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市場調査レポート
商品コード
1644289

アイデンティティ分析-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Identity Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.96円
アイデンティティ分析-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アイデンティティ分析市場規模は2025年に18億米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは28.51%で、2030年には63億1,000万米ドルに達すると予測されます。

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主要ハイライト

  • アイデンティティ分析ソリューションは、ユーザーのアクセスと権限について十分な情報に基づいた意思決定を行う上で鍵となります。これらのソリューションは、先進的分析と機械学習を使用して、IDアクセスのリスクを軽減します。企業は、継続的なコンプライアンスを確保するために、先進的分析や機械学習ソリューションなどの新技術を採用しています。
  • 世界中の企業は、決済プロセスを含むデジタル化への支出を増やしており、デジタル化の推進はあらゆるタイプの組織で見られます。最近のTechRepublic Premiumの調査によると、回答者の47%が2021年に2020年よりも多くのデジタル変革への支出を計画しています。また、2020年には回答者の58%が紙のデジタル化を、45%がオンライントレーニングモジュールの採用を報告しています。
  • アイデンティティ分析の市場は主に、厳しい規制によるソリューションの採用、コンプライアンスの要件、企業におけるBYOD動向の採用といった要素によって牽引されています。例えば、INFORM(Integrity, Notification, and Fairness in Online Retail Marketplaces)消費者法は2021年3月に導入されました。小売業者はこの法律により、市場の上位販売者の正当性を確認することが義務付けられています。本人確認ソリューションは、政府の厳しい規制の結果、さまざまなエンドユーザー産業で導入されています。
  • 企業のIT部門がオンプレミスソリューションを維持しながらもクラウドシステムを採用するケースが増えるにつれ、誰がどのアプリケーションにアクセスできるかを管理することの重要性が高まっています。このことは、ID確認分析に関して、企業とそのチームに新たな課題を突きつけています。課題には、ID確認管理、コンプライアンスの可視化などがあります。
  • COVID-19の大流行中、アイデンティティ分析ソリューションは市場にプラスの影響を与え、予測期間中の成長に大きく貢献すると考えられます。同市場で事業を展開するベンダーも、パンデミックによる収益の急増を目の当たりにしています。2021年2月、Ekataは300の新規顧客を獲得し、収益が急増したと発表しました。パンデミックはeコマースの普及を加速させ、サイバー詐欺から身を守るための本人確認などのサービスへの需要を押し上げました。

ID確認分析市場動向

BFSI産業は予測期間中に大きな成長が見込まれる

  • さまざまな目的でオンライン決済を利用する傾向が強まっているため、銀行は第三者請求のための安全なチャネルを確立する必要に迫られており、アイデンティティ分析サービスの需要が高まっています。さらに、銀行がオンラインアクセスを奨励しているのは、この媒体が金融サービスの提供においてコスト効率が高く効率的であるためであることが確認されています。
  • CRNが2022年2月に実施した調査によると、金融機関は機械学習と予測分析を活用して、不正取引や個人情報盗難事件を予測し、KYCの自動化を強化し、個人ユーザーの見慣れないパターンを発見しています。この点で、アイデンティティ分析は組織が犯罪や懸念を事前に軽減するのに役立ちます。
  • 複数の企業が、産業のさまざまな機関に革新的なIDとアクセス管理ソリューションを提供しています。例えば、WiproはID・アクセス管理サービスを提供しており、オーストラリアの4大銀行の1つでは重大インシデントをゼロに抑えています。したがって、銀行産業におけるクラウド技術の採用増加と相まって、産業の複数の市場参入企業によるこうした取り組みが、アイデンティティ分析ソリューションの採用をさらに促進すると予想されます。
  • さらに、2022年1月、インドのRBL銀行は、Abacus 2.0デジタルプラットフォームを通じて顧客体験戦略を強化し、急成長する顧客層にサービスを提供する価値提案を拡大するため、Googleと提携したと発表しました。この提携により、RBLは顧客データと分析を適切に管理し、効果的なクロスセルを可能にし、顧客獲得コストを大幅に削減します。
  • 金融セクターでは、セキュリティが極めて重要であるため、提携銀行各社はセキュリティにかなりの割合を費やしています。例えば、英国では決済・金融サービスがサイバー攻撃の約75%を占めている(英国政府調べ)。こうした新興国市場の開拓は、市場にプラスの影響を与えています。世界銀行グループのID4D(Identification for Development)のように、発展途上国が新技術の支援を受けて公的IDを持つ市民を増やす新システムを導入するのを支援する取り組みもあります。

北米が大きなシェアを占める見込み

  • 北米の地理的セグメント成長の先行要因は、技術・プロバイダの存在感が大きいことと、主要産業でID関連の侵害件数が増加していることです。この地域に存在するこれらの企業は、地域と世界の競合情勢に勝ち残るために、革新的なソリューションの開発に注力しています。
  • カナダ市場でも、データ主導の意思決定の導入がさまざまなセグメントで進んでいます。クラウドビジネス管理ソリューションベンダーのセージは、2021年3月に米国とカナダ市場で、Sage 300とSage 100向けのクラウドファーストのSage Data and Analyticsサービス統合を開始しました。同社のビジネスインテリジェンスツールキットでは、AIと機械学習アルゴリズムの助けを借りて、ユーザーにライブセールスダッシュボードと詳細な損益レポートを提供することができます。
  • さらに2021年6月、Stripeは、インターネットビジネスが30カ国以上のユーザーの本人確認を安全に行うためのシンプルな方法であるStripe Identityを発表しました。Stripe Identityは、ビジネスにとって本人確認を決済受付と同じくらい簡単に行うことができます。Stripe Identityは、この種のものとしては初のセルフサービスツールで、どのようなオンラインビジネスでも、コード不要でわずか数分でユーザーの身元確認を開始できます。こうした動向は、北米地域の調査対象市場の成長をさらに押し上げると予想されます。
  • さらに、カナダの銀行ではソフトウェアの利用が動向になりつつあり、カナダロイヤル銀行は2020年3月にデジタルIDを導入する最初の銀行となっています。カナダロイヤル銀行は、カナダ、米国、その他34カ国で1,700万人の顧客にサービスを提供しています。同行は口座開設にデジタルID確認を導入し、銀行の支店やモバイル、ウェブサイトから遠隔操作で利用できるようにしました。
  • さらに、米国では、グラム・リーチ・ブライリー(GLB)法などの厳しい政府規制が、IDソリューションの採用に重要な役割を果たしています。同法は、証券会社や金融機関に対し、データに対するリスクを評価し、脅威から保護するプログラムを確立することにより、消費者データのプライバシーを保護するための厳格な規制を実施することを求めています。

アイデンティティ産業概要

アイデンティティ分析市場は適度な競争があり、多くの世界的・地域的参入企業で構成されています。これらの参入企業はかなりの市場シェアを占めており、顧客基盤を世界に拡大することに注力しています。これらのベンダーは、予測期間を通じて競合を獲得するために、研究開発投資、戦略的パートナーシップ、その他の有機的・無機的成長戦略に重点を置いています。

  • 2022年8月-次世代SIEM、XDR、UEBA、ID確認、アクセス分析のプロバイダーであるGuruculは、ポリクラウドアーキテクチャのサポート拡大、マルチクラウド展開の改善、Amazonを含むすべての主要なクラウドスタックでのクロスクラウドを発表しました。展開のサポートに加え、これらの新しいクロスクラウド機能は、クラウド環境を横断するアクセスやアクティビティに関する相関、先進的リンク、ビヘイビアベースラインを記載しています。
  • 2022年2月-LogRhythmが新しいブランドID確認を発表。このリブランディングは、セキュリティオペレーションセンターがスタッフのギャップを解消し、新しい攻撃や技術に関する知識を深め、変化し続ける脅威の状況を自信を持ってナビゲートできるようにするための同社の取り組みを表しています。このリブランディングは、2022年のLogRhythmにとって、新しいビジュアル、将来のクラウドネイティブプラットフォーム、会社のビジョンと進化を反映した新しい視点など、多くの変化の最初のものです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 主要産業におけるID関連の詐欺事例の増加
  • 市場課題
    • ID確認分析ソリューションの導入コストの高さ

第6章 COVID-19がアイデンティティ分析市場に与える影響

第7章 市場セグメンテーション

  • コンポーネントタイプ
    • ソリューション
    • サービス
  • 展開
    • オンプレミス
    • クラウド
  • 企業規模
    • 中小企業
    • 大企業
  • エンドユーザー
    • IT・通信
    • BFSI
    • 政府機関
    • 小売・消費者
    • 医療
    • その他のエンドユーザー(製造、エネルギー、電力)
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Oracle Corporation
    • Verint Systems Inc.
    • Hitachi ID Systems, Inc.
    • Brainwave GRC
    • LogRhythm, Inc.
    • Securonix, Inc.
    • Gurucul Solutions Pvt Ltd.
    • Nexis GmbH
    • Sailpoint Technologies Holdings Inc
    • Centrify Corporation
    • Okta Inc.
    • MicroStrategy Incorporated

第9章 投資分析

第10章 市場の将来

目次
Product Code: 70617

The Identity Analytics Market size is estimated at USD 1.80 billion in 2025, and is expected to reach USD 6.31 billion by 2030, at a CAGR of 28.51% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • Identity analytics solutions are key in making informed decisions about user access and permissions. These solutions use advanced analytics and machine learning to mitigate the risk of identity access. Organizations are adopting new technologies, such as advanced analytics and machine learning solutions, to ensure continuous compliance.
  • Enterprises worldwide are increasing spending on digitization, including the payment processes, and the push towards digitization can be witnessed in all types of organizations. According to a recent TechRepublic Premium survey, 47% of the respondents planned on spending more on digital transformation in 2021 than in 2020. In addition, in 2020, 58% of the respondents reported digitizing paper, and 45% reported adopting online training modules.
  • The market for identity analytics is primarily driven by elements like the adoption of solutions through strict regulations, the requirement for compliance, and the adoption of BYOD trends in businesses. The INFORM (Integrity, Notification, and Fairness in Online Retail Marketplaces) Consumers act, for instance, was introduced in March 2021. Retailers are required by the law to confirm the legitimacy of the top market sellers. Identity verification solutions are deployed in various end-user industries as a result of the government's strict regulations.
  • As enterprise IT adopts more cloud systems while maintaining on-premises solutions, controlling who can access which applications become more important. This poses a new challenge for enterprises and their teams regarding identity analytics. Some of the challenges include identity management, compliance visibility, and more.
  • During the COVID-19 pandemic, identity analytics solutions will positively impact the market and contribute to its growth significantly during the forecast period. Vendors operating in the market have also witnessed a surge in revenue owing to the pandemic. In February 2021, Ekata announced that its revenue surged with the addition of 300 new customers. The pandemic accelerated the adoption of e-commerce, boosting demand for services, such as identity verification, to safeguard against cyber fraud.

Identity Analytics Market Trends

BFSI Industry is Expected to Grow at a Significant Rate Over the Forecast Period

  • The growing trend of online payments for various purposes has driven banks to establish secure channels for third-party charges, thus, driving the demand for identity analytics services. Furthermore, it has been observed that banks encourage online access because the medium is cost-effective and efficient in delivering financial services.
  • According to a survey conducted by CRN in February 2022, financial institutions have leveraged machine learning and predictive analytics to predict fraudulent transactions and personal information theft cases, enhance KYC automation, and discover unfamiliar patterns of individual users. In this aspect, identity analytics helps organizations mitigate crime and concerns before they occur.
  • Several companies are providing innovative identity and access management solutions to various institutions in the industry. For instance, Wipro provides identity and access management services, which result in zero critical incidents for one of Australia's biggest four banks. Hence, these initiatives by several market players in the industry, coupled with the increasing adoption of cloud technology in the banking industry, are expected to further the adoption of identity analytics solutions.
  • Further, in January 2022, RBL Bank, India announced that it has partnered with Google to strengthen its customer experience strategy and expand its value proposition to serve its rapidly growing customer base through the Abacus 2.0 digital platform. Through this collaboration, RBL will ably manage customer data and analytics, enable effective cross-selling, and significantly reduce customer acquisition costs.
  • In the financial sector, as security is vital, allied banking firms have been spending a significant share on security. For instance, payment and financial services account for about 75% of cyber-attacks in the United Kingdom According to UK government. Such developments are positively influencing the market. Some initiatives, like the World Bank Group's Identification for Development (ID4D), help developing countries put into effect new systems that increase the number of citizens with official identification with the support of new technologies.

North America is Expected to Hold a Significant Share

  • The prior driver for the growth of the North America geographic segment is the significant presence of technology providers and the increasing number of identity-related breaches across major industries. These players present in the region are focusing on the development of innovative solutions to stay in the regional and globally competitive landscape.
  • The implementation of data-driven decision-making is also rising in Canadian markets across various sectors. Cloud business management solutions vendor Sage launched its cloud-first Sage Data and Analytics service integration for Sage 300 and Sage 100 in the United States and Canadian markets in March 2021. With its business intelligence toolkit, it can provide users with live sales dashboards and detailed P&L reports with the help of AI and machine learning algorithms.
  • Further, in June 2021, Stripe introduced the Stripe Identity, a simple way for internet businesses to securely verify users' identities from over 30 countries. Stripe Identity makes identity verification as effortless for a business as payment acceptance. Stripe Identity is the first self-serve tool of its kind, allowing any online business to begin verifying the identities of their users in just a few minutes, with no code required. Such trends are further expected to boost the growth of the studied market in the North American region.
  • Moreover, the software usage among banks in Canada is becoming a trend, with the Royal Bank of Canada being the first to implement digital identity in March 2020. The Royal Bank of Canada serves 17 million customers in Canada, the United States, and 34 other countries. It rolled out a digital identity for account opening, which is available at the bank branches and remotely via mobile and its website.
  • Additionally, stringent government regulations, such as the Gramm-Leach-Bliley (GLB) Act, play a crucial role in adopting identity solutions in the United States. The act needs securities firms and financial institutions to implement strict regulations for protecting consumer data privacy by establishing a program that assesses risks to the data and guards against threats.

Identity Analytics Industry Overview

The Identity Analytics market is moderately competitive and consists of many global and regional players. These players account for a considerable market share and focus on expanding their client base globally. These vendors focus more on research and development investment, strategic partnerships, and other organic & inorganic growth strategies to earn a competitive edge throughout the forecast period.

  • August 2022 - Gurucul, a provider of next-generation SIEM, XDR, UEBA, identity, and access analytics, announced expanded poly cloud architecture support, improved multi-cloud deployments, and cross-cloud across all major cloud stacks, including Amazon. In addition to deployment support, these new cross-cloud capabilities provide correlation, advanced linking, and behavior baselines on access and activity across cloud environments.
  • February 2022 - LogRhythm introduces its new brand identity. This rebranding represents the company's efforts to help security operations centers close staff gaps, increase knowledge of new attacks and technologies, and confidently navigate the ever-changing threat landscape. The rebranding is the first of many changes to LogRhythm in 2022, including a new visual look, a future cloud-native platform, and new perspectives that reflect the company's vision and evolution.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rising Cases of Identity-Related Frauds Across Major Industries
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Significantly High Cost of Deploying Identity Analytics Solutions

6 IMPACT OF COVID-19 ON THE IDENTITY ANALYTICS MARKET

7 MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 Component Type
    • 7.1.1 Solutions
    • 7.1.2 Services
  • 7.2 Deployment
    • 7.2.1 On-Premise
    • 7.2.2 Cloud
  • 7.3 Enterprise Size
    • 7.3.1 Small & Medium Enterprises
    • 7.3.2 Large Enterprises
  • 7.4 End-users
    • 7.4.1 IT and Telecommunication
    • 7.4.2 BFSI
    • 7.4.3 Government
    • 7.4.4 Retail and Consumer
    • 7.4.5 Healthcare
    • 7.4.6 Other End-users (Manufacturing, Energy and Power)
  • 7.5 Geography
    • 7.5.1 North America
    • 7.5.2 Europe
    • 7.5.3 Asia Pacific
    • 7.5.4 Latin America
    • 7.5.5 Middle East and Africa

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 Oracle Corporation
    • 8.1.2 Verint Systems Inc.
    • 8.1.3 Hitachi ID Systems, Inc.
    • 8.1.4 Brainwave GRC
    • 8.1.5 LogRhythm, Inc.
    • 8.1.6 Securonix, Inc.
    • 8.1.7 Gurucul Solutions Pvt Ltd.
    • 8.1.8 Nexis GmbH
    • 8.1.9 Sailpoint Technologies Holdings Inc
    • 8.1.10 Centrify Corporation
    • 8.1.11 Okta Inc.
    • 8.1.12 MicroStrategy Incorporated

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 FUTURE OF THE MARKET