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市場調査レポート
商品コード
1644505
日本の国際CEP-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)Japan International CEP - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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日本の国際CEP-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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日本の国際CEP市場規模は2025年に54億9,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは13.57%で、2030年には103億6,000万米ドルに達すると予測されます。
日本は米国にとって主要な貿易・投資パートナーです。電子機器と自動車は日本の2大輸出品です。他国との貿易も日本経済にとって非常に重要です。
日本の国際eコマースは増加傾向にあり、PPROの調査によると、日本の買い物客のeコマース利用先は中国がトップでした。米国は2位で、世界のeコマース売上の30%を占めています。米国と中国は日本製品にとって最大の市場です。経済産業省によると、2021年の中国向けオンライン売上高は前年比10%増の2兆1,300億円(143億7,000万米ドル)に達し、米国向けオンライン売上高は26%増の1兆2,200億円(840億米ドル)でした。20万円(1,370.99米ドル)のオンライン取引を除けば、この2カ国を合わせた輸出額は日本の年間総輸出額の約10%を占めました。
日本は、最も急速に成長しているeコマース・Mコマース市場の1つであり、デジタルに精通した人々が国境を越えて購入するようになっています。越境EC事業者にとって理想的な市場です。越境EC企業は、真正かつ正しい言語翻訳、ウェブサイトのアーキテクチャ、商品リスト、優れたカスタマーサービスなど、顧客体験をローカライズすれば、この市場で成功すると考えられます。
日本では、2022年の小包包装貨物の取扱量は91億個に達し、前年の92億個に比べ1.1%減少しました。これは1秒当たり平均289個、1日当たり2,500万個に相当します。2022年に小包から生み出された総収入は270億米ドルで、前年比17%増となったが、小包1個当たりの収入は-16%減少しました。1人当たりの平均宅配便取扱個数は73個で、1世帯当たりの平均宅配便取扱個数は173個にとどまった。2022年には、2人以上の日本の世帯の半数近く(48.2%)がeコマースを通じて商品やサービスを購入し、過去10年間で過去最高となりました。eコマース利用世帯数は近年着実に増加しており、レジャー関連の商品やサービスが最も人気のあるオンライン購入のひとつとなっています。
日本の国際CEP市場はセグメント化されており、世界の参入企業とローカル・参入企業が混在し、競争が激しいです。有力な参入企業には、Yamato、Sagawa Express、TNT Express、Japan Post、FedExなどがあります。スマートロジスティクスソリューションの世界的プロバイダーであるギークプラスは、日本におけるナイキの即日配達を実現し、中国にあるNikeの新配送センターに先進的ロボティクスソリューションを提供し、同社の「Goods-to-Person」シリーズから200台以上のロボットを導入したと発表しました。このスマートロボットは、Nikeの製品や荷物を倉庫作業員まで直接運び、コストを削減し、ピッキング効率を高め、倉庫作業員の日々の作業を楽にします。2022年、Japan Postは小包包装貨物の市場シェアで最高(46%)を占め、Yamatoは最低(34%)です。
The Japan International CEP Market size is estimated at USD 5.49 billion in 2025, and is expected to reach USD 10.36 billion by 2030, at a CAGR of 13.57% during the forecast period (2025-2030).
Japan is a major trading and investing partner for the United States. Electronic equipment and cars are two of Japan's biggest exports. Trade with other countries is also very important for Japan's economy.
Japan's international e-commerce is on the rise, a study by PPRO found that China was the top e-commerce destination for Japanese shoppers. The US came in second with 30% of the global e-commerce sales. The United States and China are the country's largest markets for Japanese goods. In 2021, online sales to China reached JPY 2.13 trillion (USD 14.37 billion), a 10% increase from the previous year, while online sales to the United States increased by 26% to JPY 1.22 trillion (USD 84 billion), according to the Ministry of Economics, Trade and Industry (METI). The two countries combined accounted for about 10% of Japan's total exports for the year, excluding online transactions of JPY 200,000 (USD 1370.99).
Japan is one of the fastest-growing e-commerce & m-commerce markets with a digitally savvy population that is increasingly buying across borders. It is an ideal market for cross-border e-commerce businesses. Cross-border e-commerce companies will be successful in this market if they localize the customer experience, including genuine and correct language translations, website architecture, product listing, and superior customer service.
In Japan, the volume of parcels and packets generated in 2022 reached 9,1 billion, a decrease of -1,1% compared to the previous year's 9,2 billion parcels. This represents an average of 289 parcels per second, equivalent to 25 million parcels per day. The total revenue generated from parcels in 2022 was USD 27 billion, an increase of 17% year-on-year, however, the revenue per parcel decreased by -16%, largely due to the strong US Dollar-Yen exchange rate in 2022. The average parcel generated per person was 73, while the average parcel generated per household remained at 173. Nearly half of Japanese households (48.2%) with 2 or more people purchased goods or services through e-commerce in 2022, a record high in the last decade. The number of e-commerce-using households has been steadily rising in recent years, and leisure-related products and services are among the most popular online purchases.
The Japanese international CEP market is fragmented, with a mix of global and local players, making it highly competitive. Some of the strong players include Yamato, Sagawa Express, TNT Express, Japan Post, and FedEx. Geek+, a global provider of smart logistics solutions, announced that it had powered same-day delivery for Nike in Japan, providing advanced robotics solutions to Nike's new distribution center in China and deploying more than 200 robots from its goods-to-person P series line. The smart robots carry Nike products and packages directly to the warehouse worker, reducing costs, increasing picking efficiency, and making daily work easier on the warehouse operators. In 2022, Japan Post has the highest market share (46%) for parcels and packets, while Yamato has the lowest market share (34%).