for faucets. Rising residential segments have led to an increase in bathroom and kitchen space with their requirement to be equipped with facets and demand for different styles/types of faucets from the manufacturers. In India, Bangalore, Pune, Hyderabad, and Delhi have emerged as major cities for the establishment of residential real estate, leading to a continuous expansion of retailers and manufacturers in the market. These trends are leading to an increasing number of Indian manufacturers as well as foreign players having their eyes on the emerging Indian faucet market. In addition, government schemes/ initiatives of making available water to every household are resulting in an increasing number of deals made for procuring faucets.
India's faucet market is fragmented, with a large number of manufacturers existing in the market. Existing players in the Indian faucet industry, through product and technological innovations, are making efforts to expand their market share and capture new segments and population groups. Some of the existing players in the Indian faucet market are Kohler, Jaquar, Roca, Cera, and Waterman.