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市場調査レポート
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1644426

スマート気候制御-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Smart Climate Control - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 115 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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スマート気候制御-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 115 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

スマート気候制御市場規模は2025年に83億3,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは16.85%で、2030年には181億5,000万米ドルに達すると予測されます。

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住宅や商業ビルにおけるエネルギー効率に優れ、環境に優しいソリューションに対する需要の高まりが、スマート気候制御システムの採用につながっています。

主要ハイライト

  • モノのインターネット(IoT)技術の普及により、住宅やビルへのスマート気候制御システムの設置がより安価になりました。センサ、スマートサーモスタット、コネクテッドデバイスの助けを借りて、これらのシステムはデータを収集し、天候やユーザーの好みに基づいて設定を調整することができます。
  • 近年、エネルギー効率の高いソリューション、安全機器、健康的な住宅の建設を採用する消費者の傾向は、世界中で大幅に増加しています。そのため、住宅所有者は、住宅の一部として健康・安全機器を採用する方向にますます傾いており、空気清浄機、サーモスタット、スマートセンサがますます注目されるようになっています。
  • 近年、スマートでコネクテッドな空気清浄機の需要が高まっています。スマートフォンに表示される空気濾過量やその他の統計情報によって、ユーザーがよりコントロールしやすくなり、フィルター交換の時期にはアラートが表示されるような機器への需要が高まっている
  • 加えて、自動車、家庭、商業スペース、オフィスなどで空気中の微粒子や細菌を除去する必要性が高まっていることも、世界中でスマート気候制御の需要を後押ししています。しかし、高いメンテナンス費用と割高な設置費用がスマート気候制御製品を高価なものにしており、市場の成長を抑制しています。
  • COVID-19は市場成長にプラスの影響を与えました。スマート空気清浄機はパンデミックの影響で需要が増加し、人々は室内の空気の質を改善し、ウイルスの空気感染のリスクを低減する方法を探しました。同時に、スマートサーモスタットとセンサも、エネルギーコストを最小限に抑え、室内の空気の質をモニタリングするために人々がこれらの製品を採用したため、市場の成長をプラスに支えました。このように、パンデミックは室内空気の質と快適性の重要性に対する認識を高め、スマート空気清浄機、スマートサーモスタット、スマートセンサに対する需要の増加につながりました。

スマート気候制御市場の動向

家計支出の増加

  • 空気清浄機などの民生用電子機器は、発展途上国や世界の急速な都市化・工業化により、空気の質が悪化していることから支持を集めています。呼吸器系疾患の有病率の増加、可処分所得の急増と家庭用品への支出の増加、人口の増加などが、市場の成長を後押しする要因となっています。
  • 先進国、発展途上国を問わず個人消費は拡大しており、消費財や民生用電子機器製品への支出が大きな割合を占めています。全米住宅建設業者協会によると、新築一戸建て住宅の典型的な購入者は、住宅購入後の最初の2年間で、同じような非引越住宅所有者よりも平均4,500米ドル多く支出する傾向があります。同様に、中古一戸建て住宅の購入者は、同じように引っ越しをしない住宅所有者よりも4,000米ドル以上多く支出する傾向があり、そのうちの3,700米ドル近くが最初の1年間に支出されます。
  • 家計の消費力が増すにつれて、消費者は生活の質を向上させる技術を意識し、投資する傾向が強くなります。スマート空調システムは、利便性、エネルギー効率、快適性を提供するため、可処分所得の高い消費者にとって魅力的な選択肢となります。
  • 家計支出の増加は、消費者が快適性、利便性、エネルギー効率、環境持続可能性を優先することを可能にし、空気清浄機、サーモスタット、その他の安全装置への需要を促進しています。例えば、英国の民生用電子機器製品に対する消費者支出は、2018年第1四半期の28億3,100万英ポンドから2023年第1四半期には33億9,000万英ポンドに増加しました。

アジア太平洋が最も高い成長を遂げる

  • デリーやムンバイなどの大都市ではAQIレベルが高いため、インドでは空気清浄機の需要が高まっています。Acer、Zeco Aircon、Philipsといった企業が空気清浄機の販売急増を目の当たりにしています。同製品を販売する各企業の広報担当者によると、大気汚染の悪化により、室内空気清浄機の売上はインド全土で30~40%増加しているといいます。
  • 日本もまた、空調市場に対する重要な投資国であり、採用国のひとつです。日本では大気汚染や気候変動への関心が高まっており、消費者はスマートサーモスタットのようなエネルギー効率の高い機器を導入するようになっています。日本政府はまた、大気汚染と気候変動の危機に取り組むため、気候・大気浄化連合と協力しています。
  • さらに、世界銀行によると、南アジアには世界で最も大気汚染が深刻な10都市のうち9都市があり、この地域全体で毎年推定200万人が早死にし、多大な経済的コストが発生しています。
  • さらに、この市場で事業を展開するベンダーは、スマート気候制御のための先進的な新製品を開発しています。例えば、2023年1月、中国のハイテク大手Huaweiは、8段階の浄化とホルムアルデヒド除去能力を持つZhixuan 720スマート空気清浄機3sを中国で公開しました。この空気清浄機には予備保護フィルターとH13 HEPA材料が搭載されています。室内環境から潜在的な汚染物質を除去することができます。

スマート気候制御産業概要

スマート気候制御の市場は、Daikin Industries, Ltd.、Honeywell International,、UnileverPLC、ダイソンなどの大手企業が世界的にさまざまな気候制御ソリューションを提供しており、集中しています。同市場は、設備投資と政府規制の両面で参入障壁が高いです。新規参入企業は、技術的進歩とともに製造設備の設置に投資し、市場で存在感を維持するために変化を把握する必要があります。

2023年4月、中国のハイテク大手Xiaomiは、スマート空気清浄機の新製品を発表しました。同社のCMOであるAnuj Sharmaが発表したこのモデルには、プレフィルター、トゥルーHEPAフィルター、新しい活性炭フィルター、マイナス空気イオナイザーが搭載されています。さらに、スマート空気清浄機4は、Filtration+TUVアレルギーケア認証とホルムアルデヒド吸収技術も搭載しています。このモデルは、最大516平方フィートの面積をカバーするように設計されており、毎時400メートル立方メートルのCADR(清浄空気供給率)を記載しています。

2023年4月、家庭の快適性、セキュリティ、安全性のためのソリューションの世界的プロバイダーであるResideo Technologies, Inc.は、Honeywell ホームT10+スマートサーモスタット・キットを発表しました。同社は2019年に発売したENERGY STAR認証のHoneywell Home T10 Pro Smart Thermostatを強化しました。新しいサーモスタットは、3種類の室内空気質(IAQ)機器を同時に制御する追加機能を記載しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 大気汚染に伴う健康問題の増加
    • 家計支出の増加
  • 市場抑制要因
    • 高い導入コストとメンテナンスコスト

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • 空気清浄機
    • スマートサーモスタット
    • スマートセンサ(煙と空気の質)
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • その他のアジア太平洋
    • その他

第7章 空気清浄機市場のセグメンテーション

  • 濾過技術別
    • 高効率粒子状空気(HEPA)
    • その他の技術(電気集塵装置(ESP)、イオナイザー、オゾン発生装置)
  • タイプ別
    • 独立型
    • 非スマート

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • AllerAir Industries Inc.
    • Xiaomi Corp.
    • Wirlpool Corporation
    • LG Electronics Inc.
    • Unilever PLC(Blueair AB)
    • Sharp Corporation
    • Koninklijke Philips NV
    • Dyson Ltd.
    • Honeywell International Inc.
    • Daikin Industries Ltd.

第9章 投資分析

第10章 MAKRTの将来

目次
Product Code: 71716

The Smart Climate Control Market size is estimated at USD 8.33 billion in 2025, and is expected to reach USD 18.15 billion by 2030, at a CAGR of 16.85% during the forecast period (2025-2030).

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The increasing demand for energy-efficient and eco-friendly solutions in residential and commercial buildings has led to the adoption of smart climate control systems.

Key Highlights

  • The proliferation of the Internet of Things (IoT) technology has made installing smart climate control systems in homes and buildings more affordable. With the help of sensors, smart thermostats, and connected devices, these systems can collect data and adjust settings based on weather and user preferences.
  • In recent years, the consumer propensity toward adopting energy-efficient solutions, safety equipment, and building healthy homes has increased significantly across the world, due to which homeowners are increasingly leaning toward adopting health and safety equipment as part of their homes and air purifiers, thermostats, and smart sensors are increasingly becoming the focus.
  • The demand for smart and connected air purifiers has gained traction in recent years. There is demand for such devices where the amount of air filtered and other stats visible on the smartphones enable users to have more control and offer alerts when the filters are to be changed.
  • In addition, the rise in the need to remove fine airborne particles and germs in automobiles, homes, commercial spaces, and offices drives demand for smart climate control across the globe. However, high maintenance costs and premium installation charges have made smart climate control products expensive, restraining the market's growth.
  • COVID-19 positively impacted market growth. Smart air purifiers saw an increase in demand due to the pandemic as people looked for ways to improve indoor air quality and reduce the risk of airborne transmission of the virus. At the same time, smart thermostats and sensors also positively supported market growth as people adopted these products to minimize energy costs and monitor indoor air quality. In this way, the pandemic increased awareness of the importance of indoor air quality and comfort, leading to increased demand for smart air purifiers, smart thermostats, and smart sensors.

Smart Climate Control Market Trends

Growing Household Spending

  • Home appliances such as Air purifiers are gaining traction due to rapid urbanization and industrialization in developing countries and worldwide, which is now resulting in deteriorated air quality. The increasing prevalence of respiratory issues, soaring disposable income & growth in spending on household products, and growing population are all factors boosting the market's growth.
  • With the growing consumer spending ability across developed and developing nations, a prominent share of the spending is directed at consumer goods and home appliances. According to the National Association of Home Builders, during the first two years after closing on the house, a typical buyer of a newly built single-family detached home tends to spend an average of USD 4,500 more than a similar non-moving homeowner. Likewise, a buyer of an existing single-family detached home tends to spend over USD 4,000 more than a similar non-moving homeowner, including close to USD 3,700 during the first year.
  • As household spending power increases, consumers are more likely to be aware of and invest in technologies that improve their quality of life. Smart climate control systems offer convenience, energy efficiency, and comfort, making them an attractive option for consumers with higher disposable incomes.
  • Increasing household spending enables consumers to prioritize comfort, convenience, energy efficiency, and environmental sustainability, driving the demand for air purifiers, thermostats, and other safety equipment. For instance, consumer spending on household appliances in the United Kingdom increased from GBP 2,831 million in 2018 Q1 to GBP 3,390 million in 2023 Q1.

Asia-Pacific to Witness the Highest Growth

  • Due to the high AQI levels across major cities such as Delhi and Mumbai, the demand for air purifiers is rising in India. Companies such as Acer, Zeco Aircon, and Philips have witnessed a sudden increase in the sales of air purifiers. According to spokespersons of different companies selling the product, indoor air purifier sales have increased by 30-40% across India because of deteriorating air pollution.
  • Japan is also one of the significant investors and adopters of the climate control market. The country's growing concern for air pollution and climate change encourages consumers to adopt energy-efficient equipment like a smart thermostat. The Japanese government has also collaborated with the Climate and Clean Air Coalition to tackle air pollution and the climate change crisis.
  • Furthermore, according to World Bank, South Asia has become home to 9 of the world's 10 cities with the worst air pollution, which causes an estimated 2 million premature deaths across the region each year and incurs significant economic costs and the countries required to coordinate policies and investments.
  • Moreover, the vendors operating in the market are developing new advanced products for smart climate control. For instance, in January 2023, Chinese tech giant Huawei revealed its Zhixuan 720 smart air purifier 3s in China, which has eight purification and formaldehyde removal capability stages. The air purifier has a preliminary protective filter and H13 HEPA material. It is capable of removing potential pollutants from your room environment.

Smart Climate Control Industry Overview

The market for smart climate control is concentrated with major giants, such as Daikin Industries Ltd, Honeywell Internation Inc., Unilever PLC, and Dyson Ltd, providing a range of climate control solutions globally. The market poses a high entry barrier in terms of both capital expenditure and government regulations. New entrants are required to invest in setting up manufacturing facilities, along with technological advancements, to keep track of the changes to remain relevant in the market.

In April 2023, the Chinese tech giant Xiaomi launched a pair of new smart air purifiers, with the first model being the Smart Air Purifier 4. The company's CMO, Anuj Sharma, unveiled this model, and it comes with a pre-filter, a True HEPA Filter, a new Activated Carbon Filter, and a Negative Air Ionizer. Furthermore, the Smart Air Purifier 4 also arrives with Filtration + TUV allergy care certifications & formaldehyde absorption technology. The model is designed to cover up to 516 square feet of area and offers a CADR (clean air delivery rate) of 400 meters cubic per hour.

In April 2023, Resideo Technologies, Inc., a global provider of solutions for home comfort, security, and safety introduced Honeywell Home T10+ Smart Thermostat Kits. The company enhanced its ENERGY STAR certified Honeywell Home T10 Pro Smart Thermostat that launched in 2019. The new thermostat offer additional control over three types of indoor air quality (IAQ) equipment simultaneously.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Health Problems Associated with Air Pollution
    • 5.1.2 Growing Household Spending
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 High Adoption and Maintenance Costs

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Product Type
    • 6.1.1 Air Purifier
    • 6.1.2 Smart Thermostat
    • 6.1.3 Smart Sensors (Smoke and Air Quality)
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
      • 6.2.1.1 United States
      • 6.2.1.2 Canada
    • 6.2.2 Europe
      • 6.2.2.1 Germany
      • 6.2.2.2 United Kingdom
      • 6.2.2.3 France
      • 6.2.2.4 Spain
      • 6.2.2.5 Rest of Europe
    • 6.2.3 Asia-Pacific
      • 6.2.3.1 China
      • 6.2.3.2 Japan
      • 6.2.3.3 Rest of Asia-Pacific
    • 6.2.4 Rest of the World

7 AIR PURIFIERS MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 By Filtration Technology
    • 7.1.1 High-efficiency Particulate Air (HEPA
    • 7.1.2 Other Technologies (Electrostatic Precipitators (ESPs), Ionizers, and Ozone Generators)
  • 7.2 By Type
    • 7.2.1 Standalone
    • 7.2.2 Non-smart

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 AllerAir Industries Inc.
    • 8.1.2 Xiaomi Corp.
    • 8.1.3 Wirlpool Corporation
    • 8.1.4 LG Electronics Inc.
    • 8.1.5 Unilever PLC (Blueair AB)
    • 8.1.6 Sharp Corporation
    • 8.1.7 Koninklijke Philips NV
    • 8.1.8 Dyson Ltd.
    • 8.1.9 Honeywell International Inc.
    • 8.1.10 Daikin Industries Ltd.

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 FUTURE OF THE MAKRT