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市場調査レポート
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1644385

住宅用ATW(Air to Water)ヒートポンプ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)

Residential Air to Water Heat Pump - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


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英文 100 Pages
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2~3営業日
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住宅用ATW(Air to Water)ヒートポンプ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

住宅用ATW(Air to Water)ヒートポンプ市場は予測期間中にCAGR 9%を記録すると予想されます。

Residential Air to Water Heat Pump-Market-IMG1

暖房、換気、空調(HVAC)ユニットの制定を促進するクリーンな冷房・暖房プログラムと相まって、有利な規制枠組みが住宅用ATW(Air to Water)ヒートポンプ市場シェアにプラスの影響を与えると考えられます。環境への悪影響を軽減するためのサステイナブルシステムの継続的な承認と展開が、製品回帰をさらに加速させると予想されます。エネルギー消費を削減するためのサステイナブルソリューションへのシフトの高まりは、住宅用ATW(Air to Water)ヒートポンプの採用を促進している主要要因の1つです。あらゆる地域の政府がエネルギー消費の削減に大きな役割を果たしています。

また、都市人口の増加に伴う住宅セグメントの開発も、市場の成長を左右する要因となっています。FMI Corporationによると、2020年、米国ではCOVID-19パンデミックの影響にもかかわらず、新規住宅建設が150億米ドル増加しました。こうした成長は市場に新たな機会をもたらします。

国際エネルギー機関(IEA)によると、ヒートポンプの設置台数は世界全体で2020年の1億8,000万台から、今後数年間で約6億台に増加すると予想されています。従来の化石燃料ボイラーよりも少なくとも3倍効率的なヒートポンプは、個々の建物への設置台数が現在の月間150万台から、今後数年で500万台程度に増加すると予想されています。ヒートポンプは、多くの国で新築された住宅で最も一般的な技術とさえなっているが、世界の建築物の暖房需要の5.0%しか満たしていないため、市場に新たな機会が生まれています。

COVID-19の流行は、エネルギー効率の高い技術への投資に影響を与えました。国際エネルギー機関(IEA)の「世界エネルギー投資2020」によると、2020年のエネルギー効率の高い技術への投資は、景気後退により減少しました。さらに、パンデミックは、操業停止や操業能力の制限により、市場の主要企業のサプライチェーンに影響を与えました。ダイキンやFujitsuなどの企業は、サプライチェーンの混乱によるバックホールを経験しました。

住宅用ATW(Air to Water)ヒートポンプ市場の動向

CO2排出量削減へのヒートポンプ技術の貢献が市場を牽引

  • エネルギーは、企業、病院、電力供給される家庭、学校などの燃料となるため、日常生活に必要です。しかし、エネルギーの生成は温室効果ガスの排出につながります。EIAによると、米国のエネルギー消費は2021年に48億7,000万トンの二酸化炭素(GtCO2)を排出し、2020年のレベルから6.5%増加します。2020年にはCOVID-19が発生し、産業や旅行が大きく混乱した結果、排出量は11%激減しました。
  • 温室効果ガスのひとつである二酸化炭素(CO2)は、石炭・石油・天然ガスなどの化石燃料の燃焼によって大量に排出されます。多くの国が、CO2排出量の増加による一次エネルギー需要の削減を目指し、環境中の温室効果ガスを制限する施策を実施しています。住宅用ATW(Air to Water)ヒートポンプは、エネルギー効率の高い方法で暖房を提供するため、市場の成長に拍車をかけています。
  • 化石燃料を使用する方法の代わりにATW(Air to Water)ヒートポンプシステムを利用すれば、エネルギー消費と発電に伴う二酸化炭素排出量を大幅に削減できます。このため、エネルギー効率の高いヒートポンプを設置する集合住宅が増加しています。
  • これと同様に、米国環境保護庁(EPA)は2021年6月、2030年までに排出量を50%以上削減するため、エネルギースタープログラムの改良を発表しました。同局は、革新的なヒートポンプ技術を前進させる住宅用給湯器と冷暖房機器のエネルギースター基準をアップグレードしました。
  • アップグレードされた基準は、炭素汚染を削減し、エネルギーと暖房費を削減するための重要な要素として使用されます。米国で販売されるすべてのセントラルエアコン、ヒートポンプ、電気温水器が新しいエネルギースター基準を満たした場合、節約額は年間110億米ドルに増加すると見積もられています。また、年間2,550億ポンドの温室効果ガスを削減できる可能性があり、これは米国の住宅やアパートから直接排出される温室効果ガスの3分の1に相当します。

市場を独占する米国

  • ATW(Air to Water)ヒートポンプは、氷点下の気温が長期間続く地域を除く米国のほぼ全域で、長年にわたって利用されてきました。しかし、ATW(Air to Water)ヒートポンプ技術はここ数年で進歩し、現在では寒冷地でも合法的な空間暖房の選択肢を提供しています。
  • 米国市場は中国や日本などの他地域に徐々に追いつきつつあり、建設業者は性能係数(COP)競争を受け入れ、省エネで環境に優しい冷暖房技術を開発しています。
  • さらに、米国市場は、二酸化炭素排出量の抑制に対する関心の高まりと、住宅用ATW(Air to Water)ヒートポンプユニットの採用を支援する政府の推進策の設置により、大幅な成長が見込まれています。EIAによると、2050年までに米国の商業セクターで石油を使用して6,200万トンのCO2が排出されると推定されています。
  • 米国国勢調査局と米国住宅都市開発省によると、2021年8月の民間住宅着工戸数は季節調整済み年率161万5,000戸で、2021年7月改定値の155万4,000戸を3.9%上回り、2020年8月の137万6,000戸を17.45%上回りました。建設活動の増加は、ATW(Air to Water)ヒートポンプの新たな需要を生み出します。
  • 米国における建設産業の急速な回復と相まって、水と空間の暖房需要が増加し、補修・改築活動によって補完されることで、住宅部門における技術的に高度でコンパクトな暖房ソリューションの需要が促進されると予測されます。例えばBEAによると、付加価値の高い建設産業は米国の国内総生産の4.1%に寄与しています。2023年までに実施される新規建設は1兆4,490億米ドルに達すると予想されています。

住宅用ATW(Air to Water)ヒートポンプ産業概要

住宅用ATW(Air to Water)ヒートポンプ市場は中程度の競争であり、複数の主要企業で構成されています。Daikin Industries Ltd、Mitsubishi Electric Europe BV、Ariston Thermo SpA、Ferroli S.p.A、Baxi Heating UK Ltdなどの大手企業が存在するため、住宅用空気-水ヒートポンプ市場の競争企業間の敵対関係は中程度に高いです。継続的に製品を革新し続ける強みが、市場の他の参入企業に対する競争優位性をもたらしています。これらの参入企業は、M&Aや研究開発活動を通じて市場での足跡を増やしてきました。

2022年9月、Panasonicは、チェコ共和国工場でのヒートポンプ生産を2026年3月末までに50万台に増強するため、約1億4,500万ユーロ(約1億4,480万米ドル)を投資する計画であると表明しました。2018年、Panasonicはプルゼンのテレビ工場で、単一ラインによる空対水室内機の生産を開始しました。Panasonicは昨年、需要の減少を理由に同工場でのテレビ生産を中止することを決定し、ヒートポンプ生産の余力を生み出しました。2021年9月、白物民生用電子機器の生産連動型インセンティブ(PLI)計画の下、日本の空調会社Daikinは新工場用の土地を購入しました。多国籍企業のインド部門であるDaikin Indiaは、段階的に巨大な空調(AC)製造工場を建設するため、スリ市(アンドラ・プラデシュ州)にある75エーカーの用地の取得契約を完了しました。社内の試算によると、ダイキンは第1期に100億インドルピーを投資する必要があります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • COVID-19のヒートポンプ産業への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • エネルギー効率の高いシステムに対する需要の増加
    • カーボンフットプリント削減のための有利な措置
  • 市場課題
    • 高い初期費用
    • 低い性能係数(COP)レベル

第6章 市場セグメンテーション

  • 地域
    • 米国
    • 中国
    • フランス
    • イタリア
    • その他

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Daikin Industries Ltd
    • Mitsubishi Electric Europe B.V
    • Ariston Thermo SpA
    • Ferroli S.p.A
    • Baxi Heating UK Ltd(BDR Thermia Group)
    • Aermec SpA
    • Clivet S.p.A
    • Tecnocasa climatizzazione s.r.l.
    • Toshiba Corporation
    • Panasonic Corporation
    • Vaillant Group
    • Swegon Group AB
    • NIBE Industrier AB

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 71464

The Residential Air to Water Heat Pump Market is expected to register a CAGR of 9% during the forecast period.

Residential Air to Water Heat Pump - Market - IMG1

A favorable regulatory framework, coupled with clean cooling & heating programs to promote the enactment of heating, ventilation, and air conditioning (HVAC) units, will positively influence the residential air-to-water heat pump market share. Continuous approval and deployment of sustainable systems to lessen the adverse environmental influence are expected to further accelerate product regression. The growing shift toward sustainable solutions to reduce energy consumption is one of the major factors that is driving the adoption of air-to-water heat pumps for residential use. Governments across all regions play a major role in reducing energy consumption.

The development in the residential sector in line with the growing urban population is also a factor influencing the market's growth. According to FMI Corporation, in 2020, new residential construction in the United States increased by USD 15.0 billion, despite the impact of the COVID-19 pandemic. Such growth creates new opportunities for the market.

According to International Energy Agency, the number of heat pumps installed globally is expected to rise from 180.0 million in 2020 to around 600.0 million in the next few years. At least three times more efficient than traditional fossil fuel boilers, the installation of heat pumps in individual buildings is expected to rise from 1.5 million per month currently to around 5.0 million in the next few years. Although heat pumps have even become the most common technology in newly built houses in many countries, they meet only 5.0% of the global building heating demand, thus creating new opportunities for the market.

The COVID-19 pandemic affected investments in energy-efficient technologies. According to International Energy Agency (IEA) World Energy Investment 2020, investment in energy-efficient technologies in 2020 fell due to the economic downturn. In addition, the pandemic led to an effect on the supply chain of the major players in the market owing to the lockdowns and restrictions on working capacity. Companies, such as Daikin and Fujitsu, among others, experienced backhauls due to supply chain disruptions.

Residential Air to Water Heat Pump Market Trends

Meaningful Contribution of Heat Pumping Technology in Reduction of CO2 Emissions Drives Market

  • Energy is necessary for daily life as it fuels businesses, hospitals, powered homes, and schools. However, energy generation leads to the discharge of greenhouse gases. As per EIA, energy consumption in the United States produced 4.87 billion metric tons of carbon dioxide (GtCO2) in 2021, an increase of 6.5% from 2020 levels. In 2020, emissions plummeted by 11% as a result of the outbreak of COVID-19, which heavily disrupted industry and travel.
  • Carbon dioxide (CO2), which is one of the greenhouse gases, is released substantially through the burning of fossil fuels, such as coal, oil, and natural gas. Many countries aim to reduce their primary energy demand due to rising CO2 emissions and implement policies to limit greenhouse gases in the environment. The Residential Air to Water Heat Pump offers an energy-efficient way to provide space heating, thus fueling the market's growth.
  • Carbon emissions associated with energy consumption and generation can be decreased considerably when air-to-water heat pump systems are utilized instead of fossil-fueled methods. This is driving a rise in the number of residential complexes with energy-efficient heat pump installations.
  • On similar lines, in June 2021, the United States Environmental Protection Agency (EPA) announced advancements to the Energy Star program to reduce emissions by more than 50% by 2030. The authority upgraded the Energy Star standards for residential water heaters and heating/cooling equipment that advance innovative heat pump technology.
  • The upgraded standards will be used as a key component to reduce carbon pollution and reduce energy and heating costs. It is estimated that if all central air conditioners, heat pumps, and electric water heaters sold in the United States met the new Energy Star standards, the savings are expected to increase to USD 11.0 billion a year. It may also avoid 255.0 billion pounds of greenhouse gases per year, which equals one-third of all direct greenhouse gas emissions from homes and apartments in the United States.

United States to Dominate the Market

  • Air-to-water heat pumps have been utilized for many years in almost all parts of the United States except those that experienced extended periods of subfreezing temperatures. However, air-to-water heat pump technology has advanced in the last few years, which now offers a legitimate space heating alternative in colder regions.
  • The US market is gradually catching up with other regions, such as China and Japan, as contractors embrace the coefficient of performance (COP) race, developing energy savings and environmentally friendly heating and cooling technology.
  • Additionally, the US market is anticipated to witness substantial growth due to the growing concerns about controlling carbon footprints, coupled with the installation of government drives to support the adoption of residential air-to-water heat pump units. According to the EIA, it is estimated that 62.0 million metric tons of CO2 emissions will be produced using petroleum in the commercial sector in the United States by 2050.
  • According to the United States Census Bureau and the US Department of Housing and Urban Development, privately owned housing started in August 2021 at a seasonally adjusted annual rate of 1,615,000, 3.9% above the revised July 2021 estimate of 1,554,000 and was 17.45% above the August 2020 rate of 1,376,000. The increase in construction activities creates new demand for air-to-water heat pumps.
  • Growing demand for water and space heating, coupled with a rapidly recovering construction industry in the United States and complemented with repair and renovation activities, is projected to drive the demand for technologically advanced and compact heating solutions in the residential sector. For instance, according to BEA, the value-added construction industry contributed to 4.1% of the gross domestic product in the United States. It is anticipated that new construction put in place will total USD 1,449 billion by 2023.

Residential Air to Water Heat Pump Industry Overview

The Residential Air to Water Heat Pump Market is moderately competitive and consists of several major players. The competitive rivalry in the residential air-to-water heat pump market is moderately high due to the presence of some major players, such as Daikin Industries Ltd, Mitsubishi Electric Europe BV, Ariston Thermo SpA, Ferroli S.p.A, and Baxi Heating UK Ltd, among others. Their strength to continually innovate their offerings has given them a competitive advantage over other players in the market. These players have increased their market footprint through mergers and acquisitions and research and development activities.

In September 2022, Panasonic stated that it plans to invest approximately EUR 145.0 million (around USD 144.8 million) to increase heat pump production at its Czech Republic factory to 500,000 units by the end of March 2026. In 2018, Panasonic began production of air-to-water indoor units with a single line at its TV factory in Plzen. Panasonic's decision to discontinue TV production at the plant last year due to the falling demand created extra capacity for heat pump production. In September 2021, under the production-linked incentive (PLI) plan for white goods, Daikin, a Japanese air conditioning company, purchased land for a new factory. Daikin India, the multinational's India unit, completed the acquisition deal for a 75-acre site in Sri City (Andhra Pradesh) to build a huge air-conditioning (AC) manufacturing plant in phases. According to internal estimations, Daikin will have to invest INR 1,000 crore in the first phase.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitute Products
  • 4.3 Impact of COVID-19 on the Heat Pump Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Demand for Energy-efficient Systems
    • 5.1.2 Favorable Measures to Reduce Carbon Footprints
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 High Upfront Costs
    • 5.2.2 Low Co-efficient of Performance (COP) Levels

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Geography
    • 6.1.1 United States
    • 6.1.2 China
    • 6.1.3 France
    • 6.1.4 Italy
    • 6.1.5 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Daikin Industries Ltd
    • 7.1.2 Mitsubishi Electric Europe B.V
    • 7.1.3 Ariston Thermo SpA
    • 7.1.4 Ferroli S.p.A
    • 7.1.5 Baxi Heating UK Ltd (BDR Thermia Group)
    • 7.1.6 Aermec SpA
    • 7.1.7 Clivet S.p.A
    • 7.1.8 Tecnocasa climatizzazione s.r.l.
    • 7.1.9 Toshiba Corporation
    • 7.1.10 Panasonic Corporation
    • 7.1.11 Vaillant Group
    • 7.1.12 Swegon Group AB
    • 7.1.13 NIBE Industrier AB

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS