![]() |
市場調査レポート
商品コード
1644385
住宅用ATW(Air to Water)ヒートポンプ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)Residential Air to Water Heat Pump - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
||||||
カスタマイズ可能
適宜更新あり
|
住宅用ATW(Air to Water)ヒートポンプ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
|
住宅用ATW(Air to Water)ヒートポンプ市場は予測期間中にCAGR 9%を記録すると予想されます。
暖房、換気、空調(HVAC)ユニットの制定を促進するクリーンな冷房・暖房プログラムと相まって、有利な規制枠組みが住宅用ATW(Air to Water)ヒートポンプ市場シェアにプラスの影響を与えると考えられます。環境への悪影響を軽減するためのサステイナブルシステムの継続的な承認と展開が、製品回帰をさらに加速させると予想されます。エネルギー消費を削減するためのサステイナブルソリューションへのシフトの高まりは、住宅用ATW(Air to Water)ヒートポンプの採用を促進している主要要因の1つです。あらゆる地域の政府がエネルギー消費の削減に大きな役割を果たしています。
また、都市人口の増加に伴う住宅セグメントの開発も、市場の成長を左右する要因となっています。FMI Corporationによると、2020年、米国ではCOVID-19パンデミックの影響にもかかわらず、新規住宅建設が150億米ドル増加しました。こうした成長は市場に新たな機会をもたらします。
国際エネルギー機関(IEA)によると、ヒートポンプの設置台数は世界全体で2020年の1億8,000万台から、今後数年間で約6億台に増加すると予想されています。従来の化石燃料ボイラーよりも少なくとも3倍効率的なヒートポンプは、個々の建物への設置台数が現在の月間150万台から、今後数年で500万台程度に増加すると予想されています。ヒートポンプは、多くの国で新築された住宅で最も一般的な技術とさえなっているが、世界の建築物の暖房需要の5.0%しか満たしていないため、市場に新たな機会が生まれています。
COVID-19の流行は、エネルギー効率の高い技術への投資に影響を与えました。国際エネルギー機関(IEA)の「世界エネルギー投資2020」によると、2020年のエネルギー効率の高い技術への投資は、景気後退により減少しました。さらに、パンデミックは、操業停止や操業能力の制限により、市場の主要企業のサプライチェーンに影響を与えました。ダイキンやFujitsuなどの企業は、サプライチェーンの混乱によるバックホールを経験しました。
住宅用ATW(Air to Water)ヒートポンプ市場は中程度の競争であり、複数の主要企業で構成されています。Daikin Industries Ltd、Mitsubishi Electric Europe BV、Ariston Thermo SpA、Ferroli S.p.A、Baxi Heating UK Ltdなどの大手企業が存在するため、住宅用空気-水ヒートポンプ市場の競争企業間の敵対関係は中程度に高いです。継続的に製品を革新し続ける強みが、市場の他の参入企業に対する競争優位性をもたらしています。これらの参入企業は、M&Aや研究開発活動を通じて市場での足跡を増やしてきました。
2022年9月、Panasonicは、チェコ共和国工場でのヒートポンプ生産を2026年3月末までに50万台に増強するため、約1億4,500万ユーロ(約1億4,480万米ドル)を投資する計画であると表明しました。2018年、Panasonicはプルゼンのテレビ工場で、単一ラインによる空対水室内機の生産を開始しました。Panasonicは昨年、需要の減少を理由に同工場でのテレビ生産を中止することを決定し、ヒートポンプ生産の余力を生み出しました。2021年9月、白物民生用電子機器の生産連動型インセンティブ(PLI)計画の下、日本の空調会社Daikinは新工場用の土地を購入しました。多国籍企業のインド部門であるDaikin Indiaは、段階的に巨大な空調(AC)製造工場を建設するため、スリ市(アンドラ・プラデシュ州)にある75エーカーの用地の取得契約を完了しました。社内の試算によると、ダイキンは第1期に100億インドルピーを投資する必要があります。
The Residential Air to Water Heat Pump Market is expected to register a CAGR of 9% during the forecast period.
A favorable regulatory framework, coupled with clean cooling & heating programs to promote the enactment of heating, ventilation, and air conditioning (HVAC) units, will positively influence the residential air-to-water heat pump market share. Continuous approval and deployment of sustainable systems to lessen the adverse environmental influence are expected to further accelerate product regression. The growing shift toward sustainable solutions to reduce energy consumption is one of the major factors that is driving the adoption of air-to-water heat pumps for residential use. Governments across all regions play a major role in reducing energy consumption.
The development in the residential sector in line with the growing urban population is also a factor influencing the market's growth. According to FMI Corporation, in 2020, new residential construction in the United States increased by USD 15.0 billion, despite the impact of the COVID-19 pandemic. Such growth creates new opportunities for the market.
According to International Energy Agency, the number of heat pumps installed globally is expected to rise from 180.0 million in 2020 to around 600.0 million in the next few years. At least three times more efficient than traditional fossil fuel boilers, the installation of heat pumps in individual buildings is expected to rise from 1.5 million per month currently to around 5.0 million in the next few years. Although heat pumps have even become the most common technology in newly built houses in many countries, they meet only 5.0% of the global building heating demand, thus creating new opportunities for the market.
The COVID-19 pandemic affected investments in energy-efficient technologies. According to International Energy Agency (IEA) World Energy Investment 2020, investment in energy-efficient technologies in 2020 fell due to the economic downturn. In addition, the pandemic led to an effect on the supply chain of the major players in the market owing to the lockdowns and restrictions on working capacity. Companies, such as Daikin and Fujitsu, among others, experienced backhauls due to supply chain disruptions.
The Residential Air to Water Heat Pump Market is moderately competitive and consists of several major players. The competitive rivalry in the residential air-to-water heat pump market is moderately high due to the presence of some major players, such as Daikin Industries Ltd, Mitsubishi Electric Europe BV, Ariston Thermo SpA, Ferroli S.p.A, and Baxi Heating UK Ltd, among others. Their strength to continually innovate their offerings has given them a competitive advantage over other players in the market. These players have increased their market footprint through mergers and acquisitions and research and development activities.
In September 2022, Panasonic stated that it plans to invest approximately EUR 145.0 million (around USD 144.8 million) to increase heat pump production at its Czech Republic factory to 500,000 units by the end of March 2026. In 2018, Panasonic began production of air-to-water indoor units with a single line at its TV factory in Plzen. Panasonic's decision to discontinue TV production at the plant last year due to the falling demand created extra capacity for heat pump production. In September 2021, under the production-linked incentive (PLI) plan for white goods, Daikin, a Japanese air conditioning company, purchased land for a new factory. Daikin India, the multinational's India unit, completed the acquisition deal for a 75-acre site in Sri City (Andhra Pradesh) to build a huge air-conditioning (AC) manufacturing plant in phases. According to internal estimations, Daikin will have to invest INR 1,000 crore in the first phase.