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市場調査レポート
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1644429

スマート清掃および衛生:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Smart Cleaning And Hygiene - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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スマート清掃および衛生:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

スマート清掃および衛生市場規模は2025年に59億8,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは16.53%で、2030年には128億5,000万米ドルに達すると予測されます。

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清潔の維持はあらゆる場所、特に病院において不可欠です。院内感染(HAI)の約50%から70%は、汚染された手指を介して広がっています。スマート清掃は、病院内の一般的なタッチポイントを特定し、すべての細菌を根絶するための適切なソリューションを見つけるのに役立ちます。ヘルスケア分野におけるスマート清掃は、病気を減らし、病院の衛生状態を改善するために不可欠です。

主なハイライト

  • ホスピタリティ業界では、業務の改善とゲストの体験向上のためにロボット技術の活用が進んでいます。例えば、ニューヨークのガーデン・シティ・ホテルは、ソフトバンクロボティクスの人工知能(AI)駆動プラットフォームWhizを採用しました。ホテルスタッフは、宴会場の家具を片側に寄せておき、カーペットの清掃にWhizを導入できるため、使い勝手が良いと主張しています。
  • 2023年1月、Mero Technologies Inc.はカナダ政府からJobs and Growth Fundを通じて150万米ドルの資金を受け取った。Meroは商業ビル向けにスマート清掃ソリューションを提供しており、ビルの稼働率と清浄度を測定し、テナントの安全な職場復帰を支援しています。今回の資金調達により、メロ社はスマート清掃プラットフォームの取り組みをカナダ西部と米国に拡大します。
  • 過去2年間、COVID-19の大流行がこの変革を加速させたため、清掃部門では大きな激変が起きました。スマート・クリーニングの動向は、労働者をオフィスに復帰させる強力な動機付けとなり、必需品となった。データ主導のスマート清掃により、プロバイダーは顧客を満足させる高品質のサービスをこれまで以上に効率的に提供できるようになった。AIを統合したスマート清掃ソリューションにより、会議室やワークスペースのより効率的な清掃が可能になった。
  • データのセキュリティと保護は、スマート・クリーニング企業にとって重要な課題となります。センサーによって収集されたデータを基にしたスマート清掃の機能と、このデータを侵害行為から保護することは同様に重要です。例えば、ハッカーが清掃ロボットのカメラにアクセスすることで、ビル内部の見取り図を知ることができます。

スマート清掃および衛生市場の動向

ロボット掃除機が大きな市場シェアを占める

  • ロボット市場は2027年までに1,000億米ドルに達すると予想されています。AIの統合により、ロボットは環境をナビゲートできるようになります。ICEが開発したロボットは、マッピングとレーザー技術を使用して複雑な環境を清掃します。高価な夜勤や非社交的な勤務時間により、非効率的な管理時間を多く消費するため、人員確保が困難な場合があります。清掃にロボット技術を採用することで、経費を節約し、時間管理を改善することができます。立ち上げ費用は高くつくかもしれないが、ロボットが使用されれば費用対効果は高くなります。
  • ロボット掃除機は、家庭内作業用ロボットとして世界で最も広く生産・販売されています。掃除のエキスパートであるルンバは真空掃除に特化しており、床の種類を自動調整する優れた内蔵機能と、ペットの毛を取り除く重要な掃除機能を備えています。
  • 2022年6月、Eufy by AnkerはRobovac G20を発売しました。このロボットはウルトラパックのダスト圧縮技術で動作し、4つの吸引モード、風量の増加、家中の静かな動作を提供します。付属のダストボックスを効率的に利用し、吸引力が必要なときに検知することができます。
  • 2022年5月、ハイアールはドライ&ウェットモップの2in1ロボット掃除機をインド亜大陸で発売しました。同社は、このロボットはあらゆる種類の床を力強く掃除でき、障害物を避け、損傷や傷を防ぐことができるとしています。

アジア太平洋地域が最も高い成長を遂げる

  • アジア太平洋(APAC)地域は、世界で最も急成長している人工知能(AI)市場です。2023年までに、AIを含むAPACの新技術への投資は、情報通信技術(ICT)投資全体の40%を占めると予想されています。AIとMLは、ほぼすべての業界領域で大きな混乱の状況を引き起こし、技術的情勢を変革しています。クリーニング業界は、この変化を取り入れるべく徐々に追いついています。
  • 中国と日本は産業用ロボットの最大供給国のひとつであり、AIの研究領域を商業化しています。中国は「メイド・イン・チャイナ2025」、「ビッグデータ開発促進行動要綱」、「次世代人工知能開発計画」などのプロジェクトに投資し推進しています。
  • インドもまた、NITI Aayog政策の下で国家AI戦略を開始し、新興AI技術の研究開発を指導しています。インドにおけるスタートアップ文化の高まりは、同国におけるAIの成長に影響を与えました。
  • 最近のワークプレイス・スマート・クリーンネス調査によると、シンガポールの労働者の75%が、ロボットはワークスペースの清潔さを確保する上で清掃員を補完する理想的な存在であると考えています。
  • ソフトバンクロボティクスはInfogridと提携し、清掃ロボットWhizを発売しました。WhizのスマートAI清掃は、Infogridのセンサーと分析ダッシュボードを使用して、室内の空気の質に関するリアルタイムのデータを提供し、オフィスにおける空気感染ウイルスのトランスミッションの恐れをなくすことができます。

スマート清掃および衛生業界の概要

スマート清掃および衛生市場には適度な競争があります。多くの施設管理プラットフォームや技術ベースの清掃サービスプロバイダーは、清掃と消毒の専門家であり、新製品の発売、提携、買収で勢いを増しています。この分野でサービスを提供している主要企業には、Neato Robotics、iRobot Corporation、Ecovacs Robotics、LG Electronicsなどがあります。

  • 2023年3月、ドイツのクリーニング・ソリューション企業Karcherは、生産能力を倍増させるため、インドで消費者向けクリーニングマシンの製造を開始しました。Karcher社は、省エネ・省資源で洗浄できる機械を顧客に提供しています。Karcher Indiaには13の支店があり、訓練を受けた販売・サービススタッフを擁する19のサービスポイントをインド全土に所有しています。
  • 2023年2月、スマート清掃ソリューション・プロバイダーのObodeは、スマート掃除機ロボット・シリーズを発売し、北米での足跡を増やしました。この掃除機ロボットはモップパッドのセルフクリーニングが可能で、カビや悪臭を防ぐことができます。製品タイプはLiDAR技術と統合されており、異なる表面タイプを識別し、必要に応じて適切な掃除機がけ、モップがけ、エッジクリーニング、完全なマッピング機能を適用します。部屋をシームレスに移動し、掃き掃除とモップがけをインテリジェントに切り替えて、安全で効果的な床掃除を実現します。
  • 2022年10月、ソフトバンク・ロボティクス・アメリカ(SBRA)は、自律型清掃ロボットとサービスロボットのソリューション・プロバイダーの大手であるガウシアムと提携し、米国市場に屋内自動ロボットソリューションを販売します。このパートナーシップは、顧客が組織内でロボットソリューションを導入、統合、拡大できるよう支援することを目的としています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 流通チャネル分析(オンラインとオフライン)
  • 市場促進要因
    • 単価下落に伴う消費者の嗜好と社会経済的要因の変化
  • 市場抑制要因
    • 安全保障上の懸念とパンデミックの流行によるサプライチェーン活動の混乱
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • ロボット掃除機
    • プール清掃ロボット
    • 窓拭きロボット
    • その他の衛生製品
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 世界のその他の地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Ecovacs Robotics Co. Ltd
    • Roborock Technology Co. Ltd
    • LG Electronics Inc.
    • iRobot Corporation
    • Cecotec Innovaciones SL
    • Neato Robotics Inc.
    • Electrolux AB
    • SharkNinja Operating LLC
    • Panasonic Corporation
    • Haier Group Corporation
    • Hitachi Ltd
    • Samsung Electronics Co. Ltd

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 71730

The Smart Cleaning And Hygiene Market size is estimated at USD 5.98 billion in 2025, and is expected to reach USD 12.85 billion by 2030, at a CAGR of 16.53% during the forecast period (2025-2030).

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Maintaining cleanliness is essential in all places, especially in hospitals. Around 50% to 70% of hospital-acquired infections (HAI) are spread through contaminated hands. Smart cleaning can help identify common touchpoints in hospitals and find the right solutions to eradicate all germs. Smart cleaning in the healthcare sector is essential to reduce diseases and improve the hospital's hygiene.

Key Highlights

  • The hospitality industry increasingly utilizes robotic technology to improve operations and enhance the guest experience. For instance, the Garden City Hotel in New York adopted Whiz by SoftBank Robotics' artificial intelligence (AI)-driven platform. The hotel staff claims it is convenient to use as they can keep the banquet hall furniture on one side and deploy Whiz to clean the carpets.
  • In January 2023, Mero Technologies Inc received a fund of USD 1.5 million from the Canadian Government through the Jobs and Growth Fund. Mero offers smart cleaning solutions for commercial buildings to help measure building occupancy and cleanliness, helping tenants return to work safely. The funding will help Mero to expand its smart cleaning platform efforts into Western Canada and the US.
  • The past two years saw a significant upheaval in the cleaning sector as the COVID-19 pandemic accelerated this transformation. The trend of smart cleaning became a necessity as it was a powerful incentive to get workers back into the office. Data-driven smart cleaning made it more efficient than ever for providers to offer a high-quality service that satisfies their customers. AI-integrated smart cleaning solutions enabled more efficient cleaning of meeting rooms and workspaces.
  • Data security and protection will be a significant challenge for smart cleaning companies. Smart cleaning functions on data collected by sensors and protecting this data from breaching activities are equally important. For instance, a hacker can access the cameras of a cleaning robot and, in this way, gain knowledge of the internal floor plans of a building.

Smart Cleaning And Hygiene Market Trends

Robotic Vacuum Cleaner Holds Significant Market Share

  • The robotics market is expected to reach USD 100 billion by 2027. The integration of AI allows robots to navigate their environment. ICE developed robots that use mapping and laser technology to clean complex environments. Staffing may be challenging due to expensive night shifts and unsociable hours, which consume a lot of ineffective management time. Adopting robotic techniques for cleaning can save expenses and improve time management. Start-up costs may be high, but they are cost-effective once the robots are used.
  • Robot vacuum cleaners are the world's most widely produced and sold robots for domestic tasks. The cleaning expert Roomba specializes in vacuum cleaning, featuring a great built-in automatic adjustment between floor types and vital cleaning functions to pick up pet hair.
  • In June 2022, Eufy by Anker launched the Robovac G20, which runs on ultra-pack dust compression technology and offers four suction modes, increased airflow, and quiet operation around the house. It efficiently utilizes the attached dust box and can detect when extra vacuuming power is needed.
  • In May 2022, Haier launched the 2-in-1 dry & wet mop Robot Vacuum Cleaner in the Indian subcontinent. The company claims the robot can forcefully clean all floor types, avoiding obstructions and preventing damage and scratches.

Asia-Pacific to Witness Highest Growth

  • The Asia-Pacific (APAC) region is the fastest-growing artificial intelligence (AI) market globally. By 2023, APAC's investments in new technologies, including AI, are anticipated to account for 40% of its total information communication technology (ICT) investments. AI and ML are causing significant disruptions and transforming the technological landscape in almost every industry domain. The cleaning industry is gradually catching up to adopt this change.
  • China and Japan are among the largest suppliers of industrial robots, and they are commercializing research domains for AI. China is investing and promoting projects such as 'Made in China 2025,' 'Action Outline for Promoting the Development of Big Data,' and 'Next Generation Artificial Intelligence Development Plan.'
  • India also initiated a National AI Strategy under its NITI Aayog policy to guide the research and development of emerging AI technologies. The growing startup culture in India influenced the growth of AI in the country.
  • According to a recent Workplace Smart Cleanliness Study, 75% of workers in Singapore believe that robots are an ideal complement to janitorial staff in ensuring the cleanliness of their workspace.
  • SoftBank Robotics partnered with Infogrid to launch the Whiz cleaning robot. Whiz's smart AI cleaning with real-time data on indoor air quality using Infogrid sensors and its analytical dashboard can eliminate the fear of transmission of airborne viruses in the office.

Smart Cleaning And Hygiene Industry Overview

There is moderate competition in the smart cleaning and hygiene market. Many facility management platforms and tech-based cleaning service providers are experts in cleaning and disinfecting and are gaining momentum with new product launches, partnerships, and acquisitions. Some significant players offering services in this sector include Neato Robotics, iRobot Corporation, Ecovacs Robotics Co. Ltd, LG Electronics, and more.

  • In March 2023, the German cleaning solutions company Karcher began manufacturing more consumer cleaning machines in India to double its production capacity. Karcher offers customers machines that can clean while saving energy and conserving resources. Karcher India includes 13 branches and owns 19 service points throughout India with trained sales and service staff.
  • In February 2023, Obode, the smart cleaning solution provider, extended its footprint in North America by launching its smart vacuum robot series. The vacuum robot can self-clean its mop pads, warding off mold and bad smells. The products are integrated with LiDAR technology that identifies different surface types and then applies proper vacuuming, mopping, edge cleaning, and complete mapping functions as needed. It moves seamlessly across rooms and can intelligently switch between sweeping and mopping for safe and effective floor cleaning.
  • In October 2022, Softbank Robotics America (SBRA) collaborated with Gausium, a leading autonomous cleaning and service robot solution provider, to distribute indoor automated robotic solutions to the US market. The partnership aims to help clients adopt, integrate, and scale robotic solutions within their organizations.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Distribution Channel Analysis (Online vs Offline)
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 Changing Consumer Preferences and Socio-economic Factors Along with Reduced Unit Prices
  • 4.5 Market Restraints
    • 4.5.1 Security Concern and Prevailing Pandemic Disrupt Supply Chain Activities
  • 4.6 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product
    • 5.1.1 Robotic Vacuum Cleaner
    • 5.1.2 Pool Cleaning Robot
    • 5.1.3 Window Cleaning Robot
    • 5.1.4 Other Hygiene-based Products
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
    • 5.2.2 Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
    • 5.2.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Ecovacs Robotics Co. Ltd
    • 6.1.2 Roborock Technology Co. Ltd
    • 6.1.3 LG Electronics Inc.
    • 6.1.4 iRobot Corporation
    • 6.1.5 Cecotec Innovaciones SL
    • 6.1.6 Neato Robotics Inc.
    • 6.1.7 Electrolux AB
    • 6.1.8 SharkNinja Operating LLC
    • 6.1.9 Panasonic Corporation
    • 6.1.10 Haier Group Corporation
    • 6.1.11 Hitachi Ltd
    • 6.1.12 Samsung Electronics Co. Ltd

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS