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市場調査レポート
商品コード
1644504
中国の国際宅配便・速達・小包(CEP)-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)China International Courier, Express, And Parcel (CEP) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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中国の国際宅配便・速達・小包(CEP)-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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中国の国際宅配便・速達・小包市場は予測期間中に8%以上のCAGRで推移する見込み
中国の小売eコマース市場は2013年以降、世界最大となっています。2022年、eコマースプラットフォームは中国で著しい成長を遂げました。さらに、eコマースプラットフォームと宅配業者は、封鎖中の上海市民に食料やその他の必需品を届けるため、その供給とエクスプレス・チャネルを拡大しました。上海市当局は、パンデミックの影響を軽減するために、2,500万人の全市民のための日用品を確保し、市内の配送問題を解決すると約束しました。
JD.comによると、上海に輸送された日用品には、粉ミルクや紙おむつなどの乳児用調製粉乳が8万パック以上、医薬品やウイルス予防用品が10万個近く、羊肉が10トンなどが含まれています。JD.comとともに、国内では4,000近い店舗がオンライン食品配送プラットフォームを提供しています。これらのオンラインプラットフォームは、国内の宅配エクスプレス市場を牽引しています。
一方、2022年10月、中国のeコマースはエクスプレス物流を年間4.9%以上牽引しました。この急増は、中国最大のオンラインショッピングの祭典におけるオンライン販売の増加によるものです。さらに、2022年、中国国家局の発表によると、2021年ダブル11ショッピングフェスティバル期間中の総出荷量は6億9,600万個に達し、成長率は18%でした。中国の航空貨物が最も早く回復したことも、この売上高の伸びを支えました。2022年第3四半期、中国のB2C eコマースプラットフォームは著しい成長を遂げ、TmallはB2Cプラットフォームにおけるオンライン小売取引の63%以上を占める主要プラットフォームの一つであり、JD.com、Vipshopなどがこれに続きました。
また、中国は世界で最も人口の多い国であるため、オンラインでの買い手と売り手が最も多いです。その最大のeコマースプラットフォームであるAlibabaのaobaoには、国内で450万人のアクティブな売り手がいます。中国におけるeコマース売上の90%以上はモバイル機器を通じて行われています。
中国におけるeコマースの成長を牽引しているのは、ティア3とティア4の都市です。中国の農村部では、実店舗へのアクセスが限られている新興の中所得層の消費者がeコマースに目を向けたことで、大きな成長が見られました。COVID-19危機は個人消費全体の低迷を招いたが、eコマースによる購買は増加しました。
さらに、消費財の小売総売上はeコマースが牽引しています。2021年には、小売売上高に占めるeコマースのシェアは24.5%を超え、これは物理的商品のオンライン購入の力強い成長に牽引されたものです。
モバイル機器の使用と流通がますます増加するのに伴い、スマートフォンやタブレット端末での買い物が中国のインターネットユーザーの新たな常識となっています。技術のアップグレードとは別に、小規模都市や農村部の住民の購買力の上昇も、中国のオンライン小売の状況を大きく変えています。eコマースの増加により、中国では小包の数が増加しています。
国家郵政局の数字によると、中国の宅配便産業は12月に1,000億個以上の商品を配達しました。この困難な達成は、中国の宅配セクターの粘り強さと、中国がCOVID-19施策と経済・社会発展を同期させた結果の両方を実証しました。
12月に入ってからの12日間で、全国で43億個以上の小包が集荷され、前年同期比で5.6%増加しました。中国には41万カ所のサービスステーションと4,300万キロメートルの総走行距離を持つ大規模な速達便ネットワークがあります。毎日7億人近くにサービスを提供しています。
今年に入ってから、COVID-19の大流行により、宅配便部門は極度のプレッシャーにさらされています。関連部門は、高速道路の出入り口での臨時チェックの全撤廃、ホワイトリスト・メカニズムの確立、リアルタイムモニタリングの開始など、物流の中断を確実にするために多くの措置を採った。
さらに、宅配セクターの企業は、配送ルートの変更と緊急対応システムの設置により、速達配送ネットワークが支障なく運営されることを保証するために積極的に取り組みました。
市場は細分化されており、予測期間中に成長が見込まれます。市場競争は激しく、少数の参入企業が国際CEP市場の主要シェアを占めています。中国の国際CEP市場における継続的な価格競争は、速達業者の収益性をある程度損なっています。主要参入企業には、Shenzhen SF Taisen Holdings(Group)、Sure Express、China Postal Express &Logistics、Deppon Logistics、Sto Expressなどがあります。
The China International Courier, Express, And Parcel Market is expected to register a CAGR of greater than 8% during the forecast period.
China's retail e-commerce market has been the largest in the world since 2013. In 2022, e-commerce platforms witnessed significant growth in China. In addition, e-commerce platforms and couriers multiplied their supply and express channels to deliver food and other essentials to Shanghai residents during the lockdown. Shanghai authorities promised to ensure daily supplies for all 25 million residents and solve delivery problems in the city to mitigate the pandemic's impact.
As per JD.com, daily necessities transported to Shanghai included more than 80,000 packs of maternity and infant products such as infant formula powders and diapers, nearly 100,000 medicines and virus prevention supplies, 10 tons of mutton, etc. Along with JD.com, nearly 4,000 stores are providing online food delivery platforms in the country. These online platforms drive the courier express market in the country.
Meanwhile, in October 2022, China's e-commerce drove express logistics by more than 4.9% annually. This surge was due to increased online sales during China's biggest annual online shopping festival. In addition, in 2022, as per the State Bureau of China, total shipments during the 2021 Double 11 shopping festival reached 696 million at a growth rate of 18%. The fastest recovery of China's air freight also supported this sales growth. In Q3 2022, Chinese B2C e-commerce platforms witnessed significant growth, and Tmall is one of the major platforms that made more than 63% of online retail transactions on B2C platforms, followed by JD.com, Vipshop, etc.
In addition, China has the most online buyers and sellers, as it is the world's most populous nation. Its largest e-commerce platform, Alibaba's Taobao, has 4.5 million active sellers in the country. Over 90% of e-commerce sales in China are done through mobile devices.
E-commerce growth in China is driven by tier 3 and 4 cities. Rural China saw significant growth as emerging middle-income group consumers with limited access to physical retail outlets turned to e-commerce. Although the COVID-19 crisis has led to a slump in overall consumer spending, it has increased e-commerce purchases.
Moreover, total retail sales of consumer goods are driven by e-commerce. In 2021, the e-commerce share in retail sales accounted for more than 24.5%, driven by strong growth in online purchases of physical goods.
Along with the ever-increasing use and distribution of mobile devices, shopping on smartphones or tablets has become a new norm for Chinese internet users. Apart from technology upgrades, the rise of small-town and rural residents' purchasing power has also reshuffled the online retail landscape in China. Due to the increase in e-commerce, there is an increase in the number of parcels in China.
According to State Post Bureau figures, China's courier industry delivered more than 100 billion items in December. This arduous accomplishment demonstrated both the tenacity of the Chinese courier sector and the results of China's synchronisation of COVID-19 policy with economic and social development.
Over 4.3 billion parcels were collected nationally in the first 12 days of December, increasing 5.6 per cent from the same period last year. China has a sizable express delivery network with 410,000 service stations and a total mileage of 43 million kilometres. It provides daily service to close to 700 million people.
Since this year, the courier sector has been under extreme pressure due to the COVID-19 pandemic. Relevant departments adopted a number of measures to ensure uninterrupted logistics, including the removal of all temporary checks at motorway entrances and exits, the establishment of a whitelist mechanism, and the start of real-time monitoring.
Additionally, businesses in the courier sector actively worked to guarantee the express delivery network operated without hiccups by rerouting delivery routes and setting up emergency response systems.
The market is fragmented and is expected to grow during the forecast period. The market is highly competitive, with a few players occupying the major share in the international CEP market. The continuous price war within China's international CEP market has harmed the profitability of express delivery firms to some extent. Some of the major players are Shenzhen SF Taisen Holdings (Group) Co. Ltd, Sure Express Co. Ltd, China Postal Express & Logistics Co. Ltd, Deppon Logistics Co. Ltd, and Sto Express Co. Ltd.