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市場調査レポート
商品コード
1644806

米国のサプライチェーン管理ソフトウェア:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

U.S. Supply Chain Management Software - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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米国のサプライチェーン管理ソフトウェア:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

米国のサプライチェーン管理ソフトウェア市場は予測期間中にCAGR 4.35%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • COVID-19の大流行により、米国では特にFMCGや必需品を中心としたロジスティクスの供給需要が増加し、サプライチェーン管理ソフトウェアに対する積極的な需要が見込まれます。
  • デジタル化と企業によるオンライン・データ収集により、データ洞察、顧客分析、あらゆる種類のビジネス・プロセスに対するニーズが強く高まっています。この開発により、エンタープライズ・ソフトウェア、特にビジネス・インテリジェンス(BI)ソフトウェアの需要が高まっています。BIに次いで、エンタープライズ・リソース・プランニング(ERP)、カスタマー・リレーションシップ・マネジメント(CRM)、サプライチェーン・マネジメント(SCM)ソフトウェアがエンタープライズ・ソフトウェア・セグメントに含まれます。一般的に、エンタープライズ・ソフトウェアは企業のデジタル化プロセスをサポートし、ソフトウェア収益全体のほぼ半分を占めています。デジタルビジネス環境では、競合に差をつけるために顧客志向が重要であるため、CRMがエンタープライズソフトウェア分野をリードしています。

米国のサプライチェーン管理ソフトウェア市場動向

SCMソフトウェアによるコスト削減

  • 米国のサプライチェーン管理ソフトウェアは、SCMソフトウェアの活用によるコスト削減が市場を牽引すると予想されます。企業の世界化や競争の激化により、サプライチェーンは複雑化しています。サプライヤーの数、受注/完了した注文の数、製品提供の数、生成される情報の数は大幅に増加しています。SCMソフトウェアを使用することで、プロセスの複雑さを軽減し、コストとリソースを節約することができます。競争が激化する中、企業が市場で存在感を維持する必要性が、SCMソフトウェア市場の成長を促す重要な要因となっています。
  • 例えば、米国のホーム・デポは、ホームセンターや建設製品・サービスを販売する最大手の小売業者の1つだが、以前は、店舗管理関連の活動を利用するために、実店舗ごとに物流管理部門を分けていました。これは、各店舗がサプライヤーから必要な資材を調達するための補充注文を個別に処理しなければならず、コストがかかっていたからです。しかし、テクノロジーと適切なSCMソフトウェア・ソリューションの助けを借りて、ホーム・デポの新しい集中在庫・補充部門の全体的なパフォーマンスは、需要予測の精度を向上させ、補充注文のための業務コストを削減しました。

FMCGセグメントの成長

COVID-19の発生により、経済の多くの部門が後退を経験したが、FMCG部門と医薬品部門は例外でした。この2つのセクターは必需品に属するため、需要が増加しています。規制が強化されたことで、小売eコマース業界は収益の増加を目の当たりにしています。米国の飲食品販売による小売eコマースの売上は、2019年にはほぼ73億米ドルに達し、その後も増加しています。オンライン飲食品小売業者の中で最も市場シェアが高かったのはアマゾンで、ウォルマートとクローガーがこれに続いた。バーチャル食料品店は、時間に追われる顧客が生活を楽にする革新的な方法を探すようになり、まだ高い成長の可能性を秘めています。しかし、多くの顧客が購入前に商品を見たり触ったりすることを好むため、オンライン食料品購入の重要なハードルは鮮度にあります。この問題に取り組むため、アマゾンはアマゾン・フレッシュとプライム・パントリーの2つのオンライン食料品通販サービスを導入しました。アマゾンの食品とパントリーの売上は、2018年の約145億米ドルから2021年には230億米ドル以上に増加すると予測されています。すべての食品・飲食品カテゴリーの中で、パッケージ食品セグメントが最も高い成長率を記録し、冷凍食品・乳製品セグメントがそれに続く。

米国のサプライチェーン管理ソフトウェア産業の概要

米国のサプライチェーン管理ソフトウェア市場は成長市場です。現在の市場シェアは、IT領域でサービス・ソリューションを提供する専門知識を持つ少数のテクノロジー企業が大部分を占めています。予測期間中、市場競争力のあるコストでFMCGやヘルスケアのサプライチェーン管理にリモートアクセス/クラウドサービスを提供できるかどうかで、市場プレイヤーの差別化が進むと思われます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • eコマースの増加、中小企業におけるクラウドサプライチェーン管理の受け入れ拡大、ビジネスプロセスの強化などが、SCMソフトウェアの需要を促進しています。
  • 人工知能と分析機能をサポートするアプリケーションへのサプライチェーン組織による投資の増加
  • 市場の課題(認識不足と統合の複雑さ)

第6章 市場セグメンテーション

  • 展開別(市場推計・予測(2020~2027年)、動向、その他市場力学)
    • オンプレミス
    • クラウド(SCM SaaSサービスに関する洞察-IoTの優位性、自動化機能、集中管理タワーなど)
  • 企業規模別
    • 中小企業
    • 大企業
  • エンドユーザー別
    • 製造業
    • ヘルスケア
    • 消費財(FMCG)
    • 石油・ガス
    • その他エンドユーザー産業

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル(事業概要|製品ポートフォリオ|財務|事業戦略と最近の動向、SWOT分析)
    • Oracle Corporation
    • Infor Inc.
    • SAP SE
    • Blue Yonder
    • Coupa
    • Manhattan Associates
    • Jaggaer, Inc.
    • E2Open
    • WiseTech Global
    • Descartes Systems Group

第8章 ベンダー管理・調達分野のベンダー一覧

第9章 投資分析

第10章 市場の将来性

目次
Product Code: 91120

The U.S. Supply Chain Management Software Market is expected to register a CAGR of 4.35% during the forecast period.

U.S. Supply Chain Management Software - Market - IMG1

Key Highlights

  • COVID-19 pandemic is expected to trigger a positive demand for supply chain management software in the US, on account of increased logistics supply-demand in the country, especially for FMCG and essential goods.
  • Needs for data insights, customer analysis, and all kinds of business processes have strongly increased due to digitization and data collected online by companies. This development drives the demand for Enterprise Software, especially Business Intelligence (BI) Software. Next to BI, Enterprise Resource Planning (ERP), Customer Relationship Management (CRM), and Supply Chain Management (SCM) Software is included in the Enterprise Software segment. In general, Enterprise Software supports the digitization processes of companies and accounts for almost half of total software revenues. CRM is the leading Enterprise Software segment as customer orientation is important in digital business environments to stand out from the competition.

US Supply Chain Management Software Market Trends

Cost Savings Due To SCM Software

  • The U.S. supply chain management software is expected to be driven by cost savings caused by utilizing SCM software. With businesses going global and increased competition, supply chains are getting more complex. The number of suppliers, orders received/completed, product offerings, and information generated has increased substantially. Using SCM software would reduce the complexity of the process, cost, and resource savings. The need for companies to remain relevant in the market amidst the highly competitive conditions is a crucial driver for the growth of the SCM software market.
  • For instance, Home Depot in the United States, one of the biggest retailers selling home improvement and construction products and services, used to have separate logistics management departments in every single physical store to utilize store management-related activities. This was costly as each store had to process the replenishment orders to get the required materials from the suppliers separately. However, with the help of technology and the right SCM software solutions, Home Depot's new centralized inventory and replenishment department's overall performance improved demand forecast accuracy and decreased the cost of operations for the replenishment orders.

Growth of FMCG Segment

With the onset of COVID-19, many sectors of the economy have experienced a setback, except for FMCG and Pharmaceutical Sectors. These two sectors have experienced an increase in demand as they are a part of the essential goods category. With lockdown restrictions, the Retail eCommerce industry has witnessed a revenue boost. The US Retail eCommerce revenue from food & beverage sales amounted to almost $ 7.3 billion in 2019 and has been increasing since. Amazon had the highest market share among the online food and beverage retailers, followed by Walmart and Kroger. Virtual grocery stores still have higher growth potential as more time-strapped customers look for innovative ways to make their lives easier. However, a significant hurdle for online grocery buys remains freshness, as many customers still prefer to see and touch the product before purchase. To tackle this, Amazon has introduced Amazon Fresh and Prime Pantry, two online grocery shopping services that provide same-day or two-hour delivery. Amazon's food and pantry sales are projected to rise from approximately $ 14.5 billion in 2018 to over $ 23 billion in 2021. Among all the food & beverages categories, Packaged Food segment registered the highest growth percentage, followed by Frozen Foods & Dairy segments.

US Supply Chain Management Software Industry Overview

The United States supply chain management software market is a growing market. The current market share is majorly controlled by a few technology companies that have expertise in providing service solutions in the IT domain. Over the forecast period, market players will be differentiated based on the ability to provide remote access/cloud service in FMCG and healthcare supply chain management at competitive costs.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitutes
  • 4.3 Assessment of COVID-19 impact on the market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Increasing growth in e-commerce, increased acceptance of cloud supply chain management among SMEs, and enhancing business processes are all driving demand for SCM software.
  • 5.2 Growing investments by supply chain organizations in applications that support artificial intelligence and analytics capabilities
  • 5.3 Market Challenges (Lack of Awareness and Integration Complexities)

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment (Market estimates, forecast (2020-2027), trends and other market dynamics)
    • 6.1.1 On Premise
    • 6.1.2 Cloud (Insights on SCM SaaS offerings- IoT advantage, automation capabilities, centralized control towers etc.)
  • 6.2 By Enterprise Size
    • 6.2.1 Small and Medium Enterprises
    • 6.2.2 Large Enterprises
  • 6.3 By End User
    • 6.3.1 Manufacturing
    • 6.3.2 Healthcare
    • 6.3.3 Fast Moving Consumer Goods (FMCG)
    • 6.3.4 Oil and Gas
    • 6.3.5 Other End-user Industries

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles (Business Overview | Product Portfolio | Financials | Business Strategy And Recent Developments, SWOT analysis)
    • 7.1.1 Oracle Corporation
    • 7.1.2 Infor Inc.
    • 7.1.3 SAP SE
    • 7.1.4 Blue Yonder
    • 7.1.5 Coupa
    • 7.1.6 Manhattan Associates
    • 7.1.7 Jaggaer, Inc.
    • 7.1.8 E2Open
    • 7.1.9 WiseTech Global
    • 7.1.10 Descartes Systems Group

8 List of Vendors in Vendor management and procurement space

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 FUTURE OF THE MARKET